2018-11-03, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte ovanligt. I Johanna Möller fallet var föräldrarnas sommarhus avspärrat ända fram till att HR dömde enligt TR beslut dvs livstid. Detta trots att anhörigas målsägarbiträde
ansökt om borttagande för att reparationer skulle kunna påbörjas.

Så 6 månader är inte märkligt länge.
Fast även om du inte märker det, så ger du med ditt exempel faktiskt vatten på min kvarn, jag syftar på mitt förflugna och ogenomtänkta resonemang igår kväll om att LW kanske dödats i sin bostad.
För när det gäller sommarstugan i Arboga, så vet både du och jag och resten av världen att det hade skett ett mord i det huset! Det visste Polisen också. Det hade dessutom skett ett allvarligt mordförsök där. Det var alltså bortom allt rimligt tvivel att det där var en BP x 2.

Men tack för att du indirekt gav min förflugna tanke stöd!
Trodde alltså inte själv på det när jag skrev det. Men nu..?
Tja, varför inte?
Citera
2018-11-03, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
SDs agerande och de digitala spåren ska komma utredarna till godo, det blir ingen separat anmälan om hans kontakt/hot försök till användare här i tråden.
Kanske polisen fick mer "vatten på sin kvarn" under natten... med hjälp av denna tråd?
Citera
2018-11-03, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske polisen fick mer "vatten på sin kvarn" under natten... med hjälp av denna tråd?

Hoppas verkligen att polisen har ordentlig koll på MGM och hans vänner så inte fler råkar illa ut.
De ger ett helt desperat intryck och man undrar vad de mer kan ta sig för.
Citera
2018-11-03, 09:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
18carat läser jag gärna, även om vi inte delar uppfattning i allt.

OnT: Det där med "näst intill" väckte min nyfikenhet. Nu vill jag INTE starta ett trådsanningsskapande resonemang, men bara ponera att "näst intill" i det här fallet skulle vara planket resp LW:s bostad, dvs att hon dödades i bostaden, men dumpades vid planket.
Vet att det här inte verkar troligt och jag har inte tänkt färdigt, men det skulle i så fall kunna förklara varför LW:s bostad fortf är avspärrad. För det är den väl?
Som sagt: Oövertänkt spekulation ovan, men några likfläckar skulle i så fall inte kunna avgöra om man flyttat kroppen. Fast jag tror inte på det scenariet, men lurigt med en avspärrad bostad så här länge.

Skriket utesluter hemmamord.
Det utesluter möjligtvis också mord vid den vinklade delen av planket.
Citera
2018-11-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

jag somnade ifrån och nu är allt borttaget, vad skrev solochvatten mera (solochvår?)
Citera
2018-11-03, 09:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Liket var indraget under en buske. Längs med planket är det växtlighet. Knappt du ser mer än överdelen på något plank. Att se en liggande kropp är ogörligt.

Jag har bara bilderna från street view på planket att utgå från. Fixa en bild hur det ser ut nu, tack.
Citera
2018-11-03, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jo, inser det. Nu utifrån uppgifter både i tråd och utanför, så håller jag väl SD som högst trolig MGM ändå, men ifall att man som sagt leker med tanken att det är en annan så får man hoppas att polisen har spårat flera digitalt den aktuella tidpunkten för försvinnandet. Jag kan inte detta men någon annan i tråden kanske kan vad som gäller juridiskt. Vilka befogenheter har polisen att spåra sådant utan att ha direkt konkret misstanke om att någon är GM?

Sedan undrar man vilka LW skulle isåfall annars gå ut att möta så sent och åka iväg med för att t ex geocacha mitt i paketinslagningen och stundande reseplaneringar. Paketinslagningen (trådsanning eller bekräftat) tyder ju på att hon inte hade en inplanerad geocachingtur då vilket annars varit rimligt med tanke på omväxlande jobbtider inkluderandes natt ifall jag minns det rätt. Och en s k FTF, skulle just då skulle väl andra geocachare här inne ha koll på?

Här har jag tidigare varit inne på att hon blivit utlurad av någon som påstått att en anhörig/ett barn varit i fara eller gjort något olämpligt. Om LW fått höra det så skulle det kunna förklara att något vittne hört några gå pratandes nerför vägen mot planket (bilen kanske stod på motorvägen utanför planket) om nu dessa rykten stämmer. Skriken Dalaan hörde skulle då kunna vara kampen då GM försökte få in henne i bilen och LW insåg vad som höll på att ske och gjorde motstånd innan hon övermannades. Men det är ändå ett märkligt val att återbörda henne så nära hennes hem och inte på annan random mer otillgänglig plats efter att ha insett att mobilen behövdes stängas av/dumpas. Och hade GM "hämtat" henne med bil och mobil innan mord på annan plats så hade ju digitala spår ändå lett till hen. Jag tänker nog trögt här så någon annan får gärna ta vid och spekulera kring det jag nog missar i det logiska här.

Kanske greps GM v skam o skuld och valde att placera BO i närheten av hennes hem för ATT hon skulle hittas.
Går iof stick i stäv med att ingen har erkänt..
Tycker SD s beteende påminner om katt o råtta lek med polisen och oss. Lägger ut "lustiga" små ledtrådar. Läskigt beteende.
Citera
2018-11-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
jag somnade ifrån och nu är allt borttaget, vad skrev solochvatten mera (solochvår?)

Du menar Baraviochsolen antar jag? Det sista var att hen gång på gång uppmanade TIMI att svara och att hen visste var TIMI jobbade. Till slut upplyste någon om att TIMI var avstängd, sen såg jag inget mer.
Citera
2018-11-03, 10:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag påpekade då, i all ödmjukhet, att likfläckarna skulle vid obduktion i så fall visa att kroppen förvarats på annat ställe.
Jag för inget cirkelresonemang.

Likfläckar visar inte var kroppen har legat utan hur den har legat.

Jag antar att om en kropp förvaras t.ex. liggande på rygg och sedan förflyttas till ett annat ställe och placeras liggande på rygg så går det inte att med hjälp av likfläckarna säga att kroppen har flyttats. Sedan finns det säkert andra sätt som polisen kan använda för att se om kroppen har flyttats.
Citera
2018-11-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Skriket utesluter hemmamord.
Det utesluter möjligtvis också mord vid den vinklade delen av planket.
Så sant, så sant.
Men det förutsätter att skriket är sant.
Vilket jag iofs inte betvivlar, men X antal inlägg har ju handlat om att vittnet (dalaan?) borde hört skriket från en motsatt riktning än där planket och kroppen finns/fanns.
Lämnar det här här.
Vi får hoppas att utredarna i sinom tid kan klargöra allt och därigenom få en mördare dömd
Citera
2018-11-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Herregud sån barnslig förhoppning.
Ledsen att förstöra deckar-spänningen för dig men du förhäver dig och skvallrets betydelse å det grövsta. Det är så att sladdret lynchmobben ägnat sig åt både här och under förhören effektivt dränkt dom små korn av sanning som utredningen så väl behövt.

Fråga stackarna som ska hitta "nålen i höstacken" bland dom + 500 förhören som till 99% består av liknande nedgörande byskvaller som oändligt trötta förhörsledare får lyssna på dagarna i ända. Jag avundas dom INTE.

Inga jämförelser i övrigt med andra trådar.
Vad syftar Du på med Din sista mening... vad har andra trådar med det här att göra?

Nu vet jag inte i vilken by Du bor i, men skvaller var inte mitt inlägg. Hens inlägg i natt upplevde jag som hotfullt mot en skrivare här i tråden... Du får uppleva det hur Du vill!
Citera
2018-11-03, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Likfläckar visar inte var kroppen har legat utan hur den har legat.

Jag antar att om en kropp förvaras t.ex. liggande på rygg och sedan förflyttas till ett annat ställe och placeras liggande på rygg så går det inte att med hjälp av likfläckarna säga att kroppen har flyttats. Sedan finns det säkert andra sätt som polisen kan använda för att se om kroppen har flyttats.
Bra att du skriver att du antar.
Jag vet hur likfläckar uppstår.
Men ditt exempel med att om kroppen initialt legat på rygg medan likfläckar uppstått och kroppen därefter flyttas och läggs på rygg, räcker ingenstans för att förvilla en rättsläkares observanta öga.

Tro mig: En enda fingertopp "felplacerad" visar att fyndplatsen inte är där personen dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in