2018-11-03, 12:38
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Varför lavemangas inte kalverskorna som rutin innan förlossningen så man slipper äcklet med att skiten pressas ut?
Så gjorde de alltid på 80-talet.
Kanske är det något modernt miljötänk?

Ibland är läkaren rätt rask med en sax ock klipper lite
Det har något namn, love-cut eller så, anspelar på att när det är sytt och läkt har mannen lite motstånd kvar att leka med.
Speciellt viktigt i länder där männen omskärs och ollonet blir mindre känsligt...
Citera
2018-11-03, 12:50
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Det är rätt kul att få träffa barnet faktiskt

Precis, förlossningen är en bagatell i sammanhanget
Citera
2018-11-03, 12:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Jag och min sambo har bf mars 2019. Har precis sett på mina favorityoutubers Jocka och Jonne och då bajsade hon på sig.

Jag vill inte vara med någon som folk vet har bajsat på sig. Vill heller inte ha nån som spruckit eller eller blivit slapp.

Hur vanligt är detta egentligen? Kan man underlätta förlossningen genom att ha sex flera gånger kort före?

Tacksam för tips.
Oh ja, det är ganska vanligt bland förstföderskor att man spricker både fram och bak. Det går ju dock att sy och läker, och man behöver inte få bestående men. Alla spricker dock inte, men visst händer det.

Räkna med en konvalescens-tid minst två veckor efter födseln där du får ställa upp med allt i hemmet. Matlagning, städning, inköp osv. Det är som att vara sjuk. Du får låta henne läka. Sex är inte att ens TÄNKA på första månaderna.
Tror inte heller du skulle må så toppen med spräckt röv och inälvor utdragna från kroppen.
Det behöver dock inte bli så jobbigt. Det är en stor fördel om hon har rejäla höfter.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-11-03 kl. 12:55.
Citera
2018-11-03, 13:25
Medlem
Skyll dig själv. Hur fan kan man vara så dum så att man väljer att skaffa barn med en kvinna som kan bajsa från första början?
Citera
2018-11-03, 13:35
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Förväntade han sig att barnet var av annan färg eftersom han misstog fekalierna för att vara det faktiska barnet?
Han kanske är neger med kroppsbyggnad som en bajskorv.
Citera
2018-11-03, 13:39
Medlem
Men snälla du hade också bajsa på dig om du födde barn din präktiga människa. Helt naturligt!
Citera
2018-11-03, 13:40
Medlem
MrKleins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Men snälla du hade också bajsa på dig om du födde barn din präktiga människa. Helt naturligt!
jag är inte något jävla barn jag är vuxen
Citera
2018-11-03, 13:44
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
jag är inte något jävla barn jag är vuxen
Du blev inte kallad barn. Stötta din tjej för fan. Var en man, inte ett jävla barn .
Citera
2018-11-03, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Sen kommer barnet att bajsa mycket.
Är det en kille kommer den att kissa på dig när DU byter bajsblöjorna.
Den kommer att skrika många timmar och störa dig när du gejmar.
Den kommer att kräkas på dig och förstöra din dator.
Det är precis sånt som gör att jag ännu inte skaffat barn trots att jag är fyrtio fyllda. Jag tål verkligen inte barnskrik, det frustrerar mig något överdjävulskt. Det är samma sak med ljudet av kvinnogråt, jag blir så oerhört provocerad när jag hör en kvinna lipa att jag snarare vill klippa till henne än trösta henne. Jag vet inte varför jag reagerar så, har alltid gjort.

Tänk då att höra det gälla ljudet av ett ylande spädbarn som bryter Call of Duty-illusionen mitt i natten när man sitter med hörlurarna på. Nej tack.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Räkna med en konvalescens-tid minst två veckor efter födseln där du får ställa upp med allt i hemmet. Matlagning, städning, inköp osv. Det är som att vara sjuk. Du får låta henne läka. Sex är inte att ens TÄNKA på första månaderna.
Tror inte heller du skulle må så toppen med spräckt röv och inälvor utdragna från kroppen.
Det behöver dock inte bli så jobbigt. Det är en stor fördel om hon har rejäla höfter.
Men vafan... Flera månader? Hon har spottat ut en oformlig klump, inte råkat ut för en trafikolycka. Tror du verkligen att kvinnor i det gamla bondesamhället gick och latade sig flera månader efter varje födsel? Nej, de var uppe samma eftermiddag och kokte gröt åt maken som varit på fältet hela dagen.

Det där du hävdar är bara feministisk offerkofta för att kunna dra benen efter sig i flera månader och låta maken dra hela lasset.

Att hon är sårig i musen en tid efter förlossningen kan jag däremot köpa. Men det finns väl fler hål att förlusta sig i?
Citera
2018-11-03, 15:36
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Tacksam för tips.

Det är vanligt med en "tolle" eller två om du matat honan med 7 rätters buffé kvällen innan.

Men barnmorskorna har en potta redo för dessa händelser så hon kommer ju inte skita ner hela rummet

Spricka kan det göra om din brutta är väldigt liten i kroppshyddan, eller om hon har "små" höfter tex

Sånt e livet, "shit happens"
Citera
2018-11-03, 15:45
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg

Men vafan... Flera månader? Hon har spottat ut en oformlig klump, inte råkat ut för en trafikolycka. Tror du verkligen att kvinnor i det gamla bondesamhället gick och latade sig flera månader efter varje födsel? Nej, de var uppe samma eftermiddag och kokte gröt åt maken som varit på fältet hela dagen.

Det där du hävdar är bara feministisk offerkofta för att kunna dra benen efter sig i flera månader och låta maken dra hela lasset.

Att hon är sårig i musen en tid efter förlossningen kan jag däremot köpa. Men det finns väl fler hål att förlusta sig i?

Många är totalt värdelösa när det kommer till detta, hade två kvinnor på en arbetsplats där jag jobbat tidigare som båda hade barn, den ena vet jag inte riktigt hur länge hon vart hemma, de brukar ju i alla fall vilja vara hemma minst ett år så de kan strosa på stan i sina fina barnvagn och fika på vartenda fik i staden hehe

Båda kvinnorna vart överviktiga, den ena rätt så jäkla stor faktiskt, hon hade varit hemma i 4 ÅR...
Det blev många koppar latte och tusentals fikabröd kan jag tänka mig fy farao!

En annan vet jag skaffade sin första unge för ett par år sedan, och när mammaledigheten tog slut.... ja då kom det EN TILL unge och en ny period med mammaledighet började....
Citera
2018-11-03, 15:57
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Hej alla fb-idioter!
Bajs kommer inte ut för att man krystar, utan för att förlossningskanalen fylls av bebis huvud och pressar på ändtarmen så eventuellt innehåll där kommer ut.

Tack, hej!

Inte FÖR att man krystar, men NÄR man gör det.
Som mamma och ofrivillig bajsare vill jag poängtera att det märks inte på annat sätt än att man noterar att de tar hand om avföringen med en sån där single use skål.
Det är inte som att ”jag måste bajsa så nu pausar vi” bajsa bajsa ”ok klar, då fortsätter jag att föda fram vårt efterlängtade barn nu älskling”.

Omogna män som TS borde få restriktioner på fortplantning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in