2018-10-23, 17:35
Medlem
swimmingpools avatar
Att hon blir mobbad i fängelset är väl för att hon är så välkänd. Annars blir inte mördare mobbade i fängelse.

Tror ni det blir film av denna historia? Men det finns väl ingen seriös regissör som tycker historien har något djupare att berätta, det är bara en smaskig historia.

Hon ångrar väl sig, som hon försade sig om på rättegången.

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hur är det? Är inte de svenska fängelserna dom mest uppskattade i världen av de intagna?
Allt är relativt. Det finns grader i helvetet. Bara för att Sverige har bra fängelser i jämförelse behöver det inte betyda att dom inte är hemska.
Senast redigerad av swimmingpool 2018-10-23 kl. 18:20.
Citera
2018-10-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Möller arbetar med resning – ”står inte ut” inne i fängelset

Vad ska man säga? Det enda jag kommer på just nu är:

"Don't do the crime, if you can't do the time."

Hur är det? Är inte de svenska fängelserna dom mest uppskattade i världen av de intagna? Möjligen San Marino undantaget...

https://www.telegraph.co.uk/news/wor...-prisoner.html

Precis. Men JM upptäckte att det lönade sig att begå brott och drabbades, som alla narcissister, av hybris. Hon trodde nog hon skulle komma undan och det var först mot slutet av hovrättsförhandlingarna som hon begrep att hon inte skulle komma undan och nu gnäller hon.....patetiskt.

Man kan jämföra det med ubåtsmannen Peter Madsen. Han var nog övertygad om att hans svada skulle rädda honom, men han trodde helt fel.
Citera
2018-10-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Att hon blir mobbad i fängelset är väl för att hon är så välkänd. Annars blir inte mördare mobbade i fängelse.

Tror ni det blir film av denna historia? Men det finns väl ingen seriös regissör som tycker historien har något djupare att berätta, det är bara en smaskig historia.

Hon ångrar väl sig, som hon försade sig om på rättegången.

Allt är relativt. Det finns grader i helvetet. Bara för att Sverige har bra fängelser i jämförelse behöver det inte betyda att dom inte är hemska.
Kan helt övertygad säga att vi kommer få se en filmatisering på denna soppa, JM kommer sitta småleendes i sin cell med lite popcorn och sina demoner i hivudet som sakta men säkert tar, eller rättare sagt har tagit över henne och njuta av sitt verk.
Citera
2018-10-26, 03:12
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. Men JM upptäckte att det lönade sig att begå brott och drabbades, som alla narcissister, av hybris. Hon trodde nog hon skulle komma undan och det var först mot slutet av hovrättsförhandlingarna som hon begrep att hon inte skulle komma undan och nu gnäller hon.....patetiskt.

Man kan jämföra det med ubåtsmannen Peter Madsen. Han var nog övertygad om att hans svada skulle rädda honom, men han trodde helt fel.

Ja precis. Tänkte också på paralleller med den störde fan här. Många likheter mellan dom. Väldigt typiskt att dom drabbas av hybris och tror sig vara ”untouchable”.
Men har ni tänkt på en sak, JM:s skratt, alltså, jag har lyssnat flera gånger på det, hur hon skrattar där i bilen och sen detsamma vid raststället, när dom blev intervjuade. Skrattet låter helt sjukt! Precis så skrattar en empatistörd människa, det låter inte naturligt nånstans, bara hemskt! Hon pratar knepigt också tycker jag, hon låter som att hon läser innantill, inga direkta nyanseringar i språket och hon ger order och bestämmer. Någon som vet vad dom där rättspsykiatriska undersökningarna visade? Hur hon bedömdes utifrån den och även killen MR.

Sen till en annan grej, vad det beträffar Arboga, det har ju hänt ett antal brutala mord där nu. Det känns som att energin byggs upp eller på hela tiden, det händer mer och mer. Känns som att staden fått på sig ett svart täcke eller nåt? Någon som vet mer om Arboga, historia m m eller är det bara en ren slump att så mycket hemskheter just händer där?
Citera
2018-10-26, 10:39
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja precis. Tänkte också på paralleller med den störde fan här. Många likheter mellan dom. Väldigt typiskt att dom drabbas av hybris och tror sig vara ”untouchable”.
Men har ni tänkt på en sak, JM:s skratt, alltså, jag har lyssnat flera gånger på det, hur hon skrattar där i bilen och sen detsamma vid raststället, när dom blev intervjuade. Skrattet låter helt sjukt! Precis så skrattar en empatistörd människa, det låter inte naturligt nånstans, bara hemskt! Hon pratar knepigt också tycker jag, hon låter som att hon läser innantill, inga direkta nyanseringar i språket och hon ger order och bestämmer. Någon som vet vad dom där rättspsykiatriska undersökningarna visade? Hur hon bedömdes utifrån den och även killen MR.

Sen till en annan grej, vad det beträffar Arboga, det har ju hänt ett antal brutala mord där nu. Det känns som att energin byggs upp eller på hela tiden, det händer mer och mer. Känns som att staden fått på sig ett svart täcke eller nåt? Någon som vet mer om Arboga, historia m m eller är det bara en ren slump att så mycket hemskheter just händer där?

Rent tekniskt har ju det här mordet skett i Arboga kommun men av Eskilstunabor mot andra Eskilstunabor i en avsides sommarstuga.

Knäpptyskan tog sig till Arboga för att mörda. Vilka andra fall syftar du på?
Citera
2018-10-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden

Eskilstuna var under många år på 60- 70-talet den stad i Sverige som hade ojämförligen flest knivmord och misshandel med kviv. Hur det är nu för tiden vet jag inte.

Lustigt, jag har också tänkt på hennes skratt. Hon låter som en hyena, riktigt obehagligt. Tvivlar på att en sån som JM känner glädje över något, såsom vi andra kan göra. Men skrattet låter mer som triumferande och elakt.

För en kort stund skulle jag vilja kliva in i en sån persons hjärna och se hur de verkligen tänker.

SKa leta och se om jag kan hitta något om psykopaters skratt :-)
Citera
2018-10-26, 15:11
Medlem
Nu vet vi inte så mycket om trakasserierna inne på Ystad. Men det finns nyanser och olika sätt att tolka vad som händer. Det kan mycket väl vara så att det är trakasserier som personalen måste ta tag i. Men det kan också vara så att om JM går omkring på anstalten och säger att hon är oskyldig så kan ju andra intagna korrigera henne och säga att hon är en mördare. JM kan nog känna sig väldigt kränkt. Hon kan uppfatta detta så allvarligt att det för henne känns livshotande. Då kan hon begära förflyttning till Hinseberg och med baktanken att, på kuppen komma sina närstående geografiskt närmare.
Citera
2018-10-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lustigt, jag har också tänkt på hennes skratt. Hon låter som en hyena, riktigt obehagligt. Tvivlar på att en sån som JM känner glädje över något, såsom vi andra kan göra. Men skrattet låter mer som triumferande och elakt.

För en kort stund skulle jag vilja kliva in i en sån persons hjärna och se hur de verkligen tänker.

SKa leta och se om jag kan hitta något om psykopaters skratt :-)
En annan sak som jag tror kan känneteckna psykopater är en fixering vid föräldrarna på ett mycket barnsligt sätt långt upp i vuxen ålder, och lättkränkthet så klart.
Citera
2018-10-26, 16:23
Medlem
MeMajks avatar
Finns det någon info om det hänt något särskilt på anstalten i går eller i dag som rör mördar-Johanna?
Citera
2018-10-31, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Finns det någon info om det hänt något särskilt på anstalten i går eller i dag som rör mördar-Johanna?

Har inte hört eller hittat något nytt om JM. Har du? Jag är just nu mer intresserad av hur det går för de som är i frihet och som vet vad som hände med Aki.
Citera
2018-10-31, 17:52
Medlem
Den som undrar över fallet och inte har sett denna dokumentär kan se den här:

https://www.viafree.se/program/dokum...asong-1/972387

Hur en människa totalt tappar all sans och vett och kör sig själv, sin familj och många andra människor i botten, utan minsta skuld- och skamkänslor. En tvättäkta egoist och psykopat. Det är en sorglig historia från början till slut. Mordet på pappan kunde troligtvis ha undvikits om JM hade stoppats långt tidigare.
Citera
2018-11-01, 08:46
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Har inte hört eller hittat något nytt om JM. Har du? Jag är just nu mer intresserad av hur det går för de som är i frihet och som vet vad som hände med Aki.

Det var ett inlägg i ett annat forum som nu är borttaget, men där antyddes det att Mördar-Johanna hade utmärkt sig den 24 eller 25 oktober
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in