Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Spännande blir det i alla fall! Den här gången kommer jag inte att försöka gissa resultatet, men jag hoppas, givetvis, på att republikanerna åker på ett rejält nederlag som kan öppna för en framtida avsättning av il duce dumb Trump.
Det enda som talar för il duce dumb Trump är ekonomin, som verkar gå bra för tillfället. Men Trump verkar vara mest upptagen av en karavan med civila ca 100 mil ifrån den amerikanska gränsen.
För avsättning krävs det 66% i Senaten - inte en jävla chans. Kanske om Mueller har en video där Trump tillsammans med Putin hackar Hillary. Men skulle inte bli förvånad att Trumps popularitet skulle öka även då
Impeachment? Det är möjligt (kanske sannolikt?) eftersom D troligen vinner rep.hus (med svag majoritet på ~20+; R har just nu ~40+ vilket heller är mycket... i dagens polariserade USA), men jag tror att Trump vinner på det. Putin vinner definitivt på det. Ett jävla polariserat land oj oj oj
Därför tror jag inte att det blir 'impeachment'... Men då skapas det D splittras och få sitt eget "Tea Party" som kräver just 'impeachment'. Vi får se
Undrar om Kamrat Dana Rohrabacher överlever.
NyT har en pissrolig beskrivning:
California 48 Orange County
Citat:
Will this highly educated district re-elect a congressman with close ties to Russia?
47% Rouda
44% Rohrabacher
Citat:
Democrats hope to beat a pro-Putin congressman in Orange County.
Citat:
About the race
Harley Rouda is a lawyer and real estate businessman. In the primary season, he was the rare Democrat who was endorsed by both Our Revolution, a progressive group, and the Democratic Congressional Campaign Committee.
45% favorable rating; 30% unfavorable; 25% don’t know
Based on 466 interviews
Dana Rohrabacher is the current representative, and he’s perhaps best known for his pro-Russia views. He voted to repeal the Affordable Care Act, but voted against the tax reform bill.
41% favorable rating; 44% unfavorable; 15% don’t know
Based on 466 interviews
This affluent, coastal district was one of the most reliably Republican areas of the 20th century, and Republicans still have a 10-point registration advantage. But Hillary Clinton won it by two points.
(We polled this district from Sept. 4-6, showing a close race.)
Mr. Rohrabacher was told by the F.B.I. that the Kremlin considered him such a valuable intelligence asset that they gave him a code name. The Republican House majority leader joked that Mr. Rohrabacher was paid by the Russians.
Just nu ligger han 3% under, men kanske Putin hjälper?
Viktigt också att R får minst 1 extra i Senaten. Romney är fan opålitlig och kommer nog att sabba för Trump&Putin