Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Givetvis tråkigt att man redan innan visste vilka som skulle vara på slottet även om bönderna själva inte visste det när Linda kom med breven (och jag fick min landsvägsbild med postbilen och överlämnandet!).
Var det förövrigt inte rätt lite brev totalt sett? Bara en säck som var långt ifrån full.
Jag har alltid trott att det bara är en "symbolisk" säck som man får se, särskilt eftersom vissa bönder fått så mycket brev. Denna gång sa ju Linda även att Susanna fått över 200 brev.
För övrigt så förstår jag fortfarande inte poängen med att göra om första avsnittet och spoila bönderna på förhand. Vi fick ändå bara 10 min på Sundbyholm. Bättre som det var innan att introducera denna del med ett separat avsnitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
I Webb-versionen stör jag mig enormt allaredan på Leonora som kom in och totalt tog över rummet där övriga redan satt och snackade. Dessutom verkar hon ha lika fel inställning som ifjol när hon stressade in i något även om hon nu säger att hon ska ta det lugnare. Förvisso säger hon då i nästa andetag att hon kan bli blixtförälskad och köra på det...
I webb-versionen får man ju även se ett klipp med Marie där hon videosamtalar med Linda om att det är nåt strul med killarna, vill hon månne skicka hem allihopa allaredan? Rent spontant känns det ju som om bara Tore vore något som hon ens skulle kunna vara intresserad av, övriga kändes mer "Strandraggare på kommunens badplats trettio år efter deras prime-time"...
Leonora tar mycket plats och kommer att vara ett störningsmoment även detta år, det står redan klart.
Gällande Marie så var det ju ett par män som verkade lite märkliga minst sagt. Och vad hände med Jurki, brevskrivaren som hon ringde till? Är han den som ska anlända senare?