Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Varför hatar du allt som inte är totalt impregnerat av den västerländska kulturimperialismen? DFR Korea förtjänar alltså hat och demonisering för att det bevarar och bygger på sin egen kultur (?) - samtidigt som det är öppet för influenser - dock aldrig öppet för utländsk plundring och destruktion av den rika koreanska kulturhistorien.
Världen skulle bli en gnutta bättre om du visade liter mer ömhet och kärlek inför det koreanska folket och dess ledarskap, samt deras fantastiska kulturliv. Det är ingen slump att DFR Koreas symbol, förutom Hammaren och Skäran, även innehåller en Pensel/Penna - därför att konstnärerna och de intellektuella är också arbetare som bidrar till nationens utveckling och förtjänar en framträdande plats.
Edit, symbolen på partiflaggan:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/Flag_of_the_Workers%27_Party_of_Korea.svg/800px-Flag_of_the_Workers%27_Party_of_Korea.svg.png
Vad är detta band exempel på, om inte PLAGIAT av den dekadenta västerländska kulturimperialismen, förutom en PROPAGANDAMASKIN. Vilket fatalt bevis på, hur svag och avundsfull man egentligen är, för västerländsk populärkultur.
Väldigt komiskt faktiskt.
Nu gäller inte "Den evige ledarens" Kim II Sungs ledord längre, "De flesta musiker har förlorat greppet om musiken".
Han förbjöd nämligen alla nya sånger.
De som skulle framföras var:
"Sången om General Kim II Sung"
(hyllningssång) och "Mitt hemland är ljust under stjärnan och solen"
samt de 2 dängorna "Vi skall hålla bajonetterna fastare" och "Världen avundas oss".
En av de få "Kärlekssånger" Kim II Sung godkände var, "Flickan jag älskar", med det fina budskapet i texten,
"Det är bra om en flicka har en fin figur.
men bättre ändå om hon är en duglig piga, och en beskedlig sådan
Jag tycker om en flicka som gör livet behagligt
genom att sjunga skapelsens sång"
Den äkta och traditionshistoriskt sett, enda korrekta och nationalistiska musiken man borde odla och exportera, samt även använda sig av i det propagandasyfte istället för att efterapa väst med Morang Band, är dessa typer:
Helst framförda på Kaeryang Kim II Sungs favoritinstrument.
Dongbu = Folksånger
Nongak = Böndernas musik
Pansori = Slagverk dans och sång
Chongkak = Överklassens musik, kunde ju "Eliten ha på sina fester"
Bandet borde heta "Arirang" efter den Koreanska folk/nationalsången egentligen.
Det är tydligen helt andra bullar nu, när Kim sedan 1994 tydligt visar sin "Pseudokärlek" och sitt " Mindervärdighetskomplex" över US och västimperialistisk kultur.
Vi som inte är Nordkorea supporters, tar det faktiskt som en komplimang, att Kim är så svag för det han lärde sig att älska och tycka om, redan som elev i Schweiz, US och västkultur är ju kanon, men det kan jag ju inte erkänna.
DET ÄR KOMISKT ATT SE ATT MAN TAR EFTER DEKANDENTA VÄSTKONCEPT!