2018-11-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonSwanson
Off topic, men kan återigen nämna att det finns över 600 meddelande i kö på företaget jag jobbar på, saknas verkligen folk. Menar inte att spamma om ett annat företag, men tänkte att det lönar sig för alla. Ni som sitter och väntar slipper göra det och kan tjäna en hel del. Är ni intresserad av att gå med så skicka ett PM till mig. Kan garantera att ni inte kommer behöva sitta och vänta på meddelanden. Är ni sugna att testa på så skicka iväg ett PM.

Hej! Jag har jobbat ett litet tag på jobba hemifrån men tröttnat på att det hela tiden laggar så har sökt till ditt ställe, men kan man råka illa ut om man byter ställe? Stod väl nåt i jobba hemifråns kontrakt om konkurrerande företag? Är det lika hårda regler på loggning osv där?
2018-11-05, 19:01
Medlem
RonSwansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamewoman
Hej! Jag har jobbat ett litet tag på jobba hemifrån men tröttnat på att det hela tiden laggar så har sökt till ditt ställe, men kan man råka illa ut om man byter ställe? Stod väl nåt i jobba hemifråns kontrakt om konkurrerande företag? Är det lika hårda regler på loggning osv där?

Hej,

Det kan jag tyvärr inte svara på. Vet inte hur erat kontrakt ser ut. Jag vet att det kan bli konsekvenser om vi skulle byta från företaget jag jobbar med. Men hur de skulle få reda på sådant och liknande vet jag inte. Framförallt om jag exempelvis skulle byta, vet att företaget jag jobbar hos har anställda över typ hela världen.

Jag föreslår att du läser igenom villkoret och gör en bedömning efter det, rådfråga någon. Går ju alltid att skapa någon tråd här och se om någon med större insyn när det kommer till juridik än vad jag har. Hoppas i alla fall för skull att det löser sig för din skull och att du har möjlighet att joina teamet!
2018-11-05, 19:16
Medlem
Citat:
Hej,

Det kan jag tyvärr inte svara på. Vet inte hur erat kontrakt ser ut. Jag vet att det kan bli konsekvenser om vi skulle byta från företaget jag jobbar med. Men hur de skulle få reda på sådant och liknande vet jag inte. Framförallt om jag exempelvis skulle byta, vet att företaget jag jobbar hos har anställda över typ hela världen.

Jag föreslår att du läser igenom villkoret och gör en bedömning efter det, rådfråga någon. Går ju alltid att skapa någon tråd här och se om någon med större insyn när det kommer till juridik än vad jag har. Hoppas i alla fall för skull att det löser sig för din skull och att du har möjlighet att joina teamet!

Tack! Ja första kontakten känns bra så vore kul att pröva nåt annat! Känner spontant att blir jag avstängd (pga för få meddelande skickade tex) så kan de väl inte hindra mig från att jobba nån annanstans...men ska kolla! Tack!
2018-11-05, 19:29
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Förlåt, men vad menar du det måste vi båda?
Nu, när du uppnått 50 inlägg kan man skicka meddelande till dig, det var cloudworkers du va hos?
Vad tjänar man om man slänger ut det per timme? i snitt? du behöver ju självklart inte svara men det hade varit snällt, ansökte online nämligen - kan alltid prova något en gång.
2018-11-05, 19:41
Medlem
RonSwansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Nu, när du uppnått 50 inlägg kan man skicka meddelande till dig, det var cloudworkers du va hos?
Vad tjänar man om man slänger ut det per timme? i snitt? du behöver ju självklart inte svara men det hade varit snällt, ansökte online nämligen - kan alltid prova något en gång.

Oj, sorry! Jag har fixat 50 inlägg här nu och det ska tydligen gå att PM:a imorgon efter att ha läst runt lite här på FB. Så ha lite tålamod om du undrar något över PM.

Det är helt upp till dig. Nu senaste veckorna när det varit stort överflöd av meddelanden så har jag nog tjänat 120-130 kronor i timmen. Sittandes i pyjamas med TV:n på i bakgrunden, så det fungerar i alla fall för mig.

Värsta fall så testar du på det och är det inte för dig så hittar du säkert något annat. Men som sagt, otroligt slappt jobb så länge man är villig att lägga ner lite tid hemifrån istället för att slösurfa eller så.
2018-11-05, 20:22
Medlem
Citat:
Tack! Ja första kontakten känns bra så vore kul att pröva nåt annat! Känner spontant att blir jag avstängd (pga för få meddelande skickade tex) så kan de väl inte hindra mig från att jobba nån annanstans...men ska kolla! Tack!

Konstigt att de håller hårdare på kravet att skriva 200 meddelanden per vecka för vissa och inte för andra, en bekant är nästan aldrig inne längre men får vara kvar.
2018-11-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Skicka gärna pm till mig om jobb ni får solid länk direkt, kommer garanterat in ; )
Mycket bättre än jobba hemifrån

Är det ett annat ställe än Cloudworkers?
2018-11-05, 21:15
Medlem
Citat:
Och hur ska dom styra med det då? Företaget är baserat i UK, vi är svenskar. Blir ingen rättsprocess av detta såklart.

Jag skriver personligen minst 200/h, blir bra pengar. "Ameeeh d e omöjligt juuuh". Nej det är det inte...

Så du litar helt på att inte bli stämd av jobba eller? För jag antar att du inte väntat 3 år med att börja på nya stället?
2018-11-05, 21:17
Medlem
Citat:
Skicka gärna pm till mig om jobb ni får solid länk direkt, kommer garanterat in ; )
Mycket bättre än jobba hemifrån

Sa du upp dig eller slutade du bara skriva?
2018-11-06, 06:55
Medlem
Citat:
Så du litar helt på att inte bli stämd av jobba eller? För jag antar att du inte väntat 3 år med att börja på nya stället?

Men kära vän det är ett företag som är utomlands dom kan inte "stämma" en privatperson" i Sverige, inte lönt att ens försöka inleda en rättsprocess för en sådan sak.

Jag slutade bara skriva, det gjorde min vän med och satte helt sonika igång att jobba igen ett halvår senare. Det är inte så jävla noga med sånt här, bara logga in och skriv.
Senast redigerad av gurka111 2018-11-06 kl. 06:58.
2018-11-06, 06:58
Medlem
CheeseHDs avatar
Ni som arbetar med detta, är det möjligt att ersätta detta med ett valfritt slav/lågavlönat heltidsjobb?
2018-11-06, 07:30
Medlem
RonSwansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Ni som arbetar med detta, är det möjligt att ersätta detta med ett valfritt slav/lågavlönat heltidsjobb?

Har slitit med andra jobb som varit fysiska och tagit på kroppen tidigare så detta jobb är väldigt slappt i jämförelse med det. Mycket handlar så klart om att vara effektiv samt att jobba när det är en lång kö, vilket oftast är på kvällarna.

P.S går att skicka PM nu om någon har funderingar via meddelanden, svarar så gott jag kan på alla frågor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in