Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-20, 13:46
Medlem
touchtoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
Why do you call the the statement of Tim's family an open letter? It does not explain why Tim is dead. Most people think about meaning in life and want to get happiness, and often in vain. These are very general statements. I don't find a real answer in the family's letter. And if you take into account what Tim's plans were, it is hardly believable that he couldn't go on any longer. If it was suicide it seems to me more like a very sudden decision (perhaps something like an accident with drugs and/or alcohol/medication?).
I also don't think that there were two suicide attempts. The only source for this was a person in this forum. My opinion is that if there had been two suicide attempts, Fabiola would not have made her post in September where she doubted the suicide theory. If there had been two suicide attempts and phone calls with the family between, she would have believed it. And she certainly was herself in contact with Tim during his vacation.

My problem is that I find no explanation for all these contradictions, what's your opinion about this?

"Öppet brev" kändes närmast till hands, även om vi tyvärr inte för så många svar av familjens uttalande. Visst funderar alla mer eller mindre på livets stora frågor och Tim var inte den enda i världen som led av psykisk ohälsa, men när jag sökt efter information om Tim, sett klipp där t.ex pappan intervjuas, vännernas beskrivningar av Tim, etc, så känns familjens beskrivning av Tim i "brevet" väldigt sann - och inte som en generell beskrivning.

Vad som hände de sista dagarna i hans liv är ju såklart otroligt svårt att veta. En vanlig myt är ju att självmord "alltid" inträffar plötsligt och utan förvarning. Ofta har omgivningen inte sett några direkta tecken på självmordsrisk i slutet, utan personen kan ofta upplevas som glad och tillfreds varför självmordet sen kommer som en stor chock. Det är också vanligt att den som har allvarliga suicidtankar faktiskt har pratat om det på ett eller annat sätt tidigare, även om omgivningen kanske inte alltid snappat upp det.

Tim hade väl jobbat på ny musik under eget bolag en tid efter att han la av som turnerande artist. Kanske började krav och förväntningar återigen hopa sig för honom i olika former - t.ex intervjuer, förfrågningar om spelningar, samarbeten, osv. När man en gång fått sådan framgång som turnerande dj är det nog svårt att få jobba under radarn utan påtryckningar från olika håll.

Tim kändes inte som en särskilt "dramatisk" person, min tanke är snarare att en allt större känsla av hopplöshet nog växte sig starkare hos honom under åren... Utan rätt medicinering och utan rätt behandling är det inte konstigt att ohälsan till sist eskalerar.
Citera
2019-01-20, 15:58
Medlem
Väldigt fina ord från Carl Falck och en vacker hyllning till Tim. ♥️
Citera
2019-01-20, 18:56
Medlem
fluffypuffys avatar
Allvarligt,
Var är Tims musik?
Hyllningar hit och dit i all ära, men om han nu tog livet av sig så ville han nog att vi skulle få ta del av hans legacy, musiken han jobbade dag och natt med sista året.
Var är den?
Citera
2019-01-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Allvarligt,
Var är Tims musik?
Hyllningar hit och dit i all ära, men om han nu tog livet av sig så ville han nog att vi skulle få ta del av hans legacy, musiken han jobbade dag och natt med sista året.
Var är den?

Hade han velat det så hade han nog släppt ut sin musik innan han dog. Han var en perfektionist deluxe och släpper nog inga låtar som han inte anser är 110% kompletta.
Citera
2019-01-20, 23:38
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livne89
Hade han velat det så hade han nog släppt ut sin musik innan han dog. Han var en perfektionist deluxe och släpper nog inga låtar som han inte anser är 110% kompletta.

Ja eftersom han planerade sitt självmord så väl att han skar halsen av sig med en krossad flaska i Sultanens kusins palats så hade han nog också planerat och bestämt sig för vad som skulle göras med hans med pågående musikprojekt efter hans död.
Citera
2019-01-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ja eftersom han planerade sitt självmord så väl att han skar halsen av sig med en krossad flaska i Sultanens kusins palats så hade han nog också planerat och bestämt sig för vad som skulle göras med hans med pågående musikprojekt efter hans död.

Vilken källa använder du för påståendet om tillvägagångssättet? Hur vet du det? Följdfråga till påståendet, vet du vilken slags flaska det var(färg, form, märke, innehåll)?

Har någon här på tråden hört något om planerna? Känner du någon i kretsen kring personen i fråga?

Aviciis ena förälder säger, på minnesstunden, att de på olika sätt kommer fortsätta att hjälpa andra där de kan och har möjlighet. Här är lite från förälderns tal, samt andras uppträdanden vid minnesstunden i Hedvig Eleonora kyrka: https://youtu.be/jA8HvsnUge0

Förresten, det ligger en annons ute för front-end-jobb hos ett IT-företag som haft Avicii som kund. Ni som kan programmera kanske är intresserade? Ni hittar jobbet här: https://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Hitta-jobb/Platsbanken/annonser/22975656
Senast redigerad av Anonym-11111 2019-01-21 kl. 00:40.
Citera
2019-01-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
"Öppet brev" kändes närmast till hands, även om vi tyvärr inte för så många svar av familjens uttalande. Visst funderar alla mer eller mindre på livets stora frågor och Tim var inte den enda i världen som led av psykisk ohälsa, men när jag sökt efter information om Tim, sett klipp där t.ex pappan intervjuas, vännernas beskrivningar av Tim, etc, så känns familjens beskrivning av Tim i "brevet" väldigt sann - och inte som en generell beskrivning.

Vad som hände de sista dagarna i hans liv är ju såklart otroligt svårt att veta. En vanlig myt är ju att självmord "alltid" inträffar plötsligt och utan förvarning. Ofta har omgivningen inte sett några direkta tecken på självmordsrisk i slutet, utan personen kan ofta upplevas som glad och tillfreds varför självmordet sen kommer som en stor chock. Det är också vanligt att den som har allvarliga suicidtankar faktiskt har pratat om det på ett eller annat sätt tidigare, även om omgivningen kanske inte alltid snappat upp det.

Tim hade väl jobbat på ny musik under eget bolag en tid efter att han la av som turnerande artist. Kanske började krav och förväntningar återigen hopa sig för honom i olika former - t.ex intervjuer, förfrågningar om spelningar, samarbeten, osv. När man en gång fått sådan framgång som turnerande dj är det nog svårt att få jobba under radarn utan påtryckningar från olika håll.

Tim kändes inte som en särskilt "dramatisk" person, min tanke är snarare att en allt större känsla av hopplöshet nog växte sig starkare hos honom under åren... Utan rätt medicinering och utan rätt behandling är det inte konstigt att ohälsan till sist eskalerar.
I agree with you so far that you describe a possible scenario. You try to find an explanation, but as long as we don't have real facts about Tim's last days, it is not the only one.
We should also be very careful with the 'information' we read 'somewhere' in the net. I'm for example quite sure that there are people who use this forum to spread false rumors (for various reasons). And there are strong hints that the person, who told the story with the two suicide attempts, is one of them.
Citera
2019-01-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
I agree with you so far that you describe a possible scenario. You try to find an explanation, but as long as we don't have real facts about Tim's last days, it is not the only one.
We should also be very careful with the 'information' we read 'somewhere' in the net. I'm for example quite sure that there are people who use this forum to spread false rumors (for various reasons). And there are strong hints that the person, who told the story with the two suicide attempts, is one of them.

Är det här dina egna tankar eller har du någon form av insyn i något rörande Tim? Vet du varför denna personen skulle vilja sprida dessa falska rykten?

Att brevet som familjen skrev inte var alltför avslöjande, har jag tänkt kan bero på att man vill vara försiktig med att gå ut i media när en känd/ okänd person har tagit livet av sig.. detta för att inte riskera att andra ska inspireras.

Håller annars med om att man inte kan lita på allt som skrivs här!
Citera
2019-01-22, 13:57
Medlem
Återvände av nån slags sentimental anledning till Terezas Instagram för att läsa det inlägg som inleds med en bild på en plånbok med en hårlock i. Har för mig att det även var en bild på Tim och Luka vid en bassäng och nån bild med text. Nu kan jag inte hitta inlägget. Är det jag som är blind eller är det bortplockat? Jag tyckte det var det mest rörande inlägget av alla.
Citera
2019-01-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyBrother
Är det här dina egna tankar eller har du någon form av insyn i något rörande Tim? Vet du varför denna personen skulle vilja sprida dessa falska rykten?

Att brevet som familjen skrev inte var alltför avslöjande, har jag tänkt kan bero på att man vill vara försiktig med att gå ut i media när en känd/ okänd person har tagit livet av sig.. detta för att inte riskera att andra ska inspireras.

Håller annars med om att man inte kan lita på allt som skrivs här!
Of course I don't have more information than anybody else here. It's very difficult to decide which are facts,which are rumors or which are lies. Everybody has to decide for himself/herself which source seems to be believable.

Take for example this flashback-user who told the version with the two suicide attempts: the final attempt at the 20th and the first one or two days earlier. At first glance it seems possible, but I cannot bring it together with these other infos:

• In May TMZ published an article which said that Tim Killed himself with broken glass. They said they had three different sources for this, people close toTim's family. Obviously none of them mentioned two suicide attempts.

In the evening of the 20th Neil Jacobson told in an interview that he and Tim had been in contact 48 hours ago. Tim gave him a list with artists, Neil should contact for the new album. Obviously Neil did not realize anything unusual on Wednesday.

A person called Samiha Al Aboodi, told "The National" that she met Tim at Thursday in the evening at the Muscat Hills Resort hotel:
    “He was in good spirits and very polite. He stood up from the reception area when I stopped to ask if it was really him. My only regret is that I could not take a selfie with him because my mobile phone battery had just run out of charge. It must have been just hours before he died when we met”. So Tim visited the Muscat Hills Resort again between the two suicide attempts? Certainly not.

So who says the truth? I don't know. I can only guess. My personal opinion is that if it was suicide, there was only one attempt. But perhaps other people come to different conclusions.
Senast redigerad av Carolina1993 2019-01-22 kl. 18:02.
Citera
2019-01-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Återvände av nån slags sentimental anledning till Terezas Instagram för att läsa det inlägg som inleds med en bild på en plånbok med en hårlock i. Har för mig att det även var en bild på Tim och Luka vid en bassäng och nån bild med text. Nu kan jag inte hitta inlägget. Är det jag som är blind eller är det bortplockat? Jag tyckte det var det mest rörande inlägget av alla.

Det verkar onekligen borttaget, annars är även jag blind.
Precis som du säger så var det ett väldigt rörande inlägg. Har även för mig att det var där hon bl.a. skrev om tröjan som hängde över tvn som hon inte ville flytta på trots att den täckte halva tvn, för hon ville inte att dess doft skulle försvinna och om någon av Tims kompisars dryck (kombucha?) som stod kvar i kylen. (Med reservation för att det kan ha varit ett annat inlägg.)
Citera
2019-01-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
Det verkar onekligen borttaget, annars är även jag blind.
Precis som du säger så var det ett väldigt rörande inlägg. Har även för mig att det var där hon bl.a. skrev om tröjan som hängde över tvn som hon inte ville flytta på trots att den täckte halva tvn, för hon ville inte att dess doft skulle försvinna och om någon av Tims kompisars dryck (kombucha?) som stod kvar i kylen. (Med reservation för att det kan ha varit ett annat inlägg.)

Jag har printat alla texter och bilder som hon lagt ut om honom, det du skriver stämmer. Synd att vi nog aldrig mer kommer få se en bild eller text från henne eftersom hon ”släppt taget” nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in