2018-09-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tror också att det kan bli bra. Ska man anmärka lite så är det ju att det blev väldigt ungt och inte någon vidare blandning i själva tv-programmet i år. Den äldste bonden är bara 32 år.
Det behöver inte vara fel i sig, är det bara rätt personer så spelar det inte så stor roll men personligen tycker jag att man borde sträva efter lite bättre blandning ändå.

Precis och jag hade gärna haft med hästbonden Marie som är 55 i det "riktiga" programmet just för blandningen i ålder. men hoppas det blir bra ändå
Citera
2018-09-27, 01:14
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Framgår ju inte klart om Andreas kommer tillbaka till programmet i artikeln nedan heller men det låter inte som det. Han fick iaf den stora lådan med breven tillbaka efter att han blivit singel igen.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/WL5Adk/hoppade-av-bonde-soker-fru-for-karleken

I programmet sa han ju att det var en tjej som han känt länge som han hade fått känslor för så det var ju i alla fall bra att det inte handlade om någon brevskrivare som han mött "vid sidan av".
Trist för Andreas att det inte höll, han verkar inte ångra sitt val enligt artikeln men ändå... Måste kännas rätt snopet, dålig timing minst sagt.
Citera
2018-09-27, 08:19
Medlem
kostymnisses avatar
Givetvis tråkigt att man redan innan visste vilka som skulle vara på slottet även om bönderna själva inte visste det när Linda kom med breven (och jag fick min landsvägsbild med postbilen och överlämnandet!).
Var det förövrigt inte rätt lite brev totalt sett? Bara en säck som var långt ifrån full.

Det verkar vid en första anblick iaf vara seriösa bönder vi får följa i rutan och även seriösa sökanden av vad man sett, med risk för att vara extremt fördomsfull så kanske det beror på att vi inte har nån "snygg-bonde" med denna gång. Sedan verkar ju alla fyra gjort val med något seriöst i åtanke.
Jag kan inte säga att jag har nån favorit ännu utan fyrklövern som är på slottet vekar vara bra allihop.

I Webb-versionen stör jag mig enormt allaredan på Leonora som kom in och totalt tog över rummet där övriga redan satt och snackade. Dessutom verkar hon ha lika fel inställning som ifjol när hon stressade in i något även om hon nu säger att hon ska ta det lugnare. Förvisso säger hon då i nästa andetag att hon kan bli blixtförälskad och köra på det...
I webb-versionen får man ju även se ett klipp med Marie där hon videosamtalar med Linda om att det är nåt strul med killarna, vill hon månne skicka hem allihopa allaredan? Rent spontant känns det ju som om bara Tore vore något som hon ens skulle kunna vara intresserad av, övriga kändes mer "Strandraggare på kommunens badplats trettio år efter deras prime-time"...

Skönt iaf att det är igång och det lär klarna en hel del efterhand.
Citera
2018-09-27, 08:55
Medlem
Karmans avatar
Vilket jobbigt skratt en av bönderna hade. Vem orkar stå ut med det i längden?
Citera
2018-09-27, 10:49
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vilket jobbigt skratt en av bönderna hade. Vem orkar stå ut med det i längden?

Haha tänker du på Simon?

Per verkar förövrigt vara en skön typ.
Citera
2018-09-27, 10:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Haha tänker du på Simon?

Per verkar förövrigt vara en skön typ.
Ja, det är nog Simon. Säkert en trevlig kille. Men skrattet... fast man vänjer sig väl vid allt?
Citera
2018-09-27, 11:12
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, det är nog Simon. Säkert en trevlig kille. Men skrattet... fast man vänjer sig väl vid allt?

Haha ja skrattet var riktigt jobbigt, klarar inte heller av folk som skrattar lite osäkert åt precis allt ”ala-tandkött-deluxe”.
Citera
2018-09-27, 11:15
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Givetvis tråkigt att man redan innan visste vilka som skulle vara på slottet även om bönderna själva inte visste det när Linda kom med breven (och jag fick min landsvägsbild med postbilen och överlämnandet!).
Var det förövrigt inte rätt lite brev totalt sett? Bara en säck som var långt ifrån full.

Jag har alltid trott att det bara är en "symbolisk" säck som man får se, särskilt eftersom vissa bönder fått så mycket brev. Denna gång sa ju Linda även att Susanna fått över 200 brev.

För övrigt så förstår jag fortfarande inte poängen med att göra om första avsnittet och spoila bönderna på förhand. Vi fick ändå bara 10 min på Sundbyholm. Bättre som det var innan att introducera denna del med ett separat avsnitt.

Citat:
I Webb-versionen stör jag mig enormt allaredan på Leonora som kom in och totalt tog över rummet där övriga redan satt och snackade. Dessutom verkar hon ha lika fel inställning som ifjol när hon stressade in i något även om hon nu säger att hon ska ta det lugnare. Förvisso säger hon då i nästa andetag att hon kan bli blixtförälskad och köra på det...
I webb-versionen får man ju även se ett klipp med Marie där hon videosamtalar med Linda om att det är nåt strul med killarna, vill hon månne skicka hem allihopa allaredan? Rent spontant känns det ju som om bara Tore vore något som hon ens skulle kunna vara intresserad av, övriga kändes mer "Strandraggare på kommunens badplats trettio år efter deras prime-time"...

Leonora tar mycket plats och kommer att vara ett störningsmoment även detta år, det står redan klart.
Gällande Marie så var det ju ett par män som verkade lite märkliga minst sagt. Och vad hände med Jurki, brevskrivaren som hon ringde till? Är han den som ska anlända senare?
Citera
2018-09-27, 17:55
Medlem
Citat:

Det verkar vid en första anblick iaf vara seriösa bönder vi får följa i rutan och även seriösa sökanden av vad man sett, med risk för att vara extremt fördomsfull så kanske det beror på att vi inte har nån "snygg-bonde" med denna gång. Sedan verkar ju alla fyra gjort val med något seriöst i åtanke.
Jag kan inte säga att jag har nån favorit ännu utan fyrklövern som är på slottet vekar vara bra allihop.

Skönt iaf att det är igång och det lär klarna en hel del efterhand.

Jo det var väldigt lite brev i jämförelse med tidigare år. Gillar alla 4 på slottet men Per ligger mig redan ganska varmt om hjärtat, tycker han har en otroligt skön personlighet.

Japp det suckades rejält här hemma från både mig och sambon när vi såg webb-versionen och Leonora dök upp. Hon spårar nog ur snarast och lär inte ta det lugnt i år heller.

Just det, man blir ju nyfiken på vad det är för strul med Maries killar och undrar om det är Jyrki som hon ringde som är på väg till Siggesta.
Citera
2018-09-27, 22:23
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Magnus fanclub har alla förutom en käkat lite för många hamburgare
Citera
2018-09-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Magnus fanclub har alla förutom en käkat lite för många hamburgare

Äh det är snyggt med kvinnor som har former
Citera
2018-09-28, 09:44
Medlem
Man fick ju se trailer inför onsdagens program och det ska bli roligt att se hur speeddejtandet kommer gå. Simon verkar otroligt nervös och än mer skrattig än i förra avsnittet, men hoppas hans nervositet släpper snart. Per verkar uppspelt i kubik efter vad man kunde se men det är härligt att se hans totala glädje efter flera ensamma år

Tänkte också på det Kostymnisse skrev att det är mer seriöst i år eftersom man inte har någon "snyggbonde" med. Produktionen brukar ju alltid vilja ha med en "snyggbonde" men i år har dem skippat det och inte mig emot . Eller så resonerar dem att 27-åriga Susanna som fick 200 brev fyller kvoten som årets "snyggbonde" ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in