2018-10-31, 20:56
Medlem
Enmansdemos avatar
Madde ska rave-dansa mot Griseknoens pappa, hon lär mig att ta nästa steg i livet...det första jag ska säga när jag introduceras för pot svärmor...du! ska vi bada ihop?
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-31 kl. 21:16.
Citera
2018-10-31, 20:58
Medlem
__Alez__s avatar
Per alltså vilken otroligt härlig och fin snubbe. Kanske kan vara lite för mesig om han får tag i en tjej som är lite bossig.

Hade jag varit en kvinna hade jag lagt in en stöt. Liten mancrush på honom.
Citera
2018-10-31, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Per alltså vilken otroligt härlig och fin snubbe. Kanske kan vara lite för mesig om han får tag i en tjej som är lite bossig.

Visst är han trevlig, men grisansiktet är inte lika trevligt.
Citera
2018-10-31, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__

Fast han får se upp med Madelene. Ett riktigt giftben.
Citera
2018-10-31, 21:18
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Ha, ha!

Men nu har han väl hånglat med alla tjejer?
Faktum är att han faktiskt lär ha hånglat med Linda också med tanke på följande uttalande
Citat:
Jag tycker det är fantastiskt att se hur obrydd han är med tanke på att han har fyra tjejer med sig där uppe på höskullen, säger Linda Lindorff om simons show.
Nej han har inte hånglat med blondin 2, samt kanske inte ens med den tidigare i tråden dubbade "varma tjejen"
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-31 kl. 22:12.
Citera
2018-10-31, 21:28
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMy
Jag tror inte de var så saliga... Men vad ska de säga när de pratar inför kameran? De kan ju inte gärna säga att de höll på att rysa ihjäl sig av obehag precis.
Jag tror att det kevinnan försöker att säga om Simons show...att det var en sexig skest utförd av en osexig
kropp (medans dom tänkte på Brads Pitt), dvs att grovarbeta naken...det spelar ingen roll om en man råkar jobba som sumprunkare i hamninloppet, tar han bara av sig tröjan under jobb & svettas p.g.a av sin inre ångest...lämnar det för mycket åt fantasin för er

Det är således lika upphetsande som att se en en tjej jobba med att amma en unge, man blir upphetsad!....är ni med mig?...inte det nähä
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-31 kl. 22:14.
Citera
2018-10-31, 21:45
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladulven

Madelene är ju psyko, dumpar han henne så kommer hon stalka honom resten av livet. Troligtvis bosätta sig i närheten för att terrorisera han och en eventuell tjej. Fattar inte att han vågade ta henne till sitt hem. Hon är ju läskig, skulle lätt kunna slakta alla konkurrenter för att få Per för sig själv.
Citera
2018-10-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladulven

Giftben? Det har jag aldrig hört. Hon har ju fina höfter om man säger så :P Lite hetlevrad bara, kan bli kul hehe
Citera
2018-10-31, 22:08
Medlem
Lite funderingar om kvällens ordinarie program

Simon: Han är lika tramsig och osäker, och dem blonda tjejerna plus Frida är lika tröttsamma att se som i tidigare program. Tycker inte heller det är speciellt kul att se hur utanför Amanda känner sig. Troligen är det utfrysning på gång från dem andra tjejernas sida eftersom hon är mera lugn och inte lika "på" som dem. Tycker Amanda är den tjej som skulle passa bäst med Simon, hon har en mognad trots sina 20 år och kan ta ner honom ur det blå lite tror jag.. Hoppas han inser att hon är bästa valet, dem andra kan han skicka.

Susanna: Tycker inte det händer så mycket på hennes gård, både hon och killarna är ganska tråkiga än så länge. Tobias fick åka hem vilket var rätt väntat, troligen tyckte nog Susanna att han var för ung och insåg kanske att han inte passade in i hennes liv med en gård och allt vad det innebär. Men det var ju snällt av henne att säga ärligt att han kan hitta någon tjej som passar honom bättre än henne. Kommer nog lösa sig för honom på sikt.

Erik: Ska hela tiden vara så korrekt och behandla alla lika, det ska vara rättvist, men han måste ju börja ta för sig mera och visa tjejerna vad han vill nu om det ska bli nåt. En av tjejerna sa ju idag att han förlorar på det när han agerar som han gör och även Linda var ju inne på det. Sen förstår jag inte alls varför han skickade hem Norrlands-Caroline?? Han sa ju nåt själv om att han inte hade någon bra förklaring till varför han gjorde det tyckte jag vilket gör det valet än mer konstigt. Sen kunde man ju se i trailern inför nästa vecka att tjejerna verkar tröttna, Katrin säger ju nåt i hård ton om att han "ställer frågor utan djup". nej Erik, lägg om strategin nu om du vill att tjejerna ska fatta tycke för dig mer än som vän.

Per: Han är glad och bjuder på sig själv vilket jag gillar , sen kan jag tycka att även Per borde börja ta för sig mer när det gäller en del av tjejerna, när han gick iväg med ambulanssjuksköterskan så kunde han gott gett henne den där pussen som han snackade om att han ville. Det blev ju även underhållning och lite kläm på rumpan när han var och handlade med ena tjejen . När det gäller Madeleine så är hon lika obehaglig som i tidigare avsnitt. Idag skulle hon "kasta sig på" Pers pappa och dansa med honom. För mig var det ett desperat försök som luktade "se mig, jag vill bli svärdottern i familjen". Sen är hon kontrollerande som vanligt. Här kunde man ju se i trailern att hon verkar arg i nästa vecka när hon frågar Per varför han ens bjöd dit henne. Nej Per, skicka hem den psykiskt instabila tjejen så kommer du får det mycket trevligare på gården med dem andra tjejerna.
Citera
2018-10-31, 22:11
Medlem
Lite tankar om kvällen "Kärlek åt alla"

Grillfest på Siggesta med alla bönderna och respektive bondes dejter utom Leonora som var hemma för sin dotter skolavslutning. Det mesta fokuset låg på Marie och Magnus och deras dejter i detta avsnitt.

Magnus: Gick först iväg med Jennie under grillfesten och det blev lite samtal om framtid, mysa och hålla om. Hon verkar enligt vad jag tolkar med intresserad av Magnus än han av henne. Sen på Magnus initiativ går han iväg med Moa och där ser man verkligen att det finns en kemi, dem sitter i solnedgången och det blir även pussar . Tycker Moa verkar vara en otroligt gullig tjej som passar Magnus bra.

Det skulle även bli val i detta avsnittet men den enda som fick göra ett val var Marie så dem andras val kommer väl troligen i nästa vecka. Henrik och Linda pratade också om att han behöver mer tid för att kunna göra ett val.

Marie: Som fokuset också låg på i detta avsnittet. Ja var ska man börja, under grillfesten så hamnar Han-Erik och Christer en lite bit från Marie och sitter och snackar skit om Marie med en av Leonoras tjejer, dem snackar även skit om att vara där på Siggesta. Hans-Erik säger även nåt om att han verkligen kan läsa av fruntimmer och att en apa kan se att Marie redan gjort sitt val. Under festens gång tar både Christer och Hans-Erik Marie åt sidan och hon blir hårt ifrågasatt och ställd mot väggen. Man märker att Marie blir ledsen och hon säger också att hon har svårt att vara i närheten av personer som har den kvinnosynen som dessa två verkar ha. Dagen efter så är det val och hon har innan pratat med Linda om det som hänt. Innan valet ser man att Christer och Hans-Erik sitter och snackar skit om Marie och situationen. Resultatet blir att hon bjuder in Tore att stanna och även Alireza eftersom hon anser att han behöver få mer tid. Hon förklarar även under valet att hon vill ha en man som ser mer positivt på saker och att det inte passar henne att bli ifrågasatt på det sätt som hon blivit. Hans-Erik säger då att det är ömsesidigt från hans sida och att han hade ändå tänkt hoppa av programmet, Christer säger inget alls. Hans-Erik säger också "det här var precis vad jag ville men jag lät Madame framföra det för det kändes bättre .

Efter att Marie och Linda gått sitter gubbarna kvar och då börjar Christer kasta skit på Tore och Alireza som får stanna. Tycker här att han är ganska elak, han säger bland annat "ni har inte ett dugg att ge henne för ni håller inte på och tävlar med hästar". Man kan ju ha mycket att ge en partner ändå men det verkar inte Christer fatta. Tycker han är otroligt inskränkt och korkad, påminner om morsans särbo!

Sen är Christer även arg på kamerateamet och säger "jag tänker inte förklara mera, sluta filma och stäng av kameran" samt håller upp sin keps framför kameran. Det var det sista man såg av surgubben Christer. Han-Erik gjorde ju då en bättre sorti, han bara sa, "nu åker jag med mina kompisar till Göteborg och går ut och dansar". Han får väl köra sin bergsprängartango med nån dam där och hoppas att han får napp .
Citera
2018-10-31, 22:13
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Giftben? Det har jag aldrig hört. Hon har ju fina höfter om man säger så :P Lite hetlevrad bara, kan bli kul hehe

Ja skulle han välja henne så får han det hett om öronen.
Någon som vet var hon kommer ifrån? Tycker mig ha sett henne tidigare, efternamn?
Citera
2018-10-31, 22:18
Medlem
dialektikers avatar
Skönt att gammelgubbarna åkte. Den äldste är ju snart färdig för ålderdomshemmet. Kul för ärtiga, rejält mycket yngre Marie och ha *not*. Jag tror att hon kan stå ganska bra till på marknaden,
varför skulle hon vilja ha en bitter och gaggig gammal gubbtjuv. Taskigt av tv-ledningen att ta in en sån. Tangokavaljern var yngre, men han ser och beter sig mycket äldre än vad han är..

Marie å sin sida, skulle kunnat vara lite rakare från början. Det har ju bara varit löjligt att hon är helt ihopklistrad med Tore, och inte tagit itu med gubbarna tidigare. Hon ska ju inte fortsätta att ha gubbtjuvarna kvar bara för att det är tv. Tycker hon varit riktigt feg som inte har varit tydligare och gjort sig av med dem på en gång.

Å, vad jag hatar den där sortens bittra gubbar, som Christer, åldringen är. Det är den där tjuriga typen som bufflar i köer, och bittert muttrar över allt bland folk. Rys. Stackars Marie, att hon fick honom på halsen i tv-serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in