Citat:
Jag läser och lär, tack!Att enbart ventilera sitt missnöje på FB fyller säkert sin funktion för många skribenter men det leder oftast ingenstans. Här har vi nu ett av statsmakterna mörklagt ärende, som ur rent juridisk synpunkt tycks vara solklart - brott har med nästan hundra procents säkerhet begåtts av flera medlemmar inom familjen Nujen. Rasistiska slagord stärker dock bara Nujens försvar. Deras försvarsadvokater kommer vid en eventuell rättegång att hävda att paret Debbie-Rickard har handlat i god tro när de engagerat sin F-skattsedellösa entreprenör från Blocket. Just Debbie Nujens överdrivna bedyranden kommer dock att till slut bli hennes fall. I början av min yrkeskarriär arbetade jag en kortare period som åklagare, varvid jag bland annat lärde mig att de brottslingar som in absurdum bedyrade sin oskuld vad gällde det aktuella brottet ofta därmed försökte dölja ett betydligt allvarligare brott de begått. Följande är ett mycket enkelt sätt för trådens och FB:s politiskt och moraliskt engagerade medlemmar att gå från ord till handling: Var och en beställer ut en kopia från JK av min sammanfattning av Nujen-Akilovärendet. Därefter skriver man ett kort icke-rasistiskt brev vad man anser om ärendet till en eller flera mottagare, till exempel dagstidningsredaktioner, TV- och radioprogramsproducenter etc. Masspåverkan kan kanske få rättsmaskineriet att till slut sätta igång. Vill man inte skicka pappersbrev får man väl ta till skärmdumpar eller vad det heter och mejla.
(det jag fetat)
Vore det inte bra om nån språkligt duktig kunde pro bono sätta ihop en engelsk sammanställning av det som vi idag vet om denna skandal? Frågan besvarar sig själv, jag vet.
Jag har tidigare puffat för att försöka göra belgisk och brittisk media uppmärksammade på vad vi idag vet om folket runt Akilov, alltså klanen Nujen, och hur dessa skyddas av bl a ett unket juridiskt kotteri.
Medborgare från dessa länder mördades på Drottninggatan, men svenska myndigheter väljer att med alla medel försöka undvika att utreda svarta pengar i miljonklassen, trots att delar av såna pengar möjliggjorde Akilovs vistelse i Sverige.
Både Belgien och Storbritannien har dessvärre även de fått uppleva terrorbrott. Om man kan få media där att nappa på det faktum att Sverige slarvade med utvisningen av Akilov och att det i sin tur ledde till massmordet, så vore det värdefullt, bara det.
Kan man därtill peka på att svenska utredande myndigheter blundar för miljoner i svarta pengar inom byggbranschen, bara för att klanen Nujen är oberörbara genom sina nära kontakter med landets största parti, då tror jag att intresset för den här omfattande skandalen kan väckas i både Belgien och Storbritannien.