2018-06-16, 09:59
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomByr
Misstänker starkt att jag fått klamydia efter ett ONS för en dryg vecka sedan. Svider när jag kissar, kissar ofta och har ont i magen. Hade vaginal sex med kondom, men oskyddat oralsex.

Måste naturligtvis gå och testa mig, men har en undran först:
Jag är gift, men jag och min fru har inte sex överhuvud taget, har inte haft det på flera år. Vi har ingen intim relation över huvud taget.

Om jag testast positivt, kommer smittspårningen innebära att min fru ändå måste testas trots att vi inte har sex? På 1177 står det "Om provet visar att du har klamydia måste du lämna uppgifter om vilka du haft sex med till en smittspårare". Stämmer detta, eller kommer de kontakta min fru ändå?

Någon som vet?
Hur gick det med detta? Är inte smittad av nåt, men är lite nyfiken på hur det fungerar ändå.
Citera
2018-07-31, 13:50
Medlem
Hej,

Har en fråga av ren nyfikenhet gällande pencilinkur kopplat till klamydia.

Om man får ut en 8dagars kur, skulle man kunna göra den på 4dagar förutsatt att du äter det dubbla under de 4dagarna?

Hur stor är chansen att man blir infektoions fri om man mixtrar med det?
Citera
2018-08-22, 22:31
Medlem
Hur lång tid efter att man tagit 1g Azithromycin (singel dos) kan man ha sex igen?
Citera
2018-09-15, 10:33
Medlem
fattar ingenting, har nu gjort 3-4 hemtest och allt visar negativt på Klamydia Mykoplasma Gonorré och Trikomonas. gick även till vc och fick gjorde dessa test men fick även där negativa svar. mina symtom är ont i högra pungkulan samt mage. inga flytningar eller liknande. kan jag ändå vara smittad trots dessa prover? första provet togs efter 10 dagars oskyddat sex sen har jag fortsatt under 1-1,5 månader och samma visa varje gång! negativt.
Citera
2018-09-15, 12:04
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johndickie
Om man får ut en 8dagars kur, skulle man kunna göra den på 4dagar förutsatt att du äter det dubbla under de 4dagarna?
Nej.
Citera
2018-09-20, 11:37
Medlem
Kan jag ha fått klamydia?
Delade rum med en kompis utomlands i sommar och han hade sex med en tjej som gav honom klamydia. De duschade efter sexet och hon använde min handduk som jag använde efter det. Fick reda på detta nyss, kan jag ha blivit smittad genom att dela handduk med henne?
Citera
2018-10-31, 19:47
Medlem
Smittar klamydia om man har kondom? Finns risken, eller är det bara ifall den skulle spräcka?
Citera
2018-10-31, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Smittar klamydia om man har kondom? Finns risken, eller är det bara ifall den skulle spräcka?

Well, jag låg med en tjej med klamydia, och självklart så åkte kondomen av. Så var nog inne i några sekunder (kanske typ 10) utan kondom. Pissade direkt efter samlag (kom aldrig i henne, hämtade ny direkt när jag såg att den var av).

Hur stor är risken att jag har klamydia?
Citera
2018-11-01, 13:28
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Well, jag låg med en tjej med klamydia, och självklart så åkte kondomen av. Så var nog inne i några sekunder (kanske typ 10) utan kondom. Pissade direkt efter samlag (kom aldrig i henne, hämtade ny direkt när jag såg att den var av).

Hur stor är risken att jag har klamydia?
Rätt stor skulle jag tro!
En test är nog att rekommendera!
Citera
2018-11-06, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Rätt stor skulle jag tro!
En test är nog att rekommendera!

Är risken mindre att klamydia sprids om personen man ligger med har käkat antibiotika i några dagar, eller är viruset lika aktivt hela tiden tills det helt är borta?

Efter hur lång tid kan man göra ett test för att ta reda på huruvida man har sjukdomen eller ej?

EDIT:
Som svar på fråga 2: https://www.stdcheck.com/chlamydia-testing.php
Our doctors advise that you get tested for chlamydia 1-5 days after the date you were potentially exposed to chlamydia.

Detta måste väl betyda att ett test kan avgöra huruvida man har sjukdomen dagen efter?
Senast redigerad av Malken1 2018-11-06 kl. 02:07.
Citera
2018-11-06, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johndickie
Hej,

Har en fråga av ren nyfikenhet gällande pencilinkur kopplat till klamydia.

Hur stor är chansen att man blir infektoions fri om man mixtrar med det?
Nej... Det är dessutom människor som inte följer ordinationerna som orsakar antibiotikaresistens.
Citat:
Ursprungligen postat av summer86
fattar ingenting, har nu gjort 3-4 hemtest och allt visar negativt på Klamydia Mykoplasma Gonorré och Trikomonas. gick även till vc och fick gjorde dessa test men fick även där negativa svar. mina symtom är ont i högra pungkulan samt mage. inga flytningar eller liknande. kan jag ändå vara smittad trots dessa prover? första provet togs efter 10 dagars oskyddat sex sen har jag fortsatt under 1-1,5 månader och samma visa varje gång! negativt.
Du ska kanske lägga ner det med klamydia och gå till läkaren istället. Det kan vara en slump att du haft sex och fått andra problem i samband med oskyddat.
Citera
2018-11-06, 08:38
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:

Är risken mindre att klamydia sprids om personen man ligger med har käkat antibiotika i några dagar, eller är viruset lika aktivt hela tiden tills det helt är borta?

Efter hur lång tid kan man göra ett test för att ta reda på huruvida man har sjukdomen eller ej?

EDIT:
Som svar på fråga 2: https://www.stdcheck.com/chlamydia-testing.php
Our doctors advise that you get tested for chlamydia 1-5 days after the date you were potentially exposed to chlamydia.

Detta måste väl betyda att ett test kan avgöra huruvida man har sjukdomen dagen efter?
Kanske, men det är ju ointressant. Är risken större än noll, så ska du testa dig!
Vad är det för idiot som inte kan lugna sig med sex till behandlingen är slut?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in