2017-10-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Artikel om John Virgo (!) i dagens Expressen: https://www.expressen.se/sport/john-virgo-var-den-varsta-dagen-i-mitt-liv/
Verkligen udda. Artikeln är skriven som om det handlade om en känd person för den genomsnittlige läsaren.
Citera
2017-10-30, 07:13
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Artikel om John Virgo (!) i dagens Expressen: https://www.expressen.se/sport/john-virgo-var-den-varsta-dagen-i-mitt-liv/
Stort ego på den mannen, "pressen var stor på mig att ha senaste sportbilen". *Fniss* aldrig varit särskilt förtjust i Virgo, tycker att han är rätt bufflig som kommentator också.
Citera
2017-10-31, 14:12
Medlem
Kyren Wilson har gjort sin första 147 - inför tomma läktare i Daqing..

https://snookerhq.com/2017/10/31/kyren-wilson-makes-halloween-147-amid-eerie-silence-in-empty-venue/
Citera
2017-10-31, 14:38
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Stort ego på den mannen, "pressen var stor på mig att ha senaste sportbilen". *Fniss* aldrig varit särskilt förtjust i Virgo, tycker att han är rätt bufflig som kommentator också.

Det hade varit intressantare om t.ex. Stephen Hendry eller Jimmy White hade kommit ut med en bok, men John Virgo? Någon snookerlegend är han väl knappast, inte i mina ögon i alla fall. Rankad tia som bäst i världen med visserligen en fin titel (UK 1979) men i övrig åkte han mer eller mindre alltid ut i första eller andra omgången i de större tävlingarna. En OK kommentator, något bufflig och till och med lite plump ibland så där kan jag hålla med dig. Ingen bok som jag suktar efter. Jag vill se en bok av Steve Davis avslöja all sexism inom snooker!
Citera
2017-10-31, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Kyren Wilson har gjort sin första 147 - inför tomma läktare i Daqing..

https://snookerhq.com/2017/10/31/kyren-wilson-makes-halloween-147-amid-eerie-silence-in-empty-venue/
Lite märkligt att det ska behöva vara så lite publik så fort det inte är Ronnie eller Ding som spelar. Det borde ju ligga i arrangörernas intresse att få det att se någorlunda bra ut på TV, men det är ju nästan helt tomt stora delar av dagarna.

I Shanghai brukar det vara bra med folk, och i Beijing (China Open) är det väl också helt okej. I övrigt måste de jobba på det där borta i Kina, jag tror inte detta är hållbart i längden för turneringarna anseende.
Citera
2017-10-31, 18:35
Medlem
Neil Robertson påstår på Twitter att en biljett till en match kostar ungefär en månadslön. (Kinesisk sådan antar jag.)

Ligger det någon sanning i det förstår man ju att det inte är fullsatt. Det här med utbud och efterfrågan verkar inte appliceras i alla fall.

https://twitter.com/nr147/status/925403142279139328
Citera
2017-10-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Neil Robertson påstår på Twitter att en biljett till en match kostar ungefär en månadslön. (Kinesisk sådan antar jag.)

Barry Hearn har svarat: "Local Chinese promoters control the ticket prices I’m afraid. We try to influence but contractually it’s not our call."
Citera
2017-11-01, 09:40
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Det är ju en skam att inte sända Bingtao - Lisowski.
Citera
2017-11-02, 15:32
Medlem
TilleyHats avatar
Yan Bingtao är het i International Championship i Kina. Vinner mot John Higgins med 6-2 och är i semifinal. Där väntar Trump eller Allen.
Citera
2017-11-02, 17:32
Medlem
Selby mot Gould möts i den semifinalen som spelas imorgon, på lördag blir det Bingtao mot Allen.

Egentligen blir jag inte särskilt förvånad över något när det kommer till Bingtao längre, men han har redan Besegrat O'Sullivan och Higgins under veckan för att nu får spela sin första semifinal. Vad som händer härifrån är naturligtvis mest en bonus.
Citera
2017-11-04, 13:37
Medlem
Det blir en final mellan Allen och Selby. Jag har svårt att se Allen som vinnare över Selby när det är bäst av 19, men osvuret är väl bäst.

Selby besegrade Gould med 9-3, inte mycket att säga om egentligen. Klasskillnad, helt klart.

Samma sak mellan Allen och Bingtao, 9-2 visar ju på en kontrollerad seger för Allen. Det positiva för 17-årige Bingtao är att han inte förlorar matchen pga. en massa våghalsiga strategiska felbeslut. Jag tycker att han ständigt väljer att spela rätt stötar utifrån sin förmåga, men idag kändes han nervös och missade flera gånger i helt fel lägen på relativt enkla stötar. Lite klassisk gummiarm får man nog kalla det. Allen är helt klart i fin form, han gjorde 8 serier på 50+ i sina 9 vinstframes.
Citera
2017-11-04, 13:47
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Det blir en final mellan Allen och Selby. Jag har svårt att se Allen som vinnare över Selby när det är bäst av 19, men osvuret är väl bäst.

Selby besegrade Gould med 9-3, inte mycket att säga om egentligen. Klasskillnad, helt klart.

Samma sak mellan Allen och Bingtao, 9-2 visar ju på en kontrollerad seger för Allen. Det positiva för 17-årige Bingtao är att han inte förlorar matchen pga. en massa våghalsiga strategiska felbeslut. Jag tycker att han ständigt väljer att spela rätt stötar utifrån sin förmåga, men idag kändes han nervös och missade flera gånger i helt fel lägen på relativt enkla stötar. Lite klassisk gummiarm får man nog kalla det. Allen är helt klart i fin form, han gjorde 8 serier på 50+ i sina 9 vinstframes.

Allen hoppar upp ordentligt på rankingen till femte eller sjätte plats beroende på hur finalen går, där Selby får räknas som given favorit. Kul att Bingtao gjorde en så bra turnering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in