2018-11-07, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo78
Ash var med. Finns inlägg på hans i stagrsm. Jag känner att om han var så hemsk som han framställs i filmen, så borde familjs inte ha bjudit in honom till både begravningen och minnesstunden i måndags.
Jag vill inte tro att han är en sådan person som Levan utmålar honom till. Samtidigt gör det mig förvirrad att Tim då inte motsagt det efter att filmen släppts. Det förvirrar mig.
Jag skulle i alla fall tro att minnesstunden i måndags var hans gravsättning.
Bra att Ash var med. Och det visar vad Tims familj tycker.
Citera
2018-11-07, 22:51
Medlem
Ja nu ser man var han ligger någonstans. Vila i Frid
Citera
2018-11-08, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan12345
Ja nu ser man var han ligger någonstans. Vila i Frid

Jag tror många kan bli lättade nu när man vet (eller åtminstone kan ta reda på) vart han vilar. Det kan ge tröst att få gå dit och tända ett ljus eller lämna en blomma.
Citera
2018-11-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
En minneslund kan det inte vara för de är helt anonyma, anhöriga är inte heller med vid gravsättningen.
På en asklund anges namnen men själva platsen markeras inte. Där kan också anhöriga vara med vid gravsättningen.

http://www.stockholm.se/FamiljOmsorg/Begravning-och-kyrkogardar/Gravplats/Gravskick/

Citat ur texten ovan: "Nya askgravplatser byggs ut på Skogskyrkogården. De tas i bruk 2018." Kanske han ligger där?

Skylten står utomhus någonstans också, det svarar Danieel Bailey i kommentarsfältet på insta

Njaa, tror inte på riktigt. På fotot ser ut som bakom gravskylten syns en gammal familjegrav, sån som har ett galler runt omkring sig. I skogskyrkogården finns inte en enda sådan grav, kommer inte finnas heller. Ingen galler heller runt omkring begravninsplatsen. Men på Hedvig Eleonoras kyrkogård finns sådana. Där finns även ett gallerstaket runt kyrkogården. Man kanske fick lov att sätta en gravskylt innanför gallerstaketet eller intill huvudändan av en gammal familjegrav och lägga skylten visa utåt, så att säga. Det tar inte mycket plats och stör nog ingen. Urnan kanske ligger hemma hos föräldrar.
Citera
2018-11-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Njaa, tror inte på riktigt. På fotot ser ut som bakom gravskylten syns en gammal familjegrav, sån som har ett galler runt omkring sig. I skogskyrkogården finns inte en enda sådan grav, kommer inte finnas heller. Ingen galler heller runt omkring begravninsplatsen. Men på Hedvig Eleonoras kyrkogård finns sådana. Där finns även ett gallerstaket runt kyrkogården. Man kanske fick lov att sätta en gravskylt innanför gallerstaketet eller intill huvudändan av en gammal familjegrav och lägga skylten visa utåt, så att säga. Det tar inte mycket plats och stör nog ingen. Urnan kanske ligger hemma hos föräldrar.
Läs inlägg #9431 och kolla länkarna...
Citera
2018-11-08, 19:59
Medlem
Citat:
Läs inlägg #9431 och kolla länkarna...

OK.Tack! Nu förstår jag.
Citera
2018-11-08, 20:14
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narakaa
Bra att Ash var med. Och det visar vad Tims familj tycker.

Gör det?
En begravning är väl en offentlig tillställning, de kan inte förbjuda ngn att komma dit, visst kan de avvisa någon men har svårt att tro att de vill ställa till en scen.
Har du någonsin sett någon blivit bortförd från en begravning?
Citera
2018-11-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Gör det?
En begravning är väl en offentlig tillställning, de kan inte förbjuda ngn att komma dit, visst kan de avvisa någon men har svårt att tro att de vill ställa till en scen.

Begravningen har redan ägt rum, den 8/6 om jag inte minns fel.
Detta verkar ha varit en memorial och ev. även urnsättning. Till middagen var det definitivt bara inbjudna gäster.
Citera
2018-11-09, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Gör det?
Begravningen ägde rum i sommar och den var en privat. De skickade ut inbjudningar till den. Förresten, vem skulle ha mage att gå objuden på en begravning när det tom meddelas i tidningarna att den blir privat med familjen och en liten skara av de människor som vara nära honom. Särskilt någon som blivit så shitty framställd i en film innan.
Citera
2018-11-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Tycker inte det är konstigt alls! Nu när Tim så tragiskt gått bort, börjar alla se vad Tim hade behövt och vilka som dolt det o prioriterat lyxliv på bekostnad av sin "vän" stjärnan", m a o enturaget. De har varit som parasiter och ätit upp den som närt dom.
Jag tycker det är asnice att det körs en memorial med Ash och de gamla jättenära vännerna och partners (familj?) utan parasiterna. Jättefint initiativ och den som undrade vem Harry är? Harry är Harry Bird, skulle tro att om Tim skulle räkna upp sina bästisar på sin ena hand, skulle Harry finnas där. Btw på Harry Birds instagram syns just nu mer från gårdagens happening som vad jag uppfattat var magisk.

Ni som undrar mer kring den andra tråden och funderar på om Tim tog sitt liv. Jag går mer mot od blandning oavsiktlig och om ni kollar Harry Bird på instagram den 20 april, står en hel del om deras sista snack precis innan Tim gick bort. Ger en del att fundera på, självmord? Neeeh.

RIP
I agree. To read his post from the 20th does not sound like suicide. And if it was, there were no obvious signs.

A few days ago I read this news about Mac Miller: an accidental overdose, a mixture of cocaine, fentanyl and alcohol was announced as cause of death. The investigations took almost two months. And I remember similar cases in the past.
How is it possible that the Omani police could claim to know all facts only a few days after Tim's death? Does it mean the Omani laboratories work 20 times faster as the Amercan? Were there really drugs involved? The Oman courts should also disclose their results. Which investigations were made? The unnatural death of a person is NOT private, not in a country like Oman, where the police is only a power tool.
No independent authority had any inside in the events between Tim's death and the arrival of his parents. There were hours/days in between, time enough to cover traces and manipulate the scene.
Senast redigerad av Carolina1993 2018-11-09 kl. 11:35.
Citera
2018-11-09, 14:25
Medlem
Det här är jätteintressant och förklarar mycket om pancreatitis.

"I've suffered from Early Onset Chronic Idiopathic Pancreatitis for 21 years, I may know what happened to Tim."

https://www.reddit.com/r/avicii/comments/8evl8c/ive_suffered_from_early_onset_chronic_idiopathic/
Citera
2018-11-09, 16:57
Medlem
Citat:
Det här är jätteintressant och förklarar mycket om pancreatitis.

"I've suffered from Early Onset Chronic Idiopathic Pancreatitis for 21 years, I may know what happened to Tim."

https://www.reddit.com/r/avicii/comments/8evl8c/ive_suffered_from_early_onset_chronic_idiopathic/
Of course this is a possible explanation. But it's only a theory, it can be true or not.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in