2018-11-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Tror det har stått om allergi men jag sökte på diabetes/diabetiker och hittade inget.

Kanske lukt dagen efter?
(FB) Hur länge luktar man alkohol?
(FB) Dan-efter-lukt
(FB) Hur länge luktar man sprit?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Acetaldehyd

Blir heligt förbannad, är det svårt och förstå?
Vad har det med saken och göra nu?
Tess hade en allergi!
Citera
2018-11-07, 17:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Blir heligt förbannad, är det svårt och förstå?
Vad har det med saken och göra nu?
Tess hade en allergi!

Allergi ger typiskt inte etyllukt.
Citera
2018-11-07, 17:59
Medlem
Citat:
Det har stått om allergi men inte sett något om diabetes.

Kanske lukt dagen efter?

(FB) Hur länge luktar man alkohol?
(FB) Dan-efter-lukt
(FB) Hur länge luktar man sprit?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Acetaldehyd

Nä, så etyllukten har nog orsak i alkoholintag. Om Tess avsåg att jobba inom vården och gick sjuksköterskeutbildning må hon väl varit medveten om att det noteras om det observeras?
Citera
2018-11-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Nej jag vet inte vem T*m är.
Men jag vet hur machokulturen är. Tess ville åka hem och sa till And*rs att dem skulle göra det och T*m tyckte inte om det så då gav han sig på Tess och dessutom skrek/sa han h*ra till Tess.
Grabbgänget var inte som det brukar vara vilket T*m förmodligen inte gillade.

Men du skrev att han hade dåligt ölsinne. Förvisso är det möjligt att han haft det men du uttryckte det som att du visste att så var fallet? Då vet du heller inte om det var någon "machokultur" som stördes av Tess närvaro? Fast visst är det möjligt att det kanske var så att man inte tog sig för saker man brukade i och med Tess närvaro.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-07 kl. 18:03.
Citera
2018-11-07, 18:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske eskalerade efter misshandeln men jag får intryck av att hon kan varit på en destruktiv väg innan denna. Tess beskrivs som rolig, snäll och utåtriktad om man bortser från uttalanden om hennes drickande och humöret detta orsakar. Hon gillar att sjunga, och uppräder gärna i karaokekvällar, det är ju ganska socialt och låter ju som en given festdeltagare. Ändå har hon ingenstans att fira midsommar på. Inte ens familj? Eller bor dom, exempelvis föräldrar, långt bort från Stockholmsområdet?

Vad som framkommit i tråden är att Tess endast hade en syster. Föräldrar döda, modern dog visst för en ca 9 år sedan, och att Tess efter moderns död mer och mer tappade greppet.

Men att Tess alltid varit en partyperson.

Men det verkar ju i tråden som om Tess ofta blev misshandlad av nära nog alla pojkvänner. Jag undrar om Tess förekommer i Lexbase som målsägande i andra misshandelsmål?

För jag undrar liksom varför just denna misshandel var så viktig att få till domstol. Var det någon försäkring som föll ut då?

Jaa, denna misshandel och rättegång gjorde henne tydligen extra rädd och skör.

Varför?
Citera
2018-11-07, 18:10
Medlem
Citat:
Men du skrev att han hade dåligt ölsinne. Förvisso är det möjligt att han haft det men du uttryckte det som att du visste att så var fallet? Då vet du heller inte om det var någon "machokultur" som stördes av Tess närvaro? Fast visst är det möjligt att det kanske var så att man inte tog sig för saker man brukade i och med Tess närvaro.
Läs FUPen!
Citera
2018-11-07, 18:10
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Eller att T stördes av "machokulturen" och ville hem? Det är bara ett gissande men hon drogs ju till manliga män.
Citera
2018-11-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vad som framkommit i tråden är att Tess endast hade en syster. Föräldrar döda, modern dog visst för en ca 9 år sedan, och att Tess efter moderns död mer och mer tappade greppet.

Men att Tess alltid varit en partyperson.

Men det verkar ju i tråden som om Tess ofta blev misshandlad av nära nog alla pojkvänner. Jag undrar om Tess förekommer i Lexbase som målsägande i andra misshandelsmål?

För jag undrar liksom varför just denna misshandel var så viktig att få till domstol. Var det någon försäkring som föll ut då?

Jaa, denna misshandel och rättegång gjorde henne tydligen extra rädd och skör.

Varför?

Varför? Ja för hon trodde hon skulle dö när hon låg där på golvet och blev sparkad på.
Vad f'n har försäkringen med detta och göra? Snacka om fördomar igen och att lägga skuld och skam på Tess igen, att du inte ger dig?
Sjukt av dig att tänka på försäkringen i detta. Tess följde med på en midsommarfest, det gjorde hon sommaren 2018 men med helt andra människor, det var modigt av henne och göra det, hon kunde lika gärna stannat hemma p g a det hon utsattes för midsommaren 2017.

Klart som f*n hon blev skör, hon fick sparkar mot huvudet. Det finns väl ingen som har samtycke till misshandel?
Det var ju inte så att Tess var "van" och bli misshandlad?
Hur dum får du bli?
Citera
2018-11-07, 18:17
Medlem
Citat:
Eller att T stördes av "machokulturen" och ville hem? Det är bara ett gissande men hon drogs ju till manliga män.

Att Tess ev. blev störd ville hem förklarar ju inte att T*m skulle ge sig till att misshandla henne. Möjligtvis om hon blev tjatig, elak för att hon blev störd. Lite udda kanske om hon drogs till manliga män om hon var intresserad av lite flummiga saker, andevärlden etc. Det ger ju intryck av att vara något vilse.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-07 kl. 18:20.
Citera
2018-11-07, 18:18
Medlem
Citat:
Vem skulle inte få nog av machomän och deras sexistiska jargon och hemska attityd?
Citera
2018-11-07, 18:18
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
...

Vem var det som mordhotade henne? Var det kring samma tid, 2017?

Jag vet inte. Det här har gått mig förbi men citerar för att lyfta för andra.
Citera
2018-11-07, 18:19
Medlem
Citat:
Att Tess ev. blev störd ville hem förklarar ju inte att T*m skulle ge sig till att misshandla henne. Möjligtvis om hon blev tjatig, elak för att hon blev störd.
Lägg ned, T*m blev störd för att han inte fick ha sitt grabbgäng där som han brukade!

Sluta upp nu med att säg att Tess var tjatig och elak!
Machomän är inte alltid snälla, så är det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in