Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Det beror på att alla platser i huset är uppe för omval, medan mest demokratiska platser i senaten är uppe till omval.
Det ser inte bra ut för GOP. Risken är då GOP tappar vita huset vid val 2020. Är Trump så hemsk, eller är det för att Demokraterna för en bättre politik än GOP?
Min uppfattning om GOP är att dem inte vill ha en stark stat och varje individ ska vara en stor del befriad från staten. Demokraterna vill göra USA till ett mer globalistiskt imperium där en elit ska styra landet med en ultrakapitalism.
När jag menar ultrakapitalism så menar jag typ som när asiatiska företag importerar andra asiater i containers för att dem ska jobba billigt. Eller att vi Europpeer tvingas att betala för massinvandring och betala deras subventionerade löner för att företagen ska göra maximal vinst utan att betala löner. Eller att regeringen lockar dit invandring igenom gratis välfärd. Sådant händer i Sverige redan nu att vi skänker bort allt vad vi har och nu står vi här med trasig välfärd bara för att vi ska ha importerat billig billig arbetskraft.
Eller har jag fel om GOP och Dems?