2018-11-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Du verkar glad?

Du vidhåller fortfarande att du inte känner de inblandade?
Eftersom jag anser att lagar är till för att följas, så gläds jag förstås när brottslingar lagförs.
Delar du inte min nöjdhet när du ser påföljder utdelas till dem som begått juridiska överträdelser?

Med fingarna på Bibeln lovar och svär jag att jag inte har minsta koppling till vare sig SD eller nån annan i Örebro och det inkluderar även församlingar där. Känner ingen i den staden.
Nåt mer du önskar svar på?
Citera
2018-11-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Nej, det kommer han inte, det är varken ett brott att prata med någon eller bära multiverktyg som uppmanats av arrangören.

Det är tydligt var dina sympatier ligger, hos kvinnomisshandlare och mördare. Du är en sällsynt vidrig människa som blandar dina högtravande tankar om dig själv med bibel och religiöst svammel.

Som en from kristen uppvisar du sidor som vore beklagansvärda även hos en verklighetsfrånvänd hatare av allt ljust och gott. Jag kan inte annat att beklaga din existens.
Det återstår att se hur utfallet gällande knivmannens knivinnehav blir bedömt i Sundsvalls TR. Jag lutar mig tillbaka så länge.

Du uttalar dig rätt så tvärsäkert i knivfrågan. Vågar jag be dig berätta om hur många knivärendesprövningar du deltagit i?
Har du, likt mig, satt dig in i de förarbeten jag nyligen nämnde? Tagit del av fall presenterade i olika NJA?

OffT: Du vet väl att du kan ignorera mina inlägg? Du behöver inte läsa dem, men jag gissar att du inte kan låta bli.
Har jag rätt?
Citera
2018-11-06, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det återstår att se hur utfallet gällande knivmannens knivinnehav blir bedömt i Sundsvalls TR. Jag lutar mig tillbaka så länge.

Du uttalar dig rätt så tvärsäkert i knivfrågan. Vågar jag be dig berätta om hur många knivärendesprövningar du deltagit i?
Har du, likt mig, satt dig in i de förarbeten jag nyligen nämnde? Tagit del av fall presenterade i olika NJA?

OffT: Du vet väl att du kan ignorera mina inlägg? Du behöver inte läsa dem, men jag gissar att du inte kan låta bli.
Har jag rätt?

Nej din pladdrande dåre, du har aldrig haft rätt. Jag skummar över dina uppblåsta inlägg.
Om arrangören uppmanar deltagarna att bära multiverktyg...
Citera
2018-11-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte säkert med tanke på att det kanske räknas som förmildrande omständigheter i rådande situation med sorg?
Att vara i en sorg som är en övermäktig trots att det gått ett halvår sen förlusten som skedde genom mord och samtidigt publikt bära en kniv (en morakniv?) lätt tillgänglig, vid bältet -inte i en väska, det kan jag nog gissa INTE kommer att ses som en förmildrande omständighet!

Labilitet + aggressivitet + kniv + revanschistiskt sinnelag = en extremt farlig kombo.
Jag är säker på att du håller med mig. Att inte vara herre över sina känslor och ändå vistas ute bland folk borde vara förbjudet.
Att vara ute med kniv är förbjudet. Alla vet varför.
Citera
2018-11-06, 15:39
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om personen häktades borde väl detta finnas dokumenterat?

Citat:
Det var kanske bara en anhållan? Får man häktas om straffet för brottet är under 2 års fängelse?

Som så ofta så kommer EGT in med lögner. Man kan inte häktas på det viset. Det är ett beslut som tas efter förhandling i domstol.
Citera
2018-11-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Nej din pladdrande dåre, du har aldrig haft rätt. Jag skummar över dina uppblåsta inlägg.
Om arrangören uppmanar deltagarna att bära multiverktyg...
...du kunde alltså inte låta bli att ta del av vad jag skrev och du inser inte att du gav mig rätt?
Du tjafsar med helt fel person, andra märker det, men inte du. Skoj.

OnT: Kan du visa var arrangören uppmanar deltagarna till att publikt bära multiverktyg (med kniv)?
Nu verkar det som att Ärekränkaren aka Knivmannen inte nöjde sig med ett multiverktyg, utan hade en morakniv hängande i bältet.
På uppmaning av arrangören då förstås..?
Citera
2018-11-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag trodde GM häktades när han avfördes från platsen, kanske rätt nomeklatur är greps, och då ber jag om ursäkt om jag använde fel ord. I detta fall så verkar alla förstå att han greps och inte häktades.
Det var inte min mening eller syfte att förstärka situationen.

.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Som så ofta så kommer EGT in med lögner. Man kan inte häktas på det viset. Det är ett beslut som tas efter förhandling i domstol.
Redan svarat på detta, är du läskunnig eller vill du bara klanka ned på mig för din eget ego?
Ska du inte ta upp lite stavfel med?
Citera
2018-11-06, 15:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om 'EnGodTanke' råkar missförstå något, eller skriva fel, så brukar det av någon anledning alltid blåsas upp stort av mobben. Och nästan allting ifrågasätts. Det här talar för att de uppgifter han/hon lämnar här i tråden hör till de mest trovärdiga.
Senast redigerad av Draifos 2018-11-06 kl. 16:11.
Citera
2018-11-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Har jag rätt?

Kan du länka till en källa på vad han är misstänkt för?

Hittar bara en rubrik till en låst artikel som möjligen skulle kunna handla om ärendet ovan.
Citera
2018-11-06, 16:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag talar alltså inte om någon "överprövning" här, utan om möjligheten att anmäla åklagaren till JO. En sådan anmälan kan göras av SD själv, eller av vilken privatperson som helst som anser att det bör utredas om åklagaren kan ha brustit i sin myndighetsutövning. I det här fallet skulle det vad jag förstår kunna handla om att åklagaren inte har iakttagit grundlagens krav om saklighet och opartiskhet. Sådant brukar JO kunna gå igång ordentligt på.

I inlägget du citerade gav jag exempel på just ett par frågeställningar som skulle kunna vara relevanta för en JO-anmälan. En tredje är att åklagaren tidigare gick ut i media med att hon har "jättemycket bevisning", vilket gav ett (uppenbarligen felaktigt) intryck av att det går att bevisa att SD är gärningsmannen. Det här kan ha gett oss en förvrängd bild av utredningsläget, och om det nu har visat sig att det här inte alls stämmer så bör hon pudla. Det här är väl också lite av en anständighetsfråga.

Med "jättemycket bevisning" menar ju åklagaren att de har jättemycket bevismedel. Dvs allt som ingår i utredningen såsom förhör, forensiskt material osv. Detta oavsett åt vilket håll dessa pekar åt.
Citera
2018-11-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Redan svarat på detta, är du läskunnig eller vill du bara klanka ned på mig för din eget ego?
Ska du inte ta upp lite stavfel med?

Synd att någon som är så snygg ska vara så blåst, men det hänger väl ihop.

Nä jag såg polisen gå därfrån tomhänta och " personen" med rak rygg gå ut och cacha.
Ingen gripen, om du inte syftar på SD.
Citera
2018-11-06, 16:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja, framför allt viktigt vid insättning då pat ofta mår både fysiskt och psykiskt sämre de första veckorna.

Edit: Om ditt landsting inte arbetar så är det på grund av att de snålar. Du har rätt att begära ovanstående.

Är du i fel land igen?

Jag känner flera som enkelt har fått utskrivet antidepressiv medicin av läkare. När de sedan vill prata med någon så hänvisas de till psykolog eller liknande som vid första besöket talar om för dem att de inte alls behöver prata med någon för de har inte den typen av problem, det räcker så bra med tabletterna.

Olika sjukhus, dvs de större sjukhusen, i Stockholmsområdet handlar det om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in