2017-04-07, 21:58
Medlem
Är det nån som funderar på att lägga ett bud på auktionen där hans personliga jumpsuites och annat finns?
Citera
2018-07-06, 16:03
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkarmedenpingvin
HAHAHAHAH är slipknot mörkt??? Lmfao, du borde lyssna på lite brutal death metal lilla gubben så får du se.
Dig vågar man inte bråka med i första taget inte... . Sällan man ser någon försöka så hårt att vara cool.
Citera
2018-07-06, 23:08
Medlem
flexschemas avatar
Slipknot har väl överhuvudtaget inte varit uppe på tapeten på ett decennium? Det senaste jag kommer ihåg av grabbarna är efter ett av deras släpp, när en av mina klasskamrater satt och trummade på bordet till någon av deras låtar..
Citera
2018-07-08, 17:34
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Slipknot är alldeles för grötiga om man frågar mig. Stone Sour fungerar däremot, även om det inte är något jag brukar lyssna på.
Citera
2018-07-08, 19:50
Medlem
1907.Skanes avatar
Jag tror att hatet beror på att AFA lyssnar på Slipknot i smyg när de inte orkar höra gangsta-rap längre.
Citera
2018-10-31, 20:24
Medlem
BrainDisorders avatar
Slipknot har släppt ny låt och en ny musikvideo.

https://www.youtube.com/watch?v=wLoYIBEZEfw
Citera
2018-10-31, 21:11
Medlem
Tycker Corey har gjort bort sig rejält efter han samarbetat med Korn. Trodde bättre om honom.
Citera
2018-11-01, 11:11
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Tycker Corey har gjort bort sig rejält efter han samarbetat med Korn. Trodde bättre om honom.
Utveckla gärna.
Citera
2018-11-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
Utveckla gärna.

Musikaliskt sett, så håller Slipknot bra mycket bättre standard än Korn. Korn är en simpel kopia av Primus, RATM och Metallica.
Citera
2018-11-02, 11:17
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Musikaliskt sett, så håller Slipknot bra mycket bättre standard än Korn. Korn är en simpel kopia av Primus, RATM och Metallica.
RATM pga rapmetal?
Primus pga Fieldys bas-stil?
Metallica pga ???
Citera
2018-11-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
RATM pga rapmetal?
Primus pga Fieldys bas-stil?
Metallica pga ???

Lyssna på Davis sång på första skivan så hör man att försöker låta som James. Om jag ska utveckla mer, så anser jag att Slipknot tar musiken mer på allvar medans Korn gör det för pengar. Slipknot's debut baade iväg för en ny stil ino metal-scenen. Korn hamnar i samma fack som Limp Bizkit och Linkin Park.
Citera
2018-11-05, 01:23
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Lyssna på Davis sång på första skivan så hör man att försöker låta som James. Om jag ska utveckla mer, så anser jag att Slipknot tar musiken mer på allvar medans Korn gör det för pengar. Slipknot's debut baade iväg för en ny stil ino metal-scenen. Korn hamnar i samma fack som Limp Bizkit och Linkin Park.
Jag är nyfiken på varför du anser att Korn inte är originella av den anledning att du klumpar ihop dem med två band som bildades 2 respektive 4 år efter Korn, samt vars debutalbum släpptes 3 respektive 6 år efter Korns första? Borde det inte vara de andra banden inte anses originella när de inte var först? Dessutom har LP och LB bra mycket mer gemensamt i sina respektive sound än vad Korn har till någon av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in