Citat:
Ursprungligen postat av
.-.-.
Madelene är ju psyko, dumpar han henne så kommer hon stalka honom resten av livet. Troligtvis bosätta sig i närheten för att terrorisera han och en eventuell tjej. Fattar inte att han vågade ta henne till sitt hem. Hon är ju läskig, skulle lätt kunna slakta alla konkurrenter för att få Per för sig själv.
Oavsett vad som sägs i den där AB-artikeln som länkats i tråden har ju hon uppvisat ett skrämmande beteende ja.
Visst kan det vara jobbigt att inte få den tid man vill ha med den man är intresserad av men det krävs ju också, som Per säger, att man tar den. Och inte då via att avbryta andras egentid.
Det är ju inte första gången hon gör det heller, förra avsnittet skickade hon ju dit Evelina för att avbryta en annan tjejs egentid.
Det tyder på att hon är EXTREMT osäker på sig själv och vill ha total koll på vad han pysslar med hela tiden, hon installerar väl en gps i hans telefon som hon kan följa på sin egen så hon vet EXAKT var han är om dom skulle bli tillsammans.
Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Skönt att gammelgubbarna åkte. Den äldste är ju snart färdig för ålderdomshemmet. Kul för ärtiga, rejält mycket yngre Marie och ha *not*. Jag tror att hon kan stå ganska bra till på marknaden,
varför skulle hon vilja ha en bitter och gaggig gammal gubbtjuv. Taskigt av tv-ledningen att ta in en sån. Tangokavaljern var yngre, men han ser och beter sig mycket äldre än vad han är..
Marie å sin sida, skulle kunnat vara lite rakare från början. Det har ju bara varit löjligt att hon är helt ihopklistrad med Tore, och inte tagit itu med gubbarna tidigare. Hon ska ju inte fortsätta att ha gubbtjuvarna kvar bara för att det är tv. Tycker hon varit riktigt feg som inte har varit tydligare och gjort sig av med dem på en gång.
Å, vad jag hatar den där sortens bittra gubbar, som Christer, åldringen är. Det är den där tjuriga typen som bufflar i köer, och bittert muttrar över allt bland folk. Rys. Stackars Marie, att hon fick honom på halsen i tv-serien.
Naturligtvis gjorde hon helt rätt som skickade iväg dom i gårdagens avsnitt men hon ville ju ge dom en chans med. Att hon sedan valde Tore till dejten var väl inget konstigt, hon var redan hyfsat säker på honom och ville bara bekräfta det innan hon gick vidare med nästa och kände efter där.
Håller dock fullständigt med om att Christer och Hasse är jobbiga gubbar, på lite olika sätt dock.
Man ska inte glömma att Christer var drivande i det hela heller, det hade varit intressant att se hur det blivit om inte hans gnäll påverkat Hasse att agera, då hade den sistnämnde antagligen inte gnällt så mycket och kunnat få en chans. Sedan tror jag att han ändå åkt iväg men likväl.
Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Jag håller med om att hon varit falsk. Varför var hon så feg över att snoppa av dem från början? Men hon kanske kände någon press av att hålla kvar dem för annars blir det inget att följa med tv:n? Man kanske lockas av att ha tv-tid? Får hon tv-tid som bonde så kan ju någon annan av Sveriges karlar hinner spana in henne och så kan hon få bra erbjudanden efter programmets slut? Har ju hänt någon annan tv-bonde som fått napp på kroken efter programmets slut.
Jag tycker hon är snygg, ärtig och trevlig. Men hennes svaghet kan vara att hon inte vågar säga som det är till folk? Därför hon inte hittat någon?
Fast nu verkar hon ju i ärlighetens namn vara uppriktigt intresserad av främst Tore men ville ju även ha kvar Alireza som fick stanna. Jag tror vi i kommande avsnitt ser en egendejt med Alireza för Maries del och då får vi se vad han går för.
Jag tycker att Alireza verkligen lyfte i gårdagens avsnitt, visst säger han inte jättemycket ännu om än mer än innan men han stod på sig när gnällduon ville få honom att kritisera Maries val att spendera tid med Tore "Jag tycker det är okej, det kommer chanser för oss med" var ju andemeningen i hans resonemang och det är givetvis rätt.
Sedan var det ju uselt av Christer att totalt dissa Alireza och Tore p.g.a. deras bristande hästintresse och att det var det enda som skulle göra att dom inte passade med Marie.
Det är inte en hästskötare hon söker, och Tore har ju redan bevisat att han gillar att rida (även om han givetvis inte kan lika mycket om, eller är lika skicklig på hästar som Marie). Alireza lär ju inte vara främmande för att lära sig heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
investigation
Mina tankar efter dagens avsnitt: Simon är svår att stå ut med, herrejisses vilket nervöst fnissande. Svårt också att avgöra hur seriösa blondinerna är, ser man bara på avsnitten så känns Sarah rätt förtjust honom, men har man tittat på deras instagram så känns det mer som om det är vägen till "15 minuter i solen". Massa "modellbilder" /selfies och den där Elin lägger på filter som gör att hon ser tusen ggr snyggare ut på insta än på tv. Båda tjejerna verkar njuta av uppmärksamheten, minst sagt. Är överlag förvånad att de sökte till just Simon, han känns extremt långt ifrån dem, men å andra sidan så kanske de fattade att chansen att komma med ökade om de skrev till en sån kille.
Av Susannas killar gillade jag Tobias, men fattar att han nog var för ung. Martin är min favorit, men det känns inte som om de passar varandra så bra. Det känns som om hon bestämde sig för Hannes redan från början.
Per skulle nog trivas bra med både Lina och Sofie tror jag. Båda är lite lagom driftiga utan att gå till överdrift, och mjuka i sätteté När jag såg besöket på logdansen så blev jag nästan avundsjuk, den som blir ihop med Per får nog det bara . Han verkar vara social och känna många och trivas bra med sitt liv. Trevligt att han showade och spelade för damerna. Madeleine , ja jag hoppas att hon inte är sån irl. Hon framstod som enormt tävlingsinriktad och illvillig. Evelina är det säkert inget fel på, men hon står sig slätt jämfört med de andra två.
Erik. Ja, fram tills förra veckan så gillade jag norrlandstjejen, Så som hon haussade sin present så trodde man ju att det var nåt väldans speciellt. Och så var det liksom ingenting. Bara lite , inte speciellt rörande, text, i en låda. Fattar att Erik inte visste hur han skulle reagera. Då hade det väl varit bättre med en riktig present, typ en flaska bubbel och ett erbjudande om att dela den, eller vad som helst, Det blev mest bara fånigt. Katrin fattar jag inte riktigt vad han ser hos. De andra tjejerna är så mycket sötare och har dessutom inte hysterisk fobi för fåglar. Jag är själv inte särskilt förtjust i fjäderfän, men jag skulle då heller inte skriva till en hönsbonde... Alicia påminner mig om nån, hon är jättesöt, men det blir så mkt fokus på fågelrädslan hos K att jag inte har koll på de övriga.
Susanna tror jag också väljer Hannes, det känns dessutom som det bästa valet. Stadskillarna är ju trevliga men jag tror att dom är för mycket stadskillar för att verkligen uppskatta ett bondeliv "på riktigt" och inte som Susanna själv var inne på förra veckan "inte bara som en veckas semester på landet".
Hoppas verkligen Hannes får/tar chansen till egentiden och där kan visa det sista som gör att valet inte blir fel för Susannas del.
Beträffande Per håller jag med helt och hållet. Tror också det står mellan Lina och Sofie med viss fördel Lina.
Erik kan nog faktiskt bli lottlös till slut, det är lite väl mycket "lika för alla" där så det blir "inget för någon" istället. Och ja, avsnitten med fågelfobin börjar redan bli tröttsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Det är ju en annan sak. Det var väl första gången igår som vi överhuvudtaget hörde honom yttra några meningar. Bra ändå att han stod upp för Tore inför gubbarna (att det inte var Tores fel att han fick tid av Marie).
Jag tror inte att hon är beräknande på det viset gällande själva tv-tiden. Alla bönderna vet att de kommer att få tv-tid oavsett. Jag tror mest att hon ville vara smidig och lugna ner dem, inte trigga upp stämningen ytterligare. Hon ångrade sig ju också som sagt, att hon inte markerat mer.
Även om hon skulle vara konflikträdd så finns det ju en massa konflikträdda människor som ändå har ett förhållande. I vissa förhållanden är det ju t o m en förutsättning att den ena parten ständigt fogar sig och kompromissar inför den andre som är mer dominant (tråkigt nog). Så nej, där ligger knappast problemet.
Problemet är att han inte är 80 utan "bara" 67 år.
För övrigt så kan man vara glad och pigg som 80-åring, samtidigt som surgubbar som Christer ofta blir det redan i relativt ung ålder.
Jag tror inte heller hon ville ställa till en scen och förstöra grillfesten för övriga genom att ta iväg gubbarna, säga direkt till dom att "jag skickar hem er med omedelbar verkan" utan hon "bet sig själv i läppen" och tog det senare. Så som man gör ibland för att inte förstöra.
Ja, Alireza steg i graderna hos mig efter att ha hanterat konflikten såpass väl.
Christer känns ju som en gubbe som är färdig för dödsbädden vilken sekund som helst. 67 i passet men 97 i sinnet.
Efterhandskonstruktionerna om att de båda herrarna skulle lämnat självmant var ju pinsamma med tanke på vad dom precis sagt in i kameran...