2018-11-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Att hon blir mobbad i fängelset är väl för att hon är så välkänd. Annars blir inte mördare mobbade i fängelse.

Tror ni det blir film av denna historia? Men det finns väl ingen seriös regissör som tycker historien har något djupare att berätta, det är bara en smaskig historia.

Hon ångrar väl sig, som hon försade sig om på rättegången.

Allt är relativt. Det finns grader i helvetet. Bara för att Sverige har bra fängelser i jämförelse behöver det inte betyda att dom inte är hemska.

Denna kvinna ångrar sig inte. Hon är manipulativ och väldigt elak, utnyttjar flyktingar som är i behov av uppehållstillstånd. Fy sjutton vilken vidrig person.
Citera
2018-11-01, 17:54
Medlem
Reimers avatar
Johanna Möller fortsätter i gammal beprövad stil, ränderna går aldrig ur på henne.

Citat:
Jag sitter med Johanna Möller och har bett om hjälp i drygt två veckor. Har bett om att bli flyttad, på grund av Johanna Möller!”, skriver Granvold.

Johanna Möller fick sin unge pojkvän Mohammad Rajabi att knivmörda hennes pappa i familjens sommarstuga söder om Arboga, vid Hjälmaren, i augusti 2016.

Anklagas för att fortsätta manipulera i fängelset

Mohammad Rajabi, som dömdes till 14 års fängelse för mordet på Johanna Möllers pappa och mordförsöket på hennes mamma, har anklagat Johanna Möller för att ha manipulerat honom till att begå dådet.

Nu anklagar Linda Granvold Johanna Möller för att utsätta medfångar och personal på kvinnofängelset för stark psykologisk press.

”Johanna Möller har under fem månaders tid försökt manipulera mig och andra intagna, vilket personalen här inte verkar bry sig om. Jag tycker att det är förfärligt att man ber om hjälp men inte får nån”, skriver Linda Granvold.

LÄS MER: Möllers mardrömsliv – skriver resningsansökan på lappar
Ska ha uppmanat till grova våldshandlingar

Hon listar en rad allvarliga anklagelser kring vad Johanna Möller ska ha försökt få sina medfångar att utföra.

Nu vill Linda Granvold bara komma bort från anstalten och från Johanna Möller.

”Det jag genomgår är psykiskt påfrestande, och personalen verkar inte bry sig och inte vilja hjälpa!”, skriver hon.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ohanna-moller/

Tror vi aldrig kommer att få slippa läsa om henne, hon kan inte lugna ner sig.
Citera
2018-11-01, 18:27
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Johanna Möller fortsätter i gammal beprövad stil, ränderna går aldrig ur på henne.

Sagt av en annan brutal mördare, Linda Granvold så det kanske man ska ta med typ en tunna salt. Hennes krokodiltårar rimmar illa med hennes illdåd där hon och hennes kumpan mördade en man som gav henne boende efter att hon blivit vräkt. Skit ska skit ha.
Citera
2018-11-01, 18:52
Medlem
Citat:

Ruggigt, men jag är inte ett dugg förvånad. Granvold är själv ingen ängel, men hon vill kanske ha lugn och ro ändå. JM fortsätter i vanlig stil och det är bra at det uppmärksammas.
Citera
2018-11-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Sagt av en annan brutal mördare, Linda Granvold så det kanske man ska ta med typ en tunna salt. Hennes krokodiltårar rimmar illa med hennes illdåd där hon och hennes kumpan mördade en man som gav henne boende efter att hon blivit vräkt. Skit ska skit ha.

Granvold har väl nyktrat till och inser vad hon själv har gjort och insett varför hon sitter där hon sitter. Men det betyder inte att hon ska behöva stå ut med JMs otäcka beteende. JM gör det hon gör för hon kan inget annat och kommer aldrig ändra sig. Men obehagligt för personal och fångar. Till slut kanske nån fånge därinne ger henne en omgång så hon håller käften. Åtminstone ett tag.
Senast redigerad av zilvereko 2018-11-01 kl. 18:57.
Citera
2018-11-01, 19:12
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Yepp, ”don’t do the crime if you can’t do the time” som man säger.
Man får liksom räkna med att sitta med en massa vrålapor på kåken, inget att yvas över.
Däremot skulle man önska att någon täppte till truten på Möller och inte tvärtom. Rysliga apa.
Citera
2018-11-01, 19:15
Medlem
develis avatar
Citat:

Hahahaha, jag betvivlar inte det hon skriver, oavsett om hon själv har sin vidriga bakgrundshistoria.
Kriminalvården har fått ett evighetsproblem på halsen. Hon kommer aldrig anpassa sig, helt störd.

...desto bättre eftersom det försämrar hennes förutsättningar markant. Därinne kan hon härja bäst fan i mitt tycke, huvudsaken är att hon sitter inlåst länge.
Citera
2018-11-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha, jag betvivlar inte det hon skriver, oavsett om hon själv har sin vidriga bakgrundshistoria.
Kriminalvården har fått ett evighetsproblem på halsen. Hon kommer aldrig anpassa sig, helt störd.

...desto bättre eftersom det försämrar hennes förutsättningar markant. Därinne kan hon härja bäst fan i mitt tycke, huvudsaken är att hon sitter inlåst länge.

Håller inte med, jag är inte skadeglad över att Granvold nu mår dåligt på kåken pga JM. Hon kanske nu har begripit vad hon har gjort och våndas över det hon har gjort på fyllan, det vet vi inte. Men att tvingas leva i samma byggnad som JM måste vara det ultimata straffet.

På många sätt är det här fallet mycket mer intressant att följa än ubåtskräket Peter Madsen.
Citera
2018-11-01, 20:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Ja, alltså kvinnofängelse är inte riktigt lätt och det klagas på alla fängelser oavsett kön. Däremot går all pappersexercis i snigelfart, så dom har lite att pyssla med i sin klagan.
Granvold gillar väl inte Möller kanske och tycker att det blev taskig stämning och att Möller tar över.
Men Kriminalvården beslutar och placerar där dom anser är rätt plats för varje enskild intagen. Skicka Möller till Hinseberg där det redan finns en Drottning.
Senast redigerad av Moosky 2018-11-01 kl. 20:55.
Citera
2018-11-01, 20:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller inte med, jag är inte skadeglad över att Granvold nu mår dåligt på kåken pga JM. Hon kanske nu har begripit vad hon har gjort och våndas över det hon har gjort på fyllan, det vet vi inte. Men att tvingas leva i samma byggnad som JM måste vara det ultimata straffet.

På många sätt är det här fallet mycket mer intressant att följa än ubåtskräket Peter Madsen.
Jag skiter fullständigt i Granvold och övriga kriminella i hennes division. Vad hon våndas över och ångrar vet varken du eller jag och jag tänker inte varken analysera eller bry mig.

Däremot gapskrattar jag åt den problematik som uppstår som var helt förväntad.
Ska hon manipulera är det bättre hon gör det innanför väggarna inom kriminalvården.
Citera
2018-11-01, 20:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Citat:
"Den dömda mördaren Linda Granvold anklagar Arbogakvinnan Johanna Möller för driva ett psykologiskt skräckvälde på kvinnoanstalten i Ystad."

"Nu anklagar Linda Granvold Johanna Möller för att utsätta medfångar och personal på kvinnofängelset för stark psykologisk press."

”Johanna Möller har under fem månaders tid försökt manipulera mig och andra intagna (..)"

"Ska ha uppmanat till grova våldshandlingar
Hon listar en rad allvarliga anklagelser kring vad Johanna Möller ska ha försökt få sina medfångar att utföra."
Citat:
"Expressen har talat med kammaråklagare Jessica Wenna som ledde mordutredningarna och åtalen mot Johanna Möller. Hon har fått ta del av uppmaningar, vissa gällande grova våldshandlingar, som Johanna Möller enligt Linda Granvold gett till medfångar."

"Du låter inte så förvånad över att Johanna Möller påstås ha sagt de här sakerna på anstalten?

– Nej. Under utredningen försökte hon till exempel skapa falska alibin eller försöka få andra att ställa upp och vittna för henne mot ersättning, och liknande saker. Så det här har hon gjort under en längre tid. Det du beskriver nu är andra delar också. Men det här beteendet, att försöka få andra att göra saker åt henne, är något som jag har sett flera gånger under utredningens lopp, säger Jessica Wenna."
Fortsätt så Möller så lär du aldrig ta dig ut. Resten är KMV:s problem att hantera den mordiska och manipulativa damen.
Senast redigerad av develi 2018-11-01 kl. 20:49.
Citera
2018-11-01, 20:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fortsätt så Möller så lär du aldrig ta dig ut. Resten är KMV:s problem att hantera den mordiska och manipulativa damen.

Det känns ganska lugnt när det gäller Johanna Möller, hon kommer att slå rekordet för kvinnliga fångar när det gäller avtjänad strafftid, hon är fan helt makalös i sin iver att förstöra sina möjligheter, stackars advokat som driver resningsansökan, han måste ju gå på lugnande medel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in