2018-11-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är lite så jag funderar. Antingen via att provocera eller skryta och att nån vakt överhör samtal, men han är slug som sagt..
Han kunde ju knappt sitta på händerna innan mordet heller då han körde analogi och förbannade sig själv och sin glappa käft.
Han verkar med andra ord vilja berätta och en dag kanske hans pompösa Jag tar överhanden. När vissa väl beslutar sig så är det som ett flödande vatten..

Självgod och nonchalant är han också, han genomgick rättegången av nyfikenhet enligt RPU. Log mot åhörare, ville ha öppna dörrar. ÅK nämnde att han fick en känsla av att han lekte med med polisen, drev gäck med rätten.
Jag tror att det kan komma ett s.k "narcissistic downfall" för han är så extremt störd, men att det inte ligger i direkt närtid om han har fokus på första möjligheten till riskbedömning. Det torde mer tidsmässigt röra sig om den tid han kunnat tänka sig - han var redo för ett långt fängelsestraff men mycket bekymrad över förvaring (även om han givetvis for efter brott mot griftefriden primärt).
Om han börjar skryta, riskerar han något då? Längre straff är ju inte möjligt.
Citera
2018-11-01, 17:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om han börjar skryta, riskerar han något då? Längre dom är ju inte möjligt.
Nej, han sitter väl där han sitter. Men jag menade att det kan bli en snarlik situation (slagsmål) och då går det offentligt igen om det blir tillräckligt på tillbudsfronten för att väcka åtal.
Då torde vittnesmål framkomma.
Citera
2018-11-01, 17:37
Medlem
Citat:
Nej, han sitter väl där han sitter. Men jag menade att det kan bli en snarlik situation (slagsmål) och då går det offentligt igen om det blir tillräckligt på tillbudsfronten för att väcka åtal.
Då torde vittnesmål framkomma.
Vi håller tummarna för det
Citera
2018-11-01, 17:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi håller tummarna för det

Det är därför just dessa tillbud intresserar mig. Det lär dock behöva överhöras eller bevittnas av en trovärdig person. Det är en väg, det andra ligger på hans grava störning och att han inte orkar låta bli att skrävla.
Citera
2018-11-01, 18:32
Medlem
Citat:

Det är därför just dessa tillbud intresserar mig. Det lär dock behöva överhöras eller bevittnas av en trovärdig person. Det är en väg, det andra ligger på hans grava störning och att han inte orkar låta bli att skrävla.
Finns nog inte så många trovärdiga vittnen. Vill nån sätta dit Madsen finns ju risk att de överdriver eller rentav ljuger vid ev tjallning. Å andra sidan spelar det ingen roll. Fanskapet sitter där han sitter. Tyvärr är han bland ett klientel där de flesta dödat och våldfört sig på flickor och kvinnor. Han är bland gelikar. Och såna håller ihop kan ja tänka. Nån kanske retar sig på Madsens grandiosa attityd. Och där kan vara en öppning för att nån tjallar.
Citera
2018-11-01, 18:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Finns nog inte så många trovärdiga vittnen. Vill nån sätta dit Madsen finns ju risk att de överdriver eller rentav ljuger vid ev tjallning. Å andra sidan spelar det ingen roll. Fanskapet sitter där han sitter. Tyvärr är han bland ett klientel där de flesta dödat och våldfört sig på flickor och kvinnor. Han är bland gelikar. Och såna håller ihop kan ja tänka. Nån kanske retar sig på Madsens grandiosa attityd. Och där kan vara en öppning för att nån tjallar.
Jo, jag vet. Därför skrev jag om nån vakt överhör samtal eller händelse i inledande inlägg gällande ämnet.
Citera
2018-11-01, 19:30
Medlem
Citat:

Citat:
Jo, jag vet. Därför skrev jag om nån vakt överhör samtal eller händelse i inledande inlägg gällande ämnet.
Ja. Det är nog just det som behövs. Kanske hans överdrivna ego nån gång tar över när en vakt är bakom hans rygg. Smart är ju det sista han är.
Citera
2018-11-01, 19:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Läste utsgan från den tilltalade. Han påstår att allt var ok tills Madsen ville prata om "parteringsdrabet". Låter märkligt. Ville han skryta? Är han avskydd av fångarna och fick sig några smällar som straff tro?

Edit: kan vi hoppas på att han blir nästan ihjälslagen? Säger "nästan" eftersom jag inte vill att han skall få den lätta vägen ut.

Low-lifen ljuger. Självklart har inte M börjat prata om styckningen av en kvinna. Han vet att det inte är ett populärt brott bland gängkriminella, som låtsas ha vissa hederskodex och vara "vägens riddare" (som raggarna kallade sig förr), men i själva verket spöar upp sina egna kvinnor grovt bakom lyckta dörrar, om de inte får tillräckligt med "respekt". Domarna trodde ju inte heller på att det där hade hänt (skrytet). Dessutom var det dokumenterat att M blivit trakasserad flera dagar innan (vandaliseringen och stölderna i hans cell).

Nej det får vi inte. Madsen sitter i ett dansk fängelse, inte ett thailändskt. Personalen där ska kunna skydda honom.

Citat:
Det är knappast överdrivet om det finns goda skäl. Hans fysiska storlek och ålder är av föga betydelse.
Dig skulle de kunna lura till månen... snar att döma utan nån koll på aktuell bakgrund, ytlig igen och går på hans utseende och ingen koll på vad manipulation innebär utifrån Madsen.

Restriktionerna har varit sen han åkte på stryk och det kan likaväl ha varit misstanke om Madsen provocerat fram en flytt (läs manipulativ) - vilket jag högaktningsfullt tror även om det inte kan beläggas och f.d. fängelsevakten vet att hot och våld kan påskynda en flytt likaväl.
Det är alltså en riskbedömning, säkerhetsskäl, risker och misstanke. Fritagning? Hotbild? Det kan vara vad som helst, ur en helhetsbild.

Det är ju ett väckt åtal innan domslut.

Det fanns en kommentar till minns jag från rättegången:
"Nej, han må ikke få besøg af nogen pt, hvilket altså undrer forsvareren, fordi der nu er faldet endelig dom i dag."

Hej igen, den där kvarvarande rättegången hade lite intressanta aspekter kring den komplexe Madsen.

Det där hade jag missat, att besöksförbudet var kopplat till måndagens dom. I så fall lär det dra ännu längre ut på tiden, då den åtalade appellerade till Landsretten. Men jag ser inte riktigt det rättvisa i att den som har blivit misshandlad inne på ett fängelse, ska straffas med indragna besök..? Det borde väl vara den åtalade som nekas besök?

Även om de skulle misstänka att han provocerat fram en flytt, så är ju inte det ett hållbart skäl för att neka honom besök. Det måste de ju begrunda, eftersom det är en rättighet. I Martin Jonssons fall begrundades besöksförbudet (av kvinnor) med att MJ varit våldsam just i relationer med kvinnor. Det har inte Madsen, så det måste vara något annat.

Nu skäller du upp i fel träd igen. Det var ju JAG som sa att dom kanske har hittat något som tyder på flyktplaner. En ritning av en luftballong, eller om dom tjuvlyssnat på hans telefonsamtal med fängelsevakten och han har frågat henne om några rutiner (de gör ju stickprov, även när en fånge egentligen har rätt till oövervakade telefonsamtal). Jag konstaterade bara, att de i alla fall inte kan tro att faran ska bestå i, att han ska kunna oskadliggöra sex stycken poliser med sina bara händer, hoppa ut genom fönstret i rättssalen och springa ifrån alla... om han får slippa handklovarna. Det måste vara något annat.
Senast redigerad av Merwinna 2018-11-01 kl. 19:40.
Citera
2018-11-01, 19:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja. Det är nog just det som behövs. Kanske hans överdrivna ego nån gång tar över när en vakt är bakom hans rygg. Smart är ju det sista han är.
Slug och narcissistisk men knappast dum. Ja, det var det jag menade:
Citat:
Det är lite så jag funderar. Antingen via att provocera eller skryta och att nån vakt överhör samtal, men han är slug som sagt..
Citera
2018-11-01, 19:58
Medlem
Citat:
Slug och narcissistisk men knappast dum. Ja, det var det jag menade:
Inte dum såsom ointelligent. Dum som i självöverskattning.
Citera
2018-11-01, 20:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Low-lifen ljuger. Självklart har inte M börjat prata om styckningen av en kvinna. Han vet att det inte är ett populärt brott bland gängkriminella, som låtsas ha vissa hederskodex och vara "vägens riddare" (som raggarna kallade sig förr), men i själva verket spöar upp sina egna kvinnor grovt bakom lyckta dörrar, om de inte får tillräckligt med "respekt". Domarna trodde ju inte heller på att det där hade hänt (skrytet). Dessutom var det dokumenterat att M blivit trakasserad flera dagar innan (vandaliseringen och stölderna i hans cell).
Vad som hänt före händelsen vet vi inte, men det skulle inte förvåna mig ett dugg iom med att han är psykopat, en patologisk lögnare per se som ville förflyttas men fått avslag hela tiden.
Han har bedragit folk ända in till benmärgen, dig inkluderat och du har som sagt inte ens manipulerats av honom IRL och trots att rättegången pågått med den ena lögnen efter den andra. Helt blind via en extrem fascination.
Citat:
Det där hade jag missat, att besöksförbudet var kopplat till måndagens dom. I så fall lär det dra ännu längre ut på tiden, då den åtalade appellerade till Landsretten. Men jag ser inte riktigt det rättvisa i att den som har blivit misshandlad inne på ett fängelse, ska straffas med indragna besök..? Det borde väl vara den åtalade som nekas besök?

Även om de skulle misstänka att han provocerat fram en flytt, så är ju inte det ett hållbart skäl för att neka honom besök. Det måste de ju begrunda, eftersom det är en rättighet. I Martin Jonssons fall begrundades besöksförbudet (av kvinnor) med att MJ varit våldsam just i relationer med kvinnor. Det har inte Madsen, så det måste vara något annat.
Vad riskbedömning baseras på vet vi inte ett dugg om. Han är inte den förste eller siste med besöksförbud, speciellt inte under dessa premisser.
Citat:
Nu skäller du upp i fel träd igen. Det var ju JAG som sa att dom kanske har hittat något som tyder på flyktplaner. En ritning av en luftballong, eller om dom tjuvlyssnat på hans telefonsamtal med fängelsevakten och han har frågat henne om några rutiner (de gör ju stickprov, även när en fånge egentligen har rätt till oövervakade telefonsamtal). Jag konstaterade bara, att de i alla fall inte kan tro att faran ska bestå i, att han ska kunna oskadliggöra sex stycken poliser med sina bara händer, hoppa ut genom fönstret i rättssalen och springa ifrån alla... om han får slippa handklovarna. Det måste vara något annat.
Ja, du spekulerar likt alla andra men till skillnad så verkar du ha väldigt svårt att begripa hur störd han är på den manipulativa fronten.

Är det förhöjd säkerhet så ser det ut som det gjorde och inte vad du tycker. Om du inbillar dig att KMV tittar på hans utseende och inte har ett regelverk säger det mer om dig än dina fantasifulla scenarier.
Senast redigerad av develi 2018-11-01 kl. 20:53.
Citera
2018-11-01, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Inte dum såsom ointelligent. Dum som i självöverskattning.
Japp. Psykopater prisar grandiost sin känslokyla men det får dem på fall likaväl.
Därför är han en risk för allmänheten som är betydligt mer lättlurade under lugnare förhållanden, när han rör sig i miljöer han är van och inte behöver försvara sig konstant mot bevisning som i rätten.
... och beter sig påtagligt korkad. Mask of sanity har liksom glidit på sned.
Senast redigerad av develi 2018-11-01 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in