2018-11-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Helt klart försvårande att han själv inte hörde av sig till polisen, då han medgett att T varit hemma hos honom den aktuella kvällen efter hennes besök på Nancys. Plus att han tydligen inte ville medverka i nya förhör efter att han blivit anhållen.

Njae njae helt förvånande är det ju inte om han är oskyldig... Hon efterlyses ju inte fören flera veckor senare.. Så är han som han säger oskyldig och stack på semester straxt efter allt händer T så är det ju inte så konstigt att han inte kontaktar polisen ( Då han förmodligen inte ens vet att hon är borta)
Citera
2018-11-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrgump75
Njae njae helt förvånande är det ju inte om han är oskyldig... Hon efterlyses ju inte fören flera veckor senare.. Så är han som han säger oskyldig och stack på semester straxt efter allt händer T så är det ju inte så konstigt att han inte kontaktar polisen ( Då han förmodligen inte ens vet att hon är borta)
Eller så tog han med kroppen då han ändå skulle till flygplatsen och sedan så sket han i att säga något om att Tess varit hemma hos honom och kanske så var även hans flickvän där samma kväll.
Alltså, fatta läget. En man sitter häktad på sannolika skäl och brott mot griftefriden ville åklagaren också lägga till.
Citera
2018-11-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
En länk till Tess Instagram tack.

Sök på Tessilago
Citera
2018-11-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Eller så tog han med kroppen då han ändå skulle till flygplatsen och sedan så sket han i att säga något om att Tess varit hemma hos honom och kanske så var även hans flickvän där samma kväll.
Alltså, fatta läget. En man sitter häktad på sannolika skäl och brott mot griftefriden ville åklagaren också lägga till.

Fatta läget?? Ja en man sitter häktad på sannolika skäl... Vilket inte innebär att han är skyldig!! Och att åklagaren ville ha med brott mot griftefriden är ju inte ett dugg konstigt då dom tror att samme man som mördat.. även flyttat kroppen. Fortfarande inte dömd...
Och det jag skrev va att om nu denna man är oskyldig så är det inte konstigt alls att han inte pratat med polisen innan han åkte på semester.. Då han förmodligen inte visste att hon va försvunnen...
Citera
2018-11-02, 00:09
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Tess förflutna har jag svårt för att förstå vad det har med mordet och göra?

Det är i allra högst grad relevant att kartlägga brottsoffret. Brottsutredningar börjar alltid där.

Hade BO umgängen, problem och/eller beteenden som gjorde att hon hamnade i situationer som ökade risken för att utsättas för brott?

Jag skulle svara ja på den frågan i det här fallet, och sannolikt återfinns GM i hennes förflutna, som således är av största betydelse.
Att hon skulle utsatts av en ren slump känns inte särskilt sannolikt.
Citera
2018-11-02, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Det är i allra högst grad relevant att kartlägga brottsoffret. Brottsutredningar börjar alltid där.

Hade BO umgängen, problem och/eller beteenden som gjorde att hon hamnade i situationer som ökade risken för att utsättas för brott?

Jag skulle svara ja på den frågan i det här fallet, och sannolikt återfinns GM i hennes förflutna, som således är av största betydelse.
Att hon skulle utsatts av en ren slump känns inte särskilt sannolikt.

Så då menar du att alla vänner, släkt och anhöriga som nu är chockade skull förstå att hon skulle bli mördad? Nu får ni ge er.
När blev T mördad
Varför blev T mördad
Hur blev T mördad

Varför blev Kim Wall mördad? Samma chock för anhöriga, släkt och vänner i det fallet som i detta fall.

Då tar jag det en gång till: Tess mådde inget bra eftersom hon på midsommarafton 2017 blev misshandlad och redan då trodde hon skulle dö.
Det som har hänt innan det är inte relevant om du frågar mig.
Sedan på sommaren 2018 blir hon vän med S*ra L*w och Gl*n Av*ry och vi trodde alla att dem var som vilka vänner som helst.
Dessutom gillade Tess att sjunga karaoke och Tess sjöng även i kyrkan. VAD har allt annat med detta och göra?
Jag förstår också att man ska kartlägga BO´s liv men när det kommer till våld så kan det ske i vilka sällskap som helst eller relationer eller även på arbetsplatser mm osv.
Våld i samhället finns det massor av.
Är man vuxen så får man umgås med vem man vill.
Vad för slags människor gick eller går på Nancys?
Citera
2018-11-02, 01:01
Medlem
Citat:
Så då menar du att alla vänner, släkt och anhöriga som nu är chockade skull förstå att hon skulle bli mördad? Nu får ni ge er.
När blev T mördad
Varför blev T mördad
Hur blev T mördad

Vart skriver han att alla vänner, släkt och anhöriga skulle förstå att hon skulle bli mördad??
Tycker allt att det är dags för dig att ge dig.. du hoppar på folk hela tiden, anklagar för olika saker..
Känns mest som en person som har väldigt dåligt samvete nu i efterhand..
Citera
2018-11-02, 01:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
När blev T mördad
Varför blev T mördad
Hur blev T mördad

Varför blev Kim Wall mördad? Samma chock för anhöriga, släkt och vänner i det fallet som i detta fall.

Då tar jag det en gång till: Tess mådde inget bra eftersom hon på midsommarafton 2017 blev misshandlad och redan då trodde hon skulle dö.
Det som har hänt innan det är inte relevant om du frågar mig.
Sedan på sommaren 2018 blir hon vän med S*ra L*w och Gl*n Av*ry och vi trodde alla att dem var som vilka vänner som helst.
Dessutom gillade Tess att sjunga karaoke och Tess sjöng även i kyrkan. VAD har allt annat med detta och göra?
Jag förstår också att man ska kartlägga BO´s liv men när det kommer till våld så kan det ske i vilka sällskap som helst eller relationer eller även på arbetsplatser mm osv.
Våld i samhället finns det massor av.
Är man vuxen så får man umgås med vem man vill.
Vad för slags människor gick eller går på Nancys?

Nej, frågan om varför T blev mördad - mordmotivet - brukar erfarna utredare försöka undvika att ställa sig så länge det går. Det förstör ett öppet sinne i utredningen och skapar fel slutsatser.

Man börjar alltid med att kartlägga brottsoffrets liv och historik.

Att T skulle vittna mot någon är naturligtvis intressant, att hon mådde dåligt under sommaren, att hon hade nya bekantskaper som hon umgicks med likaså.

Men ska man utreda mordet på en person, kan utredarna inte bortse från mindre smickrande förhållanden i Ts liv. Exempelvis om hon hade kontakt med langare som försåg henne med knark, om hon blev aggressiv mot folk när hon var berusad - eller om hon när hon mådde dåligt oftare var berusad. Eller om hon strulat med någons karl, gjort sig ovän med folk, inte kunnat försörja sig eller inte fått studera/studiemedel längre eller andra uppgifter som DU inte verkar gilla.

Det handlar inte om att döma någon eller snacka skit - det handlar om att komma fram till vem i hennes omgivning som kan ha dödat henne. Det går inte om man ’av hänsyn” inte får undersöka hur hennes omgivning och liv såg ut.

Ska vi här på FB kunna diskutera teorier kring ett mord, måste vi naturligtvis också kunna nämna brottsoffrets liv och leverne, annars blir den här tråden helt meningslös. Se istället till att så mycket som möjligt kommer fram om Ts liv - så kanske utredarna (som definitivt läser här) lättare och snabbare kan fånga in skitstöveln som mördade henne.

Det är nog det schysstaste du kan göra mot din mördade vän.
Om andra personer på andra orter i Sverige kanske skriver ner någon dömande åsikt om personen T, trots att de aldrig träffat henne, kan man väl helt enkelt strunta i?
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-02 kl. 01:39.
Citera
2018-11-02, 01:28
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgump75

Du har helt rätt. Förhastat av mig. Han förhördes ju första gången den 9/10 och då hade inte polisen bekräftat att det var T man hittat. My bad.
Citera
2018-11-02, 08:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Fast jag måste ju säga att jag inte riktigt får ihop det här, beskrivningen av Tess och den faktiska GM (misshandeln) och MGM som sitter häktad för mord.

Det verkar ju liksom finnas en annan sida av systrarna, som rätt högpresterande, storasystern med något bra jobb inom staten, och Tess som förut tydligen jobbat inom försäkringar och finans. Samt Tess som tydligen praktiserat gymnastik på elitnivå.

Vad hade Tess för utbildning innan hon ville omskola sig till sjuksköterska? I den mycket tunna FUP om misshandeln står att hon var utbränd, hade gått in i väggen, äter ångestdämpande för det (läkarutlåtandet), och någonstans läste jag att hon kännt sig mobbad på arbetsplatsen där på försäkringsbolaget (eller var hon nu jobbade)....

GM, vad gäller misshandeln verkar ju inte direkt vara någon loser, verkar ha bra jobb och vänner som är/var poliser, villa OCH sommarstuga i Upp-Väsby. Och med stor risk för att bli påhoppad nu....i min värld så var inte misshandeln sååå grov. Ingen intagning på sjukhus. Med detta menar jag absolut INTE att någon fysisk misshandel skulle vara ok, jag finner det mer lite underligt varför det "slösas polisresurser" på ett så "litet" ärende. Självklart förstår jag att det för BO inte kändes som ett "litet fall". Men det verkar ju som om det var första gången något av Tess "alla misshandlingar" gått till rättegång, att döma av hennes reaktion.

MGM verkar ju inte heller vara någon direkt loser. Verkar ha bra utbildning, hyggligt jobb, villa, bil, barn även om han är skild.

Och läs mig rätt nu......Varför umgås dessa utåt sett väletablerade män, med Tess som verkar vara i en riktig utförsbacke??

Vad har de gemensamt??
Citera
2018-11-02, 09:05
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Varför umgås dessa utåt sett väletablerade män, med Tess som verkar vara i en riktig utförsbacke??

Vad har de gemensamt??
En mycket intressant frågeställning, som jag också har funderat en del på. Det mest uppenbara svaret hade ju varit att de känt varandra länge och goda vänner stannar kvar även när det går åt helskotta, MEN det handlar ju i båda fallen om färska kontakter. MGM kan ju ha ”dragits in” via sin särbo, men det förklarar inte varför han och Tess umgicks utan särbon. Jag antar att alkoholen är en del av svaret, men absolut inte hela.
Citera
2018-11-02, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej, frågan om varför T blev mördad - mordmotivet - brukar erfarna utredare försöka undvika att ställa sig så länge det går. Det förstör ett öppet sinne i utredningen och skapar fel slutsatser.

Man börjar alltid med att kartlägga brottsoffrets liv och historik.

Att T skulle vittna mot någon är naturligtvis intressant, att hon mådde dåligt under sommaren, att hon hade nya bekantskaper som hon umgicks med likaså.

Men ska man utreda mordet på en person, kan utredarna inte bortse från mindre smickrande förhållanden i Ts liv. Exempelvis om hon hade kontakt med langare som försåg henne med knark, om hon blev aggressiv mot folk när hon var berusad - eller om hon när hon mådde dåligt oftare var berusad. Eller om hon strulat med någons karl, gjort sig ovän med folk, inte kunnat försörja sig eller inte fått studera/studiemedel längre eller andra uppgifter som DU inte verkar gilla.

Det handlar inte om att döma någon eller snacka skit - det handlar om att komma fram till vem i hennes omgivning som kan ha dödat henne. Det går inte om man ’av hänsyn” inte får undersöka hur hennes omgivning och liv såg ut.

Ska vi här på FB kunna diskutera teorier kring ett mord, måste vi naturligtvis också kunna nämna brottsoffrets liv och leverne, annars blir den här tråden helt meningslös. Se istället till att så mycket som möjligt kommer fram om Ts liv - så kanske utredarna (som definitivt läser här) lättare och snabbare kan fånga in skitstöveln som mördade henne.

Det är nog det schysstaste du kan göra mot din mördade vän.
Om andra personer på andra orter i Sverige kanske skriver ner någon dömande åsikt om personen T, trots att de aldrig träffat henne, kan man väl helt enkelt strunta i?
Varför ska jag strunta i att människor inte har respekt och hänsyn?
Menar du att Tess blev mördad för att hon var "gapig och högljudd" på krogen som någon skrev eller för att hon var "bråkig"? Är det så man gör menar du och fler. Så då finns det fler på krogen som snart kan bli mördade menar du?
Nja det håller liksom inte och tänka eller spekulera så alls.
Däremot är det intressant om det finns människor på Nancys bar som langar både det ena och det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in