Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-20, 22:52
  #60685
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det enda PM kan hoppas på nu är väl att han via sina sjuka fantasier kan få sin "autoerektion" och därför därtill utlösning på fängelsetoaletten, alltså att utan att ens vidröra sitt eget kön. Bara att tänka på de vidrigheter han har upplevt tidigare och skulle vilja uppleva igen, så får han just utlösning. Nu är det slut med det - och de sjuka filmer han har kollat på.

Han kommer aldrig få en kvinna igen, som tillfredsdsställer hans märkliga krav i fängelset, skulle jag tro. Eller nån annan sexbrottsling.

Peter Lundin och även hans gräsliga excesser i besöksrummet på fängelser kommer nog att stoppas nu. PMs försök att skaffa såna genom de sjuka hybristofiliker som tror att han är "så trevlig och fin innerst inne" och vill frälsa honom.

Både här och i Danmark måste lagen ändras så att de som är dömda för den här typen av brott inte ska få träffa kvinnor alls, förutom kaske fru och barn, men jag är ytterst tveksam till att barn ska behöva uppleva såna möten.
Han får väl kolla på sina egna fötter och njuta likt Bundy som också hade fotfetisch och ansåg dem perfekta, de vackraste han sett. Han samlade även på vita strumpor.

Det vore tacknämligt med en mer generell inskränkning. I Danmark har det väl inte hänt ett dugg trots Lundins eskapader. Ett annat alternativ är bevakade besök. I Finland gifter de sig för att få pippa..
Ska bli intressant att se om en f.d. kriminalvårdare tillåts fria besök - det är nämligen vad som begränsas i Sverige med argument säkerhetsaspekt eftersom vederbörande har insyn i rutiner. Finns rapporterat i media där besöksförbud utdelats på denna bas (även ex-vårdare inom rättspsyk).
En annan psykopat är Martin Jonsson, han tillåts inte kvinnliga besökare öht. då han anses för våldsam mot kvinnor. Nu får Möller inte ringa ut till sin charmör, märkligt dock med obevakade besök dess innan av samme man med tanke på hur sjukt manipulativ hon är.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-10-20 kl. 23:02.
Citera
2018-10-21, 03:09
  #60686
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker det låter som en hyfsat bra ide' att göra en sån film, men vet ju inte riktigt om det blir bra innan serien har landat. Begriper bara inte hur de ska kunna undvika att nämna psykopatslaktaren PM.

Det jag, av omtanke om KWs anhöriga fruktar, är att de aldrig kommer kunna landa i sitt sorgearbete och sen gå vidare efter detta sjuka brott som drabbat deras älskade dotter och käresta. Det är ju för fan så vidrigt!

Lite om sorgearbetes faser här, som alla sörjande måste gå igenom för att slippa hamna i ett evigt snurrande ekorrhjul av hat, förlust, avståndstagande från det som skett och bitterhet:

http://www.vimil.se/Om-sorg/Sorgens-olika-faser/


--------



Du skriver i ett annat inlägg, om hur du skulle kunna skjuta mördaren, om någon skulle döda ditt enda barn (och det förstår jag mycket väl). Men kan du då inte sätta dig in i det här med TV-serien också..? Tänk dig att det skulle vara din dotter som blivit mördad under de här vidriga omständigheterna. Skulle du då verkligen medverka till en serie om utredningen av brottet, där alltså de hemska detaljerna ska gestaltas och tuggas igenom ännu en gång inför en stor publik (om den nu blir så stor): fynden av de olika kroppsdelarna, upplysningarna om hur sargade de var - särskilt det som skett i underlivet - och beskrivningen av förruttnelseförändringarna o.s.v.? De kanske t.o.m. kommer att visa kroppsdelarna i bild (inte de riktiga såklart, de är ju dessutom kremerade nu, men attrapper som ska föreställa de riktiga). Huvudet... Blodutgjutelserrna i underlivet, som visade att hon levde vid det tillfället, sedda i mikroskop... Är det verkligen den bilden av din dotter du vill ska gnuggas in i folks medvetande..?

Det mest idiotiska är ju, att Kims föräldrar hela tiden har sagt att de vill att hon ska bli ihågkommen som den levande personen, och inte som mordoffret..? Hur de tänker nu vet bara de...

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har under flera år längtat efter full uppmärksamhet i storslagna former som saknar all verklighetsförankring om det så är polisjakter i luftballonger eller att sändas bortom karmalinjen. Sistnämnda är ett tydligt exempel på hur misslyckad han är då han skapade RML. Han fick inte ens iväg en testraket.
Han sitter och planerar böcker som likt Lundins garanterat kommer fyllas av narcissism och självupptagenhet baserat på patologiska lögner med klassisk nedtoning om sin egen skuld.

.. och han förväntar sig nu vara den stora stjärnan i ubåtsfallet med Nautilus som brottsplats och kablas ut över världen.
Det bästa som kan ske är att han ignoreras i en serie om ubåtsfallet och får en sekundär roll.


Om du får spekulera i vad Madsen tänker och känner, så får jag också det. Jag tror inte alls att han vill att det ska göras en serie om utredningen av mordet, för då blir det bara utkablat igen hur många dumma misstag han gjorde. Han framstår ju som en j-la idiot, när man räknar upp alla i en följd (som jag gjorde i ett inlägg högre upp). Jag tror han skäms mer över misstagen - och att han åkte fast - än över att han begick ett sådant brott överhuvudtaget (eventuellt skäms han inte alls över det sistnämnda). Det finns ju inget ärofullt i att klanta sig så att man åker fast. (Menar inte att det är ärofullt att begå brott och INTE åka fast heller, men i Madsens världsbild kan det vara så.)
Citera
2018-10-21, 03:27
  #60687
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hela familjen har vana från media, Kims mamma är kommunikationschef och journalist, hennes pappa pressfotograf.
Kims föräldrar har valt att låta sin dotters minne leva vidare som den människa hon var:

Mamman vaknade en natt och det kommer till henne att de ska skapa en fond i Kims anda och skriva en bok om sin dotters liv och livsverk. Samtidigt blir det en aktiv sorgeprocess från att de får samtalet att Kim är försvunnen i en ubåt.
Mördaren Peter Madsen ljuger om att Kim blivit avsläppt, sen dött i en olycka där att han gett henne en hedersam sjöbegravning.
Kims torso driver i land och sen följer en fruktansvärd tid där polisen eftersöker hennes kroppsdelar.

"Boken om Kim Wall - När orden tar slut" släpps den 9 November. Samma dag gästar Kims föräldrar Skavlan:

Fortsättningsvis hade det inte blivit nån serie överhuvudtaget utan manusförfattaren Tobias Lindholm initiativ. Har man ingen lust att se dokumentären så är det bara att ignorera.

Det klassiska halmstrået att ge sig på efterlevande och offer är extremt patetiskt - ett desperat försök:
för vad finns det att försvara gällande losern Peter Madsen, en pervers psykopat, som mördade deras barn för sina egna lustars skull och styckade kroppen?

Återupprepar Lindholms ord gällande hans mål med sitt filmskapande:

Ja, de arbetar med media och vet därför EXAKT vad dom ska säga för att få komma i media, och vad som säljer... t.ex. kriminalserier om utredning av brott, som frossar riktigt ordentligt i ruttna lik...

Och än en gång: det är inte en dokumentär som ska göras, utan en TV-serie med skådespelare. Gissar att både de och Møller (som också är med och samarbetar om TV-serien, hur oprofessionellt och oetiskt är inte det?) har fått påverka manuset så att de ska framstå i riktigt god dager, samt välja snygga skådespelare som ska spela dem själva... Hjältepolischefen som lyckades där ingen annan hade lyckats - att lösa ett brott där brottslingen serverat det ena värre misstaget efter det andra till poliserna, samt där han (polischefen) bara fick halva Danmarks statsbudget det året till sitt förfogande (liiiite överdrivet då).

En dokumentär hade varit snäppet bättre, men det hade fortfarande blivit likdelar, underlivsstick, blodutgjutelser, förruttnelseförändringar, beskrivningar av det troliga gärningsförloppet...

Herregud, ska de vara i Skavlan också..? Smider medan järnet är varmt, som sagt...

Jag försvarar dessutom inte Madsen. Jag försökte bromsa dömandet av honom när det bar iväg redan före rättegången, men nu står det rätt klart att han är skyldig. Och tyvärr fick de som trodde mest ont rätt. Självklart försvarar jag inte honom nu.

Fonden vet jag inte om någon har sagt något om? Utom att de försöker överdriva det arbete Kim gjort, och göra henne till något hon aldrig var. Tycker dessutom att det är en konstig form av diskriminering, att bara journalister med ett visst kön och i en viss ålder ska kunna söka bidrag ur fonden - och inte journalister som har visat sig kunna skriva bra..? Tänk reaktionerna, om någon skulle starta en fond som enbart manliga journalister över 40 år fick söka ur!
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-21 kl. 03:53.
Citera
2018-10-21, 03:51
  #60688
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Svarar på dina frågor längre ner.

Tror du på fullt allvar att makarna Wall, KW och pojkvännen hade planlagt mordet för att de är "mediakåta" och "pengakåta"?
Att de lurat stackars Madsen i en intervjufälla där "bortskämda" Kim hetsade honom tills han inte visste vad han gjorde?
Det låter så nämligen. Varför alltid detta hat och rena rama skitsnack om mordoffret och de anhöriga? Som om att det är deras fel att Madsen befinner sig i den situation han nu befinner sig i.

Jag trodde faktiskt att du bättrat dig. När man får ny information så kan man ju ändra åsikt.
Och massor med ny information har du fått genom rättegången. Tex att PM inte var intresserad av en intervju med KW på hela tiden. Men den 10/8 lurar han henne när alla andra tillfrågade kvinnor sagt nej. Hon ska få sin efterlängtade intervju om hon följer med ut på en ubåtstur. Men PM hade en mordplan redo. Det han planerat och förberett för, var ett överlagt tortyrmord på en okänd kvinna. Det var vad han hade i sitt sinne och ingen intervju alls. Så grymt och cyniskt. Men det tycker visst inte du?

Jag kan tycka att ett mordfall är tragiskt från alla håll. Tycka synd om mördarens anhöriga och även synd om mördaren för att denne är så sjuk i huvudet. Men hur är man funtad om man försöker lägga skuld på dem som är helt oskyldiga offer?

Det fetade 1/ Med "danskt håll" menas polisens talesman Jens Möller eller Jeppe. Det har från dessa framhållits flera ggr att "konsekvenserna" varit stora för de anhöriga. Eftersom du är väldigt fantasifull när det gäller att tänka ut skitsnack och hitte-på om mordoffret och de anhöriga skulle du kanske lägga din fantasi på att istället tänka på vad "konsekvenserna" kan ha varit för de anhöriga. Om du kan det? För det behövs lite empatisk förmåga.

Jag tänker inte förnedra mig att svara på ditt övriga skitprat samt rena hittepå.
Man brukar säga, Att som man känner sig själv så känner man andra.
Du låter lika dum-i-huvet som en viss, väldigt störd Hollywoodfru. Du tänker enbart fult, slask och skit om människor som du inte känner men av någon anledning inte gillar. Jag tror att du omedvetet lägger skulden på dem för att rättfärdiga din älsklings perversitet. Är det makarna Walls fel också att "intressanta" Madsen sparar texter i sin dator på grymma tortyrövergrepp och mord på tom barn?
Varför tror du att han gör det? För att koppla av med lite autoerotik? Och varför tror du att S som uppenbarligen älskade sin man la in om skilsmässa? Jag tror att hon insåg "att hon just duckat för en kula" när det inte blev några barn med en sådan sjuk man. En man vars "mörker" hon inte kände.
Som kopplar av med "autoerotik" tillsammans med äkta tortyrmord på kvinnor i datorn. Tycker du det är intressant?

2/ Att familjen lagt ut en minnesvideo på Youtube är väl inget konstigt. Ren terapi när man sörjer.
Det är ju väldigt vanligt med minnessidor på nätet.

Du svamlar, och din fantasi går i extremt konstiga banor. Ingen annan än du skulle kunna komma ens på tanken, att Kims föräldrar och pojkvän planlagt mordet... Var du ens nykter när du skrev det där? Med detta sagt, så tycker jag att du ska läsa novellen "The Monkey's Paw" av W.W. Jacobs. Jag har tänkt på den hela tiden, när jag har följt hur makarna Wall och unge Stobbe försökt mjölka ut pengar ur den här affären...

Ja, jag har förstått att Madsen är skyldig. Förstod det under rättegången i Byretten, då bevisen ju var överväldigande. Och ja, det var grymt och cyniskt. Försvarar honom ingalunda. Men det gör väl inte K:s anhörigas beteende bättre..? Det är väl snarare värre att de handlar som de gör, just för att brottet var så avskyvärt..?

En intressant person tycker jag dock fortfarande att M är - även människor som har gjort dåliga saker kan vara intressanta, om det är i kombination med att de har varit kunniga och framgångsrika inom annat. Hitler är ju också en intressant person, att döma av hur många filmer som gjorts om honom och böcker som skrivits om honom. Dussinbrottslingen, som aldrig gjort något vettigt utan enbart trappat upp sin brottslighet ifrån barndomen och framåt, är dock föga intressant.

Det verkar förresten mest vara Kims föräldrar som fortfarande tycker att Madsen är intressant, eftersom de måste medverka till en TV-serie som gör honom ännu mer känd... så att han inte glöms bort.

Ja, det är väl klart att det har blivit konsekvenser för de anhöriga. Men du kan inte ljuga och påstå att Jeppe (kul att du har tagit över mitt lilla smeknamn på honom!) och Møller personligen har skaffat fram var sitt målsägarbiträde (de hade för övrigt samma) till de anhöriga, för att de tycker att dansk lag inte ska gälla utan att föräldrarna ska ha skadeståndsersättning, fast man inte ger ersättning till föräldrar till vuxna barn i Danmark. Såvida det inte föreligger sådana speciella omständigheter, som att det är den vuxne sonen på ett jordbruk som gjort det mesta av arbetet, och de gamla föräldrarna nu förlorar hans arbetsinsats. (Ja, jag har läst på.) Det var inte ens Jeppe ( ) som pläderade för ersättningen under rättegången i Byretten, utan det var målsägarbiträdet.

Ja, fast det är skillnad på en minnessida som handlar om den avlidnes liv och uppvisar foton av honom/henne - och en film som visar de anhöriga i arrangerade poser, där de t.ex. står och blickar ut över havet med tillgjorda miner...
Citera
2018-10-21, 12:26
  #60689
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om du får spekulera i vad Madsen tänker och känner, så får jag också det. Jag tror inte alls att han vill att det ska göras en serie om utredningen av mordet, för då blir det bara utkablat igen hur många dumma misstag han gjorde. Han framstår ju som en j-la idiot, när man räknar upp alla i en följd (som jag gjorde i ett inlägg högre upp). Jag tror han skäms mer över misstagen - och att han åkte fast - än över att han begick ett sådant brott överhuvudtaget (eventuellt skäms han inte alls över det sistnämnda). Det finns ju inget ärofullt i att klanta sig så att man åker fast. (Menar inte att det är ärofullt att begå brott och INTE åka fast heller, men i Madsens världsbild kan det vara så.)
Skäms gör han inte - som psykopat besitter han icke förmågan då det relaterar till begreppet skam, ånger och samvete. Det har han inget och hans grandiosa sida fungerar som ett snedvridet vaccin.

Passar det inte herrn så blir han snarare förnärmad och möjligen med emotionella reaktioner som sur, frustrerad och vred.
Han har misslyckats offentligt innan (utkastad CS) och känslan var garanterat hämnd. Han misslyckades igen vilket troligen var en trigger att iscensätta fantasier om mord. Nu har han ingen reservventil, det lär bli besvärligt där han sitter.
Raket-Madsen är död som han själv uttryckte sig och han har nog klappat skallen i väggen fler ggr skulle jag tro som han gjorde innan en av rättegångsdagarna.

En annan reaktion gällande personlighetsstörningar är avundsjuka.

Det som är positivt är att Jens Möller är med, vilket ger en sanningsenlig och direkt bild kring utredningen.
Det är inte nån utomstående som sitter och fablar ihop förloppet baserad på andrahandskällor i media.

Det andra positiva är som sagt att Madsen inte framstår som huvudrollsinnehavare då det göder Madsens narcissism - varav kvinnan enbart presenteras som ett objekt eller en intetsägande biroll för hans lustar vars namn sen glöms bort.
Det är nämligen Madsens egen syn på Kim.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-10-21 kl. 12:40.
Citera
2018-10-21, 12:34
  #60690
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, de arbetar med media och vet därför EXAKT vad dom ska säga för att få komma i media, och vad som säljer... t.ex. kriminalserier om utredning av brott, som frossar riktigt ordentligt i ruttna lik...

Och än en gång: det är inte en dokumentär som ska göras, utan en TV-serie med skådespelare. Gissar att både de och Møller (som också är med och samarbetar om TV-serien, hur oprofessionellt och oetiskt är inte det?) har fått påverka manuset så att de ska framstå i riktigt god dager, samt välja snygga skådespelare som ska spela dem själva... Hjältepolischefen som lyckades där ingen annan hade lyckats - att lösa ett brott där brottslingen serverat det ena värre misstaget efter det andra till poliserna, samt där han (polischefen) bara fick halva Danmarks statsbudget det året till sitt förfogande (liiiite överdrivet då).

En dokumentär hade varit snäppet bättre, men det hade fortfarande blivit likdelar, underlivsstick, blodutgjutelser, förruttnelseförändringar, beskrivningar av det troliga gärningsförloppet...

Herregud, ska de vara i Skavlan också..? Smider medan järnet är varmt, som sagt...

Jag försvarar dessutom inte Madsen. Jag försökte bromsa dömandet av honom när det bar iväg redan före rättegången, men nu står det rätt klart att han är skyldig. Och tyvärr fick de som trodde mest ont rätt. Självklart försvarar jag inte honom nu.

Fonden vet jag inte om någon har sagt något om? Utom att de försöker överdriva det arbete Kim gjort, och göra henne till något hon aldrig var. Tycker dessutom att det är en konstig form av diskriminering, att bara journalister med ett visst kön och i en viss ålder ska kunna söka bidrag ur fonden - och inte journalister som har visat sig kunna skriva bra..? Tänk reaktionerna, om någon skulle starta en fond som enbart manliga journalister över 40 år fick söka ur!
Pengarna går till deras dotter för att andra ska kunna arbeta i samma anda med journalistik.

Det intressanta i hela diskussionen är din extrema bitterhet och att det är en snarlik reaktion man kan se i andra trådar - pengar till anhöriga om det så är skadestånd, eget förvärv eller rätt till ersättning som målsägande. Det ter sig som en sjuhelvetes avundsjuka.
Du borde snarare fundera över de miljarder som förövare som Madsen kostar samhället per år.

Jobba på ditt hat mot offret, du skämmer nämligen ut dig.
Citera
2018-10-21, 13:08
  #60691
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Pengarna går till deras dotter för att andra ska kunna arbeta i samma anda med journalistik.

Det intressanta i hela diskussionen är din extrema bitterhet och att det är en snarlik reaktion man kan se i andra trådar - pengar till anhöriga om det så är skadestånd, eget förvärv eller rätt till ersättning som målsägande. Det ter sig som en sjuhelvetes avundsjuka.
Du borde snarare fundera över de miljarder som förövare som Madsen kostar samhället per år.

Jobba på ditt hat mot offret, du skämmer nämligen ut dig.

Har du en källa på att de tänker låta intäkterna för TV-serien, boken, föreläsningsarvodena, TV-och radioframträdandena (om det är betalt, det vet jag inte), skadestånden och annat gå in i fonden? Det tror nämligen inte jag, för hade det varit så så hade de sagt det.

Jag hatar inte Kim, varför skulle jag göra det? Jag tycker snarare synd om henne (om hon finns någonstans och kan titta ner på jorden) för att hennes egna föräldrar säljer ut hennes eftermäle på det här sättet. Och för att hennes pojkvän försökte göra en miljon på henne (men fick nobben som tur var). Och skulle jag vara avundsjuk på någon som tjänar mycket pengar, så skulle det väl vara på någon som gör det på ett hederligt sätt. Genom att vara duktig i sitt arbete. Varför välja dessa gamar..? Ni är flera som pratar så mycket konstigt i den här tråden.

...men visst får man abstinens, när det inte längre kommer några nyheter om Madsen..?!
Citera
2018-10-21, 13:33
  #60692
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har du en källa på att de tänker låta intäkterna för TV-serien, boken, föreläsningsarvodena, TV-och radioframträdandena (om det är betalt, det vet jag inte), skadestånden och annat gå in i fonden? Det tror nämligen inte jag, för hade det varit så så hade de sagt det.

Jag hatar inte Kim, varför skulle jag göra det? Jag tycker snarare synd om henne (om hon finns någonstans och kan titta ner på jorden) för att hennes egna föräldrar säljer ut hennes eftermäle på det här sättet. Och för att hennes pojkvän försökte göra en miljon på henne (men fick nobben som tur var). Och skulle jag vara avundsjuk på någon som tjänar mycket pengar, så skulle det väl vara på någon som gör det på ett hederligt sätt. Genom att vara duktig i sitt arbete. Varför välja dessa gamar..? Ni är flera som pratar så mycket konstigt i den här tråden.

...men visst får man abstinens, när det inte längre kommer några nyheter om Madsen..?!
Nej, vi pratar inte konstigt. Vi vet mycket väl hur du diskuterat Kim i negativa termer och du ältar nu detta indirekt via att ge dig på föräldrarna samt hennes pojkvän i kränkande termer.

Om de nu konstant samlat in pengar till Kims fond för att utdela stipendium så behöver du knappast fundera kring vart pengarna går.
Om pengarna skulle gå nån annanstans så behöver du inte fundera över det heller - tråden handlar knappast om revision gällande de efterlevande och vad de brukar intäkterna till.

För övrigt kommer Madsen kosta danskarna enorma summor likt andra män som sitter i fängelse. Förutom det grova eller dödliga våld som begås eller den tortyr som Kim utsattes för, som inte ens kan ersättas med pengar, så är det en summa som snarare borde bekymra dig då du är så pengafixerad.

Nej, jag känner rakt inte nån abstinens gällande bristande nyheter gällande Madsen. Jag ser dock fram emot nyheter om han är gravt uttråkad, om Drama King börjar överklaga gränssättning eller rent av blir påpucklad igen.
Jag önskar även mer info kring vad som föranledde sista blåtirorna och sårskadorna.

Fortsättningsvis är jag intresserad av vad han har gjort innan eftersom jag inte tror en enda sekund att han gått från noll till hundra vid 46 års ålder. Riskbedömningen indikerar även potentiell seriebrottsling.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
__________________
Senast redigerad av develi 2018-10-21 kl. 13:51.
Citera
2018-10-21, 14:54
  #60693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du svamlar, och din fantasi går i extremt konstiga banor. Ingen annan än du skulle kunna komma ens på tanken, att Kims föräldrar och pojkvän planlagt mordet... Var du ens nykter när du skrev det där? Med detta sagt, så tycker jag att du ska läsa novellen "The Monkey's Paw" av W.W. Jacobs. Jag har tänkt på den hela tiden, när jag har följt hur makarna Wall och unge Stobbe försökt mjölka ut pengar ur den här affären...

Ja, jag har förstått att Madsen är skyldig. Förstod det under rättegången i Byretten, då bevisen ju var överväldigande. Och ja, det var grymt och cyniskt. Försvarar honom ingalunda. Men det gör väl inte K:s anhörigas beteende bättre..? Det är väl snarare värre att de handlar som de gör, just för att brottet var så avskyvärt..?

En intressant person tycker jag dock fortfarande att M är - även människor som har gjort dåliga saker kan vara intressanta, om det är i kombination med att de har varit kunniga och framgångsrika inom annat. Hitler är ju också en intressant person, att döma av hur många filmer som gjorts om honom och böcker som skrivits om honom. Dussinbrottslingen, som aldrig gjort något vettigt utan enbart trappat upp sin brottslighet ifrån barndomen och framåt, är dock föga intressant.

Det verkar förresten mest vara Kims föräldrar som fortfarande tycker att Madsen är intressant, eftersom de måste medverka till en TV-serie som gör honom ännu mer känd... så att han inte glöms bort.

Ja, det är väl klart att det har blivit konsekvenser för de anhöriga. Men du kan inte ljuga och påstå att Jeppe (kul att du har tagit över mitt lilla smeknamn på honom!) och Møller personligen har skaffat fram var sitt målsägarbiträde (de hade för övrigt samma) till de anhöriga, för att de tycker att dansk lag inte ska gälla utan att föräldrarna ska ha skadeståndsersättning, fast man inte ger ersättning till föräldrar till vuxna barn i Danmark. Såvida det inte föreligger sådana speciella omständigheter, som att det är den vuxne sonen på ett jordbruk som gjort det mesta av arbetet, och de gamla föräldrarna nu förlorar hans arbetsinsats. (Ja, jag har läst på.) Det var inte ens Jeppe ( ) som pläderade för ersättningen under rättegången i Byretten, utan det var målsägarbiträdet.

Ja, fast det är skillnad på en minnessida som handlar om den avlidnes liv och uppvisar foton av honom/henne - och en film som visar de anhöriga i arrangerade poser, där de t.ex. står och blickar ut över havet med tillgjorda miner...

Jag skrev att DU LÅTER som att du tror, att det är de anhöriga som iscensatt mordet för att sno åt sig vars ca 150 000 kr i skadestånd och få synas i media.
För det är vad de fått och inget annat. Och det är helt och hållet en sak mellan dem och danska staten och du är DEN ENDA människan på jorden som är förtröden över det.

Om det drabbat Madsen så att han satt och svalt i fängelset så kunde jag förstå det. Men det drabbar inte honom alls.

När det gäller KWs fond så är den reglerad. Fondpengar är skattefritt nämligen. Så därför finns det mycket regler hur fondmedeln används. Så KWs anhöriga kan inte sno en krona av dessa pengar om du inbillar dig detta.

Förövrigt finns det fonder för fattiga människor att söka varje år. Biblioteket har en bok om samtliga fonder. Numer är den väl utlagd på nätet. Jag tror nog att du klarar att snoka reda på det. Fondmedel.
Så kan även du få skattefria pengar som ingen myndighet kan ta. Lycka till.

Jag har inte påstått att Jeppe personligen sett till att makarna Wall kunde söka skadestånd.
När det gäller videoklipp har jag inte det tekniska kunnandet för att spara dem. Jag sparar på länkarna så länge det finns tillgängligt på nätet. Så därför har jag inte längre kvar det.
Men det har talats mycket från "danskt håll" om att även föräldrarna borde få chansen att söka skadestånd pga de omständigheter som * Develi skrev i inlägg igår.

Dvs först befarad dykolycka, sedan att Kim var försvunnen (!) sedan att hon dött i en olycka och fått en sjöbegravning, sedan dyker hennes skändade kropp upp. Men den har huvud, armar och ben avsågade (!) och sedan sökandet efter kroppsdelarna under lång tid.
Förstår du våndan och ångesten de anhöriga gått igenom här? Eller tror du att det var en picknick i det gröna?
Hur tror du Kims arma pojkvän mått. Att tvingas bo 800 m från Madsens Rymdlaboratorium och mitt i händelsernas centrum. Det är där hans flickväns skändade torso flyter i land. Och så allt mediaståhej och alla löpsedlar i varje gathörn. Du/vi har inte en aning om vad han gått igenom. Det var ju meningen att han skulle börja jobba på sitt nya jobb i Kina och flytten dit var inom dagar. Hela hans framtid gick upp i rök. Dessutom så var det inte bara hans egen inkomst som försvann utan även hans sambos. När man är sambo har man gemensam ekonomi samt gemensamma utgifter.
Då kanske även du fattar att 150 000 kr i skadestånd är en piss i Missippi.

Jag tror nog att du förstår. Men i din förvrängda verklighet är det Madsen som är offret och de anhöriga vinnare (?).
I själva verket är alla inblandade förlorare. Mest av allt en ung levnadsglad kvinna. Eftersom att hon är avliden (mördad) kan hon av naturliga skäl inte hävda sig och vara intressant. Hon kan inte hänga på facebook som alla andra och efterlysa pennevänner eller lägga ut foto på instagram.

Hitler är intressant som ett varnande exempel på en väldigt sinnessjuk människa och en väldigt sjuk, farlig ideologi.
Att hans älskarinna/fru, blonda Eva Braun var judinna (vilket dna-test visat) säger väl allt om den sinnessjuka ideologin och hur urbota korkat och makalöst okunnigt sådana irrläror är. Dessutom kunde ju inte Hitler själv leva upp till sina egna krav. Hans farfar var okänd. Kanske en landsstrykare som bara hade vägarna förbi.
Så som ett väldigt varnande exempel på mänsklig dumhet är det ständigt aktuellt. Att göra skillnad på folk och folk när vetenskapen har bevisat motsatsen.

Jag tycker att Raket-Madsen var intressant. Om han fortsatt och kämpat på i den andan så kunde jag nog tänkt mig att skänka en slant.
Men om du ponerar att Madsen hade begått självmord efter mordet. Ja, då hade hela brottet uppdagats efteråt. Men jag tror inte att du tyckt att Madsen varit intressant ett dugg då.
Som en avliden, intressant person.

EDIT: Du har vetat LÄNGE att Madsen var skyldig. Det du haft problem med, har varit att han inte kom undan sitt brott. Att de sökt efter kvarlevorna tyckte du ju inte om. Du hoppades att dessa skulle vara förstörda osv. Men det är ju bra om du nu kan erkänna att Madsen är skyldig.
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-10-21 kl. 15:27.
Citera
2018-10-21, 15:22
  #60694
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag skrev att DU LÅTER som att du tror att det är de anhöriga som iscensatt mordet för att sno åt sig vars ca 150 000 kr i skadestånd och få synas i media.
För det är vad de fått och inget annat. Och det är helt och hållet en sak mellan dem och danska staten och du är DEN ENDA människan på jorden som är förtröden över det.

Om det drabbat Madsen så att han satt och svalt i fängelset så kunde jag förstå det. Men det drabbar inte honom alls.

När det gäller KWs fond så är den reglerad. Fondpengar är skattefritt nämligen. Så därför finns det mycket regler hur fondmedeln används. Så KWs anhöriga kan inte sno en krona av dessa pengar om du inbillar dig detta.

Förövrigt finns det fonder för fattiga människor att söka varje år. Biblioteket har en bok om samtliga fonder. Numer är den väl utlagd på nätet. Jag tror nog att du klarar att snoka reda på det. Fondmedel.
Så kan även du få skattefria pengar som ingen myndighet kan ta. Lycka till.

Jag har inte påstått att Jeppe personligen sett till att makarna Wall kunde söka skadestånd.
När det gäller videoklipp har jag inte det tekniska kunnandet för att spara dem. Jag sparar på länkarna så länge det finns tillgängligt på nätet. Så därför har jag inte längre kvar det.
Men det har talats mycket från "danskt håll" om att även föräldrarna borde få chansen att söka skadestånd pga de omständigheter som * Develi skrev i inlägg igår.

Dvs först befarad dykolycka, sedan att Kim var försvunnen (!) sedan att hon dött i en olycka och fått en sjöbegravning, sedan dyker hennes skändade kropp upp. Men den har huvud, armar och ben avsågade (!) och sedan sökandet efter kroppsdelarna under lång tid.
Förstår du våndan och ångesten de anhöriga gått igenom här? Eller tror du att det var en picknick i det gröna?
Hur tror du Kims arma pojkvän mått. Att tvingas bo 800 m från Madsens Rymdlaboratorium och mitt i händelsernas centrum. Det är där hans flickväns skändade torso flyter i land. Och så allt mediaståhej och alla löpsedlar i varje gathörn. Du/vi har inte en aning om vad han gått igenom. Det var ju meningen att han skulle börja jobba på sitt nya jobb i Kina och flytten dit var inom dagar. Hela hans framtid gick upp i rök. Dessutom så var det inte bara hans egen inkomst som försvann utan även hans sambos. När man är sambo har man gemensam ekonomi samt gemensamma utgifter.
Då kanske även du fattar att 150 000 kr i skadestånd är en piss i Missippi.

Jag tror nog att du förstår. Men i din förvrängda verklighet är det Madsen som är offret och de anhöriga vinnare (?). I själva verket är alla inblandade förlorare. Mest av allt en ung levnadsglad kvinna. Eftersom att hon är avliden (mördad) kan hon av naturliga skäl inte hävda sig och vara intressant. Hon kan inte hänga på facebook som alla andra och efterlysa pennevänner eller lägga ut foto på instagram.

Hitler är intressant som ett varnande exempel på en väldigt sinnessjuk människa och en väldigt sjuk, farlig ideologi.
Att hans älskarinna/fru, blonda Eva Braun var judinna (vilket dna-test visat) säger väl allt om den sinnessjuka ideologin och hur urbota korkat och makalöst okunnigt sådana irrläror är. Dessutom kunde ju inte Hitler själv leva upp till sina egna krav. Hans farfar var okänd. Kanske en landsstrykare som bara hade vägarna förbi.
Så som ett väldigt varnande exempel på mänsklig dumhet är det ständigt aktuellt. Att göra skillnad på folk och folk när vetenskapen har bevisat motsatsen.

Jag tycker att Raket-Madsen var intressant. Om han fortsatt och kämpat på i den andan så kunde jag nog tänkt mig att skänka en slant.
Men om du ponerar att Madsen hade begått självmord efter mordet. Ja, då hade hela brottet uppdagats efteråt. Men jag tror inte att du tyckt att Madsen varit intressant ett dugg då.
Som en avliden, intressant person.

Men sluta! Jag har ALDRIG insinuerat att de skulle försöka sno åt sig av fondintäkterna. Jag är så otroligt trött på dina ständiga halmdockor, som jag inte vet om de är medvetna eller feluppfattningar.

Jag vet hur fonder funkar... *suckar*

Det handlade inte om 150 000 kr för Kims pojkvän (de pengarna fick han ju), utan om ett belopp på över en miljon svenska kronor, som han krävde i Landsretten. Varför reagerar ingen här, mer än jag, över det beloppet? Hans inkomst har inte försvunnit, och hans framtid är inte mer förstörd än att han flyttade till Kina för att plugga precis som det var tänkt. Han gör även intressanta utflykter i bergen där, det har han själv berättat om. Och klart att Kim hade tjänat pengar, men inte en miljon efter skatt på ett år! Sådana inkomster hade hon inte! Som tur var förstod Landsretten fräckheten i detta, och gav honom inte mer än de 150 000 som Madsen själv gått med på att betala.

Dessutom tror jag, att om man verkligen sörjer någon så kan inga pengar i världen kompensera för det. Hela idén med personliga skadestånd av sådana anledningar är helt sjuk. Väcker bara gamen i människor i onödan.

Och självklart kan en avliden person vara intressant. Madsens historia skulle ha varit intressant även om han dött den 11 augusti 2017. Då hade vi snart haft en film om hans liv! Historiska personer, sedan århundraden döda, lever fortfarande i människors fantasi, och blir ständigt föremål för nya filmer och böcker. Du skriver så mycket konstigt...

Det är kul förresten att du skriver att DNA-tester har visat att Eva Braun var judinna. Enligt PK-normen är judarna nämligen inte en ras utan en religion... Det är svårt att se hur en religion ska kunna synas i DNA-strängen... Nu sket du allt i det blå skåpet!
Citera
2018-10-21, 15:32
  #60695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du svamlar, och din fantasi går i extremt konstiga banor. Ingen annan än du skulle kunna komma ens på tanken, att Kims föräldrar och pojkvän planlagt mordet... Var du ens nykter när du skrev det där? Med detta sagt, så tycker jag att du ska läsa novellen "The Monkey's Paw" av W.W. Jacobs. Jag har tänkt på den hela tiden, när jag har följt hur makarna Wall och unge Stobbe försökt mjölka ut pengar ur den här affären...

Ja, jag har förstått att Madsen är skyldig. Förstod det under rättegången i Byretten, då bevisen ju var överväldigande. Och ja, det var grymt och cyniskt. Försvarar honom ingalunda. Men det gör väl inte K:s anhörigas beteende bättre..? Det är väl snarare värre att de handlar som de gör, just för att brottet var så avskyvärt..?

En intressant person tycker jag dock fortfarande att M är - även människor som har gjort dåliga saker kan vara intressanta, om det är i kombination med att de har varit kunniga och framgångsrika inom annat. Hitler är ju också en intressant person, att döma av hur många filmer som gjorts om honom och böcker som skrivits om honom. Dussinbrottslingen, som aldrig gjort något vettigt utan enbart trappat upp sin brottslighet ifrån barndomen och framåt, är dock föga intressant.

Det verkar förresten mest vara Kims föräldrar som fortfarande tycker att Madsen är intressant, eftersom de måste medverka till en TV-serie som gör honom ännu mer känd... så att han inte glöms bort.

Ja, det är väl klart att det har blivit konsekvenser för de anhöriga. Men du kan inte ljuga och påstå att Jeppe (kul att du har tagit över mitt lilla smeknamn på honom!) och Møller personligen har skaffat fram var sitt målsägarbiträde (de hade för övrigt samma) till de anhöriga, för att de tycker att dansk lag inte ska gälla utan att föräldrarna ska ha skadeståndsersättning, fast man inte ger ersättning till föräldrar till vuxna barn i Danmark. Såvida det inte föreligger sådana speciella omständigheter, som att det är den vuxne sonen på ett jordbruk som gjort det mesta av arbetet, och de gamla föräldrarna nu förlorar hans arbetsinsats. (Ja, jag har läst på.) Det var inte ens Jeppe ( ) som pläderade för ersättningen under rättegången i Byretten, utan det var målsägarbiträdet.

Ja, fast det är skillnad på en minnessida som handlar om den avlidnes liv och uppvisar foton av honom/henne - och en film som visar de anhöriga i arrangerade poser, där de t.ex. står och blickar ut över havet med tillgjorda miner...
PM är inte intressant som människa utan som en avvikelse som är i avsaknad av i princip alla egenskaper som gör någon mänsklig.
Citera
2018-10-21, 15:44
  #60696
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
PM är inte intressant som människa utan som en avvikelse som är i avsaknad av i princip alla egenskaper som gör någon mänsklig.

Fast det skulle inte folk som kände honom ha hållit med om före 11 augusti 2017 (eller innan polisen hittade huvudet rättare sagt). Och då var han ändå 46 år. Jag tror att hans gränser försköts de allra sista åren innan, p.g.a. att han levde i en allt för gränslös, tillåtande och dekadent miljö. Med S/M-sexklubbarna, den mycket tålmodiga frun, "konstnärs"kollektivet och de många, slampiga älskarinnorna. Det var t.ex. en av älskarinnorna som introducerade honom för att man (eller vissa då... ) kan kolla på tortyr, våld och död i samband med sex, för att få en starkare upplevelse. Jag kan leta rätt på artikeln om det är viktigt.

Edit: länk till intervjun med älskarinnan:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-04-...rtur-tegnefilm


Under sin vidneforklaring i retssagen fortalte den tidligere elskerinde blandt andet, at hun sammen med Peter Madsen læste tegneserier, der indeholdt tortur af kvinder.

Men nu fortæller hun yderligere til Station 2, at de også så animerede film med lignende indhold sammen. Hun husker blandt andet tilbage til et tidspunkt kort efter, hun og Peter Madsen havde haft sex. De satte sig ved hendes computer og så filmene.

Hvorvidt Peter Madsen havde set lignende film før, er kvinden ikke helt sikker på:

- Jeg kan ikke helt huske, om det faktisk er mig, der har introduceret ham til det. Jeg tror godt, han vidste, det fandtes.

Havde Peter Madsen ikke kendskab til sådanne film i forvejen, føler hun sig medvirkende til, hvis han senere udviklede interesse for døds- og torturvideoer:

- Hvis han ikke havde den interesse før, og det var mig, der introducerede ham for det, så… Når man ser det i lyset af, hvad der er sket, skulle jeg ikke have gjort det. Men det kan man jo aldrig vide på forhånd.


Hun forklarer, at det fascinerende i filmene for nogen er, at de er så grusomme.

- Man får en chokeffekt, og det er ligesom i kroppen. Blodet ruller. Det er ligesom, når man dyrker ekstrem sport eller kører i rutsjebane. Når man blander den effekt, det har i kroppen, med det seksuelle, får man en meget mere intens oplevelse.
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-21 kl. 16:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback