Citat:
Ursprungligen postat av
NoTruce
Skulle inte tro det. Nu när Stone Sour lagt av måste ju Corey få utlopp för sin buttrockådra någonstans. Jim Root är en av de såsigaste gitarristerna någonsin, tyvärr. Hoppet står till Mick för lite riktig metal, men han verkar vara nöjd med att stå lite vid sidan av.
Finns en del bra låtar på de senaste tre plattorna, men riktigt helgjutna har de inte varit sedan Iowa. Låter kanske elitistiskt att säga, och jag är inte en som brukar tramsa runt med "de första skivorna är bäst" om de inte faktiskt ÄR det.
Corey har ju sitt soloprojekt han utövar buttrock med. Var riktigt skräp, men har inga förväntningar på nya släpp från den mannen. Första SS skivan är grym efter den finns det någon låt som är OK. Med Slipknot så kan jag säga att MFKR-vol3 är bra, ahig är skräp, .5 har någon låt som är bra men det efter är ren dynga och då är slipknot ett av de banden jag håller högst.
Men S/T och Iowa är två mästerverk helt klart. Vol3 är inte i samma kaliber men är en bra skiva.
Fattar inte hypen med Eloy för den delen heller, Joey kommer bara vara den enda rätta trummisen någonsin för bandet.