2018-11-03, 01:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Nu finns det för många människor oftast män som anser sig ha den makten att styra över kvinnors liv, så hur menar du? En mans med riskbeteendet: jag äger min kvinna och gör som jag vill med henne, ja dem finns det massor av. Vi kvinnor är inte männens egendom.

Så oavsett Tess leverne så har ingen jävel rätt och döda henne, är det uppfattat?

Om mannen som sitter häktad har mördat Tess för att hon var "gapig" så undrar jag hur det står till i huvudet på en del människor.

Nej du har fel, brottsoffer som absolut inte har något "riskbeteende" dödas, ta Kim Wall och Lisa Holm som exempel.

Mäns våld i samhället är ett större samhällsproblem, många män har ett riskbeteende och tyvärr.

Det är ingen som har sagt att det är rätt att döda henne för att hon var "gapig" men en sådan egenskap kan leda till bråk med jävligt trista konsekvenser, även för män som väl oftare än kvinnor uppvisar sådana egenskaper.
Du har rätt om mäns våld varande "större" problem. Typiskt sett finns oftast män också i BOs skor som konsekvens av liknande egenskap/beteende. Att "gapa" och bråka på krogen är väl mer typiskt "manligt" beteende än kvinnligt så du hamnar i lite av ett cirkelresonemang.
Citera
2018-11-03, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
OT: Ja Gud vad "tröttsamt" det är för dig att höra talas om andra kvinnor som blivit misshandlade!!

Var det inte DU som vurmade över män som misshandlar kvinnor, alltid mäns våld mot kvinnor, bla,bla,blablaba???

Men det är för "tröttsamt" för dig att jag använder min egna avlidna dotter som exempel, bara för att försöka få upp din kunskapsnivå när det gäller läsförståelse. Och INGEN blev åtalad eller ens anhållen, trots att det fanns något vittne och GMs var utpekade!!

Du klarar ju inte ens av att förstå vad systerskap innebär och betyder!!

OnT: Jag VET att Tess inte låg på sjukhus för skadorna hon fick på Midsommaraftonen år 2017. Jag har nämligen LÄST FUP. Tess sökte vård DAGEN EFTER!! Näsoperation var det inte riktigt heller, det var en "korrigering" under lokalbedövning.

Det är ingen idé hon/ han kommer snart bli avstängd admin ser till detta då en medlem endast förstör T,s misshandel var inte ok som du skriver MEN adlax skriver inte en rad om att vid varje sjukhusbesök luktade T alkohol detta säger det mesta och T var INTE bara på besök sena kvällar .tvärtom
Citera
2018-11-03, 08:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
OT: Ja Gud vad "tröttsamt" det är för dig att höra talas om andra kvinnor som blivit misshandlade!!

Var det inte DU som vurmade över män som misshandlar kvinnor, alltid mäns våld mot kvinnor, bla,bla,blablaba???

Men det är för "tröttsamt" för dig att jag använder min egna avlidna dotter som exempel, bara för att försöka få upp din kunskapsnivå när det gäller läsförståelse. Och INGEN blev åtalad eller ens anhållen, trots att det fanns något vittne och GMs var utpekade!!

Du klarar ju inte ens av att förstå vad systerskap innebär och betyder!!

OnT: Jag VET att Tess inte låg på sjukhus för skadorna hon fick på Midsommaraftonen år 2017. Jag har nämligen LÄST FUP. Tess sökte vård DAGEN EFTER!! Näsoperation var det inte riktigt heller, det var en "korrigering" under lokalbedövning.

Tack att du delar detta som en helt adekvat jämförelse.

Tycket det är en bra förklaring till att nivån på att bli misshandlad är väldigt varierande.
Att ständigt hänvisa till en ett år gammal misshandels fysiska skador gällande T, när dessa var av storleksordningen du beskriver, blir oproportionerligt.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-03 kl. 08:39.
Citera
2018-11-03, 10:50
Medlem
Citat:
Jag ser mer och mer på hur en del av er har för beteende och mönster vilket jag då förstår hur samhället ser ut, herre min gud så elaka ni är en del av er.
Nu är det hur Tess upplevde och kände efter misshandeln 2017 som gäller inte hur ni andra anser att det är eller var typ "inte så farligt".
Att spekulera kan alla göra men om man gör det på ett öppet forum så kan det bli förtal, det ha jag sagt förut. Men ni väljer.
Tess tog plats och dessutom sa hon ifrån om det var något hon absolut inte gillade, är det att bråka? Jo jag vet att en del inte vill att man säger ifrån, det är ju därför många av oss säger ifrån för att fler ska förstå att vi alla får säga ifrån.
Många borde lära sig att ett NEJ är ett nej, att säga nej är inte att bråka men en del kan inte ta det för då blir dem provocerade, speciellt män i relationer.

När en kvinna t e x blir våldtagen så är det aldrig kvinnans fel, när en kvinna blir mördad så är det aldrig kvinnans fel.
Har ni svårt och förstå?
Jag läser att många här inte gillade Tess, varför umgicks ni då?

Men fattar du verkligen så jävla illa eller försöker du göra dig lustig? Jag kände inte Tess överhuvudtaget. Ett par stycken i tråden säger att hon var stökig, elak och gapig på krogen, men det betyder ju inte att de specifikt umgicks med henne. När man säger att någon är stökig så brukar så brukar det indikera att den personen har svårt att låta andra människor vara ifred. Det är ju jävligt stor skillnad på att "ta plats" och "säga ifrån" och att vara invasiv och trakassera andra. Man ska ju kunna gå på krogen ett sällskap och käka och ta ett glas utan att måsta ha en skata hängande över bordet för att denne har ett behov av att säga ifrån till människor hen inte alls behöver ha att göra med (som du gör nu) eller hur?

Att personer med så kallat "dåligt ölsinne" (=muckar bråk när de druckit) typiskt sett oftare råkar ut för att bli misshandlade m. m. är nog en ganska könsneutral omständighet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-03 kl. 11:10.
Citera
2018-11-03, 11:21
Medlem
Silverbielkess avatar
Citat:
Jag ser mer och mer på hur en del av er har för beteende och mönster vilket jag då förstår hur samhället ser ut, herre min gud så elaka ni är en del av er.
Nu är det hur Tess upplevde och kände efter misshandeln 2017 som gäller inte hur ni andra anser att det är eller var typ "inte så farligt".
Att spekulera kan alla göra men om man gör det på ett öppet forum så kan det bli förtal, det ha jag sagt förut. Men ni väljer.
Tess tog plats och dessutom sa hon ifrån om det var något hon absolut inte gillade, är det att bråka? Jo jag vet att en del inte vill att man säger ifrån, det är ju därför många av oss säger ifrån för att fler ska förstå att vi alla får säga ifrån.
Många borde lära sig att ett NEJ är ett nej, att säga nej är inte att bråka men en del kan inte ta det för då blir dem provocerade, speciellt män i relationer.

När en kvinna t e x blir våldtagen så är det aldrig kvinnans fel, när en kvinna blir mördad så är det aldrig kvinnans fel.
Har ni svårt och förstå?
Det är inte ofta jag behöver säga ifrån till människor varken vänner ovänner eller främmande, och då är jag långt ifrån ska vi kallad det mesig.
Men Du får det att låta som om hon kände sig utsatt för påhopp från höger och vänster konstant, det är lite märkligt om hon inte hade del i orsaken till det.
Hela tråden utom dina inlägg talar ju om att hon var obekväm att umgås med, en sådan människa som heliga Tess råkar illa ut förr eller senare, nu råkade hon ju ofta ut för något.
Min fråga till dig är, hade hon ingen egen inverkan/påverkan i allt som hände henne och som slutade i att hon blev mördad ?
Vidare så är jag trött på allt prat om mäns våld mot kvinnor, visst är män över representerade men så har vi ett antal kvinnofängelser där kvinnor som har mördat avtjänar straff för bland annat mord.
Citera
2018-11-03, 12:48
Moderator
pudelluss avatar
Citat:

Har ni svårt och förstå?

Den här tråden är nog inte tänkt som ett moraliskt rättesnöre eller ett radikalfeministiskt manifest där vi tar varann i hand och säger fyyy när vi inte gillar hur världen ser ut och hur den beskrivs.

Ämnet handlar nämligen inte om hur saker och ting bör vara utan hur de är. Det kallas realism. Ditt synsätt är idealistiskt. Du tolererar kanske inte att världen ser ut som den gör eller ens att den beskrivs som den är. Varför inte protestera politiskt då? Här är det inte så många som bryr sig när du fajtas mot beskrivningarna av Tess verklighet och hur hon utsatte sig för fler risker än genomsnittet.

Det spelar ingen roll om det borde ha varit riskfritt att umgås med vem som helst på fyllan, och när som helst på dygnet och var som helst, eller eventuellt också med narkotika inblandat. Det var inte riskfritt för henne. Vi lever inte i en idealvärld utan i en värld som ser ut som den gör.
Citera
2018-11-03, 18:12
Medlem
Citat:
Att umgås med olika människor ska aldrig vara en risk, då är något väldigt fel.

När människor skriver att Tess hade "dåligt ölsinne" så betyder det att hon vid tillfällen när hon drack (vilket för övrigt ska variträtt ofta sista tiden) inte riktigt betedde sig som man normalt gör när man umgås, "dåligt ölsinne" användssom en beteckning för någon som under alkoholpåverkan åsidosätter normala sociala spelregler. Att andra får en avog inställning till någon med dåligt ölsinne är snarare regel än undantag, och det har heller inte med huruvida personen med dåligt ölsinne är kvinna eller man. Det kan till och med vara så att man i vissa fall ändå haft mer överseende med Tess dåliga ölsinne just för att hon är kvinna. Detta sagt behöver inte nödvändigt innebära att hon dödatsi en sådan situation men det ligger väl ändå i "farans riktning" så att säga.
Citera
2018-11-03, 20:18
Medlem
Jag är såååå bekväm med att polisen utreder detta fall, jag har pratat med en kvinnlig polis och hon förstår det många andra inte förstår i denna tråd: att oavsett om Tess tog tyngre droger så finns det ingen anledning för människor att döda henne för det eller om nu Tess är som en del av er säger så finns det heller ingen anledning att döda henne för det.
Tack gode gud för att polisen finns.

Nu finns en MGM och han sitter häktad på sannolika skäl.
Fortsätt ni med era trakasserier, förtal och personangrepp så avvaktar jag till den 15 november.

En fråga till er, kan det ha funnits fler som suttit häktade tror ni? Jag tror det, för polisen har fullt upp och hinna med så många förhör och dessutom så bör ni lyssna på inslaget till det här och så hoppas jag att polisen tar hjälp av polisen i Australien (fortsätt ni med era insnöade teorier och lek poliser så väntar jag på alla bevisen med den riktiga polisen och åklagaren):

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-tess-akte-till-solen-nar-kroppen-soktes/?fbclid=IwAR1MU9rtE3yQIIqXYiz3UyA4eVuJL-LdaDkt-VvOfjmeUbub9Vk5OyMNrNQ
Senast redigerad av Adlax 2018-11-03 kl. 20:21.
Citera
2018-11-03, 20:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag är såååå bekväm med att polisen utreder detta fall, jag har pratat med en kvinnlig polis och hon förstår det många andra inte förstår i denna tråd: att oavsett om Tess tog tyngre droger så finns det ingen anledning för människor att döda henne för det eller om nu Tess är som en del av er säger så finns det heller ingen anledning att döda henne för det.

Fortsätt ni med era trakasserier, förtal och personangrepp så avvaktar jag till den 15 november.

En fråga till er, kan det ha funnits fler som suttit häktade tror ni? Jag tror det, för polisen har fullt upp och hinna med så många förhör och dessutom så bör ni lyssna på inslaget till det här och så hoppas jag att polisen tar hjälp av polisen i Australien (fortsätt ni med era insnöade teorier och lek poliser så väntar jag på alla bevisen med den riktiga polisen och åklagaren):

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-tess-akte-till-solen-nar-kroppen-soktes/?fbclid=IwAR1MU9rtE3yQIIqXYiz3UyA4eVuJL-LdaDkt-VvOfjmeUbub9Vk5OyMNrNQ
Ingen mer har suttit häktad. Det är en offentlig uppgift, så det skulle vi ha fått veta.
Citera
2018-11-03, 20:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Du förkastar tråden och dess deltagare men vill ändå att vi tar fram information till dig? Ring själv Attunda Tingsrätt och fråga, eller tro på nedanstående. Ditt val.

Nej det har inte funnits andra häktade.
Citera
2018-11-03, 20:37
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:

Se det fetade; nej, det ger ingen människa anledning att döda henne men det alla här försöker få Dig att förstå är att det kan ge en förklaring till orsaken av hennes död. Och om polisen du har haft kontakt med har ett något så när normalt IQ (inte alla poliser som har det( så borde denne polis förklarat just detta för dig. Precis som vid så många andra mord i världen så är det kanske inte en anledning men en orsak. Omg du borde verkligen lämna internet ett tag.
Citera
2018-11-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
När människor skriver att Tess hade "dåligt ölsinne" så betyder det att hon vid tillfällen när hon drack (vilket för övrigt ska variträtt ofta sista tiden) inte riktigt betedde sig som man normalt gör när man umgås, "dåligt ölsinne" användssom en beteckning för någon som under alkoholpåverkan åsidosätter normala sociala spelregler. Att andra får en avog inställning till någon med dåligt ölsinne är snarare regel än undantag, och det har heller inte med huruvida personen med dåligt ölsinne är kvinna eller man. Det kan till och med vara så att man i vissa fall ändå haft mer överseende med Tess dåliga ölsinne just för att hon är kvinna. Detta sagt behöver inte nödvändigt innebära att hon dödatsi en sådan situation men det ligger väl ändå i "farans riktning" så att säga.

Tror varenda Polis skriver under på att använder man droger så har man ett så kallat riskbeteende, vilket innefattar mindre trevliga saker som ökad risk att dö i förtid av överdos, våld etc. Droger och i synnerhet knark försämrar omdömet väsentligt OCH minskar dina chanser att försvara dig om du blir angripen.

Här har vi alltså en MGM som verkar alkad (drar den slutsatsen på basis av rattfylla) och en kvinna som sysslar med Kokain(!), Benso och alkohol. Kombinationen är inget vidare om t ex mannen får för sig att ha sex mot kvinnans vilja eller om kvinnan gör slut och han blir förbannad. Båda partner har kraftigt försämrat omdöme och allt kan sluta jäkligt illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in