Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-06, 07:37
Medlem
För övrigt prisades han postumt på MTV-galan inatt.
https://www.expressen.se/noje/avicii-prisades-postumt-pa-mtv-galan-i-natt/
Citera
2018-11-06, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601

Såg den här på Youtube, och som vanligt om ni kör fram till 5min (eftersom intervjun är ett skämt som Tim lider sig igenom), hör vad han har att säga om Ash under tiden de resten ihop

https://youtu.be/YEJqz85uIO0
Fast den här intervjun gjordes 2011, så den säger inte så mycket om det som hände senare och hur han blev pressad under/efter sjukdomarna.
Citera
2018-11-06, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE
För övrigt prisades han postumt på MTV-galan inatt.
https://www.expressen.se/noje/avicii-prisades-postumt-pa-mtv-galan-i-natt/
Och jävligt konstigt att inte någon ur hans kompisgäng gläds över det på insta. Det är helt tyst.
Citera
2018-11-06, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Jag tror du har fel i sista meningen, att Tim skulle stannat i LA och arbetat med hälsan. LA är ett träsk av pengar, droger och helt galna tankar kring existentialism och sökande själar ute efter att hitta sig själv eller make it big.

Det jag menar är att han hade kunnat få hjälp på ett annat sätt i ett akut läge. Vart ringer man i Oman när man mår pissdåligt, liksom??? Till sin familj i Sverige, som då tyvärr kommer ner för sent? Dessutom, tror inte att det är en bra lösning att försöka resa ifrån problemen.
Citera
2018-11-06, 07:54
Medlem
Citat:
Någon typ av sammankomst i Tims ära hölls igår kväll. Detta kan man se i Insta-storyn hos ”thevideoguys1”.
https://instagram.com/thevideoguys1?utm_source=ig_profile_share&igshid=7 6775iqc3e3g
Ska vi spekulera i varför de samlats? Ny musik?
Sammankomst? På vilket sätt framgår det?
Citera
2018-11-06, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Sammankomst? På vilket sätt framgår det?

Åtminstone en middag med folk som har med Avicii att göra. Kolla storyn hos thevideoguys1.
Citera
2018-11-06, 12:31
Medlem
Citat:
Åtminstone en middag med folk som har med Avicii att göra. Kolla storyn hos thevideoguys1.

Ja, nu är jag med. Vilka är thevideoguys och vilka andra ser man? Har de nåt att göra med Tims musik och ev nya släpp?
Citera
2018-11-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Ja, nu är jag med. Vilka är thevideoguys och vilka andra ser man? Har de nåt att göra med Tims musik och ev nya släpp?

The videoguys är Marcus Lindgren och Olle Knutsson. De har filmat massor av material med Tim, jag gissar att det var innan Levan kom in i bilden. Marcus har jag fått för mig är en av barndomskompisarna.
De andra man ser vet jag inte vilka de är. De tilltalar den andra killen ”Harry-man”. Är det kanske det tidiga entouraget?
Citera
2018-11-06, 18:45
Medlem
Något som är oklart är läkemedlen. I True stories säger han ”sen kanske man inte kan lufta allt”. Klipp på youtube och de bilder som finns på honom från 2015 visar en väldigt sliten och ibland tydligt påverkad Tim. 2014, när han var mager och emottog pris för Wake me up så ser man hur små hans pupiller är. Där sluddrar han inte eller beter sig påverkat, men troligtvis har han tagit något. I de sista intervjuerna i TS är han muntorr, som att något antikolinergika påverkar honom. Finns flera tecken på läkemedelspåverkan.
I TS är det otydligt vilka mediciner han tog. ”I’ve never taken Percocet”, ”percocet is like fucking heroine” sedan är det ändå som att han tagit det (?). Och vilken medicin var det som var ”ta inte bort det som faktiskt funkar!”, när han pratar med en läkare på sjukhuset efter brusten gallblåsa 2014?
”Jag gick till psykiatriker, läkare, provade olika dieter – inget hjälpte”. Vad var det som han ville ha hjälp mot? Vad är det som var innebörden i ”I kept feeling bad?” när han pratar om hur han ändå tog ledigt då och då för att återhämta sig. Menade han magsmärtan eller ångest eller både och?
Så många frågor kring läkemedelsberoende. Antagligen har han varit morfinberoende på ett eller annat sätt. Oxycodone, percocet, tramadol – jag har ingen aning vad han knaprade i sig. Sedan benso och andra lugnande läkemedel? För att få ihop en cocktail på 20 tabletter är det knappast typ Alvedon och propavan och liknande snälla preparat som ingick. Man kan dock fråga sig hur i helvete det var möjligt att det fick fortgå så länge utan att någon drog i handbromsen? Ett sådant beroende är svårt att bli av med och kan ge försvårad ångest. Om det fanns ett permanent smärttillstånd i grunden (man får heller inte veta om det helt försvinner) så finns det ju behov av att fortsätta ta det. Istället för alkohol innan show – hur lugnade han sig? Sedan flimrar det förbi bilder i TS från 2016 (Vegas?) där de festar och han dricker alkohol, väldigt snabba klipp, bl a tar han shots bredvid Jesse Waits (syns tydligt vilka som deltar i festandet om filmen pausas). Så han hade ju inte helt lagt av med alkoholen... Och hur länge fortsatte det? "Vänner" var uppenbarligen med. Kanske någon försökte hindra detta...? Så jävla sorgligt. Lite alkohol och benzo räcker för att släcka ett liv. Så lätt att begå ett misstag, oavsett om man mår dåligt psykiskt eller inte.
Citera
2018-11-06, 20:30
Medlem
Sammankomsten var en memorial för Tim. Ash var där tillsammans med Tims nära och kära.
Citera
2018-11-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mockasinvitamin
Något som är oklart är läkemedlen. I True stories säger han ”sen kanske man inte kan lufta allt”. Klipp på youtube och de bilder som finns på honom från 2015 visar en väldigt sliten och ibland tydligt påverkad Tim. 2014, när han var mager och emottog pris för Wake me up så ser man hur små hans pupiller är. Där sluddrar han inte eller beter sig påverkat, men troligtvis har han tagit något. I de sista intervjuerna i TS är han muntorr, som att något antikolinergika påverkar honom. Finns flera tecken på läkemedelspåverkan.
I TS är det otydligt vilka mediciner han tog. ”I’ve never taken Percocet”, ”percocet is like fucking heroine” sedan är det ändå som att han tagit det (?). Och vilken medicin var det som var ”ta inte bort det som faktiskt funkar!”, när han pratar med en läkare på sjukhuset efter brusten gallblåsa 2014?
”Jag gick till psykiatriker, läkare, provade olika dieter – inget hjälpte”. Vad var det som han ville ha hjälp mot? Vad är det som var innebörden i ”I kept feeling bad?” när han pratar om hur han ändå tog ledigt då och då för att återhämta sig. Menade han magsmärtan eller ångest eller både och?
Så många frågor kring läkemedelsberoende. Antagligen har han varit morfinberoende på ett eller annat sätt. Oxycodone, percocet, tramadol – jag har ingen aning vad han knaprade i sig. Sedan benso och andra lugnande läkemedel? För att få ihop en cocktail på 20 tabletter är det knappast typ Alvedon och propavan och liknande snälla preparat som ingick. Man kan dock fråga sig hur i helvete det var möjligt att det fick fortgå så länge utan att någon drog i handbromsen? Ett sådant beroende är svårt att bli av med och kan ge försvårad ångest. Om det fanns ett permanent smärttillstånd i grunden (man får heller inte veta om det helt försvinner) så finns det ju behov av att fortsätta ta det. Istället för alkohol innan show – hur lugnade han sig? Sedan flimrar det förbi bilder i TS från 2016 (Vegas?) där de festar och han dricker alkohol, väldigt snabba klipp, bl a tar han shots bredvid Jesse Waits (syns tydligt vilka som deltar i festandet om filmen pausas). Så han hade ju inte helt lagt av med alkoholen... Och hur länge fortsatte det? "Vänner" var uppenbarligen med. Kanske någon försökte hindra detta...? Så jävla sorgligt. Lite alkohol och benzo räcker för att släcka ett liv. Så lätt att begå ett misstag, oavsett om man mår dåligt psykiskt eller inte.
En bra beskrivning av just situationen kring Tims smärtproblem och beroende (lugnande och smärtlindrande läkemedel, alkohol) som jag också har fått för mig är viktig. Och en bra och noggrann "läsning" av filmen. Det är mycket som kan utläsas ur TS som inte är det avsedda budskapet. Om man bara är lite skarpsynt och samtidigt förhåller sig någorlunda kritisk till sina egna tolkningar så att man inte drar alltför långtgående slutsatser, så finns det en massa information. När Levan klipper ihop saker som i verkligheten inte har med varann att göra, varken tidsmässigt eller innehållsmässigt, så är det ett uppenbart försök att pracka på tittarna hans egen sanning, som egentligen är en slags lögn. Men små korn av sanning finns där hela tiden om man ser bortom Levans "sanning".
Citera
2018-11-06, 22:30
Medlem
Visst kan det se ut såhär vid en grav innan en gravsten satts upp? Eller har de tagit fram denna till minnesstunden som verkar ha ägt rum igår?

https://imgur.com/8yJ4PJV
Bilden visar en metallskylt där det står Tim Bergling 8/9 1989- 20/4 2018

Bilden är publicerad av instagramkontot http://instagram.com/danielbailey1210
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in