Citat:
Det är precis sånt som gör att jag ännu inte skaffat barn trots att jag är fyrtio fyllda. Jag tål verkligen inte barnskrik, det frustrerar mig något överdjävulskt. Det är samma sak med ljudet av kvinnogråt, jag blir så oerhört provocerad när jag hör en kvinna lipa att jag snarare vill klippa till henne än trösta henne. Jag vet inte varför jag reagerar så, har alltid gjort.
Tänk då att höra det gälla ljudet av ett ylande spädbarn som bryter Call of Duty-illusionen mitt i natten när man sitter med hörlurarna på. Nej tack.
Men vafan... Flera månader? Hon har spottat ut en oformlig klump, inte råkat ut för en trafikolycka. Tror du verkligen att kvinnor i det gamla bondesamhället gick och latade sig flera månader efter varje födsel? Nej, de var uppe samma eftermiddag och kokte gröt åt maken som varit på fältet hela dagen.
Det där du hävdar är bara feministisk offerkofta för att kunna dra benen efter sig i flera månader och låta maken dra hela lasset.
Att hon är sårig i musen en tid efter förlossningen kan jag däremot köpa. Men det finns väl fler hål att förlusta sig i?
Tänk då att höra det gälla ljudet av ett ylande spädbarn som bryter Call of Duty-illusionen mitt i natten när man sitter med hörlurarna på. Nej tack.
Men vafan... Flera månader? Hon har spottat ut en oformlig klump, inte råkat ut för en trafikolycka. Tror du verkligen att kvinnor i det gamla bondesamhället gick och latade sig flera månader efter varje födsel? Nej, de var uppe samma eftermiddag och kokte gröt åt maken som varit på fältet hela dagen.
Det där du hävdar är bara feministisk offerkofta för att kunna dra benen efter sig i flera månader och låta maken dra hela lasset.
Att hon är sårig i musen en tid efter förlossningen kan jag däremot köpa. Men det finns väl fler hål att förlusta sig i?
I "musen"? Menar du förlossningskanalen? Är du medveten om att navelsträngen måste dras i så den riskerar går av inne i kvinnan?
Passera en pumpa genom rumpan med tillhörande rankor och se hur du mår sen.
Och du, förr i tiden var det inte alls ovanligt att kvinnan "dog i barnsäng" och lämnade fadern och spädbarnet ensamma.
De förblödde!
Tycker du ska läsa en massa böcker om förlossning så du är lite förberedd. Typ bums.