Citat:
Ursprungligen postat av
Kumabjorn
Något jag funderade på. Nätet utåt och Juchenätet är väl förmodligen separerat av något slags brandvägg. Om man satte 100 hackare under 100 dagar skulle de inte klara av att öppna Juchenätet så det plötsligt fick kontakt utåt via "elitnätet"? Information är ju den bästa medicinen, om det inte längre går att hålla folket i skuggan så lär ju hela härligheten implodera.
Jag hade en intressant diskussion häromdagen, med en kollega, som är betydligt mer kompetent inom den digitala världen, än vad jag är, vilken dessutom är verksam inom kartläggning av den verksamhet vi diskuterar just nu.
Vi berörde Nordkorea och deras hackers, samt en del övriga frågor som är tillhöriga det kriminella nätverket som Nordkorea har för att klara sina "Affärer".
Vi kom in på det Kinesiska företaget HUAWEI,
(vilket för övrigt är hårt kopplat till Kinesiska staten) och just för tillfället är deras verksamhet och organisation, särskilt intressant hos flertalet organisationer som inhämtar information.
Att Nordkorea kommer att krackelera och resignera, till slut, trots alla åtgärder man vidtar, i försöken att segregera och styra informationsflödet, upplever jag som högst troligt.
Det är endast en tidsfråga.