Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
Kalle Anka-tidningen lockar väl nuförtiden köparna med en liten leksak i varje nummer.
Nu för tiden? Det har väl pågått ända sedan jag var barn för drygt två decennier sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
sovasang
De nya tidningarna är tyvärr inte alls lika bra som de gamla.
Tyvärr. Minns själv hur jag upplevde att kvaliteten sjönk redan under de sista åren jag lästa KA & co. T.e.x. fanns alltid ett uppslag på två sidor som hette
"Tips & Trix" där man kunde få tips på barnbus, läsa om roliga händelser, läsa olika små sketcher etc. Detta plockades bort redan i början av 2000-talet, och jag tyckte redan då att tidningen tappade i kvalitet.
Sedan började de masskopiera äldre serier, som getts ut bara några år tidigare, istället för att producera nya. Inte sällan fick man skippa halva tidningen för att resterande halva var dubbletter av gamla serier man redan läst.
Läser inte nya KA & co som vuxen, men har fått tag på ett nr ngn gång och skummat igenom bara för nöjes skull, och kan konstatera att den varma känslan som fanns i 90-talsserierna inte existerar längre. Det är nästan bara parodier på kändisar och andra nutidsanspel.