2018-11-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Low-lifen ljuger. Självklart har inte M börjat prata om styckningen av en kvinna. Han vet att det inte är ett populärt brott bland gängkriminella, som låtsas ha vissa hederskodex och vara "vägens riddare" (som raggarna kallade sig förr), men i själva verket spöar upp sina egna kvinnor grovt bakom lyckta dörrar, om de inte får tillräckligt med "respekt". Domarna trodde ju inte heller på att det där hade hänt (skrytet). Dessutom var det dokumenterat att M blivit trakasserad flera dagar innan (vandaliseringen och stölderna i hans rättighet. I Martin Jonssons fall begrundades besöksförbudet (av kvinnor) med att MJ varit våldsam just i relationer med kvinnor. Det har inte Madsen, så det måste vara något annat.

Du säger att internen ljuger om händelsen. Du är sååå säker. Madsen har manipulerat dig precis som han manipulerat andra. Att du går på det säger mycket om dig. Du har inte en susning om hur Madsen funkar i det hål han sitter.
Citera
2018-11-01, 21:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du säger att internen ljuger om händelsen. Du är sååå säker. Madsen har manipulerat dig precis som han manipulerat andra. Att du går på det säger mycket om dig. Du har inte en susning om hur Madsen funkar i det hål han sitter.

Men skulle han verkligen provocera fram ett överfall med flit? Han kunde ju ha blivit ännu mer skadad. Brutit näsan, förlorat synen helt. Varför skulle han ha gjort det bara för att få byta fängelse, om han INTE blev trakasserad på Storstrøm? (Du har för övrigt klippt i citatet från mig, så att det har blivit alldeles tokigt.)
Citera
2018-11-01, 21:24
Medlem
Citat:
Men skulle han verkligen provocera fram ett överfall med flit? Han kunde ju ha blivit ännu mer skadad. Brutit näsan, förlorat synen helt. Varför skulle han ha gjort det bara för att få byta fängelse, om han INTE blev trakasserad på Storstrøm? (Du har för övrigt klippt i citatet från mig, så att det har blivit alldeles tokigt.)
Det handlar inte om det. Det handlar om dina tvärsäkra uttalanden: han ljuger! Så gjorde inte Madsen! Osv. Det är urlöjligt. Som om du stod bredvid och exakt vet vad som hände. Eller som om du som hans hustru sedan 15 år känner honom utan och innan. Du gör dig bara fånig.
Jösses...
Citera
2018-11-01, 21:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Men ärligt..
Vad är risk för en bruten näsa om han vill förflyttas?
Trakasserierna var bara nån dag innan, önskan om förflyttning betydligt längre och PM kan likaväl ha blivit glad över en nerpissad tekanna.

Tysken hälsar: dass der Zweck das Mittel heilige.
Senast redigerad av develi 2018-11-01 kl. 21:54.
Citera
2018-11-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja. Det är nog just det som behövs. Kanske hans överdrivna ego nån gång tar över när en vakt är bakom hans rygg. Smart är ju det sista han är.

Hans Grandiosa jag och glappkäften kommer att ställa till det för honom. Jag tror inte det kommer dröja så länge heller. Skall bli synnerligen intressant att se/höra om hans rektion efter den dokumentär som komma skall Hehehehe.
Citera
2018-11-01, 22:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hans Grandiosa jag och glappkäften kommer att ställa till det för honom. Jag tror inte det kommer dröja så länge heller. Skall bli synnerligen intressant att se/höra om hans rektion efter den dokumentär som komma skall Hehehehe.
Nog för att det må vara rutin men med tanke på omständigheterna, förhöjd säkerhet för övrigt, finner jag detta intressant. Har det öht uttalats innan och har han haft med bälte i rätten? Handbojor har beskrivits och att detta används vid transport är givet. Jag har inget minne av detta i live?
Citat:
Han er iført håndjern. der er påsat et bælte. Må jeg gerne få dem her af, spørger han. Det skal føres til protokols, hvis han skal have dem af, siger en fængselsbetjent fra Kriminalforsorgen.
Citera
2018-11-02, 02:05
Medlem
develis avatar

Citat:
Hittade Kim Walls kvarlevor – nu får de utmärkelsen Årets polishund

För sina insatser under året och då främst ovan nämnda insats tilldelas Ace, Ben och Cross utmärkelsen Årets polishund 2018.

"Tack vare att man litade på hundarnas förmåga att markera på rätt ställe så fortsatte arbetet och kunde till slut ge resultat"

"Ace, Ben och Cross kan ses tillsammans med sina förare på Stockholm Hundmässa lördagen den 8 december på Stockholmsmässan i Älvsjö.
Förarna får ett resestipendium på 7 000 kr vardera och hundarna får ett smaskigt ben samt 6 månaders foder från Royal Canin och en skön säng från Biabädden."
http://www.mynewsdesk.com/se/svenska_kennelklubben/pressreleases/hittade-kim-walls-kvarlevor-nu-faar-de-utmaerkelsen-aarets-polishund-2788073
Citat:
Nu utses hundarna till årets polishundar.

Citat:
Stenbury Yellow Sage Of Shadowdale ”Ace” – labrador retriever

Förare: Lars-Göran Eriksson, region Stockholm

Elderdale Explorer ”Ben” – engelsk springer spaniel

Förare: Johan Esbjörnsson, region Syd

Wiking Chidob Cross ”Cross” – tysk schäferhund

Förare: Hans Norberg, region Mitt
https://24ystad.se/hittade-kim-walls-kvarlevor-nu-prisar-svenska-hjaltehundarna_5f47e3f5
Sööötaste. Duktiga voffsingar. ♥
https://mm-soldr-public-production.imgix.net/24Sverige/5e8abbe5-7e77-474a-ac62-56b43a094d9a.png?auto=compress&q=75&fit=crop&crop= faces&w=980&h=550
Citera
2018-11-02, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Sööötaste. Duktiga voffsingar. ♥
https://mm-soldr-public-production.imgix.net/24Sverige/5e8abbe5-7e77-474a-ac62-56b43a094d9a.png?auto=compress&q=75&fit=crop&crop= faces&w=980&h=550

Såå välförtjänt!!!

Hundnos förtjänar Respekt!
(liksom hundförare)
Citera
2018-11-02, 02:30
Medlem
develis avatar
Citat:

Såå välförtjänt!!!

Hundnos förtjänar Respekt!
(liksom hundförare)
.. och Madsens konstiga pupill beror på glassplitter och inte hjärnskakning. An eye for an eye...
Fast jag tror ändå att det är en naturlig progress till reptilstadiet.
Citat:
Ved overfaldet fik Peter Madsen smadret sine sorte briller, så dele af de knuste brilleglas ramte øjenomgivelserne og gav ham skader, der muligvis kan vise sig at give ham varige problemer med synet. Måske bliver der ligefrem tale om en form for laseroperation af Peter Madsen, der har brugt briller siden drengeårene. Det er endnu ikke afgjort, men der afventes en længere udredning hos øjenlægen."

"Fordi det endnu ikke er endeligt klarlagt, hvad konsekvenserne af knytnæveoverfaldet bliver for kvindemorderens syn, nøjedes hans bistandsadvokat i retten i første omgang med at tage forbehold over for et eventuelt senere erstatningskrav mod gerningsmanden for mulige synsskader."
https://www.bt.dk/krimi/efter-overfald-i-faengslet-peter-madsen-risikerer-oedelagt-syn
Senast redigerad av develi 2018-11-02 kl. 02:46.
Citera
2018-11-02, 02:49
Medlem
Citat:
.. och Madsens konstiga pupill beror på glassplitter och inte hjärnskakning. An eye for an eye...
Fast jag tror ändå att det är en naturlig progress till reptilstadiet.

Så Madsen har burit linser i drygt 27 år ja,ja se den fåfängan. Men det är klart när pupiller ändrar från mänsklig rund till reptil oval form då har linserna svårt att hänga med .... Inte undra på att han snubblat omkull och slagit huvudet ibland .... eller snubblade på skosnören vid landstigningen
Citera
2018-11-02, 02:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Så Madsen har burit linser i drygt 27 år ja,ja se den fåfängan. Men det är klart när pupiller ändrar från mänsklig rund till reptil oval form då har linserna svårt att hänga med .... Inte undra på att han snubblat omkull och slagit huvudet ibland .... eller snubblade på skosnören vid landstigningen
Skulle inte ens förvåna mig om den där formationen fanns från början.
Annars han kan säkert ömsa pupill.

I det hela taget är det nada mot vad han gjort själv.

"Om ditt högra öga förleder dig, så riv ut det och kasta det ifrån dig."
Källa: bibeln.
Citera
2018-11-02, 03:01
Medlem
Citat:
Skulle inte ens förvåna mig om den där formationen fanns från början.
Annars han kan säkert ömsa pupill.

I det hela taget är det nada mot vad han gjort själv.

"Om ditt högra öga förleder dig, så riv ut det och kasta det ifrån dig."
Källa: bibeln.

Ömsa pupill ..Hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in