Lite funderingar om kvällens ordinarie program
Simon: Han är lika tramsig och osäker, och dem blonda tjejerna plus Frida är lika tröttsamma att se som i tidigare program. Tycker inte heller det är speciellt kul att se hur utanför Amanda känner sig. Troligen är det utfrysning på gång från dem andra tjejernas sida eftersom hon är mera lugn och inte lika "på" som dem. Tycker Amanda är den tjej som skulle passa bäst med Simon, hon har en mognad trots sina 20 år och kan ta ner honom ur det blå lite tror jag.. Hoppas han inser att hon är bästa valet, dem andra kan han skicka.
Susanna: Tycker inte det händer så mycket på hennes gård, både hon och killarna är ganska tråkiga än så länge. Tobias fick åka hem vilket var rätt väntat, troligen tyckte nog Susanna att han var för ung och insåg kanske att han inte passade in i hennes liv med en gård och allt vad det innebär. Men det var ju snällt av henne att säga ärligt att han kan hitta någon tjej som passar honom bättre än henne. Kommer nog lösa sig för honom på sikt.
Erik: Ska hela tiden vara så korrekt och behandla alla lika, det ska vara rättvist, men han måste ju börja ta för sig mera och visa tjejerna vad han vill nu om det ska bli nåt. En av tjejerna sa ju idag att han förlorar på det när han agerar som han gör och även Linda var ju inne på det. Sen förstår jag inte alls varför han skickade hem Norrlands-Caroline?? Han sa ju nåt själv om att han inte hade någon bra förklaring till varför han gjorde det tyckte jag vilket gör det valet än mer konstigt. Sen kunde man ju se i trailern inför nästa vecka att tjejerna verkar tröttna, Katrin säger ju nåt i hård ton om att han "ställer frågor utan djup". nej Erik, lägg om strategin nu om du vill att tjejerna ska fatta tycke för dig mer än som vän.
Per: Han är glad och bjuder på sig själv vilket jag gillar

, sen kan jag tycka att även Per borde börja ta för sig mer när det gäller en del av tjejerna, när han gick iväg med ambulanssjuksköterskan så kunde han gott gett henne den där pussen som han snackade om att han ville. Det blev ju även underhållning och lite kläm på rumpan när han var och handlade med ena tjejen

. När det gäller Madeleine så är hon lika obehaglig som i tidigare avsnitt. Idag skulle hon "kasta sig på" Pers pappa och dansa med honom. För mig var det ett desperat försök som luktade "se mig, jag vill bli svärdottern i familjen". Sen är hon kontrollerande som vanligt. Här kunde man ju se i trailern att hon verkar arg i nästa vecka när hon frågar Per varför han ens bjöd dit henne. Nej Per, skicka hem den psykiskt instabila tjejen så kommer du får det mycket trevligare på gården med dem andra tjejerna.