2018-11-04, 23:42
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nix, målsägande är absolut ingen förlorare för att det sitter några ynkliga postare med åsikter. Det är för tidigt att försöka sig på att gissa en utgång i fallet, men alla som anser sig utsatta för våldtäkt ska ha stöd. Dom som smutsar ner målsägande är egentligen rädda för att deras rättigheter att våldta ska försvinna. Det handlar ofta om makt också samt dåligt självförtroende, porrskadade och dålig impulskontroll. Förståndshandikapp är också en stor fråga.

Sanningen svider ser jag.
Jag tror tyvärr att MA har fler vänner i deras bransch som kommer göra det svårt för henne i Sverige åtminstone oavsett utgång i målet.
Hoppas hon har några som kan stötta henne i framtiden. 🙏
Citera
2018-11-05, 07:00
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag tror tyvärr att MA har fler vänner i deras bransch som kommer göra det svårt för henne i Sverige åtminstone oavsett utgång i målet.
Hon får väl stanna kvar i London...

"Hon är en framgångsrik kock med 4 kokböcker som sålt bra och har förekommit ofta i bl a TV4 morgonprogram som kock. Har jobb i London. Undrar vem som behöver vara avundsjuk."
Citera
2018-11-05, 08:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper

"Hon är en framgångsrik kock med 4 kokböcker som sålt bra och har förekommit ofta i bl a TV4 morgonprogram som kock. Har jobb i London. Undrar vem som behöver vara avundsjuk."
Jobbet i London verkar ha varit tidsbegränsat. Inte ovanligt att unga kockar praktiserar gratis på bättre krogar för att få erfarenheter & bygga sitt CV.
Citera
2018-11-05, 08:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du menar sanningen om våldtäkter begås av män i stor majoritet? Har du problem med läsförståelsen? Nej, jag pratade inte om sanningen i detta fallet men sanningen är dock att misstänkte sitter omhäktad på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt. Har du flera frågor?
Du använder svepande & allmänna formuleringar för att "bevisa" att den anklagade helt säkert är skyldig.

Samtidigt anklagar du alla som inte villkorslöst ansluter sig till dig ensidiga syn för att ha "dåligt självförtroende", vara "porrskadade" ha "dålig impulskontroll", vara "förståndshandikappade". Samt den festliga huvudpoängen, vara "rädda för att deras rättigheter att våldta ska försvinna".

Det är närmast alla argumentationsfel i boken på en gång. Som Don Quijote , fast med sämre verklighetskontakt.

Ingen i tråden vet mer än vad som framkommit i de offentliga förhörsprotokollen. Väldigt få, om ens någon, har kategoriskt sagt att han garanterat är oskyldig. Men ett antal rabiata pajasar har däremot slagit fast att han måste vara skyldig. Mest för att dom själv vill att det skall vara så.

Vi får se om det går till åtal, då får vi läsa fler detaljer från utredningen. Om det går till åtal så lär det dessutom överklagas till högra instans, oavsett hur det går i Tingsrätten. Så det här blir en utdragen process.

Så du får väl fortsätta att formulera om det inlägg du nu har postat ett hundratal gånger. Krydda gärna med fler personangrepp.
Citera
2018-11-05, 13:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper

Brexit är nära nu så knäcket hos MA kan ha varit ett försök att skapa ett brohuvud inför en eventuell påtvingad återkomst till arbetsmarknaden i Sverige.
Citera
2018-11-05, 13:30
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg

MA har säkert byggt upp nio liv och landar på tassarna vad det lider. Även om det självklart svider illa.
Men.
Efter alla år med TB så har hon gått den hårda vägen och byggt upp ett skal av armerad stål.

Dessutom tror jag, att hon har ett genuint kontaktnät, efter alla år bland celebriteter av vilt skiftande slag.

´
Citera
2018-11-05, 15:10
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
MA har säkert byggt upp nio liv och landar på tassarna vad det lider. Även om det självklart svider illa.
Men.
Efter alla år med TB så har hon gått den hårda vägen och byggt upp ett skal av armerad stål.

Dessutom tror jag, att hon har ett genuint kontaktnät, efter alla år bland celebriteter av vilt skiftande slag.

´
Men nu handlade mitt inlägg inte om MA utan på BO.
Citera
2018-11-06, 14:15
Medlem
Lindalovers avatar
GS är tydligen missnöjd med sitt ombud...

https://www.expressen.se/sport/fotboll/fotbollsprofilens-vadjan-inifran-haktet-ar-viktigt/
Citera
2018-11-06, 14:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
GS vill byta advokat. Han tycker bl a annat att hans advokat (Eva Möller) har ont om tid och inte tar hand om hans fall tillräckligt bra. Men även detta framkommer:

Citat:
Fotbollsspelarens klagomål rör i huvudsak att advokaten enligt honom inte fört fram "uppgifter" – som inte har med fallet att göra – till en av hans anhöriga.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/fotbollsprofilens-vadjan-inifran-haktet-ar-viktigt/

Advokaten har inget emot bytet.
Citera
2018-11-06, 14:27
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
GS vill byta advokat. Han tycker bl a annat att hans advokat (Eva Möller) har ont om tid och inte tar hand om hans fall tillräckligt bra. Men även detta framkommer:

Advokaten har inget emot bytet.
Jag tror nog advokaten gör rätt när det gäller häktade med restriktioner.
Citera
2018-11-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
GS är tydligen missnöjd med sitt ombud...

Varför väljer han en kvinna som ombud?
Citera
2018-11-06, 14:37
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Varför väljer han en kvinna som ombud?
Han blev tilldelad advokat när han anhölls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in