2018-11-03, 23:36
Medlem
Gloriosos avatar
Tips
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Jag och min sambo har bf mars 2019. Har precis sett på mina favorityoutubers Jocka och Jonne och då bajsade hon på sig.

Jag vill inte vara med någon som folk vet har bajsat på sig. Vill heller inte ha nån som spruckit eller eller blivit slapp.

Hur vanligt är detta egentligen? Kan man underlätta förlossningen genom att ha sex flera gånger kort före?

Tacksam för tips.

Vill du ha tips? Här kommer ett:
Ha inte barn. Du är inte redo.

Barn ska inte ha barn.
Citera
2018-11-03, 23:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Han kanske är neger med kroppsbyggnad som en bajskorv.

Somalier?

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det är precis sånt som gör att jag ännu inte skaffat barn trots att jag är fyrtio fyllda. Jag tål verkligen inte barnskrik, det frustrerar mig något överdjävulskt. Det är samma sak med ljudet av kvinnogråt, jag blir så oerhört provocerad när jag hör en kvinna lipa att jag snarare vill klippa till henne än trösta henne. Jag vet inte varför jag reagerar så, har alltid gjort.

Tänk då att höra det gälla ljudet av ett ylande spädbarn som bryter Call of Duty-illusionen mitt i natten när man sitter med hörlurarna på. Nej tack.

Men vafan... Flera månader? Hon har spottat ut en oformlig klump, inte råkat ut för en trafikolycka. Tror du verkligen att kvinnor i det gamla bondesamhället gick och latade sig flera månader efter varje födsel? Nej, de var uppe samma eftermiddag och kokte gröt åt maken som varit på fältet hela dagen.

Det där du hävdar är bara feministisk offerkofta för att kunna dra benen efter sig i flera månader och låta maken dra hela lasset.

Att hon är sårig i musen en tid efter förlossningen kan jag däremot köpa. Men det finns väl fler hål att förlusta sig i?

I flera europeiska länder hade man 2-3 veckors mammaledighet så sent som på 90-talet. Om det har utökats låter jag vara osagt. Att kunna gå hemma +400 dagar per barn är helt vansinnigt mycket. Min tro är att det här kommer bantas rejält i Sverige. Att svenskar som fött 1-2 barn per familj ska betala för invandrarnas 4-5-6-7 barn med samma förmåner är i längden fullständigt ohållbart.

Citat:
Alla dejtar dock inte strandade valar som har för vana att köra upp matberedare och andra objekt i fittan som storleksmässigt kan mäta sig med en bebis.

.

Nä, strandade valar ska man hålla sig undan. Angående fekalierna så stå bara på rätt sida skynket eller läs en tidning i väntrummet redo att tända en cigarr.
Citera
2018-11-04, 00:05
Medlem
frugan sket inte på sig. dock sprack hon minimalt, det vart väl 2 stygn, och det märks inte
Citera
2018-11-04, 05:42
Medlem
snuptiks avatar
Utan att ha läst tråden så känner jag en finsk barnmorska som gillar att retas med mig som svensk om just detta ämne. Tydligen fick en skara finska barnmorskor resa till Sverige för ett par år sedan för att undervisa sina svenska kollegor om hur man ger mellangården det stöd den behöver genom att stödja medelst handen. Detta har typ alltid gjorts i finland under förlossning för att undvika att kvinnor spricker och kräver en del teknik. Hon var lite chockad över svenskarnas okunskap gällande denna metod och tyckte synd om alla de svenska kvinnor som genom åren spruckit onödigt mycket eller helt i onödan. 😁

Ganska sjukt hur mycket onödigt obehag detta orsakat oss när det varit common sense hos grannen. Nåt att ha i åtanke om man planerar barn och vill orsaka så lite kroppsskada som möjligt. Jag ska försöka se till att min kvinna föder i Finland när det väl är dags. Sverige känns i detta fall inte alls lika pålitligt. 😁

Trodde faktiskt hon drev först men vi har trots allt delvis förbisett just detta moment fram tills nyligen.... Finns massor med fakta och forskning kring detta online och tyvärr finns det troligtvis fortfarande BBn som ännu inte har hunnit implementera detta som standardrutin. Jag struntar i hur ni föder. Jag vill däremot att folk som ännu inte hunnit ta till sig detta faktiskt får möjlighet att bli medvetna då jag förstått att det rent generellt inte är angenämt med stygn och i synnerhet när de kanske inte skulle ha behövts från början. 😜 Barnmorskor utomlands tänker på er!

Metoden är inte en garanti för att inte spricka, men hjälper antagligen sjukt mycket. Standard även i Norge. SVT kallar det för "det finska greppet":

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sodersjukhuset-ser-redan-resultat-av-finska-metoden
Senast redigerad av snuptik 2018-11-04 kl. 06:25.
Citera
2018-11-04, 06:43
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Jag och min sambo har bf mars 2019. Har precis sett på mina favorityoutubers Jocka och Jonne och då bajsade hon på sig.

Jag vill inte vara med någon som folk vet har bajsat på sig. Vill heller inte ha nån som spruckit eller eller blivit slapp.

Hur vanligt är detta egentligen? Kan man underlätta förlossningen genom att ha sex flera gånger kort före?

Tacksam för tips.

Ha ha du försöker bara få pippa lite extra. Men ge vart med om 3 förlossningar. Har ej tittat där nere någon gång. Blir inte alltid så som du beskriver men håller med om att det är konstigt att kvinnokroppen är skapad så att det skall göra ont och spricka vilket det ofta gör.
Där har chefskonstruktören missat fatalt. Men kanske är bra så folk tänker till innan man ploppar ungar till höger och vänster. Somalier har i snitt 7 barn, de verkar inte bry sig alls. Men de kvinnorna ser färdiga ut för graven vid 40 med.
Citera
2018-11-04, 06:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ha ha du försöker bara få pippa lite extra. Men ge vart med om 3 förlossningar. Har ej tittat där nere någon gång. Blir inte alltid så som du beskriver men håller med om att det är konstigt att kvinnokroppen är skapad så att det skall göra ont och spricka vilket det ofta gör.
Där har chefskonstruktören missat fatalt. Men kanske är bra så folk tänker till innan man ploppar ungar till höger och vänster. Somalier har i snitt 7 barn, de verkar inte bry sig alls. Men de kvinnorna ser färdiga ut för graven vid 40 med.
LOL! JA! Sett flera som går med en väldigt vaggande gång, och vissa med benen väldigt isär OCH vaggande gång.
Citera
2018-11-04, 07:45
Medlem
Jag har själv fött två barn, snabbt och lätt. Första tog 3 1/2 timme från första värk och andra 1,5 timme. Precis när mina värkar dragit igång har jag behövt gå på toa, som om krippen liksom tömt sig. Har därför inte kommit något under förlossningen. Har fått sy 1 stygn per barn, skrapsår. Och mina barn har vägt strax under 4kg. Så det måste inte bli bajsfest och att man spricker hela vägen.

Tänker dock att du behöver ändra din inställning, för även om det blir så, så anstränger sig din kvinna med någon slags urkraft som inte ens går att förstå. Med en smärta som är helt galen, för att föda fram ert barn. Vilket du ju inte kan. Så ta och försök mogna lite såhär innan bf
Citera
2018-11-04, 11:22
Medlem
lersaters avatar
jag vill se jonna skita ner sig.. men vart e länken?
Citera
2018-11-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Det är det enda man får om man avböjer epidural.
Så metoden är att suga i sig max mellan värkarna och bli som på sprit bedövad när värken kommer.
Helt rätt. Gasen lindrar inte smärta, man måste utnyttja den på bästa sätt.

Man får en dos petidin, en dos bottenbäckenbedövning osv.
Man ska plågas och avskräckas.
Gasen är ingen smärtlindring den fungerar mer på att man ska bli lite lullig och glömma smärtan. Som i ett tidigt stadium av fylla.
Citera
2018-11-04, 17:34
Medlem
Slottsgrytas avatar
Det kommer sjukt mycket bajs, lovar dig!
Står som en okontrollerad fontän kaskad runt rummet, bästa plats är att stå sidan om med en klädnypa på näsan

Sett för många barmorskor i ren panik stå och torka sina ansikten samtidigt som de kämpar för att inte tömma lunchen över den stackars mamman.

Lycka till!
Citera
2018-11-04, 18:26
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:

Tacksam för tips.

Om du ska vara med och stötta. Stå uppe vid huvudet, titta åt andra hållet, håll käft, och kommentera för fan ingenting. Inte ett knyst.
Sen får de andra kladda där i andra änden.
Citera
2018-11-04, 18:55
Medlem
Undercasts avatar
Har två ungar och min sambo bajsade ingenting vid förlossningarna. Däremot sprack det vid första barnet. 6 stygn om jag inte minns fel. Min sambo märkte inte ens att hon sprack. Hon märkte inte heller när de sydde ihop henne.

Var själv nere mellan benen och glodde vid förlossningen. Dock för att min sambo var arg på mig för ”det var mitt fel att hon hamnade i den situationen”.

Andra förlossningen gick riktigt bra enligt henne. Inget sprickande. Inga problem efteråt. En riktig bredhöftad barnfödarmaskin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in