2018-11-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Det är i allra högst grad relevant att kartlägga brottsoffret. Brottsutredningar börjar alltid där.

Hade BO umgängen, problem och/eller beteenden som gjorde att hon hamnade i situationer som ökade risken för att utsättas för brott?

Jag skulle svara ja på den frågan i det här fallet, och sannolikt återfinns GM i hennes förflutna, som således är av största betydelse.
Att hon skulle utsatts av en ren slump känns inte särskilt sannolikt.

Nej det är säkerligen ingen ren slump att Tess nu är död och jag vet att det finns så många svartsjuka som skulle kunna både misshandla och säkerligen mörda också.
Pengar (girighet), makt, kontrollbehov, hämnd, svartsjuka och mer kan göra att en del människor mördar. Och så finns det gärningsmän som Peter Madsen, alltså sadister.
Oavsett om kvinna som Tess gjorde det ena eller andra i livet med droger så mördar man inte henne för det.
Fast det är klart, en del misshandlar människor till höger och till vänster utan anledning och i de kriminella gängen som finns nu så skjuter dem varandra utan någon speciell anledning, hemskt.

Vad för människor vistas på Nancys bar och steakhous?
Citera
2018-11-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast jag måste ju säga att jag inte riktigt får ihop det här, beskrivningen av Tess och den faktiska GM (misshandeln) och MGM som sitter häktad för mord.

Det verkar ju liksom finnas en annan sida av systrarna, som rätt högpresterande, storasystern med något bra jobb inom staten, och Tess som förut tydligen jobbat inom försäkringar och finans. Samt Tess som tydligen praktiserat gymnastik på elitnivå.

Vad hade Tess för utbildning innan hon ville omskola sig till sjuksköterska? I den mycket tunna FUP om misshandeln står att hon var utbränd, hade gått in i väggen, äter ångestdämpande för det (läkarutlåtandet), och någonstans läste jag att hon kännt sig mobbad på arbetsplatsen där på försäkringsbolaget (eller var hon nu jobbade)....

GM, vad gäller misshandeln verkar ju inte direkt vara någon loser, verkar ha bra jobb och vänner som är/var poliser, villa OCH sommarstuga i Upp-Väsby. Och med stor risk för att bli påhoppad nu....i min värld så var inte misshandeln sååå grov. Ingen intagning på sjukhus. Med detta menar jag absolut INTE att någon fysisk misshandel skulle vara ok, jag finner det mer lite underligt varför det "slösas polisresurser" på ett så "litet" ärende. Självklart förstår jag att det för BO inte kändes som ett "litet fall". Men det verkar ju som om det var första gången något av Tess "alla misshandlingar" gått till rättegång, att döma av hennes reaktion.

MGM verkar ju inte heller vara någon direkt loser. Verkar ha bra utbildning, hyggligt jobb, villa, bil, barn även om han är skild.

Och läs mig rätt nu......Varför umgås dessa utåt sett väletablerade män, med Tess som verkar vara i en riktig utförsbacke??

Vad har de gemensamt??

Var har du fått det från att MGM känner den man som misshandlade henne 2017?
Tess hade ett helt nätverk av vänner och hon umgicks med vem hon ville, är det ett brott?
SKREV du att misshandeln 2017 inte var så grov? Var det du som nästan blev ihjälsparkad menar du?
Nu får du banne mig ta och ge dig.
Tess blev sparkad mot huvudet, det är ALDRIG okej, det är en grov misshandel.
Senast redigerad av Adlax 2018-11-02 kl. 11:21.
Citera
2018-11-02, 11:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Varför ska jag strunta i att människor inte har respekt och hänsyn?
Menar du att Tess blev mördad för att hon var "gapig och högljudd" på krogen som någon skrev eller för att hon var "bråkig"? Är det så man gör menar du och fler. Så då finns det fler på krogen som snart kan bli mördade menar du?
Nja det håller liksom inte och tänka eller spekulera så alls.
Däremot är det intressant om det finns människor på Nancys bar som langar både det ena och det andra.

Du tolkar inlägg som Fan läser Bibeln!

Ja om man är gapig, högljudd och lätt hamnar i bråk - vare sig man heter T eller annat - är risken enormt mycket större att man får farliga ovänner eller blir skadad, jämfört med om man är en tystlåten lugn, timid person som oftast är nykter.
Riskbeteende brukar det kallas. Dit hör också att knarka.

OM det stämmer att T ofta var berusad på krogen och hamnade i bråk, ofta var provocerande, hade svårt med impulskontrollen och köpte och använde knark, hade skaffat sig ovänner och varit på jakt efter andras karlar - har personen T haft ett riskbeteende. Personer som uppvisar riskbeteende löper risk att råka illa ut, därav namnet.

Personer med riskbeteende är inte mindre värda än andra. Men de lever oftast inte lika länge och är överepresenterade i brottsofferstatistiken.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-02 kl. 12:01.
Citera
2018-11-02, 11:31
Medlem
Citat:
Fast jag måste ju säga att jag inte riktigt får ihop det här, beskrivningen av Tess och den faktiska GM (misshandeln) och MGM som sitter häktad för mord.

Det verkar ju liksom finnas en annan sida av systrarna, som rätt högpresterande, storasystern med något bra jobb inom staten, och Tess som förut tydligen jobbat inom försäkringar och finans. Samt Tess som tydligen praktiserat gymnastik på elitnivå.

Vad hade Tess för utbildning innan hon ville omskola sig till sjuksköterska? I den mycket tunna FUP om misshandeln står att hon var utbränd, hade gått in i väggen, äter ångestdämpande för det (läkarutlåtandet), och någonstans läste jag att hon kännt sig mobbad på arbetsplatsen där på försäkringsbolaget (eller var hon nu jobbade)....

GM, vad gäller misshandeln verkar ju inte direkt vara någon loser, verkar ha bra jobb och vänner som är/var poliser, villa OCH sommarstuga i Upp-Väsby. Och med stor risk för att bli påhoppad nu....i min värld så var inte misshandeln sååå grov. Ingen intagning på sjukhus. Med detta menar jag absolut INTE att någon fysisk misshandel skulle vara ok, jag finner det mer lite underligt varför det "slösas polisresurser" på ett så "litet" ärende. Självklart förstår jag att det för BO inte kändes som ett "litet fall". Men det verkar ju som om det var första gången något av Tess "alla misshandlingar" gått till rättegång, att döma av hennes reaktion.

MGM verkar ju inte heller vara någon direkt loser. Verkar ha bra utbildning, hyggligt jobb, villa, bil, barn även om han är skild.

Och läs mig rätt nu......Varför umgås dessa utåt sett väletablerade män, med Tess som verkar vara i en riktig utförsbacke??

Vad har de gemensamt??

Människan är komplex och de flesta av oss är inte bara svarta eller vita.

Tess läste bland annat företagsekonomi, marknadsföring och branschkunskap innan hon började arbeta på Länsförsäkringar. Hon var en oerhört driven och intelligent tjej (läs bäst i klassen). Men hon var också en av de som redan då partade mer och hårdare än de flesta jag mött. I och med det hamnade hon också ofta i dåligt sällskap och trubbel.

Hon lyckades på något vis hålla ihop dessa två delar (förmodligen för att hon var just driven och smart). Jag undrade många gånger då hur länge det skulle gå, och nu ser vi tyvärr ut att ha svaret.
Citera
2018-11-02, 11:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Var har du fått det från att MGM känner den man som misshandlade henne 2017?
Tess hade ett helt nätverk av vänner och hon umgicks med vem hon ville, är det ett brott?
SKREV du att misshandeln 2017 inte var så grov? Var det du som nästan blev ihjälsparkad menar du?
Nu får du banne mig ta och ge dig.
Tess blev sparkad mot huvudet, det är ALDRIG okej, det är en grov misshandel.

Nej, så skrev jag inte alls. Du verkar ha enorma problem med läsförståelse, minst sagt.

Ja, misshandeln på Midsommaraftonen år 2017 av Tess tycker JAG inte var så grov. Min dotter låg på SJUKHUS i 6 (SEX) hela VECKOR efter en misshandel. Tess behövde aldrig läggas in på sjukhus!!!

Tess fick ett brutet näsben, ja, illa nog. Min dotter fick en SKALLFRAKTUR!!!!

Men nu hindrar du tankegångarna hos mig och troligen andra också, med ditt tjafs!! Jag hoppas att du blir avstängd snart så att tråden kan komma någonstans lugnt, fint och sansat. Det är det som hjälper Tess i nuläget!!

Cykla vidare ä du snäll!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-11-02 kl. 11:55.
Citera
2018-11-02, 11:46
Medlem
Citat:
Nej, så skrev jag inte alls. Du verkar ha enorma problem med läsförståelse, minst sagt.

Ja, misshandeln på Midsommaraftonen år 2017 av Tess tycker JAG inte var så grov. Min dotter låg på SJUKHUS i 6 (SEX) hela VECKOR efter en misshandel. Tess behövde aldrig läggas in på sjukhus!!!

Tess fick ett brutet näsben, ja, illa nog. Min dotter fick en SKALLFRAKTUR!!!!

Men nu hindrar du tankegångarna hos mig och troligen andra också, med ditt tjafs!! Jag hoppas att du blir avstängd snart så att tråden kan komma någonstans lugnt, fint och sansat. Det är det som hjälper Tess i nuläget!!

Cyckla vidare ä du snäll!

Varför ska du jämföra det din dotter har varit med om hela tiden, så tröttsamt, låt din dotter vila i frid.
Tess genomgick en näsoperation och vad vet du om hon låg på sjukhuset eller inte?
Citera
2018-11-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbalito
Människan är komplex och de flesta av oss är inte bara svarta eller vita.

Tess läste bland annat företagsekonomi, marknadsföring och branschkunskap innan hon började arbeta på Länsförsäkringar. Hon var en oerhört driven och intelligent tjej (läs bäst i klassen). Men hon var också en av de som redan då partade mer och hårdare än de flesta jag mött. I och med det hamnade hon också ofta i dåligt sällskap och trubbel.

Hon lyckades på något vis hålla ihop dessa två delar (förmodligen för att hon var just driven och smart). Jag undrade många gånger då hur länge det skulle gå, och nu ser vi tyvärr ut att ha svaret.

Det jag menade var (om det nu ens är lönt att försöka komma igenom i det här bruset av egocentrisk idioti) är att om Tess i somras var som hon var då, så hade hon nog fortfarande förmågan att attrahera flera typer av människor. Det vill säga både en högpreseterande och till synes normal medelklass såsom lokala alkisar och galningar.
Citera
2018-11-02, 12:11
Medlem
Citat:
Det jag menade var (om det nu ens är lönt att försöka komma igenom i det här bruset av egocentrisk idioti) är att om Tess i somras var som hon var då, så hade hon nog fortfarande förmågan att attrahera flera typer av människor. Det vill säga både en högpreseterande och till synes normal medelklass såsom lokala alkisar och galningar.

Tess gillade att umgås med olika människor oavsett status eller samhällsklass.
Citera
2018-11-02, 13:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Varför ska du jämföra det din dotter har varit med om hela tiden, så tröttsamt, låt din dotter vila i frid.
Tess genomgick en näsoperation och vad vet du om hon låg på sjukhuset eller inte?

OT: Ja Gud vad "tröttsamt" det är för dig att höra talas om andra kvinnor som blivit misshandlade!!

Var det inte DU som vurmade över män som misshandlar kvinnor, alltid mäns våld mot kvinnor, bla,bla,blablaba???

Men det är för "tröttsamt" för dig att jag använder min egna avlidna dotter som exempel, bara för att försöka få upp din kunskapsnivå när det gäller läsförståelse. Och INGEN blev åtalad eller ens anhållen, trots att det fanns något vittne och GMs var utpekade!!

Du klarar ju inte ens av att förstå vad systerskap innebär och betyder!!

OnT: Jag VET att Tess inte låg på sjukhus för skadorna hon fick på Midsommaraftonen år 2017. Jag har nämligen LÄST FUP. Tess sökte vård DAGEN EFTER!! Näsoperation var det inte riktigt heller, det var en "korrigering" under lokalbedövning.
Citera
2018-11-02, 13:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Jaa, fast "medelklassen" brukar väl dra öronen åt sig, speciellt om det är en kvinna med dåligt ölsinne....

Det känns liksom som att hon i sitt umgänge med både "hög och låg" blev både misshandlad, och senare mördad av "fel sida". Om nu MGM är skyldig.
Citera
2018-11-02, 13:48
Medlem
[quote=Marie-Antoinette|65711537]Jaa, fast "medelklassen" brukar väl dra öronen åt sig, speciellt om det är en kvinna med dåligt ölsinne....

"Medelklassen" kan väl också lida av dåligt ölsinne och diverse missbruksproblem. Kanske något som förenar och binder samman till och med?
Citera
2018-11-02, 14:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
[quote=Hobbalito|65711674]
Citat:
Jaa, fast "medelklassen" brukar väl dra öronen åt sig, speciellt om det är en kvinna med dåligt ölsinne....

Citat:
"Medelklassen" kan väl också lida av dåligt ölsinne och diverse missbruksproblem. Kanske något som förenar och binder samman till och med?

Jaa, absolut.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-11-02 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in