2018-11-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Enligt mitt minne, kom det från någon skribent som hade en vän eller dylikt som hört SD säga så. Inte från advokaten eller EGT.

Det kom både från förhör enligt MV, tror jag, och från en geocahare som hört SD säga så.
Citera
2018-11-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, framför allt viktigt vid insättning då pat ofta mår både fysiskt och psykiskt sämre de första veckorna.

Edit: Om ditt landsting inte arbetar så är det på grund av att de snålar. Du har rätt att begära ovanstående.

Vi kan nog inte fastställa att SD har psykologkontakt eller vad en sådan skulle ge för råd.
Enligt både media, undersökningar och egen erfarenhet från närstående bosatta i olika landsting, skrivs ofta antidepp ut utan psykologkontakt. Vanligt med noll kontakt förutom ett samtal två veckor efter start "Går det bra?" "Ja, det gör det" och sedan receptförnyelse.
Citera
2018-11-06, 19:31
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om 'EnGodTanke' råkar missförstå något, eller skriva fel, så brukar det av någon anledning alltid blåsas upp stort av mobben. Och nästan allting ifrågasätts. Det här talar för att de uppgifter han/hon lämnar här i tråden hör till de mest trovärdiga.

Otroligt intressant och ologisk slutsats. Hur tänkte du här?
Citera
2018-11-06, 19:36
Medlem
Citat:
Om 'EnGodTanke' råkar missförstå något, eller skriva fel, så brukar det av någon anledning alltid blåsas upp stort av mobben. Och nästan allting ifrågasätts. Det här talar för att de uppgifter han/hon lämnar här i tråden hör till de mest trovärdiga.
Som t.ex då när EGT, med en dåres envishet, menar att det krävs klättring för att nå FP? Jag påstår att det går att komma dit med rullstol om man har normal armstyrka.
Citera
2018-11-06, 19:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
När åklagaren går ut med att det bara finns en enda misstänkt för brottet, och att man dessutom har "jättemycket bevisning", hur tror du att det är meningen att det skall tolkas?
En tolkning är att det är journalisten som gjort en tolkning av vad ÅH sa. Verbatim vet vi väl inte hur hennes uttalande var?
Citera
2018-11-06, 19:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tack
Antar att ”en misshandel upprättad” avser anmälan om sådan? Borde väl iofs vara två med tanke på motanmälan...

Mycket väsen för lite (juridisk) ull alltså, även i tråden.

Ingen aning om själv rubriceringarna. Bara att maila registrator ;-)
Citera
2018-11-06, 19:46
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det här blir ju bara mer och utbroderat! Hur står det till med faktagranskningen? Det är väl bara att kontakta polisen eller tingsrätten och inhämta information.

Efter kontakt med polisen har jag idag fått fram dessa uppgifter:

—————————
Södra Berget, inkom samtal lördag 3 november kl 17:30
Geochatching plats

Polis kom till plats
Misshandel upprättad.
Den som påstås blivit misshandlad har anmält.
Den som anklagats har gjort motanmälan.
Namn på personer uppgavs inte.
Polisen patrull lämnar platsen.

Ingen gripen
Ingen frihetsberövad
Ingen vård
Inga skador
Inga tillhyggen

—————————

Ja detta låter ju inte riktigt som en del andras mer dramatiska versioner, fulla med fetade ord och versaler.

Så uppfattade jag händelsen/situationen också. Kanske beror det på att jag var där och såg det.

Man ser i många i lägg hur händelser ändrar karaktär efter ett tag. Helt plötsligt så kallas den som gav sig på SD för knivmannen! Han använde ingen kniv, han bar en kniv liksom många andra i lokalen.

Hälsningar från Bravegirl/knivkvinnan som även hade ett multi verktyg med sig på FAD i Sundsvall
Citera
2018-11-06, 19:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Tack för faktakollen! Märkligt hur SD "medarbetarna" blåste upp det där.

Själv har jag letat efter källa på SDs påståenden om att han inte tror att mordet kommer att klaras upp. Minns det från tidigt i tråden och tror att det kom endera från advokaten (via media och nästintill tjänstefel från advokaten) eller möjligtvis från EGT edyl (trådsanning, fast mindre smickrande).

Här hittade jag två:
Rosenrasande 6/7:

"Han har sagt till folk i sin omgivning att de "bara har" anmälningarna och att de bråkat (när framkom ej) har jag hört från en av de personerna i hans omgivning."

https://www.flashback.org/p64562257#p64562257

Och från sommarljum 6/7:

"Jag har också hört från gemensamma vänner att SD sagt att polisen inte har något att komma med.

Jag har även en vän som jobbar på Grova brott i Örebro. Har inte nämnt detta i tråden tidigare då jag inte vill få en massa följdfrågor som gör min källa obekväm.

Även om min vän inte är involverad i själva utredningen av mordet på LW så får hen ju ändå mer info än gemene man så att säga.
Min väns kommentar till sin egen sammanfattade bild av fallet är att hen är övertygad om att SD är skyldig, men att det kan bli svårt att bevisa på ett sådant sätt att det leder till en fällande dom.
[...]"

https://www.flashback.org/p64562668#p64562668
Citera
2018-11-06, 19:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ingen aning om själv rubriceringarna. Bara att maila registrator ;-)
Icke, jag tror inte där finns mer att hämta än vad du grävt fram.
Återstår att se om utredningen går vidare eller om man tar fram sin favorit bland stämplarna: ”Utredning nedlagd. Spaningsuppslag saknas”
Citera
2018-11-06, 19:55
Medlem
Citat:
Det här blir ju bara mer och utbroderat! Hur står det till med faktagranskningen? Det är väl bara att kontakta polisen eller tingsrätten och inhämta information.

Efter kontakt med polisen har jag idag fått fram dessa uppgifter:

—————————
Södra Berget, inkom samtal lördag 3 november kl 17:30
Geochatching plats

Polis kom till plats
Misshandel upprättad.
Den som påstås blivit misshandlad har anmält.
Den som anklagats har gjort motanmälan.
Namn på personer uppgavs inte.
Polisen patrull lämnar platsen.

Ingen gripen
Ingen frihetsberövad
Ingen vård
Inga skador
Inga tillhyggen

—————————

Ja detta låter ju inte riktigt som en del andras mer dramatiska versioner, fulla med fetade ord och versaler.
Tack för klargörandet!

Se där ja, den stora händelsen som utspelade sig var väl på ett ungefär ett scenario jag såg framför mig då ”Hysterikorna” tidigare idag gick igång..
Förstod att det mesta blev uppförstorat och överdrivet
Citera
2018-11-06, 20:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
När åklagaren går ut med att det bara finns en enda misstänkt för brottet, och att man dessutom har "jättemycket bevisning", hur tror du att det är meningen att det skall tolkas?

Om du läser artikeln så tror jag du förstår vad hon menar. Hon pratar om att de väntar på analyssvar från NFC. Alla grova brottsmål har mycket bevismaterial. Även om detta inte pekar på någon specifik gärningsperson. Men du får ju fortsätta att tolka hennes utsaga helt åt fanders om du mår bättre av det. Med risken att bli dumförklarad då. Hade det funnits jättemycket bevisning mot SD hade han inte kunnat springa runt på geocaching-äventyr som en fri man. Det förstår väl du också?
Citera
2018-11-06, 20:05
Medlem
Asynjans avatar
SD har en fördel av att vara MGM. Han behöver inte söka polisskydd, för polisen följer honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in