2018-11-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Jag har på nära håll följt frågan om Ianpu, koreanska kvinnor som gick ut i fältprostitution för Japans kejserliga armé under andra världskriget. Därför känns det extra ironiskt att läsa den här artikeln i The Guardian.
...och här är underlaget.
Män i uniform kan ta sig vilka rättigheter som helst, allt ifrån konduktör till general

You Cry at Night but Don’t Know Why
https://www.hrw.org/report/2018/11/01/you-cry-night-dont-know-why/sexual-violence-against-women-north-korea
Citera
2018-11-03, 19:45
Medlem
North Korea Threatens to Resume Nuclear Program, Slams Sanctions
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-03/north-korea-threatens-to-resume-nuclear-program-slams-sanctions

Hade vi förväntat oss något annat?
Citera
2018-11-04, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
North Korea Threatens to Resume Nuclear Program, Slams Sanctions
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-03/north-korea-threatens-to-resume-nuclear-program-slams-sanctions

Hade vi förväntat oss något annat?

Nej!

Jag har sagt det konstant, i hela denna tråd, den kriminella regimen i Nordkorea, har inte som målsättning att förändra sitt beteende, sina intentioner och mål.

De som fortfarande lever i "De sorglösas naivitet", riskerar att vakna upp till en verklighet, som endast får till följd att man kommer att stå förstenad, i "Eftertankens kranka blekhet".

Att man bytt ansiktsuttryck och ägnar sig åt en Nordkoreansk variant av "Kabuki", sedan nyårstalet, då Kim inledde sin charmoffensiv, och sitt medvetna DUPERANDE, har endast resulterat i, att så gott som hela det Internationella samfundet blivit och är, fullkomligt och totalt grundlurat!

Det som den kriminella regimen i Nordkorea ägnar sig åt och konstant har gjort, kan väl bäst betraktas som SVINDLERI.

Hederlighet, samt lidelse för att "Hålla sig till sanningen", med ett högt rättspatos som ledstjärna, är ett lika okänt begrepp i Nordkorea idag, som det varit genom hela Nordkoreas historia.
Citera
2018-11-04, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Det tror jag absolut. Men övervakning är inte detsamma som aktiva åtgärder. Jag kan tänka mig att det inte är överdrivet högt på deras prioriteringslista. Aktivister däremot är säkert intresserade av olika orsaker, intellektuell utmaning, ideologisk motivering, historisk signifikans...

Jag kan säga så här, resurserna är enormt förstärkta, hos framförallt NSA.

Du har helt rätt i, att dessa i dagsläget INTE resulterar i offentliga, aktiva åtgärder.

Aktivister, är som sagt, något helt annat och bevakas genom därför särskilt upprättade system, vilka är väldigt präglade av "Broad Split-Vision".

Det är frestande att gå in djupare på detta ämne, men tråden här, är inte optimal för detta.
Det krävs andra, mer lämpliga och ömsesidiga förutsättningar, för att fördjupa diskussionen.
Citera
2018-11-04, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Var ligger kopplingen mellan HUAWEI och NK?

Jag är inte bekant med, hur välinformerad eller påläst Du är, kring HUAWEI i allmänhet och den specifika relationen med Nordkorea i synnerhet, men Din frågeställning ger mig vid handen, att den är begränsad.

Som jag skrev i mitt inlägg, så är och har HUAWEI föremål för särskilt och extraordinärt intresse,
såsom av Kinesiska staten kontrollerat och globalt expanderande företag, med ambitioner som omfattar IT-Data-Telefoni samt storskaliga projekt och intentioner vad gäller global infrastrukturell teknologi.

HUAWEI är även föremål för utredningar och undersökningar, vilka hyser skäliga misstankar om spionage och stöld av bland annat immateriella rättigheter.
Citera
2018-11-04, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Jag är inte bekant med, hur välinformerad eller påläst Du är, kring HUAWEI i allmänhet och den specifika relationen med Nordkorea i synnerhet, men Din frågeställning ger mig vid handen, att den är begränsad.

Som jag skrev i mitt inlägg, så är och har HUAWEI föremål för särskilt och extraordinärt intresse,
såsom av Kinesiska staten kontrollerat och globalt expanderande företag, med ambitioner som omfattar IT-Data-Telefoni samt storskaliga projekt och intentioner vad gäller global infrastrukturell teknologi.

HUAWEI är även föremål för utredningar och undersökningar, vilka hyser skäliga misstankar om spionage och stöld av bland annat immateriella rättigheter.

Jag vet att USA regering ogillar Huawei. Och de har svårt att exportera till USA. Viket gynnar Ericson.

Menvad är kopplingen till NK? 3G nätet i NK är ett JV mellan NK och Egypten. För mig finns det koppling neo nazister, muslimer och NK.
Citera
2018-11-04, 11:22
Medlem
Citat:
...och här är underlaget.
Män i uniform kan ta sig vilka rättigheter som helst, allt ifrån konduktör till general

You Cry at Night but Don’t Know Why
https://www.hrw.org/report/2018/11/01/you-cry-night-dont-know-why/sexual-violence-against-women-north-korea

Du ser med andra ord ingen framtid för metoorörelsen i Nordkorea?

Märkligt.
Citera
2018-11-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Jag vet att USA regering ogillar Huawei. Och de har svårt att exportera till USA. Viket gynnar Ericson.

Menvad är kopplingen till NK? 3G nätet i NK är ett JV mellan NK och Egypten. För mig finns det koppling neo nazister, muslimer och NK.

Detta är ett MYCKET komplext och intrikat problem.

Spektrat av kopplingar mellan NK och Kina i allmänhet och HUAWEI, är mångfacetterat och fullt av många, potentiellt mycket allvarliga risker, samt vissa som är direkt kritiska, ur både Internationell säkerhetssynpunkt och avgörande för den kommande utvecklingen i Nordkorea och Sydkorea.

Det gäller ALLT ifrån:

KCC och dess verksamhet i Europa (Samarbetet rörande Intelsat bland annat)

Tredje och fjärdehands "Affärer", i syfte att hjälpa Nordkorea att tvätta pengar

Oklara fiberinstallationer och utbyggnad, inte bara vid Dandong

Den Kinesiska militärens starka koppling till HUAWEI och dess otillåtna användande av Amerikansk teknologi,
samt samarbete med Nordkoreas militär

De samarbeten som Kina/HUAWEI har med Nordkorea och INTE redovisat över huvudtaget

Jag tror vi stannar där.
Citera
2018-11-04, 12:37
Medlem
Citat:

Spektrat av kopplingar mellan NK och Kina i allmänhet och HUAWEI, är mångfacetterat och fullt av många, potentiellt mycket allvarliga risker, samt vissa som är direkt kritiska, ur både Internationell säkerhetssynpunkt och avgörande för den kommande utvecklingen i Nordkorea och Sydkorea.

Det gäller ALLT ifrån:

Tredje och fjärdehands "Affärer", i syfte att hjälpa Nordkorea att tvätta pengar

Den Kinesiska militärens starka koppling till HUAWEI och dess otillåtna användande av Amerikansk teknologi,

De samarbeten som Kina/HUAWEI har med Nordkorea och INTE redovisat över huvudtaget

Jag tror vi stannar där.

Jepp det blir mycket spekulation.

Fakta är.
Dock har officielt Kinas handel kraftigt minskat.
Det var Pakistan som hjälpte med NK utveckling av kärnvapen.
3G byggdes ut av Egypten.

Juche doktrinen är att Manchu och Koreaner är samma folk. Knappast att Kina vill ha ett nytt problem med Manchurer boende i NK.

Men å andra sidan vill Kina inte ha USAs miltär vid gränsen till Kina.
Citera
2018-11-04, 15:08
Medlem
Citat:

Det gäller ALLT ifrån:

Jag tror vi stannar där.

Att Huawei inte får säljs dom flesta av sina produkter i USA är pga stöld från Ericson mobil
H var en legotillverkare åt E ( för E skulle få sälja i Kina , fanns ju såna regler på 90 talet ) varpå företaget/Kina ville tillverka egna .. dom tog då ritningarna ( man hade ju all info ) och gjorde kopior ( annat skall bara ) gjorde i samma fabriker med samma maskiner = stöld !
E stämde H och vann i USA
Så nu kan / får H inte sälja där
Citera
2018-11-04, 17:18
Medlem
Citat:
Du ser med andra ord ingen framtid för metoorörelsen i Nordkorea?

Märkligt.

Säg inte det, plötsligt händer det...

Här är regimens kommentar via KNCA på HRWs rapport, som vanligt i ett målande och vackert språkligt tonläge:

Press Statement of Spokesperson of Korean Association for Human Rights Studies

...is nothing but the most despicable false document on earth, a patchwork of pointless words made by a handful of human scums, to sustain their dirty lives, who did not hesitate to abandon even their parents and children after having committed crimes against their motherland and people; and therefore, we don't feel any need to make even a word on it.

https://kcna.kp/kcna.user.article.retrieveNewsViewInfoList.kcmsf
Citera
2018-11-04, 18:20
Medlem
Citat:
Säg inte det, plötsligt händer det...

Här är regimens kommentar via KNCA på HRWs rapport, som vanligt i ett målande och vackert språkligt tonläge:

Press Statement of Spokesperson of Korean Association for Human Rights Studies

...is nothing but the most despicable false document on earth, a patchwork of pointless words made by a handful of human scums, to sustain their dirty lives, who did not hesitate to abandon even their parents and children after having committed crimes against their motherland and people; and therefore, we don't feel any need to make even a word on it.

https://kcna.kp/kcna.user.article.retrieveNewsViewInfoList.kcmsf

Den ödmjuka tonen från KCNA lovar ju gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in