Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993

• In May TMZ published an article which said that Tim Killed himself with broken glass. They said they had three different sources for this, people close toTim's family. Obviously none of them mentioned two suicide attempts.

.

Jag fastnar lite på det där med att skära sig med glas så illa att man dör. Det känns bara så extremt att välja det som tillvägagångssätt om man inte tidigare har självskadat sig på det sättet. Eller det kanske är vanligare än jag tror , någon som har koll på det? Jag tänker liksom att han har tillgång till hur mycket droger som helst och hade lätt kunnat välja att överdosera istället..
Citera
2019-01-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livne89
Jag fastnar lite på det där med att skära sig med glas så illa att man dör. Det känns bara så extremt att välja det som tillvägagångssätt om man inte tidigare har självskadat sig på det sättet. Eller det kanske är vanligare än jag tror , någon som har koll på det? Jag tänker liksom att han har tillgång till hur mycket droger som helst och hade lätt kunnat välja att överdosera istället..
I agree. It is hard to believe that this really was the cause of death. But if he did not die by broken glass the conclusion is that these people, who gave the infos to TMZ did not say the truth. I also wonder why people close to the family were contacting a gossip magazine like TMZ, because the family obviously did not want to speak about the cause of death. It does not really make sense. Who were these so called 'sources'? Did they really tell the truth? And if not, why did they lie? What are your thoughts about this?
Citera
2019-01-25, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walls80cm
Jag har printat alla texter och bilder som hon lagt ut om honom, det du skriver stämmer. Synd att vi nog aldrig mer kommer få se en bild eller text från henne eftersom hon ”släppt taget” nu.
Hon kommer ju garanterat inte att glömma honom, men förr eller senare måste man rikta blicken mot framtiden.

En helt annan sak: Det pågår ett intensivt resande bland en del bryschor, t.ex. Sean. Var får han alla pengar ifrån? Han verkade ju inte ha nån egen strålande karriär på gång.
Citera
2019-01-27, 12:08
Medlem
De som kallar sig för ”thevideoguys1” på Instagram har lagt upp en frågestund på sin instastory där man kan fråga om allt som har att göra med tiden då de jobbade med Ash, Avicii och At night. En del intressanta svar har dykt upp. 😊
Citera
2019-01-27, 12:45
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
Känslan man får av Tim, vilket också bekräftas i familjens öppna brev, är verkligen att han var en sökare. Sannerligen väldigt kreativ och säkerligen också högkänslig och väldigt intelligent. Jag tycker att det blir så tydligt att han samlade information kring psykisk ohälsa och sina problem redan i ett tidigt skede, . Jag tänker då på hans inlägg här på FB exempelvis och hur han beskriver att han pratat med människor i sin omgivning för att få hjälp och stöd. Utifrån hur han skrev dessa inlägg känns det som att han så gärna ville få snabb feedback, höra andras tankegångar och få tips på hur han skulle hantera sin situation. Han har flera gånger skrivit inlägg snabbt efter varandra, där måendet t.ex snabbt blivit sämre och mer svårhanterligt utan stöd och tips. Tänker också mycket på hur hans pappa beskrev honom i en intervju, att han redan som barn hade ett visst allvar hela tiden. Kanske började han fundera söka svar på stora frågor redan som barn.

Både i dokumentären och i intervjuer känns det som att han gjorde mycket egen research kring hur han skulle hantera sitt mående. Jag tänker på böcker han berättade att han läst, meditationen som han lade mycket energi på, och ”alternativa” behandlingar som ayahausca och grodgift. Upplevelsen blir att han till 100% ville förstå och bli fri från det som tyngde honom, så snabbt som möjligt. Erin Skipper beskrev det ju även som att han ville fortskrida med meditationsprocessen snabbt trots hennes rekommendation att ta det lugnt. När man mår så dåligt psykiskt förstår jag verkligen stressen över att vilja bli bättre, och stressen kring att försöka förstå vad som händer inuti och varför. Just frågan ”varför” blev nog extra central, eftersom att Tim hade ett till synes ”perfekt” liv – stor framgång, ekonomiskt oberoende, etc, etc. Känslan av att inte förstå varför man mår så dåligt när allt är ”perfekt” måste bli fruktansvärd. När man har ”allt” men fortfarande mår dåligt – vad ska man då göra mer?

Jag tycker att han ger ett så himla engagerat, ödmjukt och närvarande intryck i intervjuer och filmklipp (där han inte är hög på mediciner, eller annat). Utan att vara för privat gav han nog människor omkring honom hela sitt engagemang. Viljan att vara sitt bästa jag och vara närvarande är väldigt genuint och framträdande tycker jag. Det speglar nog även av sig i musikskapandet. Det blir intensivt, och extremt viktigt att allt blir rätt och perfekt. Med tanke på att musikskapandet var hans jobb, där en massa människor förväntade sig olika saker av honom, blev nog just strävan efter det perfekta extrem. Det måste ha gått otroligt snabbt för musiken att vara en kreativ hobby, till att bli ett stort maskineri som betydde krav och förväntningar och därtill också avlönade en massa människor. Bara den grejen att hans allra närmaste vänner också blev hans närmaste anställda (som självklart var beroende av att hans karriär fortsatte) måste bli ganska knäppt. Jag själv hade nog i alla fall till slut ställt mig frågan – är de här som mina vänner, eller som mina anställda? Vill de MITT bästa, eller alla andras bästa? Jag beundrar honom så mycket för att han lyckades bibehålla sin musikaliska kreativitet i en sådan stressig tillvaro som allt detta måste ha varit för honom

Tack för din delning. Det här är det bästa inlägget i den här tråden och är en väldigt träffsäker beskrivning över hur det dels är att leva med psykisk ohälsa, samt en god överblick över Avicci och hans problem.
Citera
2019-01-27, 13:02
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggemoore
B8ra skrivet!

Jag har funderat lite på hans sista dygn och hur det såg ut. Det är allmänt känt att många som begår självmord knappt sover sista dygnen pga svår ångest. Kanske därför han var själv och obevakad en eftermiddag? För att polarna ville att han skulle få lugn och ro och sova? Antagligen eskalerade hans ohälsa av någon anledning de där sista dagarna i Oman. Kanske delvis pga hans samtal med skivbolaget två dagar innan hans död? Att pressen gjorde sig påmind? Började han sova dåligt och börja uppträda desillusionerat bör polarna börjat bli oroliga och ringt hem till familjen vilket föranledde att de skickade ner hans bror till Oman.

Självmord sker ofta väldigt noga och välplanerat eller extremt impulsivt. Man kan väl endast spekulera i det här fallet men jag skulle gissa att Tim gått med suicidala tankar en längre period till följd av en depression. Jag tyckte personligen man ser dessa tendenser i dokumentären nu såhär i efterhand. Han hade mycket möjligt haft en trevlig och fin dag, antagligen sett tillsynes glad och rofylld ut. Sedan får han plötsligt en kraftig panikångestattack vilket med en depression i botten drev honom i djup affekt och i ett akut tillstånd. Han genomförde självmordet tämligen omgående och impulsivt skulle jag tro. krossade flaskan och Hade han fått hjälp där och då hade han kanske levt idag. Men det är svårt att i ett akut tillstånd förhindra ett självmordsförsök, det går snabbare än man tror och syns ofta ej utåt när det är på gång.

Ledsen för dubbelpost...
Senast redigerad av Presentpapper 2019-01-27 kl. 13:42.
Citera
2019-01-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
De som kallar sig för ”thevideoguys1” på Instagram har lagt upp en frågestund på sin instastory där man kan fråga om allt som har att göra med tiden då de jobbade med Ash, Avicii och At night. En del intressanta svar har dykt upp. 😊

Gillar enormt!!! Särskilt de som "thevideoguys1" har skrivit om True Stories. Dels att de sitter på högupplösta filer medan Levan bara fått tillgång till deras råa filer 40 minuter av True Stories är filmade av dessa grabbar, glöm inte det, och sedan använts av Levan. Dels älskar jag att de berättar om att deras inspelade film med Ash har blivit sönderklipp, förvrängd och helt tagen ur kontext för att Ash ska få stå i dålig dager. De lägger också upp att Ash och Tim brutit samarbetet flera år tidigare än filmen släpptes och att de inte vet om några problems mellan Ash o Tim. De håller också fram Fricko som en av Tims riktiga vänner. Instagramstoryn är redan 11 timmar gammal, så gå in o kolla nu om ni inte tror mig o ska börja ifrågasätta det jag skriver. HEHE

RIP Avicii
Citera
2019-01-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Hon kommer ju garanterat inte att glömma honom, men förr eller senare måste man rikta blicken mot framtiden.

En helt annan sak: Det pågår ett intensivt resande bland en del bryschor, t.ex. Sean. Var får han alla pengar ifrån? Han verkade ju inte ha nån egen strålande karriär på gång.

Håller med, tror dom var riktigt förälskade. En tidigare älskads dödsfall, av vilken anledning de än må vara måste knäckt bruden. Bra att hon aktiverar sig och reser, istället för att döva sin smärta som hon skrev om i början.

Äh det är ju genom Bajric (instagram madsbajric) som håller i Ciceron Group som fixar resor och sånt åt kändisar (anlitad av Avicii förr). Troligtvis är hon ute o rekar på bolagets bekostnad och som jag fattat är hon generös o Sean (som gammal vän sedan Avicii tiden o van att leva på andra) hänger på helt gratis.
Citera
2019-01-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife

Och nu har han lagt upp mer intressant där. Levan står inte högt i kurs kan man lugnt säga.
Citera
2019-01-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Och nu har han lagt upp mer intressant där. Levan står inte högt i kurs kan man lugnt säga.

Nej verkligen inte 😂 men jag förstår dom helt och fullt. Riktigt fult gjort av Levan om detta stämmer!

https://instagram.com/thevideoguys1?utm_source=ig_profile_share&igshid=n ev1b6zfscdb
Citera
2019-01-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aannaa1
Nej verkligen inte 😂 men jag förstår dom helt och fullt. Riktigt fult gjort av Levan om detta stämmer!

https://instagram.com/thevideoguys1?utm_source=ig_profile_share&igshid=n ev1b6zfscdb

Det är ju konstigt att Levan inte vet var de tidigare filmerna kommer ifrån och sen står thevideoguys1 med i eftertexten i True Stories.
Citera
2019-01-28, 21:56
Medlem
Stories på videoguys nu - EXAKT min tanke när jag hörde intervjun med Levan. Varför säger han att han inte vet vem som filmade inne hos At night (tex filmen om när Ash fixade pengarna för Levels)?? Varför säger han att från 2012 "it took off?" när det inte var så?Hoppas att det finns journalister som läser här och som kan gräva djupare i detta och sticka hål på bubblan runt true stories. När lite tid gått. Ojoj finns mycket att skriva om det här. Hur vore det att vara lite mer ärlig Levan? Vi vet att du läser här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in