Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
Och jävligt konstigt att inte någon ur hans kompisgäng gläds över det på insta. Det är helt tyst.

Tycker inte det är konstigt alls! Nu när Tim så tragiskt gått bort, börjar alla se vad Tim hade behövt och vilka som dolt det o prioriterat lyxliv på bekostnad av sin "vän" stjärnan", m a o enturaget. De har varit som parasiter och ätit upp den som närt dom.
Jag tycker det är asnice att det körs en memorial med Ash och de gamla jättenära vännerna och partners (familj?) utan parasiterna. Jättefint initiativ och den som undrade vem Harry är? Harry är Harry Bird, skulle tro att om Tim skulle räkna upp sina bästisar på sin ena hand, skulle Harry finnas där. Btw på Harry Birds instagram syns just nu mer från gårdagens happening som vad jag uppfattat var magisk.

Ni som undrar mer kring den andra tråden och funderar på om Tim tog sitt liv. Jag går mer mot od blandning oavsiktlig och om ni kollar Harry Bird på instagram den 20 april, står en hel del om deras sista snack precis innan Tim gick bort. Ger en del att fundera på, självmord? Neeeh.

RIP
Citera
2018-11-07, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walls80cm
Visst kan det se ut såhär vid en grav innan en gravsten satts upp? Eller har de tagit fram denna till minnesstunden som verkar ha ägt rum igår?

https://imgur.com/8yJ4PJV
Bilden visar en metallskylt där det står Tim Bergling 8/9 1989- 20/4 2018

Bilden är publicerad av instagramkontot http://instagram.com/danielbailey1210
Ja, visst kan det se ut så. Det verkar vara en skylt till ovanför.
Citera
2018-11-07, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Tycker inte det är konstigt alls! Nu när Tim så tragiskt gått bort, börjar alla se vad Tim hade behövt och vilka som dolt det o prioriterat lyxliv på bekostnad av sin "vän" stjärnan", m a o enturaget. De har varit som parasiter och ätit upp den som närt dom.
Jag tycker det är asnice att det körs en memorial med Ash och de gamla jättenära vännerna och partners (familj?) utan parasiterna. Jättefint initiativ och den som undrade vem Harry är? Harry är Harry Bird, skulle tro att om Tim skulle räkna upp sina bästisar på sin ena hand, skulle Harry finnas där. Btw på Harry Birds instagram syns just nu mer från gårdagens happening som vad jag uppfattat var magisk.

Ni som undrar mer kring den andra tråden och funderar på om Tim tog sitt liv. Jag går mer mot od blandning oavsiktlig och om ni kollar Harry Bird på instagram den 20 april, står en hel del om deras sista snack precis innan Tim gick bort. Ger en del att fundera på, självmord? Neeeh.

RIP
Var Ash också med? Finns det bilder på det?
Vad gör Harry Bird, är han också musiker? Edit: Såg att de designade hans shower.

Tycker också att självmord känns konstigt när man läser om alla människor han planerade saker med bara dagar innan han dog (även om beslutet kan gå fort och många som tar livet av sig är glada innan). Måste hänvisa igen till Heath Ledger som också blandade piller och där kroppen la av till slut.
Varifrån kom det här med trasiga flaskor och annat egentligen? Var det ursprungligen rykten som startade på flashback och som sedan spreds till TMZ och Stoppa Pressarna, typ? Det är ju inte konstigt att Faby tex är upprörd över det. Det är bara skumt att familjen håller fast vid självmord i såna fall. Det vore bättre att gå ut och berätta sanningen och visa på för vad som kan hända när man blandar piller/piller och alkohol (om det nu är så). Det är väl inget att skämmas för, det är ju betydligt bättre än att låta andra "blodiga" rykten ta över hand.
Senast redigerad av marimarej 2018-11-07 kl. 06:01.
Citera
2018-11-07, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walls80cm
Visst kan det se ut såhär vid en grav innan en gravsten satts upp? Eller har de tagit fram denna till minnesstunden som verkar ha ägt rum igår?

https://imgur.com/8yJ4PJV
Bilden visar en metallskylt där det står Tim Bergling 8/9 1989- 20/4 2018

Bilden är publicerad av instagramkontot http://instagram.com/danielbailey1210

Det ser onekligen ut som att Tim nu blivit lagd till sin sista vila. Troligtvis i någon typ av minneslund/asklund/minnesplats. Någon som vet hur det ser ut på t.ex. Skogskyrkogårdens minneslunder. Finns det gravskyltar av den här typen där?
Vi kan nog åtminstone utesluta att hans viloplats ligger någon annanstans än i Stockholm.
Citera
2018-11-07, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE
Det ser onekligen ut som att Tim nu blivit lagd till sin sista vila. Troligtvis i någon typ av minneslund/asklund/minnesplats. Någon som vet hur det ser ut på t.ex. Skogskyrkogårdens minneslunder. Finns det gravskyltar av den här typen där?
Vi kan nog åtminstone utesluta att hans viloplats ligger någon annanstans än i Stockholm.

En minneslund kan det inte vara för de är helt anonyma, anhöriga är inte heller med vid gravsättningen.
På en asklund anges namnen men själva platsen markeras inte. Där kan också anhöriga vara med vid gravsättningen.

http://www.stockholm.se/FamiljOmsorg/Begravning-och-kyrkogardar/Gravplats/Gravskick/

Citat ur texten ovan: "Nya askgravplatser byggs ut på Skogskyrkogården. De tas i bruk 2018." Kanske han ligger där?

Skylten står utomhus någonstans också, det svarar Danieel Bailey i kommentarsfältet på insta
Senast redigerad av marimarej 2018-11-07 kl. 07:26.
Citera
2018-11-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE

Håller med. Ser precis ut som en plakett från en minneslund.

Att de som begravs i minneslundar är anonyma stämmer inte alls som marimej skriver. Jag har flera anhöriga vars aska finns i en minneslund och alla de har en plakett eller en liten sten med med sitt namn och datum på. Kanske det är olika benämningar på olika platser i landet bara då samma profil skriver om asklundar.

Däremot vet man inte var askan är mera specifikt i minneslunden, till skillnad från någon som jordfästs i en grav med tillhörande gravsten.
Senast redigerad av Vitaeternaa 2018-11-07 kl. 07:56. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-07, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
Var Ash också med? Finns det bilder på det?
Vad gör Harry Bird, är han också musiker? Edit: Såg att de designade hans shower.

Tycker också att självmord känns konstigt när man läser om alla människor han planerade saker med bara dagar innan han dog (även om beslutet kan gå fort och många som tar livet av sig är glada innan). Måste hänvisa igen till Heath Ledger som också blandade piller och där kroppen la av till slut.
Varifrån kom det här med trasiga flaskor och annat egentligen? Var det ursprungligen rykten som startade på flashback och som sedan spreds till TMZ och Stoppa Pressarna, typ? Det är ju inte konstigt att Faby tex är upprörd över det. Det är bara skumt att familjen håller fast vid självmord i såna fall. Det vore bättre att gå ut och berätta sanningen och visa på för vad som kan hända när man blandar piller/piller och alkohol (om det nu är så). Det är väl inget att skämmas för, det är ju betydligt bättre än att låta andra "blodiga" rykten ta över hand.

Ash var med. Finns inlägg på hans i stagrsm. Jag känner att om han var så hemsk som han framställs i filmen, så borde familjs inte ha bjudit in honom till både begravningen och minnesstunden i måndags.
Jag vill inte tro att han är en sådan person som Levan utmålar honom till. Samtidigt gör det mig förvirrad att Tim då inte motsagt det efter att filmen släppts. Det förvirrar mig.
Jag skulle i alla fall tro att minnesstunden i måndags var hans gravsättning.
Citera
2018-11-07, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Håller med. Ser precis ut som en plakett från en minneslund.

Att de som begravs i minneslundar är anonyma stämmer inte alls som marimej skriver. Jag har flera anhöriga vars aska finns i en minneslund och alla de har en plakett eller en liten sten med med sitt namn och datum på. Kanske det är olika benämningar på olika platser i landet bara då samma profil skriver om asklundar.

Däremot vet man inte var askan är mera specifikt i minneslunden, till skillnad från någon som jordfästs i en grav med tillhörande gravsten.

Minneslund och asklund är två helt olika saker.

Enligt alla sidor jag kollat med är minneslundar helt anonyma, både vid gravsättningen (det sköts av kyrkogårdsförvaltningen, helt utan anhöriga närvarande) och ingen sten eller plakett finns.

https://lavendla.se/begravning/efter-begravningen/minneslund/

Minneslund: "Inte tillåtet att markera platsen där urnan gravsätts: En minneslund är en helt anonym form av gravplats. Detta innebär att man aldrig får markera den plats där askan grävs ned. Anhöriga får inte delta vid gravsättningen: För att minneslunden ska förbli anonym är det inte tillåtet för anhöriga att delta vid gravsättningen i en minneslund. Kyrkogårdsförvaltningen sköter gravsättningen: Det är kyrkogårdsförvaltningen som ansvarar för att askan blir nedgrävd i minneslunden, alternativt att askan sprids ut i minneslunden. Som anhörig får du besked om att gravsättningen har ägt rum via ett så kallat minneslundsintyg."

Asklundar däremot är en gemensam gravplats men med en plakett med namn på. "I en askgravlund är anhöriga välkomna att delta vid själva gravsättningen och den avlidnes namn samt födelse- och dödsdatum finns representerat på en namnplatta i askgravlunden."

Kan inte tänka mig att han ligger på en minneslund om inte de anhöriga fick vara med vid gravsättningen. Plus att det ju tydligen finns en plakett också med namnet.

Kanske de har väntat med gravsättningen tills den nya asklunden blev färdig nu i år eftersom den gamla var full?

"För närvarande (augusti 2017) kan endast askgravplats erbjudas på Brännkyrka kyrkogård då askgravplatserna vid Skogskyrkogården och Galärvarvskyrkogården är fullbelagda... Nya askgravplatser byggs ut på Skogskyrkogården. De tas i bruk 2018."
http://www.stockholm.se/FamiljOmsorg/Begravning-och-kyrkogardar/Gravplats/Gravskick/
Citera
2018-11-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo78
Ash var med. Finns inlägg på hans i stagrsm. Jag känner att om han var så hemsk som han framställs i filmen, så borde familjs inte ha bjudit in honom till både begravningen och minnesstunden i måndags.
Jag vill inte tro att han är en sådan person som Levan utmålar honom till. Samtidigt gör det mig förvirrad att Tim då inte motsagt det efter att filmen släppts. Det förvirrar mig.
Jag skulle i alla fall tro att minnesstunden i måndags var hans gravsättning.

Finns det bilder från kvällen på Ash Instagram eller var det en story?

Jag håller för övrigt med om det du skriver om Ash. När filmen släpptes för ett år sedan var det ingen som gick i taket över hur Ash framställs i den, men efter Tims död gick folk igång som tokiga för att hitta en syndabock som ansvarar för att det gick som det gick. Lätt då att se filmen om och om igen och hitta de där små byggstenarna till hatet mot Ash.
Citera
2018-11-07, 15:23
Medlem
Kan han inte ligga på Hedvig Eleonora kyrka? Iom att de ska hålla konsert i hans minne nu i November.
Citera
2018-11-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myngel
Kan han inte ligga på Hedvig Eleonora kyrka? Iom att de ska hålla konsert i hans minne nu i November.

Du har rätt, skyltarna ser ut som de på insta, det är askgravlunden på Hedvig Eleonora

https://mitti.se/nyheter/gravplatserna-tagit-ostermalm/
https://www.instagram.com/p/Bp1Gw4FAHfB/
Citera
2018-11-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mockasinvitamin
Något som är oklart är läkemedlen. I True stories säger han ”sen kanske man inte kan lufta allt”. Klipp på youtube och de bilder som finns på honom från 2015 visar en väldigt sliten och ibland tydligt påverkad Tim. 2014, när han var mager och emottog pris för Wake me up så ser man hur små hans pupiller är. Där sluddrar han inte eller beter sig påverkat, men troligtvis har han tagit något. I de sista intervjuerna i TS är han muntorr, som att något antikolinergika påverkar honom. Finns flera tecken på läkemedelspåverkan.
I TS är det otydligt vilka mediciner han tog. ”I’ve never taken Percocet”, ”percocet is like fucking heroine” sedan är det ändå som att han tagit det (?). Och vilken medicin var det som var ”ta inte bort det som faktiskt funkar!”, när han pratar med en läkare på sjukhuset efter brusten gallblåsa 2014?
”Jag gick till psykiatriker, läkare, provade olika dieter – inget hjälpte”. Vad var det som han ville ha hjälp mot? Vad är det som var innebörden i ”I kept feeling bad?” när han pratar om hur han ändå tog ledigt då och då för att återhämta sig. Menade han magsmärtan eller ångest eller både och?
Så många frågor kring läkemedelsberoende. Antagligen har han varit morfinberoende på ett eller annat sätt. Oxycodone, percocet, tramadol – jag har ingen aning vad han knaprade i sig. Sedan benso och andra lugnande läkemedel? För att få ihop en cocktail på 20 tabletter är det knappast typ Alvedon och propavan och liknande snälla preparat som ingick. Man kan dock fråga sig hur i helvete det var möjligt att det fick fortgå så länge utan att någon drog i handbromsen? Ett sådant beroende är svårt att bli av med och kan ge försvårad ångest. Om det fanns ett permanent smärttillstånd i grunden (man får heller inte veta om det helt försvinner) så finns det ju behov av att fortsätta ta det. Istället för alkohol innan show – hur lugnade han sig? Sedan flimrar det förbi bilder i TS från 2016 (Vegas?) där de festar och han dricker alkohol, väldigt snabba klipp, bl a tar han shots bredvid Jesse Waits (syns tydligt vilka som deltar i festandet om filmen pausas). Så han hade ju inte helt lagt av med alkoholen... Och hur länge fortsatte det? "Vänner" var uppenbarligen med. Kanske någon försökte hindra detta...? Så jävla sorgligt. Lite alkohol och benzo räcker för att släcka ett liv. Så lätt att begå ett misstag, oavsett om man mår dåligt psykiskt eller inte.
Bra skrivet!
I filmen ser man hur läkarna säger att de egentligen inte borde skriva ut Tim, men eftersom han bla bla bla... Jag blir lika förbannad varje gång jag tänker på det. Var har de sin yrkesheder? De skulle inte ha skrivit ut honom, de skulle inte ha skickat med honom starka värktabletter. De skulle istället ha talat allvar med honom, vägrat, förklarat att det var omöjligt, struntat i pengarna som stod på spel. De skulle ha behållit honom och gett honom den behandling han behövde. För det var Tims liv och hälsa det gällde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in