2018-11-07, 23:32
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Nej, man vet ingenting alls om dessa två, helt anonyma. Tycker de båda verkar rätt tråkiga och skulle själv inte bli så värst attraherad av någon som åker runt och sjunger om pökpåsar, gällivarehäng och en rostig Ford och visar halva arslet. Känns lite omoget och stillöst i mitt tycke. Hade han spelat i t.ex. ett hårdrocksband, så hade jag haft en annan åsikt. Ser ganska ofräsch ut också.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=7052517
http://www.bohuslaningen.se/kultur-n%C3%B6je/ronny-vi-hoppas-p%C3%A5-full-parkering-1.7472315

Jag tycker ju att Hannes är rätt snygg i grunden och han känns lugn och stabil. Nackdelen är ju om han kanske är lite tråkig...? Polisongerna borde han ta bort.
Ronny & Ragge grejen är ju märklig minst sagt och inget som ger några pluspoäng precis.

Jim verkar vara lite mer social och utåtriktad. Nackdelen, om man ska vara fördomsfull, kan vara att han kanske är mer ytlig?

Som sagt, man har så lite att gå på...

Även det här med att Hannes säger att han nu är kär i Susanna. Det kom också på ett avsnitt bara. Noll uppbyggnad även om man hela tiden känt att han är hennes favorit i och med att hon ringde honom i första programmet.

Dekorsnickare alltså? Där ser man.
Citera
2018-11-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Du har alltså inte heller hört om det i programmet innan?
Kändes bara så konstigt att gå från att man inte hört någonting alls om hennes privata situation och så nu, precis innan hon åker ut, så kommer det här med "barnproblematiken" från ingenstans.
Dåligt upplagt från produktionens sida. Hade man fått höra mer om den sidan av Madeleine så hade det kanske funnits fler dimensioner av henne som kommit fram. Nu blev det ju mest "kaninkokerskan" av alltihop. Bra tv men enkelspårigt.
Hon är ju jobbig och kontrollerande etc ändå så jag menar inte att hon per automatik har en massa bättre sidor bara för att hon har barn. Dock så nämnde hon ju nåt själv om att hon inte var helt enkel, så det tyder ju ändå på en viss insikt från hennes sida trots allt.

Nej jag hade inte hört nåt om att Madeleine hade barn innan hon sa det till Per nu ikväll, och det var ju inte ett barn heller utan två

Tycker också att detta med att hon har två barn borde tagit upp tidigare, det hade man ju velat veta som tittare och inte minst för Pers skull så borde det lyfts fram långt innan. Jag tror definitivt att det var en stor anledning till att Per valde bort henne. Han såg att hon inte bara var kontrollerande utan även dolde saker så länge det gick.
Citera
2018-11-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej jag hade inte hört nåt om att Madeleine hade barn innan hon sa det till Per nu ikväll, och det var ju inte ett barn heller utan två

Tycker också att detta med att hon har två barn borde tagit upp tidigare, det hade man ju velat veta som tittare och inte minst för Pers skull så borde det lyfts fram långt innan. Jag tror definitivt att det var en stor anledning till att Per valde bort henne. Han såg att hon inte bara var kontrollerande utan även dolde saker så länge det gick.

Men Per visste om barnen från början. TV glömde bara informera oss om det.
Barnen är inte pyttesmå heller och avståndet mellan Per och madelene är inte enormt.
Däremot fanns ju noll kemi.
Förstår hon är lite mer spänd i en partnersökarsituation iom barnen.
Citera
2018-11-08, 04:13
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Barnen är inte pyttesmå heller och avståndet mellan Per och madelene är inte enormt.
Du baserar det på utfallet idag? har jag förbestämt

Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
*Protesten*
Åja nu är du bra hård mot Hjortfelt, jag tro
att de va den mytomspunna sambon som stå för referaten mäns Hjorten stå för tanken & reflexerna
(kanske även i förhållandet )

FÖr tänk om ja sku göra det som ta emot mest i livet, att som hen investera i välgörenhets-jippot kärlek åt alla snart även i en fastkedjad sparbössa i Willys kassan på rädda barnen bössans bekostnad, undra...om det bara gå å slänga sig in avsnitt sex såhär? det är ju lite som att fortsätta titta på en långfilm(romantisk komedi) som man missat dom första 4 självande minutrarna av, det bli ju skogs-omöjligt att simulera en motivbaserad kontext för resterande 2 timmar!

Det är alltså intervjuer och bortröstning som i orginalprogramme, tänk det trodde jag webb-bönderna skötte internt via spam-utskick, sedan sku Linda bara anlända lagom till vintern och leta efter kvarlevor, förbannade skit-internet som tar över det vi ska se exklusivt i rutan, snart tänder väl Weise juleljuset på webben också
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ja, denna säsong är det Marie och hennes kavaljerer i Kärlek Åt Alla som är den stora behållningen. Ni som inte har sett det på webben ombeds göra det nu.. Jag har sparat det senaste avsnittet i min samling då det kommer att bli klassiskt. Raggaren med solbrännan var ju rent löjeväckande när han försökte dissa Marie efter att själv blivit bortvald. Den gamle gubben från Hörby är utan tvekan den värsta gnällspiken någonsin i Bonde Söker Frus historia, han började också nästan slåss med kameramannen i slutet. "Tore hit och Tore dit"... Komik på hög nivå! Jag har redan sett avsnittet tre gånger. Direkt länk: https://www.tv4play.se/program/bonde-s%C3%B6ker-fru/10995806
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-08 kl. 05:12.
Citera
2018-11-08, 07:41
Medlem
Pökerz live in action:

https://www.youtube.com/watch?v=OUJyl2xkS9I
Citera
2018-11-08, 08:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
yeeees, madde ut!!! Jävla stalker!
Hon verkar mycket obehaglig. Sjukt fula brillor har hon med.
Citera
2018-11-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju

Hur kan man vara så säker på att Per visste om barnen? Tyckte han såg ganska paff ut när hon började prata om barnen.....

Nej jag tror väldigt få skulle känna kemi med Madeleine och man kan ju inte skylla hennes beteende på barnen heller. Visst att man kanske tänker en extra gång i sitt partnersökande om man har barn, men det är ju ingen anledning att vara så sjukligt kontrollerande som hon är.
Citera
2018-11-08, 10:41
Medlem
https://www.expressen.se/noje/reaktionen-efter-privata-upptackten-om-bonden-fy-var-katastrof/

Här är lite mer av Elins tankar och om grillfesten som tydligen var betydligt mer blöt än vad vi fick se.
Citera
2018-11-08, 10:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
yeeees, madde ut!!! Jävla stalker!

Det var bra ja. Det var en skrämmande individ. Hon försökte ju paja hans egentid med andra igår igen, dessutom gick dom ju alla tre övriga och förstörde egentiden en gång i gårdagens avsnitt. Det ger oss 3-4 gånger hon förstört egentid för Per med andra bönder.
Antagligen var detta något han märkte och valde bort henne delvis därför iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av dennox
Tror Höns Erik kommer få det svårt att hitta någon som det kommer funka med i bonde söker fru,han är exakt lika tråkig/egocentrerad som han var i skolan.

Så, hur har han lyckats får förhållanden innan? Vad för sorts tjejer har han dragits till då som man kan se går igen i hans uppsättning på gården (och då menar jag inte fågarna...).

Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Jim verkar rätt trist faktiskt. En sån där snubbe som bara går runt och är "skön" men som inte har så mycket annat att erbjuda. Typ "jag är kass på allt så jag har skaffat mig riktigt bra sociala skills istället".

EXAKT så tycker jag med. Väldigt mycket "innerstads-människa" som mest glider fram utan att åstadkomma speciellt mycket.
Han känns ju inte direkt jättehändig eller så villig att arbeta hårt fysiskt, både dessa saker är ju om inte nödvändiga så rätt bra att ha med sig in på en gård.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Mina kommentarer efter kvällens program:

* Att Simon skickade hem Sara var lite oväntat. Inte för att hon är rätt för honom men hon är ju i alla fall bättre än Elin som utmärkt sig genom att klaga på att det luktar illa på en bondgård
Tänk om Elin blir hans slutval…

* Madeleine har barn?! Det har jag helt missat. Har det framkommit innan? Det är ju ett mysterium i sig att hon har haft ett förhållande innan som t o m lett till barn. Man undrar ju hur den mannen är funtad...

* Fick man någon förklaring till var Hannes skulle? I tråden vet vi ju om att han har sitt coverband och att det är det som det handlar om. Ok, att man från TV4's sida inte vill göra "reklam" för det men ändå, någon form av förklaring kunde väl oinsatta tv-tittare ha fått.

Återigen, mer information om deltagarna hade gjort det hela mer intressant och skapat mer engagemang, i alla fall för min del. Känner att man knappt har lärt känna deltagarna alls i år.
Enda undantaget är Maries gubbar samt Annette hos Leonora.

Jag tror nog Elin rycker nästa gång, mer "pliktskyldiga" kyssar var länge sedan man såg. Han hade väl dessutom gått iväg och "gjort mer" med någon annan enligt hans egen utsago så hon lär inte ligga i topp där heller.

Jag tror barnen har nämnts nån gång i förbifarten för jag blev inte överraskad när det sades. Sedan har det väl inte fokuserats på det i rutan dock.
Man tycker ju synd om ungarna som nu fått sin mor visad i tv på detta sätt, inte fel sätt sett till hur hon är antagligen men ändå.
Ja, den mannen tycker man ju synd om...

Sades det inte nåt om Boden beträffande Hannes spelning? Eller hörde jag månne så fel?
Hoppas iaf innerligt att det blir Hannes hon väljer, han känns mest lämpad för henne och ett liv på en gård.
Jim blir bara ännu i raden av "snyggingar" som väljs och sticker om några månader för att det inte fungerar med ett gårdsliv annars.

Citat:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/Qlzdwq/tv-bondens-kritik-mot-deltagarna-acklad

Inte bara Marie som tog illa upp förra veckan av herrarnas beteende, även Leonora reagerar starkt.

Bra gjort av Leonora där får man säga, mot sådana svin ska det rytas ifrån.
Förövrigt blev jag extremt överraskad av kvinnan i frågas val. Jag tror som jag sagt innan att det bästa valet är Göteborgskan. Det verkar ju vara så att hon steg rejält hos Leonora under gårdagens avsnitt dessutom.

Citat:
Hur kan man vara så säker på att Per visste om barnen? Tyckte han såg ganska paff ut när hon började prata om barnen.....

Nej jag tror väldigt få skulle känna kemi med Madeleine och man kan ju inte skylla hennes beteende på barnen heller. Visst att man kanske tänker en extra gång i sitt partnersökande om man har barn, men det är ju ingen anledning att vara så sjukligt kontrollerande som hon är.

Det är väl en sak om hon är kontrollerande med barnen (inom vissa gränser) men med en fullvuxen man som driver eget företag? Nja...
En sak jag tycker är lite konstigt dock är ju att Per i deras samtal säger att han inte snackat så mycket med Madde för att han "trodde hon var säker på vad han tyckte" det tolkade jag som att han trodde att hon visste att hon var en favorit, i nästa steg väljs hon bort, det var överraskande för mig iaf.

I övrigt bra gjort av såväl Marie som Tore att säga till respektive ställa lite frågor till Henrik för att han ska visa mer vad han tycker om tjejerna. Nu är ju inte Henrik en ungdom men det är ändå några råd han verkligen borde ta åt sig från två med mer livserfarenhet.
Citera
2018-11-08, 10:43
Medlem
http://lindalindorff.blogg.tv4.se/2018/11/04/hemlig-graviditet-i-bonde-soker-fru

Man kan ju undra vilket par det kan gälla?!
Citera
2018-11-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var bra ja. Det var en skrämmande individ. Hon försökte ju paja hans egentid med andra igår igen, dessutom gick dom ju alla tre övriga och förstörde egentiden en gång i gårdagens avsnitt. Det ger oss 3-4 gånger hon förstört egentid för Per med andra bönder.
Antagligen var detta något han märkte och valde bort henne delvis därför iaf.

Så, hur har han lyckats får förhållanden innan? Vad för sorts tjejer har han dragits till då som man kan se går igen i hans uppsättning på gården (och då menar jag inte fågarna...).

EXAKT så tycker jag med. Väldigt mycket "innerstads-människa" som mest glider fram utan att åstadkomma speciellt mycket.
Han känns ju inte direkt jättehändig eller så villig att arbeta hårt fysiskt, både dessa saker är ju om inte nödvändiga så rätt bra att ha med sig in på en gård.

Jag tror nog Elin rycker nästa gång, mer "pliktskyldiga" kyssar var länge sedan man såg. Han hade väl dessutom gått iväg och "gjort mer" med någon annan enligt hans egen utsago så hon lär inte ligga i topp där heller.

Jag tror barnen har nämnts nån gång i förbifarten för jag blev inte överraskad när det sades. Sedan har det väl inte fokuserats på det i rutan dock.
Man tycker ju synd om ungarna som nu fått sin mor visad i tv på detta sätt, inte fel sätt sett till hur hon är antagligen men ändå.
Ja, den mannen tycker man ju synd om...

Sades det inte nåt om Boden beträffande Hannes spelning? Eller hörde jag månne så fel?
Hoppas iaf innerligt att det blir Hannes hon väljer, han känns mest lämpad för henne och ett liv på en gård.
Jim blir bara ännu i raden av "snyggingar" som väljs och sticker om några månader för att det inte fungerar med ett gårdsliv annars.

Bra gjort av Leonora där får man säga, mot sådana svin ska det rytas ifrån.
Förövrigt blev jag extremt överraskad av kvinnan i frågas val. Jag tror som jag sagt innan att det bästa valet är Göteborgskan. Det verkar ju vara så att hon steg rejält hos Leonora under gårdagens avsnitt dessutom.

Det är väl en sak om hon är kontrollerande med barnen (inom vissa gränser) men med en fullvuxen man som driver eget företag? Nja...
En sak jag tycker är lite konstigt dock är ju att Per i deras samtal säger att han inte snackat så mycket med Madde för att han "trodde hon var säker på vad han tyckte" det tolkade jag som att han trodde att hon visste att hon var en favorit, i nästa steg väljs hon bort, det var överraskande för mig iaf.

I övrigt bra gjort av såväl Marie som Tore att säga till respektive ställa lite frågor till Henrik för att han ska visa mer vad han tycker om tjejerna. Nu är ju inte Henrik en ungdom men det är ändå några råd han verkligen borde ta åt sig från två med mer livserfarenhet.

Ja Per har nog iakttagit Madeleine under den tid hon varit på gården (mer än vad hon trodde) och sett hur hon reagerar, förstör hans egentid med andra och så vidare. Till sist fick han nog vilket var bra. Sen som du säger, det är ju lite konstigt att han först säger så och sen skickas hon, eller så menade han kallt "jag tror redan du vet att vi inte har kemi och att jag tycker du skapar dålig stämning". Hon sa ju när hon röstades ut att hon hade känt det på sig sen dagen innan på logdansen. I vilket fall, nu kommer stämningen bli mer gemytlig hos Per.

Precis, trots att Henrik är 34 så bör han verkligen lyssna på dessa råd, han riskerar att stå ensam annars. Johanna som gick iväg med honom igår verkar ha en stor mognad fast hon bara är 22 och är kanske en tjej som skulle passa honom bra?!

Tror Leonora inte fick det där klicket med Annette utan placerade in henne i vänfacket när dem målade fönster sist. Kanske också att hon var rädd för att Annettes mer "vilda" sida som hon inte verkade gilla skulle ta över i slutändan i en relation. Det kan ju också vara så att Leonora på sikt vill ha syskon till dottern Molly och Annette är ju 56 och lär ju inte kunna få barn, Leonora är över 40 och kanske inte vill föda barn igen. Då är ju valet enklare med en tjej som är 28 respektive 26, där finns ju chansen att få ett barn som partnern kan bära och föda. Göteborgskan ska ju även på speeddejten att hon ville ha barn på sikt.

Tror också Elin ryker vid nästa val hos Simon, jag hoppas på det iaf.

Sen i trailern inför nästa vecka såg man ju Erik säga nåt i stil med.."nej det går inte att hålla på såhär, det är nu eller aldrig". Tolkar det som att han äntligen ska börja ta för sig lite mer...
Citera
2018-11-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ja, denna säsong är det Marie och hennes kavaljerer i Kärlek Åt Alla som är den stora behållningen. Ni som inte har sett det på webben ombeds göra det nu.. Jag har sparat det senaste avsnittet i min samling då det kommer att bli klassiskt. Raggaren med solbrännan var ju rent löjeväckande när han försökte dissa Marie efter att själv blivit bortvald. Den gamle gubben från Hörby är utan tvekan den värsta gnällspiken någonsin i Bonde Söker Frus historia, han började också nästan slåss med kameramannen i slutet. "Tore hit och Tore dit"... Komik på hög nivå! Jag har redan sett avsnittet tre gånger. Direkt länk: https://www.tv4play.se/program/bonde-s%C3%B6ker-fru/10995806

Christer som den gamle gubben heter var ju 67 och när man söker på ratsit så kommer det upp 3 Christer 67 i Hörby och samtliga är gifta, skulle en av dessa då vara "vår" Christer, i så fall måste han träffat och gift sig med någon kvinna ganska omgående efter han röstats ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in