2018-11-04, 12:38
Medlem
TilleyHats avatar
Vaknade nyss och ser att Mark Allen är på väg mot ytterligare en titel i Kina.
Citera
2018-11-04, 14:51
Medlem
Millediablos avatar
Grattis till Mark Allen! Stor tistel till rövhatten till producent på ES för musikslingan under prisceremonin och frånvaron av repriser på player från semi/final.

Någon som vet vem som visar Champions of Champions?

Edit Jäklars vad övervikt Mark måste få på hemresan, krukor och tavlor en masse
Senast redigerad av Millediablo 2018-11-04 kl. 14:55.
Citera
2018-11-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Någon som vet vem som visar Champions of Champions?
Viasat äger rättigheterna precis som förra året. Det är nog Viaplay Sport som gäller, men om man inte har det sen tidigare kan man ju tycka att 399 kr för en månad är i dyraste laget. Jag trodde faktiskt att det skulle gå att se gratis i år på Viafree, där tex. all dart som Viasat visar går att se, men än har det inte dykt upp där. Man kan hålla utkik där under sportfliken imorgon om det skulle dyka upp i sista sekunden.

Annars brukar det inte vara särskilt svårt att hitta hyfsade fulstreamar, ITV4 är väl en gratiskanal i Storbritannien.
Citera
2018-11-04, 15:20
Medlem
TilleyHats avatar
Mark Allen har spelat åtta rankingfinaler och sex av dessa har varit i Kina. Han kanske supportar att VM flyttar till Kina?

Var det sju hundraserier och ytterligare två över 80? Otroligt. Hålen måste vara dopade!
Senast redigerad av TilleyHat 2018-11-04 kl. 15:28.
Citera
2018-11-04, 15:51
Medlem
Hoppas verkligen att det inte är en medveten utveckling från Hearn och gänget det här med hålen. Jag har aldrig hört ett äkta inbitet snookerfan som tycker att det ska vara lättare att göra poäng, det defensiva spelet som är en stor del av snookern försvinner snabbt. Hur den breda massan ser på saken vet jag inte, men det är nog tveksamt om tittarsiffrorna stiger bara för att det blir fler höga serier.

Spelbolagen klagar nog inte. När spelet blir lättare blir matcherna också mer oförutsägbara. Många på sociala medier är inne på det spåret, att Hearn har utvecklat sporten i en riktning (korta matcher m.m.) som gör matcherna mer chansartade. Snookern i Storbritannien/Europa är som bekant extremt beroende av spelindustrin. Jag brukar som regel förhålla mig tveksam till den typen av konspirationsteorier, men samtidigt kan jag inte förneka att mycket av den utveckling som skett under Hearn har gått åt det hållet. (Naturligtvis med motiveringen att oförutsägbarhet är underhållande.)
Citera
2018-11-05, 11:47
Medlem
Dagens sändningar från CoC finns nu på Viafree.
Citera
2018-11-05, 21:34
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Stort tack!
Citera
2018-11-06, 10:22
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Hoppas verkligen att det inte är en medveten utveckling från Hearn och gänget det här med hålen. Jag har aldrig hört ett äkta inbitet snookerfan som tycker att det ska vara lättare att göra poäng, det defensiva spelet som är en stor del av snookern försvinner snabbt. Hur den breda massan ser på saken vet jag inte, men det är nog tveksamt om tittarsiffrorna stiger bara för att det blir fler höga serier.

Spelbolagen klagar nog inte. När spelet blir lättare blir matcherna också mer oförutsägbara. Många på sociala medier är inne på det spåret, att Hearn har utvecklat sporten i en riktning (korta matcher m.m.) som gör matcherna mer chansartade. Snookern i Storbritannien/Europa är som bekant extremt beroende av spelindustrin. Jag brukar som regel förhålla mig tveksam till den typen av konspirationsteorier, men samtidigt kan jag inte förneka att mycket av den utveckling som skett under Hearn har gått åt det hållet. (Naturligtvis med motiveringen att oförutsägbarhet är underhållande.)

Vad menar du med "det här med hålen"? Menar du att hålen faktiskt var större under den tävlingen?

Jag tycker inte att "one-visit-snooker" är så intressant att titta på.
Citera
2018-11-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vad menar du med "det här med hålen"? Menar du att hålen faktiskt var större under den tävlingen?
Jag vet inte om de verkligen var större, men de "spelade större" än vad de gör normalt.
Citera
2018-11-06, 21:14
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:

Tack för tipset!

Måste fråga, fungerar streamen för er?
Citera
2018-11-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Tack för tipset!

Måste fråga, fungerar streamen för er?
Jo, det fungerar fint. Bildkvaliteten har dock periodvis varit lite svajig.
Citera
2018-11-06, 21:55
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Jo, det fungerar fint. Bildkvaliteten har dock periodvis varit lite svajig.

Nu fungerar det för mig med. Ser ut att bli en bra match!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in