Citat:
Ursprungligen postat av
Spark7
yeeees, madde ut!!! Jävla stalker!
Det var bra ja. Det var en skrämmande individ. Hon försökte ju paja hans egentid med andra igår igen, dessutom gick dom ju alla tre övriga och förstörde egentiden en gång i gårdagens avsnitt. Det ger oss 3-4 gånger hon förstört egentid för Per med andra bönder.
Antagligen var detta något han märkte och valde bort henne delvis därför iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
dennox
Tror Höns Erik kommer få det svårt att hitta någon som det kommer funka med i bonde söker fru,han är exakt lika tråkig/egocentrerad som han var i skolan.
Så, hur har han lyckats får förhållanden innan? Vad för sorts tjejer har han dragits till då som man kan se går igen i hans uppsättning på gården (och då menar jag inte fågarna...).
Citat:
Ursprungligen postat av
Egon.Ramasotti
Jim verkar rätt trist faktiskt. En sån där snubbe som bara går runt och är "skön" men som inte har så mycket annat att erbjuda. Typ "jag är kass på allt så jag har skaffat mig riktigt bra sociala skills istället".
EXAKT så tycker jag med. Väldigt mycket "innerstads-människa" som mest glider fram utan att åstadkomma speciellt mycket.
Han känns ju inte direkt jättehändig eller så villig att arbeta hårt fysiskt, både dessa saker är ju om inte nödvändiga så rätt bra att ha med sig in på en gård.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Mina kommentarer efter kvällens program:
* Att Simon skickade hem Sara var lite oväntat. Inte för att hon är rätt för honom men hon är ju i alla fall bättre än Elin som utmärkt sig genom att klaga på att det luktar illa på en bondgård
Tänk om Elin blir hans slutval…
* Madeleine har barn?!

Det har jag helt missat. Har det framkommit innan? Det är ju ett mysterium i sig att hon har haft ett förhållande innan som t o m lett till barn. Man undrar ju hur den mannen är funtad...
* Fick man någon förklaring till var Hannes skulle? I tråden vet vi ju om att han har sitt coverband och att det är det som det handlar om. Ok, att man från TV4's sida inte vill göra "reklam" för det men ändå, någon form av förklaring kunde väl oinsatta tv-tittare ha fått.
Återigen, mer information om deltagarna hade gjort det hela mer intressant och skapat mer engagemang, i alla fall för min del. Känner att man knappt har lärt känna deltagarna alls i år.
Enda undantaget är Maries gubbar samt Annette hos Leonora.
Jag tror nog Elin rycker nästa gång, mer "pliktskyldiga" kyssar var länge sedan man såg. Han hade väl dessutom gått iväg och "gjort mer" med någon annan enligt hans egen utsago så hon lär inte ligga i topp där heller.
Jag tror barnen har nämnts nån gång i förbifarten för jag blev inte överraskad när det sades. Sedan har det väl inte fokuserats på det i rutan dock.
Man tycker ju synd om ungarna som nu fått sin mor visad i tv på detta sätt, inte fel sätt sett till hur hon är antagligen men ändå.
Ja, den mannen tycker man ju synd om...
Sades det inte nåt om Boden beträffande Hannes spelning? Eller hörde jag månne så fel?
Hoppas iaf innerligt att det blir Hannes hon väljer, han känns mest lämpad för henne och ett liv på en gård.
Jim blir bara ännu i raden av "snyggingar" som väljs och sticker om några månader för att det inte fungerar med ett gårdsliv annars.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/Qlzdwq/tv-bondens-kritik-mot-deltagarna-acklad
Inte bara Marie som tog illa upp förra veckan av herrarnas beteende, även Leonora reagerar starkt.
Bra gjort av Leonora där får man säga, mot sådana svin ska det rytas ifrån.
Förövrigt blev jag extremt överraskad av kvinnan i frågas val. Jag tror som jag sagt innan att det bästa valet är Göteborgskan. Det verkar ju vara så att hon steg rejält hos Leonora under gårdagens avsnitt dessutom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Hur kan man vara så säker på att Per visste om barnen? Tyckte han såg ganska paff ut när hon började prata om barnen.....
Nej jag tror väldigt få skulle känna kemi med Madeleine och man kan ju inte skylla hennes beteende på barnen heller. Visst att man kanske tänker en extra gång i sitt partnersökande om man har barn, men det är ju ingen anledning att vara så sjukligt kontrollerande som hon är.
Det är väl en sak om hon är kontrollerande med barnen (inom vissa gränser) men med en fullvuxen man som driver eget företag? Nja...
En sak jag tycker är lite konstigt dock är ju att Per i deras samtal säger att han inte snackat så mycket med Madde för att han "trodde hon var säker på vad han tyckte" det tolkade jag som att han trodde att hon visste att hon var en favorit, i nästa steg väljs hon bort, det var överraskande för mig iaf.
I övrigt bra gjort av såväl Marie som Tore att säga till respektive ställa lite frågor till Henrik för att han ska visa mer vad han tycker om tjejerna. Nu är ju inte Henrik en ungdom men det är ändå några råd han verkligen borde ta åt sig från två med mer livserfarenhet.