2018-10-30, 23:43
Medlem
RonSwansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Menar Jobba Hemifrån...

Okej, jag förstår, det är ju faktiskt vad ämnet handlar om, ber om ursäkt om jag blev lite off-topic. Säger bara att det finns liknande företag där du inte behöver vänta en kvart eller så för meddelanden. Och som användaren Geznor säger så tillkommer ju även skatt så klart, menar inte att detta var bruttolönen.
2018-10-31, 11:45
Medlem
Ni fakturerar alltså i snitt 100kr i timmen?
2018-11-01, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siliconvalley.Abdi
Ni fakturerar alltså i snitt 100kr i timmen?

Nej det är bonusar och grejer på det så det + euro så det blir cirka 220 kr. i timmen

Minst sagt ett extremt gott betalande jobb.
2018-11-01, 07:07
Medlem
JohnRims avatar
Vad gör ni emellan meddelandena?
2018-11-01, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Vad gör ni emellan meddelandena?

Känner mig nervös för hur länge jag behöver vänta
Kollar sociala medier osv. (inte bra)
2018-11-01, 09:46
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Känner mig nervös för hur länge jag behöver vänta
Kollar sociala medier osv. (inte bra)

Skulle kunna tänka mig att testa på det här men är lite orolig när jag måste bifoga ID-handlingar, inte bara för att jag riskerar att bli id-kapad men också att mitt id kablas ut på nätet under titeln "snuskgubbe porrchattar med ännu snuskigare gubbar"

Vilka tider på dygnet kan man räkna med ett konstant flow av meddelanden? Ska jag dedikera några timmar åt det här så vill jag konstant få meddelanden och inte vänta 10 minuter mellan varje chatt.

Fan man glider ju ändå omkring på nätet och chattar om allt och ingenting på feber,reddit osv. Så då kan man lika gärna tjäna pengar på det...
2018-11-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livia213
Bör tilläggas att de ofta har rätt hårda kontrakt om att jobba på andra sidor dock, vad ligger eran ersättning på per meddelande? Och vad har du för tempo?

Och hur ska dom styra med det då? Företaget är baserat i UK, vi är svenskar. Blir ingen rättsprocess av detta såklart.

Jag skriver personligen minst 200/h, blir bra pengar. "Ameeeh d e omöjligt juuuh". Nej det är det inte...
2018-11-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Skulle kunna tänka mig att testa på det här men är lite orolig när jag måste bifoga ID-handlingar, inte bara för att jag riskerar att bli id-kapad men också att mitt id kablas ut på nätet under titeln "snuskgubbe porrchattar med ännu snuskigare gubbar"

Vilka tider på dygnet kan man räkna med ett konstant flow av meddelanden? Ska jag dedikera några timmar åt det här så vill jag konstant få meddelanden och inte vänta 10 minuter mellan varje chatt.

Fan man glider ju ändå omkring på nätet och chattar om allt och ingenting på feber,reddit osv. Så då kan man lika gärna tjäna pengar på det...
Vad skulle ett utländskt företag tjäna på att hänga ut svenska ID:n? Seriöst, tänk logiskt. Det är inte så att du är den första personen som skickar in ID och det går bra för.

Nattetid, 22-08 är det nog alltid konstant.
När jag kör 3 timmar skift på dagen skriver jag runt 200 meddelanden mellan 08-18 , det är runt 165 kr/h.

Dagtid hinner jag göra annat, brukar köra livebetting, organisera plugg eller betala räkningar/lyssna pods, kolla facebook.
2018-11-01, 23:10
Medlem
RonSwansons avatar
Kan säga att där jag jobbar nu är det även 600-700 meddelanden som väntas att svara på. Så om man är hängiven kan man tjänar säkert åtminstone tusen kronor på 3-4 timmar.

Och jag var också skeptisk till att skicka ID först. Valde att skicka mitt körkort istället för pass. Men detta har inte varit något problem alls för min del. Och "coacherna" är väldigt förstående oftast om det handlar om något, så som att byta adress och liknande. Har ni tvivel så kolla på FB på företaget eller andra recensioner med folk som jobbar där så ser ni att det är 100% legitimt och säkert.

Edit: Btw, många som tror att detta handlar om att lura människor på pengar, alla som är medlemmar och betalar för att skriva accepterar att det finns "fiktiva profiler" när de går med på sidan. Användarvillkoren är rätt så tydliga. Så allt är fullt lagligt så att säga.
Senast redigerad av RonSwanson 2018-11-01 kl. 23:15.
2018-11-01, 23:47
Medlem
RonSwansons avatar
Kan återigen säga att om någon söker lite extrajobb och tjäna några extra tusenlappar i månaden så är företaget Clodworkers ute efter medarbetare som inte har något emot att jobba på kvällarna. Du väljer dina egna tider, bra inkomst och jobbar hemifrån.
2018-11-02, 02:12
Medlem
Citat:
Så här går det när ni idioter marknadsför hela jävla tiden, det blir mindre meddelanden om där finns fler operatörer ju?
Så sluta marknadsföra för helvete. Ge fan i det. De högre hönsen skiter i hur mycket vi tjänar, de tjänar lika mycket även om där finns 1000 operatörer och alla besvarar ett meddelande samma som en person besvarar 1000 meddelanden.

Eller har jag fel? Någon som kan förklara algoritmen vad gäller detta? Och varför blir det inte lika mycket flyt av meddelanden hela tiden? Och hur marknadsför de till de kåta gubbarna? Tänk er att det är de gubbarna som ger er pengarna – det är dem ni ska älska.

EXAKT! Det kanske finns en anledning till att man inte längre får göra reklam i sociala medier? Dels det och för att insynen inte ska vara lika stor från nyfikna nyhetskanaler och andra som vill sänka företagen givetvis. Dansk media lyckades ju sänka en av sidorna i Danmark...
2018-11-02, 02:58
Medlem
Man ska på intet sätt sitta och ha sympati för dessa perversa äckliga patetiska gubbjävlar. Det är hela tiden Everth 67 som vill knulla Anna 20 i röven och sen pissa på henne. Det är inga hyggliga typer som blir lurade. Möjligtvis går det en normal man på hundra sjuka jävlar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in