Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-11-01, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Att enbart ventilera sitt missnöje på FB fyller säkert sin funktion för många skribenter men det leder oftast ingenstans. Här har vi nu ett av statsmakterna mörklagt ärende, som ur rent juridisk synpunkt tycks vara solklart - brott har med nästan hundra procents säkerhet begåtts av flera medlemmar inom familjen Nujen. Rasistiska slagord stärker dock bara Nujens försvar. Deras försvarsadvokater kommer vid en eventuell rättegång att hävda att paret Debbie-Rickard har handlat i god tro när de engagerat sin F-skattsedellösa entreprenör från Blocket. Just Debbie Nujens överdrivna bedyranden kommer dock att till slut bli hennes fall. I början av min yrkeskarriär arbetade jag en kortare period som åklagare, varvid jag bland annat lärde mig att de brottslingar som in absurdum bedyrade sin oskuld vad gällde det aktuella brottet ofta därmed försökte dölja ett betydligt allvarligare brott de begått. Följande är ett mycket enkelt sätt för trådens och FB:s politiskt och moraliskt engagerade medlemmar att gå från ord till handling: Var och en beställer ut en kopia från JK av min sammanfattning av Nujen-Akilovärendet. Därefter skriver man ett kort icke-rasistiskt brev vad man anser om ärendet till en eller flera mottagare, till exempel dagstidningsredaktioner, TV- och radioprogramsproducenter etc. Masspåverkan kan kanske få rättsmaskineriet att till slut sätta igång. Vill man inte skicka pappersbrev får man väl ta till skärmdumpar eller vad det heter och mejla.
Jag läser och lär, tack!

(det jag fetat)
Vore det inte bra om nån språkligt duktig kunde pro bono sätta ihop en engelsk sammanställning av det som vi idag vet om denna skandal? Frågan besvarar sig själv, jag vet.
Jag har tidigare puffat för att försöka göra belgisk och brittisk media uppmärksammade på vad vi idag vet om folket runt Akilov, alltså klanen Nujen, och hur dessa skyddas av bl a ett unket juridiskt kotteri.

Medborgare från dessa länder mördades på Drottninggatan, men svenska myndigheter väljer att med alla medel försöka undvika att utreda svarta pengar i miljonklassen, trots att delar av såna pengar möjliggjorde Akilovs vistelse i Sverige.
Både Belgien och Storbritannien har dessvärre även de fått uppleva terrorbrott. Om man kan få media där att nappa på det faktum att Sverige slarvade med utvisningen av Akilov och att det i sin tur ledde till massmordet, så vore det värdefullt, bara det.

Kan man därtill peka på att svenska utredande myndigheter blundar för miljoner i svarta pengar inom byggbranschen, bara för att klanen Nujen är oberörbara genom sina nära kontakter med landets största parti, då tror jag att intresset för den här omfattande skandalen kan väckas i både Belgien och Storbritannien.
Citera
2018-11-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag läser och lär, tack!

(det jag fetat)
Vore det inte bra om nån språkligt duktig kunde pro bono sätta ihop en engelsk sammanställning av det som vi idag vet om denna skandal? Frågan besvarar sig själv, jag vet.
Jag har tidigare puffat för att försöka göra belgisk och brittisk media uppmärksammade på vad vi idag vet om folket runt Akilov, alltså klanen Nujen, och hur dessa skyddas av bl a ett unket juridiskt kotteri.

Medborgare från dessa länder mördades på Drottninggatan, men svenska myndigheter väljer att med alla medel försöka undvika att utreda svarta pengar i miljonklassen, trots att delar av såna pengar möjliggjorde Akilovs vistelse i Sverige.
Både Belgien och Storbritannien har dessvärre även de fått uppleva terrorbrott. Om man kan få media där att nappa på det faktum att Sverige slarvade med utvisningen av Akilov och att det i sin tur ledde till massmordet, så vore det värdefullt, bara det.

Kan man därtill peka på att svenska utredande myndigheter blundar för miljoner i svarta pengar inom byggbranschen, bara för att klanen Nujen är oberörbara genom sina nära kontakter med landets största parti, då tror jag att intresset för den här omfattande skandalen kan väckas i både Belgien och Storbritannien.

En person med någorlunda fattningsgåvor lägger undan anonyma brev med walls-of-text utan att läsa det förutom att kanske kolla slutet om det innehåller konkreta hot. Så skulle i alla fall jag hantera medianox-brev: Lägga undan det med en känsla av obehag och tänka, stackars människa.
Citera
2018-11-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
En person med någorlunda fattningsgåvor lägger undan anonyma brev med walls-of-text utan att läsa det förutom att kanske kolla slutet om det innehåller konkreta hot. Så skulle i alla fall jag hantera medianox-brev: Lägga undan det med en känsla av obehag och tänka, stackars människa.

De "fattningsgåvor" du själv har fått är tydlingen inte särskilt stora. Om du kan läsa innantill så borde du ha förstått att mitt "brev" inte är anonymt för de tre mottagare som fått det. Det är bara anonymt här på nätet för t ex dig och familjen Nujen. Som sagt - jag tvivlar på ditt engagemang för den här saken och tycker SD gjort rätt som utestängt dig från alla politiska uppdrag. Du borde nog lämna över din fullmäktigeplats till någon mer lämplig kandidat.
Senast redigerad av medianox 2018-11-01 kl. 15:01.
Citera
2018-11-01, 14:53
Medlem
För att Gotlands kommuns tjänstemän skall kunna agera i den här frågan krävs en formell anmälan om att Nujens byggt om och förändrat användningsätt av sina fastigheter utan nödvändiga tillstånd. Hannes Müllers brev till byggnadsnämnden har nog bara uppfattats som ett personligt utspel från en sargad f d SD-ordförande. Byggnadsnämndens ordförande har nog bara lagt undan brevet just "med en känsla av obehag" och kanske tänkt "stackars människa". Det borde väl finnas någon seriös person här på FB som kan lämna in en sådan undertecknad anmälan till kommunen. Den kan göras ytterligt kort - om min sammanfattning som gått till Advokatsamfundet, Justitiekanslern och Ekobrottsmyndigheten bifogas. Jag vill inte göra anmälan själv då jag i så fall måste avslöja min identitet för kriminella personer på Gotland.
Senast redigerad av medianox 2018-11-01 kl. 15:00.
Citera
2018-11-01, 17:36
Medlem
Citat:
För att Gotlands kommuns tjänstemän skall kunna agera i den här frågan krävs en formell anmälan om att Nujens byggt om och förändrat användningsätt av sina fastigheter utan nödvändiga tillstånd. Hannes Müllers brev till byggnadsnämnden har nog bara uppfattats som ett personligt utspel från en sargad f d SD-ordförande. Byggnadsnämndens ordförande har nog bara lagt undan brevet just "med en känsla av obehag" och kanske tänkt "stackars människa". Det borde väl finnas någon seriös person här på FB som kan lämna in en sådan undertecknad anmälan till kommunen. Den kan göras ytterligt kort - om min sammanfattning som gått till Advokatsamfundet, Justitiekanslern och Ekobrottsmyndigheten bifogas. Jag vill inte göra anmälan själv då jag i så fall måste avslöja min identitet för kriminella personer på Gotland.

Jag har gjort anmälan om olovlig ombyggnad till bostad av två fastigheter på vederbörligt sätt.

Jag har även sänt mail till byggnadsnämndens ledamöter angående detta ärende och skrivit att jag tycker de skall trycka på satt tillsyn utövas på dessa två fastigheter och varför.

När du tryckt på och tjatat om att jag skall sända över ditt anonyma brev till dessa har jag funderat på hur dessa skulle ta emot detta och nu delgivit dig. Så är det. Du sitter med en plastpåse över huvudet här på flashback och kräver att folk som jag skall skämma ut sig å dina vägnar.

Vi du ha kontakt med byggnadsnämnden på Gotland eller bygginspektörer så finns mailadresser på Region Gotlands hemsida. Jag har faktiskt pratat en hel del med en i byggnadsnämnden och jag kan säga så mycket att den skulle skratta ut dig och du uppträdde med de fasoner du visar här på flashback. Du är en så betydande auktoritet inom den juridiska världen... så du måste vara anonym. Ha ha ha... :-)
Citera
2018-11-01, 17:51
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:

Varför klaga på Hannes som gjort en hel del arbete i ärendet? Han har för övrigt helt rätt i att du skriver väldigt dåligt för att vara en 75-årig jurist men jag uppskattar ändå att du tagit dig tid att försöka göra en sammanfattning.

Sen blir jag intresserad av vilka "kriminella personer på Gotland" du oroar dig för? Kanske kan jag hjälpa eller lugna? Om inte kanske jag åtminstone kan trösta dig med att som utlandsboende lär du inte behöva känna dig oroad.
Citera
2018-11-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Jag har gjort anmälan om olovlig ombyggnad till bostad av två fastigheter på vederbörligt sätt.

Jag har även sänt mail till byggnadsnämndens ledamöter angående detta ärende och skrivit att jag tycker de skall trycka på satt tillsyn utövas på dessa två fastigheter och varför.

När du tryckt på och tjatat om att jag skall sända över ditt anonyma brev till dessa har jag funderat på hur dessa skulle ta emot detta och nu delgivit dig. Så är det. Du sitter med en plastpåse över huvudet här på flashback och kräver att folk som jag skall skämma ut sig å dina vägnar.

Vi du ha kontakt med byggnadsnämnden på Gotland eller bygginspektörer så finns mailadresser på Region Gotlands hemsida. Jag har faktiskt pratat en hel del med en i byggnadsnämnden och jag kan säga så mycket att den skulle skratta ut dig och du uppträdde med de fasoner du visar här på flashback. Du är en så betydande auktoritet inom den juridiska världen... så du måste vara anonym. Ha ha ha... :-)

Det är just ditt "pratande" med alla och envar som gjort att du blivit utesluten ur ditt parti. Att du dessutom åker ut till Tingstäde och "pratar" med Rickard Damm (!) visar att du helt och hållet saknar omdöme. Du har ju själv sagt här på nätet - även om det ofta är svårt att veta vad du egentligen vill säga - att din s k "anmälan" bara lagts till handlingarna. Självfallet beter sig inte ansvarsfulla tjänstemän i en kommun på det sättet - inte ens på Gotland. Problemet med dig är att du med din bakgrund inte själv inser att du är fel man - på fel ställe. Din anmälan är inget annat än ett försök från dig själv att göra dig bypolitiskt påmind. Lämna din plats i fullmäktige åt någon gotlänning som kan föra sig. Min sammanfattning av Nujen-Akilovärendet har sannolikt inte lästs av någon tjänsteman i kommunen av den enkla anledningen att de inte besöker den här sidan. Har du förstått mig nu?
Citera
2018-11-01, 18:01
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Varför klaga på Hannes som gjort en hel del arbete i ärendet? Han har för övrigt helt rätt i att du skriver väldigt dåligt för att vara en 75-årig jurist men jag uppskattar ändå att du tagit dig tid att försöka göra en sammanfattning.

Sen blir jag intresserad av vilka "kriminella personer på Gotland" du oroar dig för? Kanske kan jag hjälpa eller lugna? Om inte kanske jag åtminstone kan trösta dig med att som utlandsboende lär du inte behöva känna dig oroad.

Jag vill tillägga att det faktiskt finns en del obskyra människor i utkanten av PR-branschen som försörjer sig på skademinimering. Jag anklagar inte Medianox på något sätt för att vara en av dessa men vill ändå påpeka att vi har väldigt lite att gå på när det gäller dennes påståenden att ha skickat personliga brev till diverse människor.
Citera
2018-11-01, 18:04
Medlem
Citat:

Jag fyller snart 85 år och är i juristkretsar välkänd just för att skriva uttrycksfullt och bra. Jag har en släktgård på Gotland som jag inte vill ha nedbränd av kriminella personer, räcker det för att lugna dig?
Citera
2018-11-01, 18:15
Medlem
Citat:
Jag vill tillägga att det faktiskt finns en del obskyra människor i utkanten av PR-branschen som försörjer sig på skademinimering. Jag anklagar inte Medianox på något sätt för att vara en av dessa men vill ändå påpeka att vi har väldigt lite att gå på när det gäller dennes påståenden att ha skickat personliga brev till diverse människor.

Det är väl helt uppenbart att du anklagar mig - varför formulerar du dig annars som du gör? Förklara istället för mig vad Hannes Müller har uträttat när det gäller detta ärende - förutom att ha pratat med Rickard Damm i Tingstäde. Som jag ser det har han bara ställt till det i kommunen.
Citera
2018-11-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag läser och lär, tack!

(det jag fetat)

Mycket bra idé.
Citera
2018-11-01, 18:29
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Jag fyller snart 85 år och är i juristkretsar välkänd just för att skriva uttrycksfullt och bra. Jag har en släktgård på Gotland som jag inte vill ha nedbränd av kriminella personer, räcker det för att lugna dig?

Inte riktigt. Menar du att Özz skulle skicka tjocka släkten på dig eller syftar du på andra kriminella personer?

Jag förstår inte heller varför? För att du skrivit en sammanfattning av en tråd på flashback och skickat den till personer du säger att du känner? Jag tror inte ens den italienska maffian skulle tycka det vara tillräckligt för att bränna ner närståendes hus.

Angående juristers språk skulle jag kunna skriva mycket men det är offtopic så jag avstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in