2018-11-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast jag måste ju säga att jag inte riktigt får ihop det här, beskrivningen av Tess och den faktiska GM (misshandeln) och MGM som sitter häktad för mord.

Det verkar ju liksom finnas en annan sida av systrarna, som rätt högpresterande, storasystern med något bra jobb inom staten, och Tess som förut tydligen jobbat inom försäkringar och finans. Samt Tess som tydligen praktiserat gymnastik på elitnivå.

Vad hade Tess för utbildning innan hon ville omskola sig till sjuksköterska? I den mycket tunna FUP om misshandeln står att hon var utbränd, hade gått in i väggen, äter ångestdämpande för det (läkarutlåtandet), och någonstans läste jag att hon kännt sig mobbad på arbetsplatsen där på försäkringsbolaget (eller var hon nu jobbade)....

GM, vad gäller misshandeln verkar ju inte direkt vara någon loser, verkar ha bra jobb och vänner som är/var poliser, villa OCH sommarstuga i Upp-Väsby. Och med stor risk för att bli påhoppad nu....i min värld så var inte misshandeln sååå grov. Ingen intagning på sjukhus. Med detta menar jag absolut INTE att någon fysisk misshandel skulle vara ok, jag finner det mer lite underligt varför det "slösas polisresurser" på ett så "litet" ärende. Självklart förstår jag att det för BO inte kändes som ett "litet fall". Men det verkar ju som om det var första gången något av Tess "alla misshandlingar" gått till rättegång, att döma av hennes reaktion.

MGM verkar ju inte heller vara någon direkt loser. Verkar ha bra utbildning, hyggligt jobb, villa, bil, barn även om han är skild.

Och läs mig rätt nu......Varför umgås dessa utåt sett väletablerade män, med Tess som verkar vara i en riktig utförsbacke??

Vad har de gemensamt??

Det feta. Det kan vara så enkelt som att det är Nancys. MGM är admin för en facebooksida för engelsktalande i området. Det är inte ovanligt att personer i den brittiska kulturkretsen träffas på puben då och då för en pint...
Citera
2018-11-02, 15:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Tänkte det kunde vara bra att samla dokumenten från Tingsrätten till dags dato

Häktningsförhandling 12/10:
https://minfil.com/O2jbs6k0b6/Attunda_TR_B_9567-18_Aktbil_8_pdf

Häktningsförhandling 18/10:
https://minfil.com/sfj5sckcb7/Attunda_TR_B_9567-18_Aktbil_21_pdf

Häktningsförhandling 1/11:
https://minfil.com/59jbs5k7b0/Attunda_TR_B_9567-18_Aktbil_30_pdf

Dagboksblad:
https://minfil.com/jek2s5k1ba/Attunda_TR_B_9567-18_Dagboksblad_2018-11-02_pdf

Nästa förhandling 15/11.
Citera
2018-11-02, 16:50
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbalito
Människan är komplex och de flesta av oss är inte bara svarta eller vita.

Tess läste bland annat företagsekonomi, marknadsföring och branschkunskap innan hon började arbeta på Länsförsäkringar. Hon var en oerhört driven och intelligent tjej (läs bäst i klassen). Men hon var också en av de som redan då partade mer och hårdare än de flesta jag mött. I och med det hamnade hon också ofta i dåligt sällskap och trubbel.

Hon lyckades på något vis hålla ihop dessa två delar (förmodligen för att hon var just driven och smart). Jag undrade många gånger då hur länge det skulle gå, och nu ser vi tyvärr ut att ha svaret.

Eller, kunna hålla isär jobb och privatliv, till en viss gräns. Till slut blev det för svårt. År av stress, eller osund livsstil?

Depression som nog underbehandlades och alltmer mörka tankar och självdestruktivitet, men också en glad och positiv personlighet? Det är motsägelsefullt, komplext.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-11-02 kl. 17:05.
Citera
2018-11-02, 19:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Varför ska jag strunta i att människor inte har respekt och hänsyn?
Menar du att Tess blev mördad för att hon var "gapig och högljudd" på krogen som någon skrev eller för att hon var "bråkig"? Är det så man gör menar du och fler. Så då finns det fler på krogen som snart kan bli mördade menar du?
Nja det håller liksom inte och tänka eller spekulera så alls.
Däremot är det intressant om det finns människor på Nancys bar som langar både det ena och det andra.

Det är självklart en möjlighet att hennes beteende haft en inverkan på vad som sedan hände. Du verkar sakna fundamental kunskap om brottsärenden.
Citera
2018-11-02, 21:11
Medlem
Silverbielkess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Varför ska jag strunta i att människor inte har respekt och hänsyn?
Menar du att Tess blev mördad för att hon var "gapig och högljudd" på krogen som någon skrev eller för att hon var "bråkig"? Är det så man gör menar du och fler. Så då finns det fler på krogen som snart kan bli mördade menar du?
Nja det håller liksom inte och tänka eller spekulera så alls.
Däremot är det intressant om det finns människor på Nancys bar som langar både det ena och det andra.
Hon blev mördad för att heliga Tess inte insåg att hon hade ett riskfyllt leverne.
Det är ju troligare att en jobbig gaphals till kärring med drog problem blir mördad, än att präktiga hemmafrun som går ut och tar en öl med väninnan/väninnor och sedan går hem till sitt blir det.

Hur rent är ditt samvete, kunde Du trots att Du aldrig träffat heliga Tess personligen gjort något för att hon skulle kunna vara vid liv i dag ?
Citera
2018-11-02, 21:27
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är självklart en möjlighet att hennes beteende haft en inverkan på vad som sedan hände. Du verkar sakna fundamental kunskap om brottsärenden.
Det borde inses med normal intuition. Slumpen är inte 100 procent, den påverkas av när/var/hur/vad. Sedan är förstås förövare ofta bekant med brottsoffer.

Om man inte klarar av att hålla mer än en tanke i huvudet samtidigt, blir det kanske logiskt att tycka att den som diskuterar brottsoffrets beteende är respektlös eller emot BO. Andra tycker bara att det är sjukt trångsynt.
Senast redigerad av pudellus 2018-11-02 kl. 22:02.
Citera
2018-11-02, 23:10
Medlem
Citat:
OT: Ja Gud vad "tröttsamt" det är för dig att höra talas om andra kvinnor som blivit misshandlade!!

Var det inte DU som vurmade över män som misshandlar kvinnor, alltid mäns våld mot kvinnor, bla,bla,blablaba???

Men det är för "tröttsamt" för dig att jag använder min egna avlidna dotter som exempel, bara för att försöka få upp din kunskapsnivå när det gäller läsförståelse. Och INGEN blev åtalad eller ens anhållen, trots att det fanns något vittne och GMs var utpekade!!

Du klarar ju inte ens av att förstå vad systerskap innebär och betyder!!

OnT: Jag VET att Tess inte låg på sjukhus för skadorna hon fick på Midsommaraftonen år 2017. Jag har nämligen LÄST FUP. Tess sökte vård DAGEN EFTER!! Näsoperation var det inte riktigt heller, det var en "korrigering" under lokalbedövning.
Har du lust att dela med dig av FUP? Eller finns den någonstans i tråden?
Citera
2018-11-02, 23:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frallan1973
Det blir offentligt när och om åtal väcks
Citera
2018-11-02, 23:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frallan1973

Det var en del av FUP. om misshandeln av Tess på Midsommaraftonen år 2017, jag läste när den låg ute på Facebook, men den försvann snabbt. Tyvärr har jag typ teknisk dyslexi, så jag kunde inte ladda ner och spara den. Men den som hadde den från början är användare här, men kanske avstängd (?), och jag fick ett pm om jag kunde lägga ut den här, men min kunskap i tekniska sammanhang sträcker sig i princip till On och Off......
Citera
2018-11-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbielkes
Hon blev mördad för att heliga Tess inte insåg att hon hade ett riskfyllt leverne.
Det är ju troligare att en jobbig gaphals till kärring med drog problem blir mördad, än att präktiga hemmafrun som går ut och tar en öl med väninnan/väninnor och sedan går hem till sitt blir det.

Hur rent är ditt samvete, kunde Du trots att Du aldrig träffat heliga Tess personligen gjort något för att hon skulle kunna vara vid liv i dag ?

Ursäkta? Har du svårt för att förstå att Tess umgänge är ganska bred, som du vet så äger vi inte varandra, det är inte någon annans fel att Tess är död än gärningsmannen eller kanske t o m och ev gärningsmännen.
Citera
2018-11-03, 00:39
Medlem
[quote=Hobbalito|65711674]
Citat:
Jaa, fast "medelklassen" brukar väl dra öronen åt sig, speciellt om det är en kvinna med dåligt ölsinne....

"Medelklassen" kan väl också lida av dåligt ölsinne och diverse missbruksproblem. Kanske något som förenar och binder samman till och med?

Exakt, det finns ingen direkt samhällsklass som lider av mer eller mindre missbruk, alla kan bli drabbade av någon form av missbruk, det behöver inte vara droger det kan vara spelmissbruk eller att man jobbar för mycket eller tränar för mycket.
Men drycker med alkohol i dricks av alla olika samhällsklasser.
Citera
2018-11-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du tolkar inlägg som Fan läser Bibeln!

Ja om man är gapig, högljudd och lätt hamnar i bråk - vare sig man heter T eller annat - är risken enormt mycket större att man får farliga ovänner eller blir skadad, jämfört med om man är en tystlåten lugn, timid person som oftast är nykter.
Riskbeteende brukar det kallas. Dit hör också att knarka.

OM det stämmer att T ofta var berusad på krogen och hamnade i bråk, ofta var provocerande, hade svårt med impulskontrollen och köpte och använde knark, hade skaffat sig ovänner och varit på jakt efter andras karlar - har personen T haft ett riskbeteende. Personer som uppvisar riskbeteende löper risk att råka illa ut, därav namnet.

Personer med riskbeteende är inte mindre värda än andra. Men de lever oftast inte lika länge och är överepresenterade i brottsofferstatistiken.

Nu finns det för många människor oftast män som anser sig ha den makten att styra över kvinnors liv, så hur menar du? En mans med riskbeteendet: jag äger min kvinna och gör som jag vill med henne, ja dem finns det massor av. Vi kvinnor är inte männens egendom.

Så oavsett Tess leverne så har ingen jävel rätt och döda henne, är det uppfattat?

Om mannen som sitter häktad har mördat Tess för att hon var "gapig" så undrar jag hur det står till i huvudet på en del människor.

Nej du har fel, brottsoffer som absolut inte har något "riskbeteende" dödas, ta Kim Wall och Lisa Holm som exempel.

Mäns våld i samhället är ett större samhällsproblem, många män har ett riskbeteende och tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in