2018-11-03, 23:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Enligt early voters '
TX early vote stats Rs 2.792m (52.8%) Ds 2.024m (38% Alltså redan nu har Rebublikanerna en ledning på nästan 800 000 Röster.Fake News har du hört det förut?
https://twitter.com/LarrySchweikart/status/1058847826900213762

Jag tänkte nog på det skall sägas.., men trodde inte att "samma skiva" skulle spelas om igen.., hmm..
Citera
2018-11-03, 23:42
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag tänkte nog på det skall sägas.., men trodde inte att "samma skiva" skulle spelas om igen.., hmm..
Hillary hade ju 92% chans att bli president.Vi vet hur det gick.
Citera
2018-11-03, 23:53
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Enligt early voters '
TX early vote stats Rs 2.792m (52.8%) Ds 2.024m (38% Alltså redan nu har Rebublikanerna en ledning på nästan 800 000 Röster.Fake News har du hört det förut?
https://twitter.com/LarrySchweikart/status/1058847826900213762

Bra källa som är raderad 30 minuter senare...
Citera
2018-11-04, 00:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Hillary hade ju 92% chans att bli president.Vi vet hur det gick.

Det är sant och jag hoppas att förnuftet segrar igen. När det är sagt så blir jag en smula bekymrad över de yngre.., som sägs vara mer benägna att rösta än tidigare.

För det var en svaghet i Trump`s president-kampanj (som jag påpekade då), att han inte hade "något" till de yngre, tex subventionerade studielån !

Hoppas inte det straffar sig.
Citera
2018-11-04, 02:27
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Bra källa som är raderad 30 minuter senare...
Såg att han raderat den och Tweeta efteråt>> I don’t trust this site & deleted this tweet. Wait for real numbers
Men lugn Texas är en röd stat
Citera
2018-11-04, 03:31
Medlem
Rufoss avatar
*Tittar in en sväng i tråden innan läggdags.
Ser några lovande inlägg om stödet för bäste herr Trump.
Går och lägger mig med ett leende och drömmer om gråtande vänsterliberaler och deras psykbryt under kommande valvakor.*
Senast redigerad av Rufos 2018-11-04 kl. 03:34.
Citera
2018-11-04, 07:30
Avstängd
Citat:
Enligt early voters '
Menar du att de räknar förhandsrösterna direkt? Det går ju emot all praxis för hur val skall gå till där inga resultat skall offentliggöras förrän vallokalerna är stängda för att inte påverka senare väljare.
Citera
2018-11-04, 07:37
Medlem
Clodiuss avatar
Ja, hur går det då? Undersökningarna indikerar ju att demokraterna tar över representanthuset, medan republikanerna behåller senaten, men undersökningar har ju haft fel förr, Dock verkar de ha skärpt till sina metoder, vilket ju visade sig i det svenska valet.

Jag tippar dock att republikanerna behåller majoriteten i båda kamrarna. Dock skall man minnas att alla alla republikaner inte är Trumpeter - det finns sansade krafter kvar i GOP!
Citera
2018-11-04, 13:04
Medlem
Det är lustigt att Demokraterna går på val med anti-Trump politik, inte USA-politik. Medan GOP fortsätter att införa sin GOP-politik.

Trump har gjort mycket bra för USA. Jobb, Ekonomi, Säkerhet, Krav på invandrare, Fred mellan Nordkorea och USA osv.

Ingen Demokratisk president skulle kunna lyckas göra detta.
Citera
2018-11-04, 13:16
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ja, hur går det då? Undersökningarna indikerar ju att demokraterna tar över representanthuset, medan republikanerna behåller senaten, men undersökningar har ju haft fel förr, Dock verkar de ha skärpt till sina metoder, vilket ju visade sig i det svenska valet.

Oerhört svårt att göra några förutsägelser, men valdeltagandet verkar ha ökat sett till tendenserna som kan uttydas från förtidsröstandet och det gynnar Demokraterna i stort.

Exempelvis: Sådana som Ted Cruz (R Sen TX) ska sitta säkert, bara det faktum att hans plats verkar vara i spel.....spännande i vilket fall.
Senast redigerad av DaEzz 2018-11-04 kl. 13:43.
Citera
2018-11-04, 13:55
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Menar du att de räknar förhandsrösterna direkt? Det går ju emot all praxis för hur val skall gå till där inga resultat skall offentliggöras förrän vallokalerna är stängda för att inte påverka senare väljare.
Vissa delstater redovisar väljarnas partiregistrering (det innebär dock inte att de röstat på samma parti, men en viss korrelation finns). Jag vet inte om Texas gör det dock.
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Oerhört svårt att göra några förutsägelser, men valdeltagandet verkar ha ökat sett till tendenserna som kan uttydas från förtidsröstandet och det gynnar Demokraterna i stort.

Sådana som Ted Cruz (R Sen TX) ska sitta säkert, bara det faktum att hans plats verkar vara i spel.....spännande i vilket fall.

Nja.
Högt valdeltagande har gynnat D, men sedan kom Kavanaugh/KARAVAN och valdeltagandet blev ultrahögt, eftersom även R blev mer entusiastiska. Det är anledning till varför R återhämtat sig lite grann i rep.huset och känner sig rätt så bra i Senaten.
Valdeltagandet bland förtidsröstare stämmer ganska väl överens med mätningarna.

Du har bara delvis rätt vad det gäller Texas. Det har varit en naturlig utveckling där många delstater med allt lägre vita befolkning drog åt D.
Texas: Bush +20, Romney/McCain +15, Trump +9.
Cruz just nu +5-6. Hade vi haft Jeb Bush som president hade nog varit typ Cruz +8.
Citera
2018-11-04, 18:28
Medlem
Ola Schuberts avatar
Spännande blir det i alla fall! Den här gången kommer jag inte att försöka gissa resultatet, men jag hoppas, givetvis, på att republikanerna åker på ett rejält nederlag som kan öppna för en framtida avsättning av il duce dumb Trump.

Det enda som talar för il duce dumb Trump är ekonomin, som verkar gå bra för tillfället. Men Trump verkar vara mest upptagen av en karavan med civila ca 100 mil ifrån den amerikanska gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in