2018-11-02, 12:38
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag tror, som vi var inne på när vi talade om att inte efternamn etc står vid dom sökande i rutan längre, att bristen på presentation kan bero på att det kan ha stalkats en del av folk efter tjejernas medverkan som brevskrivare och att man därför försöker undvika det.
Har bara sett i en enda artikel där efternamnen på dom sökande nämns förövrigt, även det ett tecken på att man vill skydda brevskrivarna.
Självfallet inte omöjligt att finna dom ändå, men jag tror inte man vill underlätta det alltför mycket

Jo, jag förstår den poängen. Dock så kunde man ju haft en presentation utan att för den skull ha med efternamn eller bostadsort. Att inte ha någonting, som nu, är lite väl fattigt.

Citat:
Nja, det är ju tveksamt om det där kan göra så mycket mer än gig på obskyra ställen i Hagfors ändå så nog är hans ansökan äkta alltid.
Det var dock nära på skrämmande att det finns folk som går för att se ett "ronny & ragge- coverband"... Men det är en annan debatt. Hannes kan ju iaf bjuda på sig själv på en scen och har det därmed i sig.
Kanske inte att han vill promota bandet men att han kan vara lockad av att skapa intresse kring sin person och synas i media? Vill också tro att han har ärligt uppsåt men man vet ju aldrig...

Ja, att det finns en marknad för ett Ronny & Ragge coverband är rätt skrämmande
Citera
2018-11-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Japp blondinerna hos Simon är ju "bakom flötet" så det skriker om det och Frida kommer inte långt efter enligt mig.
Tycket nog att Frida verkar helt normal och riktigt söt också, jag kan däremot verkligen inte se nån matchning mellan henne och Simon. Hon är på en annan nivå helt enkelt och borde kunna sikta högre.
Citera
2018-11-02, 14:23
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Emelie hette den timida tjejen som Simon borde haft kvar som sitt slutgiltiga val! Nu är det Amanda som är vettig av hans tjejer och som skulle klara gårdslivet. Blondinerna kan han ta bort direkt, dessa kan ju inte ens klara dofter som finns på en bondgård och visar så fort dessa öppna käften hur korkade dem är. Frida är väl okej...men tror inte hon är någon som passar med Simon i långa loppet. Nej det är Amanda som gäller men som andra varit inne på, han lär väl sabba allt för sig...

Håller med om att Amanda skulle passa honom bäst, men fick intrycket att han "sympatihånglade" och höll om henne för att han tycker synd om henne (för att hon känt sig utanför) snarare än att där var några känslor. Å andra sidan är det enda gången jag sett honom bete sig som en vuxen man och inte sitta och flina som en sjuårig oskuld hela tiden. Amanda förtjänar något bättre! Och Frida (den varma) behöver nog någon med lite mer erfarenhet. Någon som kan fixa fram hennes kontaktuppgifter?
Citera
2018-11-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMy
Tycket nog att Frida verkar helt normal och riktigt söt också, jag kan däremot verkligen inte se nån matchning mellan henne och Simon. Hon är på en annan nivå helt enkelt och borde kunna sikta högre.

Nej hon såg inte så intresserad ut när Simon tog hennes hand i bilen, mest besvärad enligt mig.
Citera
2018-11-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Håller med om att Amanda skulle passa honom bäst, men fick intrycket att han "sympatihånglade" och höll om henne för att han tycker synd om henne (för att hon känt sig utanför) snarare än att där var några känslor. Å andra sidan är det enda gången jag sett honom bete sig som en vuxen man och inte sitta och flina som en sjuårig oskuld hela tiden. Amanda förtjänar något bättre! Och Frida (den varma) behöver nog någon med lite mer erfarenhet. Någon som kan fixa fram hennes kontaktuppgifter?

Ja det kan ju varit av den orsaken han hånglade med Amanda, men det verkade som han har en del känslor på riktigt. Han sa ju nåt om att han sett henne som kompis men att saker där ändrades när dem gick iväg. Jag får en känsla av att han blev mer lugn och inte fnittrade och larvade sig just för att han kände nåt djupare med Amanda men jag kan ju vara fel ute.
Citera
2018-11-02, 14:49
Medlem
Citat:
Det heter ju "Bonde söker fru-Kärlek åt alla". Det är mao ingen eget program i den bemärkelsen utan kan mer ses som extramaterial från de fyras dejtande.

Ge det en chans förövrigt, det är kortare avsnitt förvisso men minst lika bra, om inte bättre, än tv-varianten.

Ja, det var säkert så att han när han fick "stöd" vågade kritisera med. Han trodde väl att han spelade smart när han fick Christer att verka som den största skitsnackaren men det höll inte hela vägen.

Hasse var smartare när Christer slängde skit på Tore och Alireza ja, konstigt att han inte slängde samma skit mot Hasse förresten, det handlade ju om att inte kunna något om hästar och såvitt jag sett kan inte Hasse nåt om det heller?

Katrin kan säkerligen vara den han gillar mest och därför väljer att ta striden med fobin. Dock verkar det bli lite knivigt i nästa avsnitt ja. Blir hyperintressant att se vad som sker där.

Beträffande Susanna så stämmer det ja, jag tror att Tobias hade vuxit när han hamnat själv på gården med, det är väldigt mycket "ensam bonde" över honom men ensam med Susanna så hade det kunnat gå bättre. Nu verkade det ju inte finnas några känslor på det sättet men ändå.

Jag tror, som vi var inne på när vi talade om att inte efternamn etc står vid dom sökande i rutan längre, att bristen på presentation kan bero på att det kan ha stalkats en del av folk efter tjejernas medverkan som brevskrivare och att man därför försöker undvika det.
Har bara sett i en enda artikel där efternamnen på dom sökande nämns förövrigt, även det ett tecken på att man vill skydda brevskrivarna.
Självfallet inte omöjligt att finna dom ändå, men jag tror inte man vill underlätta det alltför mycket.

Det där är rätt mycket hövvet på den berömda spiken. Det är risken för Susanna ja. Av kvarvarande tror jag bara Hannes klarar mer än en månad på en gård.

Nja, det är ju tveksamt om det där kan göra så mycket mer än gig på obskyra ställen i Hagfors ändå så nog är hans ansökan äkta alltid.
Det var dock nära på skrämmande att det finns folk som går för att se ett "ronny & ragge- coverband"... Men det är en annan debatt. Hannes kan ju iaf bjuda på sig själv på en scen och har det därmed i sig.

Nej sant, Christer slängde inte samma skit mot Hans-Erik som mot dem andra två och som du är inne på, Hans-Erik kunde väl inget heller om hästar. Enda förklaringen jag kan komma på är väl att Hans-Erik också blivit bortvald och således inte hade någon chans med Marie ändå. Hade enbart Christer blivit hemskickad så hade nog samma skit kastats på Hans-Erik.
Citera
2018-11-02, 18:36
Medlem
Den gamle äcklegubben ger rejäla obehagsvibbar, ingen som skulle få förtroendet
att passa 12-åriga döttrar direkt...
Så ska han kasta skit på Thore också, "du har inget att ge". Helt otroligt.
Hans kumpan var dock av det mer komiska inslaget, hade varit kul att höra fler av hans utläggningar.

Pinsamt när Simon tar av sig tröjan, skinnyfat och bonnebränna.
Uselt att ha den fysiken som ung bonde, om han inte har tid för gym borde han köra hemmaövningar ist.
Dock får man ge han att han är ju den ende som tills senaste avsnittet kysst sin tjejer.

Per undrar man ju vad han håller med med, skön lirare överlag, men hur i helvete kan han känna attraktion för den maskulina?...

Erik måste också steppa upp gamet med sin neutralitetsattityd. I början kan man förstå det vid detta laget känns det stelt.
Citera
2018-11-02, 19:03
Medlem
Versa om ho med glasögera ska giftmörda di andra tösera på Pers gård
Citera
2018-11-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longhalmen
Versa om ho med glasögera ska giftmörda di andra tösera på Pers gård
dä sa ho ente
Citera
2018-11-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
dä sa ho ente
För ho ska jaj ha innan pösk.

Kan erik fastnat med bollarna i äggmaskinen? Han är allt för diplomatisk.
Citera
2018-11-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
dä sa ho ente
Ho kommer knappast undan med att slå ihjäl och gräva ner tösera, då måste tv teamet stoppa henni.
Citera
2018-11-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Den gamle äcklegubben ger rejäla obehagsvibbar, ingen som skulle få förtroendet
att passa 12-åriga döttrar direkt...
Så ska han kasta skit på Thore också, "du har inget att ge". Helt otroligt.
Hans kumpan var dock av det mer komiska inslaget, hade varit kul att höra fler av hans utläggningar.

Pinsamt när Simon tar av sig tröjan, skinnyfat och bonnebränna.
Uselt att ha den fysiken som ung bonde, om han inte har tid för gym borde han köra hemmaövningar ist.
Dock får man ge han att han är ju den ende som tills senaste avsnittet kysst sin tjejer.

Per undrar man ju vad han håller med med, skön lirare överlag, men hur i helvete kan han känna attraktion för den maskulina?...

Erik måste också steppa upp gamet med sin neutralitetsattityd. I början kan man förstå det vid detta laget känns det stelt.
Kan vara att han gillar en rejäl mjölktank och då är resten av mindre betydelse eller så går han enbart på personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in