Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-03, 09:21
  #1
Medlem
MrKleins avatar
Jag och min sambo har bf mars 2019. Har precis sett på mina favorityoutubers Jocka och Jonne och då bajsade hon på sig.

Jag vill inte vara med någon som folk vet har bajsat på sig. Vill heller inte ha nån som spruckit eller eller blivit slapp.

Hur vanligt är detta egentligen? Kan man underlätta förlossningen genom att ha sex flera gånger kort före?

Tacksam för tips.
Citera
2018-11-03, 09:34
  #2
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Jag och min sambo har bf mars 2019. Har precis sett på mina favorityoutubers Jocka och Jonne och då bajsade hon på sig.

Jag vill inte vara med någon som folk vet har bajsat på sig. Vill heller inte ha nån som spruckit eller eller blivit slapp.

Hur vanligt är detta egentligen? Kan man underlätta förlossningen genom att ha sex flera gånger kort före?

Tacksam för tips.

Tror jag inte nödvändigtvis. Beror väl på vad man käkat. Men krystar man så lär man ju använda sig av samma muskler som när man skiter t.ex. har man en laddning skit där så kommer den nog på samma gång utan att kunna påverkas.

Om hon spricker beror det nog på storleken på barnet. Men lite lär det nog töja.

Jag tror inte bruden vill vara med en pappa som lämnar henne för att han tycker förlossning är äckligt heller så uppbrottet kommer säkert gå hyfsat ska du se.
Citera
2018-11-03, 09:35
  #3
Medlem
Prootkraafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Jag och min sambo har bf mars 2019. Har precis sett på mina favorityoutubers Jocka och Jonne och då bajsade hon på sig.

Jag vill inte vara med någon som folk vet har bajsat på sig. Vill heller inte ha nån som spruckit eller eller blivit slapp.

Hur vanligt är detta egentligen? Kan man underlätta förlossningen genom att ha sex flera gånger kort före?

Tacksam för tips.
Oundvikligt, vill man ha ungar får man betala.

Vänj dig vid tanken på att hon kommer förvandlas till en raket.
Citera
2018-11-03, 09:39
  #4
Medlem
Om hon bajsar på sig kommer du/ni troligtvis inte att märka eftersom barnmorskorna är snabba att ta hand om det, ja förutsatt att hon inte käkat ett julbord 4-5 h innan.

Att hon "spricker" kommer troligtvis inte märkas heller, utan barnmorskan gör en bedömning efteråt om det hon behöver sys någea stygn eller om hon kommer att läka av sig själv.
Sys görs på plats och tar kanske 30sek under bedövning.

Du, som man, behöver inte oroa dig överhuvudtaget så länge du håller ditt huvud på rätt sida under förlossningen och jag kan tipsa dig om att INTE vara brevid barnmorskan när barnet kommer ut, det är ingen vacker syn 😁

Edit: Sluta följ "youtubers" och framför allt patrask som dessa två.
Vuxna "följer" inte "youtubers".
Citera
2018-11-03, 09:48
  #5
Medlem
Kejsarsnitt..
Bara hoppas på att du får en tjockis
Citera
2018-11-03, 09:52
  #6
Medlem
Man tar ju i för kung och fosterland när bebisen ska ut...så absolut inget konstig att det händer både ock
Citera
2018-11-03, 09:55
  #7
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Jag och min sambo har bf mars 2019. Har precis sett på mina favorityoutubers Jocka och Jonne och då bajsade hon på sig.

Jag vill inte vara med någon som folk vet har bajsat på sig. Vill heller inte ha nån som spruckit eller eller blivit slapp.

Hur vanligt är detta egentligen? Kan man underlätta förlossningen genom att ha sex flera gånger kort före?

Tacksam för tips.

Det kanske är bättre om du själv föder ungen!
Citera
2018-11-03, 09:56
  #8
Medlem
poxers avatar
Säg till henne att gå på toa innan hon börjar krysta. Kanske ungen ploppar ut i toan också, bara spola några gånger så är ungen avsköljd och klar.
Citera
2018-11-03, 10:11
  #9
Medlem
Att föda är INTE samma muskler som att bajsa.

Man ska INTE krysta aktivt, då ökar bara risken för att spricka.

Kroppen vet hur man föder barn. Man kan jobba emot det, eller följa med. Men man föder inte aktivt och viljemässigt fram barnet.

Inga läkare, inga salvor, inga läkemedel, inga tekniska prylar, inga övningar har vetenskaplig evidens.

Det enda som verkar funka är att låta sista fasen av utdrivningsskedet ta sin tid. Att stå emot stressen och paniken och viljan att krysta ut barnet så snabbt som möjligt. Man är töjbar där nere, men det får inte gå för fort.

Samarbetet med barnmorskan är en nyckelfaktor. Försök lyssna och lira ihop, behålla lugnet, lita på att kroppen och du som mamma klarar detta.

Vad pappa tycker är äckligt eller inte orkar jag inte kommentera, men om du älskar din partner kommer du stå vid hennes sida genom allt och där ingår att byta hennes blöjor när hon blir gammal. Eller skärpa till sig när hon ska föda fram ett barn.

Det där med att "folk" skulle veta att hon eventuellt har bajsat vid en förlossning vet jag inte vad det betyder, ska ni ha livesänd förlossning och jaga likes? Detta är er privata stund. Ingen annan har med det att göra. Personalen kommer förstås att veta (er barnmorska och undersköterska, samt gynekolog om sådan är med), men de torkar kroppsvätskor hela dagarna och kommer inte tycka hon är konstig eller äcklig.
Citera
2018-11-03, 10:30
  #10
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Jag och min sambo har bf mars 2019. Har precis sett på mina favorityoutubers Jocka och Jonne och då bajsade hon på sig.

Jag vill inte vara med någon som folk vet har bajsat på sig. Vill heller inte ha nån som spruckit eller eller blivit slapp.

Hur vanligt är detta egentligen? Kan man underlätta förlossningen genom att ha sex flera gånger kort före?

Tacksam för tips.
Och du tror att din FB dase skulle undetlätta det? Men om du fistar dubbelt och även trycker in fötterna kort före så lär det underlätta ska du se alternativt bjuder du hem några svartingar för support.
Citera
2018-11-03, 10:55
  #11
Medlem
Sex kan faktiskt starta förlossningen. Däremot inte skydda mot sprickbildning.
Citera
2018-11-03, 10:56
  #12
Medlem
FruStormuftis avatar
Det kommer ut bajs när man krystar. Det finns inget trevligt med en förlossning.

Sen kommer barnet att bajsa mycket.
Är det en kille kommer den att kissa på dig när DU byter bajsblöjorna.
Den kommer att skrika många timmar och störa dig när du gejmar.
Den kommer att kräkas på dig och förstöra din dator.

Spricka händer däremot inte alltid.
Väljer man bort epidural så minskar risken att krysta sönder sig och så ska hon använda lustgasen på rätt sätt, inte som sjukvårdspersonal tycker
Hon ska suga i sig lustgasen MELLAN värkarna, innan värken kommer. När värkarna pågår är det för sent. Både ha djävulsk smärta och suga äcklig gas är outhärdligt självplågeri.

Köp nappflaska och ersättning så kan du mata ditt barn och slippa köpa nya henne tuttar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback