2018-11-07, 17:09
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nu var det väl iofs inte doften av midsommardrickandet som läkaren uppfattade nästan en vecka senare?
Eller har jag missförstått?

Nej, men den 28/6 på Vårdcentralen och den 29/6 på Karolinska är enligt min uppfattning pga alkoholintag samma dagar.
Citera
2018-11-07, 17:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tack, förstod att det var i goda händer när du frågade efter målnummer igår kväll.
Vet du om det går att begära FUP elektroniskt och kostnadsfritt?
Eller trilskas de numer med sånt som standard?
Tyvärr, det vet jag inte.
Citera
2018-11-07, 17:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nu var det väl iofs inte doften av midsommardrickandet som läkaren uppfattade nästan en vecka senare?
Eller har jag missförstått?

Nej, men antagligt ändå att läkaren misstänkte ganska omfattande alkoholbruk. Tess visade inte tecken på att hon var på väg in i något slags diabeteskoma.
Citera
2018-11-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det som är viktigt här är om hennes liv förändrades dramatiskt efter midsommar -17. Är hon som brottsoffer i en misshandel såpass påverkad psykiskt av händelsen att hennes liv stupade efter det eller är det så att händelsen som ledde fram till misshandeln delvis kan förklaras av hennes missbruk och umgänge. Och hur har hennes liv varit sedan dess? Var hon ett lätt undanröjt hot som målsägande?

Det kanske eskalerade efter misshandeln men jag får intryck av att hon kan varit på en destruktiv väg innan denna. Tess beskrivs som rolig, snäll och utåtriktad om man bortser från uttalanden om hennes drickande och humöret detta orsakar. Hon gillar att sjunga, och uppräder gärna i karaokekvällar, det är ju ganska socialt och låter ju som en given festdeltagare. Ändå har hon ingenstans att fira midsommar på. Inte ens familj? Eller bor dom, exempelvis föräldrar, långt bort från Stockholmsområdet?
Citera
2018-11-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nä, du kan inte i eget majestät bestämma vad som är relevant!
Allt vi sysslar med här är spekulationer. Vad gör du själv här? Försöker förhindra öppna diskussioner i ett fritt forum?
Du försöker bu mest strypa en debatt.

Nej och åter nej det kan inte bli ett brott att spekulera på ett ANONYMT forum. Sprid inte lögner. Försöker du tysta nya eller ovana medebattörer?

Flashback är inte ens registrerat i Sverige och servern befinner sig i annat land. Jag ber dig att läsa på lite om Flashback innan du uttalar dig så kategoriskt. Börja med stt kolla längst med på sidan.

Vi diskuterar och spekulerar ju här tillsammans för att försöka hitta fram till vad som kan ha hänt Therese. Det är många som ör engagerade och det är många olika teorier och de spretar lite, som alltid innan mer information släpps från åklagaren.

Tålamod, den 15 kanske vi får veta mer!
Citera
2018-11-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det som är viktigt här är om hennes liv förändrades dramatiskt efter midsommar -17. Är hon som brottsoffer i en misshandel såpass påverkad psykiskt av händelsen att hennes liv stupade efter det eller är det så att händelsen som ledde fram till misshandeln delvis kan förklaras av hennes missbruk och umgänge. Och hur har hennes liv varit sedan dess? Var hon ett lätt undanröjt hot som målsägande?

Men jag har skrivit/sagt flera gånger att efter misshandeln så mådde inte Tess bra, Tess behövde inte denna jävla misshandel i sitt liv!
Citera
2018-11-07, 17:19
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, men antagligt ändå att läkaren misstänkte ganska omfattande alkoholbruk. Tess visade inte tecken på att hon var på väg in i något slags diabeteskoma.
Jag tror det kan syfta på en spritlukt av andedräkten och att hon var onykter vid besöket. Märks det så antecknas det.

Hon var väl allergisk, men inte diabetiker?
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-11-07 kl. 17:22.
Citera
2018-11-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Jag tror det kan syfta på en spritlukt av andedräkten och hon var onykter vid besöket. Märks det så antecknas det.

Jag tänkte att det kanske luktar om kroppen.
Citera
2018-11-07, 17:40
Medlem
Citat:
Är du bekant med T*m? Vi vet väl inte mycket om honom. Orsaken till att han är ostraffad och inte varit föremål för något socialt ingripande kan ju möjligtvis vara att han eventuellt är en fridfull person vanligtvis?
Nej jag vet inte vem T*m är.
Men jag vet hur machokulturen är. Tess ville åka hem och sa till And*rs att dem skulle göra det och T*m tyckte inte om det så då gav han sig på Tess och dessutom skrek/sa han h*ra till Tess.
Grabbgänget var inte som det brukar vara vilket T*m förmodligen inte gillade.
Citera
2018-11-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Jag tror det kan syfta på en spritlukt av andedräkten och att hon var onykter vid besöket. Märks det så antecknas det.

Jag vet inte om hon var allergisk eller diabetiker. Läkaren nämner inget som signalerar diabeteskoma så etyllukten är nog inte på grund av den orsaken (även om hon händelsevis skulle vara diabetiker)
Citera
2018-11-07, 17:41
Medlem
Citat:
Jag tänkte att det kanske luktar om kroppen.

Tess tog kortison också för sin allergi, det har jag också skrivit.
Citera
2018-11-07, 17:48
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Jag vet inte om hon var allergisk eller diabetiker. Läkaren nämner inget som signalerar diabeteskoma så etyllukten är nog inte på grund av den orsaken (även om hon händelsevis skulle vara diabetiker)
Det har stått om svår allergi tidigare men har inte sett något om diabetes/diabetiker.
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna

Kanske lukt dagen efter?

(FB) Hur länge luktar man alkohol?
(FB) Dan-efter-lukt
(FB) Hur länge luktar man sprit?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Acetaldehyd
Citat:
Ämnet är en mellanprodukt vid nedbrytning av alkohol i levern och magsäcken. Ämnet har en sötaktig lukt som man kan känna i andedräkten hos personer som druckit alkohol (etanol) då den diffunderar ut i lungorna från blodet. Acetaldehyd är en av orsakerna till att man ofta mår illa dagen efter att man druckit alkohol.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-11-07 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in