2018-11-01, 20:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det känns ganska lugnt när det gäller Johanna Möller, hon kommer att slå rekordet för kvinnliga fångar när det gäller avtjänad strafftid, hon är fan helt makalös i sin iver att förstöra sina möjligheter, stackars advokat som driver resningsansökan, han måste ju gå på lugnande medel.
Ja, hahahaha. Jag tror fullt ut att det är som beskrivs. Härjade hon utanför fängelseväggarna är icke ett annorlunda beteende att förvänta.
Hon tycks snarare eskalera över tid i sin extrema narcissism där hon tror att hon likt en primadonna kan få folk att följa hennes direktiv.
Det är ju snarare en förstärkning kring hur manipulativ hon är. Jag vill se hela listan som det skrevs om, bring it on.

Ja, jag har ofta tänkt på både advokat och de två journalister som beblandar sig med henne frivilligt. Ett besök och sen rätt in på nåt rekreationshem en vecka och sen på't igen?
Senast redigerad av develi 2018-11-01 kl. 21:05.
Citera
2018-11-01, 21:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hahahaha. Jag tror fullt ut att det är som beskrivs. Härjade hon utanför fängelseväggarna är icke ett annorlunda beteende att förvänta.
Hon tycks snarare eskalera över tid i sin extrema narcissism där hon tror att hon likt en primadonna kan få folk att följa hennes direktiv.
Det är ju snarare en förstärkning kring hur manipulativ hon är. Jag vill se hela listan som det skrevs om, bring it on.

Ja, jag har ofta tänkt på både advokat och de två journalister som beblandar sig med henne. Ett besök och sen rätt in på nåt rekreationshem en vecka och sen på't igen?

Ja fy helvete vilken djävla ångest den stackaren måste ha varje gång han går ut på nätet och kollar vad media skriver, är min klient Johanna Möller på första sidan igen och vad fan har hon ställt till med den här gången?

Förskrivningen på antidepp och lugnande för honom hoppas jag att hans läkare har ordnat, om inte så tar han väl livet av sig.

Johanna Möller är fan ett unikum när det gäller dumhet, hur fan har hon klarat sig så länge, det är en ren gåta.
Citera
2018-11-01, 21:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja fy helvete vilken djävla ångest den stackaren måste ha varje gång han går ut på nätet och kollar vad media skriver, är min klient Johanna Möller på första sidan igen och vad fan har hon ställt till med den här gången?

Förskrivningen på antidepp och lugnande för honom hoppas jag att hans läkare har ordnat, om inte så tar han väl livet av sig.

Johanna Möller är fan ett unikum när det gäller dumhet, hur fan har hon klarat sig så länge, det är en ren gåta.

Ja, men det är dock frivilligt.

Där ser man tydligt vad miljön är av betydelse, vilken krets de själva väljer ut. En liten krets av personer som hjärntvättas. Sen spelar pengar roll eller sex och fascination som i Madsens fall. De har sina strategier...

Det här klientelet rår hon dock inte på hur som helst med sina divafasoner - lika lite som rätten och ÅK.
Senast redigerad av develi 2018-11-01 kl. 21:17.
Citera
2018-11-01, 22:08
Medlem
Citat:

Ja, men det är dock frivilligt.

Där ser man tydligt vad miljön är av betydelse, vilken krets de själva väljer ut. En liten krets av personer som hjärntvättas. Sen spelar pengar roll eller sex och fascination som i Madsens fall. De har sina strategier...

Det här klientelet rår hon dock inte på hur som helst med sina divafasoner - lika lite som rätten och ÅK.

Oj, oj vad den killen/mannen tagit sig vatten över huvudet, att för pengar eller scoop låtit sig övertalas att ge sig i kast med Johanna Möllers totalt omöjliga resningsansökan eller vad den nu skall utmynna i.

Att hon skulle förorsaka stora problem i fängelset var helt förväntat. Hon kommer snart att åka på ett Bakslag, Big Time. Det kommer med tiden ...
Citera
2018-11-01, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Oj, oj vad den killen/mannen tagit sig vatten över huvudet, att för pengar eller scoop låtit sig övertalas att ge sig i kast med Johanna Möllers totalt omöjliga resningsansökan eller vad den nu skall utmynna i.

Att hon skulle förorsaka stora problem i fängelset var helt förväntat. Hon kommer snart att åka på ett Bakslag, Big Time. Det kommer med tiden ...
Det är väl nu man ska säga att alla har rätt till en advokat, att det är ädelt och ett kall.
Men på den här nivån är det som sagt frivilligt åtagande. Hoppas det äter friskt av innestående kapital.

Jag skrev lite luddigt för övrigt men jag menar att de köper sig makt via pengar och sex, lockar med fame and fortune (överdrivna visioner) likaväl som att folk fascineras av nåt annat för övrigt (Madsens ubåtar och raketer) i en väl utvald krets (optimal grogrund).
Det går väl inte så bra att locka därinne kanske och de är väl råbarkade i en redan hierarkisk miljö.
Citera
2018-11-01, 23:09
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodepow
Denna kvinna ångrar sig inte. Hon är manipulativ och väldigt elak, utnyttjar flyktingar som är i behov av uppehållstillstånd. Fy sjutton vilken vidrig person.
Hur kan du veta det, hon sa ju det på rättegången.
Citera
2018-11-01, 23:18
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Yepp, ”don’t do the crime if you can’t do the time” som man säger.
Alla som sitter i fängelse är inte mördare och det finns personal där också.

Hon kanske lyckas manipulera nån ung manlig plit som hjälper henne att rymma, typ som den är mördaren Kristofers Kastellanoss som rymde i samband med en fångtransport. Han har ju varit på fri fot i 3 månader nu. Kriminalvården är inte precis den vassaste kniven i lådan.

Dock tror jag Ystadanstalen kommer tröttna på henna till slut och skicka över henne till Hinseberg. Som dom gjorde med Martina Klevestad när hon hade smugglat in knark och mordhotat en medfånge. (Vilket för överig är rätt otroligt att KV faktiskt trodde på och lyssnade på, dom brukar ju inte bry sig om om fångar blir hotade av andra fångar.)
Senast redigerad av swimmingpool 2018-11-01 kl. 23:27.
Citera
2018-11-01, 23:51
Medlem
Citat:
Det är väl nu man ska säga att alla har rätt till en advokat, att det är ädelt och ett kall.
Men på den här nivån är det som sagt frivilligt åtagande. Hoppas det äter friskt av innestående kapital.

Jag skrev lite luddigt för övrigt men jag menar att de köper sig makt via pengar och sex, lockar med fame and fortune (överdrivna visioner) likaväl som att folk fascineras av nåt annat för övrigt (Madsens ubåtar och raketer) i en väl utvald krets (optimal grogrund).
Det går väl inte så bra att locka därinne kanske och de är väl råbarkade i en redan hierarkisk miljö.

Tvivlar att han får ut ett enda öre OM JM inte godkänner det han skrivit.
Nyttig läxa!
Citera
2018-11-02, 06:57
Medlem
Johanna vill synas och höras i media. Hon roar sig och förgyller sin vardag med att testa sina onda förmågor. Garanterad fortsättning följer.

Ps Någon som har lite info om de tidigare misstänkta medhjälparna i Aki-delen? Jag menar de stora barnen och svärsonen. Ds
Senast redigerad av Ulanna 2018-11-02 kl. 07:08. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-02, 08:47
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Har inte hört eller hittat något nytt om JM. Har du? Jag är just nu mer intresserad av hur det går för de som är i frihet och som vet vad som hände med Aki.

verkar vara detta med Granvold som avsågs
Citera
2018-11-02, 10:50
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Granvold har väl nyktrat till och inser vad hon själv har gjort och insett varför hon sitter där hon sitter. Men det betyder inte att hon ska behöva stå ut med JMs otäcka beteende. JM gör det hon gör för hon kan inget annat och kommer aldrig ändra sig. Men obehagligt för personal och fångar. Till slut kanske nån fånge därinne ger henne en omgång så hon håller käften. Åtminstone ett tag.

Jasså det tror du? Mer troligt är det nog så att Granvold kännner sig utklassad i manipuleringsligan eftersom en större psykopat än hon kommit till kåken och nu vill grina ut lite i kvällsblaskan om det.
Citera
2018-11-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Jasså det tror du? Mer troligt är det nog så att Granvold kännner sig utklassad i manipuleringsligan eftersom en större psykopat än hon kommit till kåken och nu vill grina ut lite i kvällsblaskan om det.

Såsom du skriver kan det naturligtvis vara. På kåken finns en strikt rangordning och nu kanske JM försöker ta täten. Men hon kommer få problem...

Antar att Granvold inte ens minns vad som hände när hennes ex mördades, men det är absolut inget försvar för henne. Hur full man än är måste man ha en slags spärr, det har de allra flesta. De kvinnor som sitter på Ystad och Hinseberg har inte den spärren. Men de är inte psykiskt sjuka, de är personlighetsstörda och kunde ha agerat annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in