2018-11-07, 07:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man kan nog säga att valet slog hårt mot #NeverTrumpers och att det gick riktigt bra där Trump valde att kampanja för kandidaterna.

Hur gick det för dem som Obama kampanjade för?
Nej, det går inte göra den slutsatsen ens.
Huset är förlorat.
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det var enligt planerna att Demokraterna skulle ta representanthuset.
Att Republikanerna skulle öka i Senaten var däremot en oväntad framgång för Donald Trump.
Men fortfarande så kommer vi inte över kanten och kan kalla detta en framgång det går inte, inte ens med den allra största välviljan.
Det man kan säga att man är att man förlorade och vann.
Men ska vara sån så har dock Republikaner förlorat mer än vad Demokrater har förlorat.
För vi kommer ifrån ett ställe där Republikaner både hade hus och senat, och den tiden är förbi just nu.

Även tycker jag man ska lägga ned allt vad bipartisanship heter hos D, så kanske längre fram så förstår man att det inte går föra en svartvitt politik i USA med ENDAST två partier.
Detta är dock inget för denna era, utan för en framtida.
Citera
2018-11-07, 07:20
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Haha, den ”blåa vågen” verkar inte ha kommit. Haha fyfan vad kul.

Hoppas Trump kan få igenom så att folk måste verifiera sig innan de röstar. Då kan de säkert vinna nästa val

Vinna nästa val? Om man sätter stopp för illegal röstning får väl demokraterna bara en enda röst, och det är Jim Accosta på CNN som fortfarande går runt och tror att han är en "journalist" efter att 5000 pers i vacker kör upprepat sjöng "CNN SUCKS!" åt honom.

Man är riktigt lyckligt lottad som får uppleva den här cirkusen.
Citera
2018-11-07, 07:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du menar om 6 år? Så långt fram tänker inte jag gå just nu.

Senaten är uppe för omval oftare än presidenten, jag har för mig att nästa senatorval är 2020.

För det är enbart de som valdes nu i år som ska upp för omval om 6 år, en annan 2/3 av senaten ska väljas om i sina egna två olika senatorval.

1/3 av senaten går nämligen upp för omval var 6:e år
Senast redigerad av Ondahamstern 2018-11-07 kl. 07:32.
Citera
2018-11-07, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Vinna nästa val? Om man sätter stopp för illegal röstning får väl demokraterna bara en enda röst, och det är Jim Accosta på CNN som fortfarande går runt och tror att han är en "journalist" efter att 5000 pers i vacker kör upprepat sjöng "CNN SUCKS!" åt honom.

Precis! Men man måste också verifiera de som röstar på något sätt. Just nu kan alla rösta utan att verifiera sig.

De illegala skall givetvis ut också.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Beror lite på hur republikanerna agerar och argumenterar. Många republikaner har varit anti-Trump.
Det slår tillbaka.

Absolut att det beror på hur de agerar men om de fortsätter att inte göra något så kommer republikanska partiet att fortsätta tappa makt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Vinna nästa val? Om man sätter stopp för illegal röstning får väl demokraterna bara en enda röst, och det är Jim Accosta på CNN som fortfarande går runt och tror att han är en "journalist" efter att 5000 pers i vacker kör ropade "CNN SUCKS!" åt honom.

Det förekommer ingen "illegal röstning". Detta har undersökts härs och tvärs flera ggr om. Däremot är det svårt och krångligt för många som har rätt att rösta att faktiskt göra det.
Citera
2018-11-07, 07:25
Medlem
CokeLaRocks avatar
Riktigt skönt att republikanerna vann fler platser i Senaten, att man dock förlorade Huset var ju relativt väntat. Återigen visar verkligheten på hur mycket lögner som sprids av MSM och hur obetydlig denna sk blåa vågen var när det väl kom till kritan.
Citera
2018-11-07, 07:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag fattar inte varför folk är så pro-republikaner här på forumet. Även demokraterna skulle ligga väldigt långt ut på högerskalan i Sverige.

Vem vill ha en stat som demonterar all välfärd och lägger sig platt för hjärndöda kristna evangelister?

Vilket jävla värdelöst liv. Max 2 veckors semester (om man har tur). Köra runt ungjävlarna i bil hela dagarna. Oroa sig för att grannen ska gå bananas med sitt automatvapen. Jobba som ett as för att slippa behöva välja vilken av ungarna som ska få gå på ett bra college.

Jag tycker USA är häftigt på många sätt. Är där mycket i arbetet och en del privat, men det är ju ett helt vansinnigt samhälle. Jag tror faktiskt inte många Trump-fanboys härinne skulle palla med att bo därborta.

Vadå 30% tror Jesus kommer återuppstå. Söndag och kyrkan och måndag på bordell i dubbelmoralens mecka. Rika och då menar jag extremt rika är livrädda för skatt. Ta Texas och 3 brott det ger livstid direkt oavsett vad det gäller. Trump fans vet inte att Trump är oförutsägbar och ändrar sig i sista sekund. En clown leder landet och resten av världen skakar på huvudet. Att världen är intresserad är enbart för US inflytande och stora ekonomi. Annars skulle dom vara ute i kylan för länge sedan. Européer har byggt upp det landet och den enda riktiga amerikan är ursprungsbefolkningen.

Blir du åtalad för brott gäller det att du har råd med advokat om inte en tilldelad nolla och du kan räkna med att bli dömd. Sjukvård är det 130 miljoner amerikanare som inte har råd. Södra US är så fattigt att man larmat i rapporter från FN. Droger, överdoser stort problem. The American dream för några men inte alla.
Citera
2018-11-07, 07:26
Medlem
Demokraterna verkar använda framgången till att befästa rollen som ett obstruction-parti. Pelosi lovar i princip stoppa allt som gjort USA framgångsrikt. Knappast långsiktigt hållbart att fortsätta den linjen.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Nu är Lucifer själv på väg till Aftonbladets äckliga rapportering. Kan någon förklara för mig varför Reinfeldt är på Demokraternas sida än på Republikanerna när de står närmare varandra ideologiskt och politiskt med sänkta skatter och företagsamhet?

Sjukt roligt att se den idioten och Djävulen själv vilja bli av med Trump.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Precis! Men man måste också verifiera de som röstar på något sätt. Just nu kan alla rösta utan att verifiera sig.

De illegala skall givetvis ut också.

Vad är det du försöker säga? Att illegala immigranter kan rösta? Att man kan rösta utan att legitimera sig? Inget av detta stämmer.
Citera
2018-11-07, 07:27
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det förekommer ingen "illegal röstning". Detta har undersökts härs och tvärs flera ggr om. Däremot är det svårt och krångligt för många som har rätt att rösta att faktiskt göra det.

Jo, jag har hört demokraterna säga det... Personligen tycker jag inte alls att svarta är för dumma för att skaffa sig ett ID och gå och rösta, men å andra sidan är ju jag bara en fascistisk rasist enligt dem, så vad vet jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in