2010-07-29, 06:24
Medlem
Soterns avatar
Om jag tar mig en liten virre och endast en hur länge märks det på andedräkten att man druckit sprit?
Citera
2010-07-29, 07:10
Medlem
Dr_Dollars avatar
Kanske inte så smart att börja dagen med en Whiskey om du har dessa funderingar, eller hur..?

Borsta tänderna, tuggummi, munskölj, vademecum, en halv tändkrämstub.
Nån direkt siffra tvivlar jag på att det finns...
Citera
2010-07-29, 07:18
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Kanske inte så smart att börja dagen med en Whiskey om du har dessa funderingar, eller hur..?

Borsta tänderna, tuggummi, munskölj, vademecum, en halv tändkrämstub.
Nån direkt siffra tvivlar jag på att det finns...

Nej, jag tänkte inte dricka nu på morgonen utan jag undrar bara hur lång tid man luktar sprit efter en virre eller sup (oavsett på dygnet).
Ibland träffar man på bekanta mitt på dagen som luktar sprit och det lustiga är ju att det luktar lika mycket om man dricker en nubbe eller tio.

Men frågan gällde; hur länge sitter denna spritlukt i så att det klart märks i andedräkten?
Citera
2010-07-29, 19:00
Medlem
wh0res avatar
Beror väl helt på vad man gör efteråt, vad man ätit och allt möjligt.
Sitter framför mig med en 40cl grogg med 10-12 cl 50% vodka, citronjuice och ginger ale, jag tror inte jag kommer lukta speciellt mycket sprit efter den...
Citera
2010-07-29, 19:14
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Beror väl helt på vad man gör efteråt, vad man ätit och allt möjligt.
Sitter framför mig med en 40cl grogg med 10-12 cl 50% vodka, citronjuice och ginger ale, jag tror inte jag kommer lukta speciellt mycket sprit efter den...

Fråga någon om en timme eller så om de luktar det på dig.
Citera
2010-07-29, 23:29
Medlem
Luktar man sprit efter att ha druckit det trotts att man precis rökt eller röker mitt i stunden som någon vill lukta på andedräkten? Blev nämnligen avsiad från ett ställe förra veckan i denna situation och är starkt kritisk till om det var rätt att avsisa mig på grund av spritlukt.
Citera
2010-07-30, 01:47
Bannlyst
drick citronjuice eller ät en citron de neutraliserar sprit lukten som kommer från munnen och magen men om de kommer från kroppen så antingen gå in på toan och blöttorka dig lite o släng på lite deo. Klart och betalt.
Citera
2010-07-30, 06:23
Medlem
Soterns avatar
Min fråga gäller alltså INTE om att ta bort spritlukten utan hur länge man luktar sprit efter en, låt säga en fyra whiskey. UTAN några som helst försök att dölja den.

Ungefär: en timme, två?
Senast redigerad av Sotern 2010-07-30 kl. 06:26.
Citera
2010-07-30, 07:00
Medlem
Zahles avatar
Jag tror att det beror på vem som dricker också, en del luktar mer sprit än andra etc.

Sedan beror det på hur berusad du blir, annars brukar lukten inte vara för påtaglig
Citera
2010-07-30, 07:59
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Min fråga gäller alltså INTE om att ta bort spritlukten utan hur länge man luktar sprit efter en, låt säga en fyra whiskey. UTAN några som helst försök att dölja den.

Ungefär: en timme, två?
Regel 1: Längre tid än du tror. Om du tror att lukten är borta på fyra timmar, vänta åtta timmar.
Citera
2010-07-30, 08:58
Bannlyst
Viktigt att äta mat vid spritförtäring->före och efter spriten - minskar lukten avsevärt. Sedan kompletera med Vicks ell Fishermans friend. Spray deo mot kroppsodör..
Citera
2010-07-30, 12:13
Medlem
Enzymes avatar
Dricker man så luktar man. Punkt slut.
Att borsta tänderna eller käka vicks hjälper inte eftersom spriten går från blodet via lungorna och ut med utandningsluften.Däremot så luktar man ju givetvis mer och under en längre tid om man dricker en större mängd.Tror nog att folk i din närhet kan känna spritdoften från din virre i några timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in