2018-11-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Jag och min sambo har bf mars 2019. Har precis sett på mina favorityoutubers Jocka och Jonne och då bajsade hon på sig.

Jag vill inte vara med någon som folk vet har bajsat på sig. Vill heller inte ha nån som spruckit eller eller blivit slapp.

Hur vanligt är detta egentligen? Kan man underlätta förlossningen genom att ha sex flera gånger kort före?

Tacksam för tips.

Du vill alltså inte vara med kvinnan som kommer att föda ditt underbara välskapta barn till jorden om hon råkar få ut lite avföring under sina vidrigt smärtsamma och plågsamma kramper vid förlossningen.

Friskt.

Du är ett troll och om du är allvarlig så är mitt råd till dig att uppsöka en psykolog.
Senast redigerad av Martlet 2018-11-03 kl. 19:57.
Citera
2018-11-03, 20:00
Medlem
Kristofer.s avatar
Så som dom trycker på är det oundvikligt tog några sekunder efter att fis-lukten började märkas sedan hade sköterskorna tagit bort bajset, så mycket annat som händer under BF speciellt minuterna innan barnet kommer ut. Tänkt på detta 1gång efter 2år nu, och då var jag bäng och såg på rick & morty som fick mig att tänka på det.

"Jag vill inte vara med någon som folk vet har bajsat på sig."
Citera
2018-11-03, 20:30
Medlem
Holdingbreaths avatar
Det finns gas för att lindra smärtan. Personalen är ofta väldig upptagen (massör av somalier på vägen in i världen till ex), så du kan ta lite gas själv när din tjej blundar.
Citera
2018-11-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Det finns gas för att lindra smärtan. Personalen är ofta väldig upptagen (massör av somalier på vägen in i världen till ex), så du kan ta lite gas själv när din tjej blundar.
Gasen lindrar ingen smärta. Man blir vara lite yr på sin höjd.
Citera
2018-11-03, 20:41
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Kan man välja själv om man ska föda via kejsarsnitt eller vanligt? Eller vatttenfödsel?

Nej man kan inte beställa kejsarsnitt.
Citera
2018-11-03, 20:43
Medlem
different_trips avatar
Alltså, rent biologiskt är det helt naturligt att det kommer lite och det är snarare positivt för barnet. Det må låta sjukt, men så är det.
Citera
2018-11-03, 20:48
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Gasen lindrar ingen smärta. Man blir vara lite yr på sin höjd.

Det är det enda man får om man avböjer epidural.
Så metoden är att suga i sig max mellan värkarna och bli som på sprit bedövad när värken kommer.
Helt rätt. Gasen lindrar inte smärta, man måste utnyttja den på bästa sätt.

Man får en dos petidin, en dos bottenbäckenbedövning osv.
Man ska plågas och avskräckas.
Citera
2018-11-03, 21:29
Medlem
Tja, varför inte göra som ALLA män gjorde förr;
Vänta tills det är över i väntrummet.

Jag var med vid alla mina barns förlossningar.
Inget gulligt, inget charmigt, bara "traumatiskt". På alla sätt o vis.

Varken mor eller far har något att vinna på att mannen är med vid förlossningen. På kort eller lång sikt.
Citera
2018-11-03, 21:42
Medlem
Jag kan ge dig det glädjande beskedet att min fru ej sprack eller sket vid födseln. Det lilla livet kastade sig ut trots normalvikt och en mycket liten fru. Energin barnet kastade sig ut med finns nu nästan 3 år senare kvar, man får springa efter mest hela tiden.

Vaginan är nu tightare än innan, vissa damer upplever visst detta.

Bara ta det lugnt.

Edit: Det är ett helvete att ha barn, men när han väcker dig kl 05.30 lördag morgon med en dask på magen och ett enormt leende så kommer du på andra tankar.
Senast redigerad av VladimirDuterte 2018-11-03 kl. 21:49. Anledning: Tilläg
Citera
2018-11-03, 21:59
Medlem
Vissa får det att låta som det är standard med nedbajsning o bristningar här inne.

Det hände inte min dam. Vi kom till förlossningen 10.00. 10.52 fanns en människa till ute bland oss andra. Det gick väldigt bra och otroligt smärtfritt. Man får se till att välja en kvinna med mer feminina former att skaffa barn med, så verkar allt fungera bättre.

Sedan ett jävla trams om lite skit. Det är lika bra att vänja sig, för om 6-7 månader, kommer ungens skit lukta likadant.
Citera
2018-11-03, 22:59
Medlem
MrKleins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumenarfet
Vissa får det att låta som det är standard med nedbajsning o bristningar här inne.

Det hände inte min dam. Vi kom till förlossningen 10.00. 10.52 fanns en människa till ute bland oss andra. Det gick väldigt bra och otroligt smärtfritt. Man får se till att välja en kvinna med mer feminina former att skaffa barn med, så verkar allt fungera bättre.

Sedan ett jävla trams om lite skit. Det är lika bra att vänja sig, för om 6-7 månader, kommer ungens skit lukta likadant.
Alla dejtar dock inte strandade valar som har för vana att köra upp matberedare och andra objekt i fittan som storleksmässigt kan mäta sig med en bebis.

.
Citera
2018-11-03, 23:27
Medlem
Intressant läsning, många med bra information här. Som vissa har sagt, sluta kolla på idioter speciellt sånna som jockiboi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in