Citat:
Ursprungligen postat av
Carolina1993
I just read through a few posts from two month ago. And it's really strange, that the content is more or less the same, as what is discussed now. Absolutely nothing new has come to light.
When you think of how many friends and acquaintances Tim had, this is really strange.
Tim's family and the company, who was in Oman, have so far managed to keep the information about those questions, you ask, for themselves.
I think Tim's other friends, other Dj's f.ex. also do not know much more, what they say seems mainly based on the letter of Tim's parents and their own thoughts.
That's also the reason, why I don't really trust in what viktigt01 wrote. How could he/she get so many details just by asking a person close to Tim's entourage?
If they were so talkative, then there should be now 3 month later, many more people who know, what happened. But nobody f.ex. gave further infos to TMZ after the story with the broken glass.
So I wonder, who viktigt01 really is?
Jag tror (eller vet) att mycket av detaljerna som Viktigt01 skrivit är helt fel. Det kan vara att uppgifter ändras såklart när man inte är närmast källan (Avicii själv) eller de som är närmast källan innan den tragiska bortgången.
Därför vill jag öppna upp med lite frågeställningar. Om det var så att Avicii var suicidal redan dygnen innan han gick bort, och ringde anhöriga. Varför valde hans föräldrar (de är pigga och arbetar, inga pensionärer) att inte ta det på allvar och åka till honom? Om det istället var så att Avicii tagit massa droger och ringt till någon som stod honom nära (utanför familjen) och den trodde han t.ex. var i livsfara pga drogningen, skulle inte denna person vdbf det till familjen. I detta fall förstod jag varför föräldrarna valde att inte åka ner (Kanske var de på semester i Gran Canaria under denna tid?).
När vi diskuterar vem i familjen eller vilka som åkte ner, så har vi olika besked. Vissa säger att ena halvbrodern åkte ner och kom försent. Vissa säger att båda halvbröderna kom för sent. Och andra säger att Avicii spenderade semestern sista veckan med en eller båda halvbröderna! Vi vet inget alls om det, och inga bilder är publicerade som visar det enda eller andra. Det enda som finns är att media skrivit att den äldre halvbrodern kom försent. Försent till Oman? Enda bevis vore väl halvbrödernas passkopior??
Avseende entouraget så hävdar vissa att de var på plats, delar av dessa "vänner", under hela Oman vistelsen. Vissa hävdar att Fricko åkte hem dagar innan. Vissa hävdar att Sean och Awat var de enda på plats, vissa hävdar att de också kom "efter döden". Här igen, inget vet vi innan vi sett kopior av några pass stämplar.
Vad vet vi om familjens uttalanden: Ja, vi vet brevet om att Avicii fått frid etc etc. Ingenstans står det något om självmord.
Vad vet vi om Polisen i Omans uttalande: 2 obduktioner och det enda uttalandet var att det fanns droger på platsen där kroppen hittades.
Så, återigen jag börjar mer och mer tro på att det var en oavsiktlig eller oavsiktlig överdos eller kombination av olika droger som gjorde att Avicii gick bort. Jag tror han varit under droger och alkohol under lång tid och i Oman så fanns inga krav, vilket gjorde det ännu värre! Jag tror också han ringde en vän, när han var väldigt påverkad, som gjorde att denna vän kände sig skyldig att kontakta föräldrarna. Föräldrarna valde att vara kvar hemma (eller på Gran Canaria) och sedan kommer diskussionerna om halvbröderna redan var där eller kom efter???
Så tror jag det är! Skulle det vara så att någon väljer att gå över till konspirationstråden på flashback, så tror jag att skulle det vara mord så är det "internt". Sedan kan ni tolka det som ni vill, follow the money.
Vad skulle då vara anledningen att mörka Aviciis drogberoende och alkoholism? Det är fortfarande lite skämmigt att inom familjen ha en missbrukare. Den familjen (då tänker jag på ena halvbrodern och dennes far) har redan sin den av både alkoholism, knarkmissbruk och faktiskt också avvänjningsanstalter och fängelse. Då kanske det ser "finare" ut att geniet och det sköra fina människan och musikaliska geniet var för "exceptionell" för jordelivet och att Avicii valde att gå bort själv?
Tror inte alls på det själv! Han skulle släppa ny musik, bokat in flera månader med musiker på exotiska platser. Fel tajming om jag säger så för ett medvetet självmord i Oman!
RIP